Vertekent beeld van Arabische volbloeden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 15:03

Afbeelding
staat dit zo raar?
heb helaas niet de grote foto ben aan het zoeken

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 15:05

Nimmedor schreef:
ja oke, ze zijn er dan misschien wel, maar toch zie je ze niet vaak hoor ben elk weekend wel op een concour, maar eigelijk heb ik op die concoursen nooit een arabier zien lopen.

Ik vind het ook wel mooie paarden, en ze kunnen vast ook wel goed bewegen. Knipoog


Lees dan wat er geschreven word de KHNS heeft normen en paarden onder de 1.56 of 1.55 mogen niet in de grand prix lopen!!!! ben je nou kippig of zo..........

op concoursen hier in de buurt zie ik ze vaak zat maar ik weet ze ook re herkennen miss is dat het verschil Haha!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 15:07


Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 15:08

Zo vind ik een knol met zo veelste grote hoofd en veelste grote lijf maar niks waar het zadel 4 keer op past.

geef mij maar arabische volbloeden veeeeeeeel sierlijker en een karakter van goud *LOL*

Menig mensen zeggen tog wel u tegen dit ras......
Ze denken dat je er mee om kan gaan als ieder ander paard maar helaas krijgen ze dat gelijk op hun bord terug geschoteld van het arabische volbloed paard...Deze slimme dieren laten niet met zich rommelen.
Vandaar dat een hoop mensen dit ras maar niks vinden denk ik ook............

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 15:08

mango schreef:
Lees dan wat er geschreven word de KHNS heeft normen en paarden onder de 1.56 of 1.55 mogen niet in de grand prix lopen!!!! ben je nou kippig of zo..........

op concoursen hier in de buurt zie ik ze vaak zat maar ik weet ze ook re herkennen miss is dat het verschil Haha!


maar in de andere klasses zie ik ze ook niet, soms een keertje alleen in de B....

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 15:09

Nimmedor schreef:
maar in de andere klasses zie ik ze ook niet, soms een keertje alleen in de B....


enne, ik weet wat een arabisch volbloed is hoor Knipoog

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 15:12

nou er rijden er genoeg mee zo ook de nprs-jes maar dat zijn geen volbloeds !!

waarschijnlijk heb je het ook wel erg druk op de concoursen!! Knipoog Haha!
welke klasse rijd je nu zelf?

en wat jij zegt het zijn er niet veel maar ze zijn er echt wel!!

weet je waar je ze veel ziet in de endurance en op de renbaan maar die arabieren herken ik meestal ook niet echt meestal zijn dat franse en die hebben een iets ander hoofdje!!
en bij de cross zie je echt genoeg!!

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 15:13

Nimmedor schreef:
enne, ik weet wat een arabisch volbloed is hoor Knipoog


Nou daar begin ik aan te twijfelen Cool .............

Er zijn er een hoop die hoger dan de L starten ook op gewone concoursen *LOL* *LOL* toch maar meschien je ogen open doen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110831
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:50

ik ben gek op arabieren, heb een hele tijd een Welsh X Arabier merrie gehad en had het hete gedeelte van beide kanten Schijnheilig

ik heb wel eens bij een jury geschreven en toen er een Arabische hengst in de bak kwam, ging ze er al meteen goed voor zitten.

Het dier liet een uitgestrekte draf zien waar je van voor u tegen zegt, maar van achter gebeurde er maar bar weinig Scheve mond Achteraf hoorde ik dat het dier nog vrij jong was dus dan is dat vrij logisch

Maar de jury zelf begon al over dat Arabieren misschien wel goede showers zijn, maar dat ze 9 van de 10 keer veel te veel op de voorhand lopen en dat de achterhand er maar een beetje achteraan zwabbert (zijn haar letterlijke woorden)

Dit zijn dus haar woorden he, niet de mijne, dus val mij aub niet aan Clown

Nou weet ik wel dat mijn merrie daar ook altijd een handje van had, maar weet niet of dat dus meer zo is, ik zie het wel eens op wedstrijden maar bij ons in de regio zie je niet zo veel Arabieren Haha!

Maar als de achterhand er niet bij komt, hoe kun je dan verzamelen? Verward

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:35

Nimmedor, ik vind dat jij erg aan het generaliseren bent over Arabisch volbloeden. Je hebt je er duidelijk niet in verdiept. Ik ken er een behoorlijk aantal die hoger lopen dan B. En ook in takken van sport als SGW en endurance (vooral in de laatste) zie je ze veel. Een 'groot zadel' hoeft geen argument te zijn hoor, je kunt er ook gewoon een kleiner zadel op leggen. Knipoog

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:53

nou idd Cayenne helemaal mee eens mijn vent loopt ook veelste veel op zn voorhand!! echt een trekje van hem
maar dmv goed les en ook goed los rijden lukt het me om op het einde van de les een verzameld galopje eruit te krijgen!!
en dan ben ik trots joh hiihih!! Haha!

oja wat ik nog vergat te zeggen in mijn bovenstaande berichten het is natuurlijk gewoon heel logisch dat je veel meer KWPN-ers in de dressuur ziet om de dood eenvoudige reden dat Nederland veel meer kwpn-ers zijn dan bijv. arabieren of noem nog eens een soort waar je niet mee word dood gegooid....??!!! zal dat ook niet mee spelen?!!

helemaal geen probleem hoor want het is nederlans produkt waar je heel trots op moet zijn en ik vind sommige ook echt heel gaaf...alleen zo groot....ik ga meer voor de wat kleinere dan!! Haha!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:55

mango schreef:
...is natuurlijk gewoon heel logisch dat je veel meer KWPN-ers in de dressuur ziet om de dood eenvoudige reden dat Nederland veel meer kwpn-ers zijn dan bijv. arabieren of noem nog eens een soort waar je niet mee word dood gegooid....??!!! zal dat ook niet mee spelen?!!


Ik denk dat dat idd ook meespeelt.

En stel dat de wijze van bewegen van de gemiddelde Arabier 'de norm' zou zijn, dan zouden andere rassen weer niet aan die norm voldoen. 't Is dus maar net wat 'de norm' is. Knipoog

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:07

Karin schreef:
Ik denk dat dat idd ook meespeelt.

En stel dat de wijze van bewegen van de gemiddelde Arabier 'de norm' zou zijn, dan zouden andere rassen weer niet aan die norm voldoen. 't Is dus maar net wat 'de norm' is. Knipoog


idd en zo heeft iedereen zn eigen mening en dat mag, het zou toch wezen dat iedereen gek is van het ras Arab jeetje dan hebben we echt een tekort aan deze prachtige beesten!!

en een mooie kwpn-er, duits, engels volbloed kan mijn goedkeuring ook echt wel hebben hoor!!! (alleen rijd ik er niet op hoor Haha! )

en straks heb ik er miss ook nog een shet bij geweldige beesies maar showen zoals een arab en dan zo Kwijl erbij kijken nee dat gaat niet lukken denk ik !!

ps het je Maskarad al gevonden?

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 20:11

Heb ook geen problemen met het andere ras alleen als mensen Het AV gaan afkraken word ik wel eens fanatiek maar laten we eerlijk wezen in het kwpn komt ook Arabisch bloed voor wel is waar weinig maar het zit er toch alleen vergeten heel veel mensen dat.

Maar ja ieder zijn eigen Ras net wat Mango zeg OK dan!

Mensen die op een AV spring en dressuur wedstrijden rijden verdienen meer respect dan mensen die een paard rijden die er naar gefokt is...waarom?? het is pas prestatie als je er aan moet werken en de jury moet overtuigen en dan uiteindelijk de jury in je zak hebt....
Heb het dan over wat mensen "De Sport "noemen

En dit geld ook voor mensen die een ander Ras hebben die onder gewaardeerd worden omdat het niet in het plaatje pas!!




Sommigen mensen vinden het Av ras helemaal te gek en zouden er ook wel een willen... maar omdat ze graag Dressuur en Spring wedstrijden op hoog niveau willen rijden kopen ze maar een kwpner noem maar een voorbeeld..."
Ik zelf vind dit bullshit ik wil ook wedtrijden rijden zowel in spring en dressuur en probeer zo hoog mogelijk te komen...
Maar heb wel een Arabische Volbloed gekocht Cool dit is eenmaal het Ras voor mij Haha! .....Nou ja dan moet ik maar hard werken om hoger te komen en als het dan lukt des te blijer ik ben...Dan heb ik zoiets kijk mensen dit is pas prestaie!!!!! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:15

Ik heb zoals de meeste wel weten dus ook een arabische volbloed hengst....tot nu toe loopt hij op zijn slofjes de KWPN eruit...(we rijden nu M2) en ik moet zeggen dat ik zo om mij heen echt maar weinig Paarden zie die het achterbeen goed gebruiken,laat staan verzameld lopen.....Het is zelfs zo dat mijn arabier 10x makkelijker loopt als mijn KWPN paard,hij kan veel makkelijker verzamelen,en heeft ook nog is een snel en vlug achterbeen. En nu niet denken dat mijn KWPN paard een schillenhit is..... HIHI das ook een goed paard alleen veel moeilijker te rijden.
Ik denk,weet eigenlijk wel zeker dat mijn arabische vriend heel wat KWPN paarden er op z,n bewegingen uit kan lopen.......klinkt misschien wat arrogant mar is de waarheid Lachen

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:33

Ik weet echt hoe een arabier eruit ziet Knipoog
Maar het kan ook door onze streek komen hoor, want zie hier sowieso weinig arabieren.

Ik rijd zelf L1 mango, en daar zie ik ze ook nooit Bloos en ben bijna elk weekend groom, bij de M en de Z en zie ze daar ook nooit...


Maarja zoals ik al zei kan de de streek liggen, maar nog vind ik het beeld wat minder, maar dat is gewoon een mening Knipoog

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 10:05

Ik rij zelf regelmatig wedstrijden met mijn Arabische dekhengst, en kom regelmatig andere Arabiscxhe Volbloeden tegen op wedstrijd. Tis alleen zo jammer dat de jury het als iets aparts blijft zien.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:20

Het kan ook nog zo zijn dat de mensen met een AV liever op een wedstrijd rijden die georganiseerd is door het AVS zelf, omdat ze daar gelijkwaardig behandeld worden.

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:49

Citaat:
maar in de andere klasses zie ik ze ook niet, soms een keertje alleen in de B....


misschien moet je eens verder kijken dan dat je KWPN-neus lang is

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:11

jazz-fan schreef:
misschien moet je eens verder kijken dan dat je KWPN-neus lang is



hahah die is leuk!!
maak niet uit hoor Nimmedor als je maar van je paardje geniet ongeacht welk soort!!

trouwens een paar paarden bij ons op stal hebben Nimmedor als vader of als opa kweet het niet precies maar leuk al die familieleden !!!

daantjuhhh

Berichten: 26917
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:17

ik ree zelf een 3kwart, maar zag ook weinig arabische volbloeden..
en ik let er echt wel op omdat die van mij offcieeel 80% is...

maar idd, jury's blijven t als apart zien..
toen mijn pony nog niet afgekeurd was (ik rij trouwens bij de paarden) heb ik regelmatig gehoord dat ie tekort komingen had vanwege zijn ras!!! pff onzin..

maar uiteindelijk konden ze er niet meer onderuit..
en won ik zelfs van de meest prachtige KWPNers...

helaas van korte duur want toen werd hij kreupel en had hoefkatrol

Sansevieria
Berichten: 4226
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 16:48

Wat omgang en temperament betreft vind ik ze heel fijn, ik heb 3 volle appaloosas, en een halve, die andere helft daarin is arabier, nou dit is degene met de beste stalmanieren, gemakkelijk de trailer op, etc, lijkt net wat sneller dingen op te pikken en heel attent op de baas, ook als het een keertje schrikt, (wat zelden voorkomt) wordt er niet aan me gesleurd, is dus jammer dat mensen er bij voorbaat vaak van denken nerveus of onrustig, vind ik zelf helemaal niet, wel gevoelig, een vriendin fokt ook met arabieren, heeft oa ook een hengst, dat is zo'n braaf en goedgemanierd paard,
we hebben wel als vader bewust een Russisch gefokte arabier gekozen, vanwege maat en gangen, verder heb ik op een stoeterij wel eens gehoord dat de spaanse bloedlijnen hele mooie showpaarden zijn, maar vaker nauwe hoeven/hoefproblemen zouden hebben, of dat zo is, geen idee, ik weet wel dat mijn halve arab spijkerhard op de benen is, nog nooit in tien jaar een dag kreupel geweest, wat rijden betreft is dit voor mij eigenlijk de gemakkelijkste, zit ook heel lekker zacht, en naar mijn idee als ik (western) pleasure wedstrijden ging rijden zou ze net zo goed met de appies en quarters mee kunnen, wat kan die in een super jog lopen, beter als de appies, fijn nageeflijk naar beneden, van achter naar voor, op een los ontspannen teugeltje, (zonder bit) begrijpt gewoon ook sneller wat je van haar wil OK dan! maar omdat mijn man dus ook dat echte vooroordeel heeft "bloedpaard" en hij niet zo goed rijden kan durft hij er dus niet op, terwijl ze veel gemakkelijker is en lang niet zo eigenwijs als een appie Verward

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:19

Ze zijn 'anders'.
Mijn pony (90& arab) vindt het een geweldig spel als je een emmer/borstel naar zijn kop gooit als 'straf'. Hij liep zijn stal uit en hij moet gewoon leren om daarin te blijven, maar daarin is hij nogal hardleers. Vorige week gooide me pa een emmer naar hem toe, in de hoop dat hij achteruit zou lopen. Maar hij kwam juist verder naar voren, hij vond het wel een leuk spelletje. Tegelijkertijd stond mijn NF-ponnie, al achterin zijn stal toe te kijken.
Een dag later staat hij in de paddock en komt de buurman met een ladder aanzetten. Daar gaat hij dan wel weer helemaal voor uit zijn pan. Terwijl mijn NF-ponnie die ladder niet eens gezien zou hebben.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:21

Zijn er nog steeds mensen die vinden dat arabieren niet kunnen lopen Verward

Afbeelding

daantjuhhh

Berichten: 26917
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:41

ja goed voorbeen, maar achter te weinig!!!
maar der zijn zeker arabieren die goed kunnen lopen