Vertekent beeld van Arabische volbloeden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:09

Manuutje1990 schreef:
Hahah, ik houd ook niet echt van Shires oor.. Tong uitsteken Ik houd van Trekpaarden, en Shires vind ik net iets te groot en te lomp.. Tong uitsteken Schijnheilig


kvind een trekpaard juist veel lomper dan een shire door dat gekke korte staartje
Haha!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:31

spettic schreef:
kvind een trekpaard juist veel lomper dan een shire door dat gekke korte staartje
Haha!



ja ik ook..........ihiihih eigenlijk vind ik nog veel meer rassen 'lomp' Bloos!
hoewel mijn arab ook vaak heel erg lomp is *LOL*

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:37

mango schreef:
ja ik ook..........ihiihih eigenlijk vind ik nog veel meer rassen 'lomp' Bloos!
hoewel mijn arab ook vaak heel erg lomp is *LOL*

Ik vind eigenlijks alleen een arabier NIET lomp Haha! nee, das gemeen. Ik zal het anders zeggen, een arabier is het aller sierlijkst.!!
En Mango is natuurlijk met zijn uiterlijk niet lomp Knipoog

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:37

Valt jullie trouwens op dat vaak een arabier een negatief beeld heeft ipv bijvoorbeeld een kwpner?

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:43

Ja dat is dus helemaal waar!!! Maarja, een arabier valt ook veel meer op als bijv. een KWPN-er. Met zijn prachtige sierlijke houding. Een KWPN opstal is meteen een lomperd, een arabier is zelfs in slaap nog mooi

petrahin

Berichten: 204
Geregistreerd: 31-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:03

Nee Hazzebaz ik heb geen foto van de merrie. Ik kan nog wel eens vragen aandegene die toen Estade en Veulen nog van Dirk waren hebben verzorgd of die een foto hebben.

En ja het kan goed dat Amigo toch nog wit wordt, maakt niet uit hoor het blijft een lekker ventje wat voor kleur die ook heeft of krijgt Haha!

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:14

spettic schreef:
kvind een trekpaard juist veel lomper dan een shire door dat gekke korte staartje
Haha!

Wij hebben ook hekel aan korte staarten, en daarom hebben die van ons allemaal lange volle staarten.. Haha!
En bij Shires word de staartwortel kaalgeschoren en laten ze 2 plukken zitten.. Verward Tong uitsteken

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:17

spettic schreef:
Ik vind eigenlijks alleen een arabier NIET lomp Haha! nee, das gemeen. Ik zal het anders zeggen, een arabier is het aller sierlijkst.!!
En Mango is natuurlijk met zijn uiterlijk niet lomp Knipoog

Een Arabier zal altijd wel minder lomp zijn dan een trekpaard.. Lachen
Wat een vergelijking trouwens.. Verward Het topic gaat over Arabisch Volbloeden, en zo komen we te praten over Shires en Trekpaarden.. Verward Tong uitsteken
Ik moet toegeven dat als mijn paard (Westfalisch Koudbloed) aan een lang teugeltje in de berm laat stappen, en ze heeft hard gewerkt of een lange buitenrit gemaakt.. Dat ze dan wel is half d'r nek breekt.. Schijnheilig Of over een takje op het ruiterpad... Bloos Haha! Tong uitsteken

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:56

spettic schreef:
Ik vind eigenlijks alleen een arabier NIET lomp Haha! nee, das gemeen. Ik zal het anders zeggen, een arabier is het aller sierlijkst.!!
En Mango is natuurlijk met zijn uiterlijk niet lomp Knipoog


hhah dankje wel maar hij is echt wel lomp hoor hij vind het wel eens leuk om zn hoeven op mijn voeten te plaatsen

en gisteren was tie zo lomp dat tie een putje in zn kop heeft nu want meneer schrok ergens van Verward kan nog steeds niet ontdekken wat maar ja dat maak niet uit het zit er !!! lomperd Haha!

maar idd wat een vergelijking Haha!

ik had vandaag een goede vergelijking

ik was een lekker buitenritje aan het maken met mn buurvrouw met haar kwpn-er en die was zooooo irritant aan het doen heel de tijd in een verzameld drafje aan het lopen en schuin richting sloot ik stond doodsangsten uit, gelukkig was mijn Mango super cool en stond ie erbij en keek tie er naar....ihiihihih super knollie!

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 22:19

mango schreef:
hhah dankje wel maar hij is echt wel lomp hoor hij vind het wel eens leuk om zn hoeven op mijn voeten te plaatsen

en gisteren was tie zo lomp dat tie een putje in zn kop heeft nu want meneer schrok ergens van Verward kan nog steeds niet ontdekken wat maar ja dat maak niet uit het zit er !!! lomperd Haha!

maar idd wat een vergelijking Haha!

ik had vandaag een goede vergelijking

ik was een lekker buitenritje aan het maken met mn buurvrouw met haar kwpn-er en die was zooooo irritant aan het doen heel de tijd in een verzameld drafje aan het lopen en schuin richting sloot ik stond doodsangsten uit, gelukkig was mijn Mango super cool en stond ie erbij en keek tie er naar....ihiihihih super knollie!

Hahaha.. Wees dan maar blij dat het een lomp Arabiertje is en geen lomp Trekpaard! Tong uitsteken Knipoog Want geloof me.. Dat is dus echt niet fijn als er een beslagen Trekpaard op je voet staat.. Schijnheilig

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:20

Manuutje1990 schreef:
Hahaha.. Wees dan maar blij dat het een lomp Arabiertje is en geen lomp Trekpaard! Tong uitsteken Knipoog Want geloof me.. Dat is dus echt niet fijn als er een beslagen Trekpaard op je voet staat.. Schijnheilig

Ik vind een dun NF-pony'tje al te zwaar om op me teen te staan Knipoog

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:13

Ach, ik heb het wel vaker dat mijn merrie per ongeluk op mijn voet gaat staan... Maar een paar maanden geleden ging ons, destijds 3 of 4 maanden oude, hengstveulen op mijn voet staan... Resultaat: heb er nog steeds last van... Was helemaal blauw, zwart en paars... Grootte en gewicht zegt niets...

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 13:59

Omar is gelukkig niet lomp en staat ook bijna nooit op mijn voet Als hij wel eens op mijn voet staat dan trapt hij gelukkig niet door en kan ik hem snel wegduwen.

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:55

Wat zou je eigenlijk krijgen als je een Belg kruist met een Arabier? Tong uitsteken
Dan hoop ik wel dat de hengst de Arabier is....want anders, arme merrie

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 00:09

Een Arabier die denk als een belg Bloos! Clown

Of het smoeltje van een arab de bouw van een belg en de beweging en het showie van een arab.......

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:15

Hazzebaz schreef:
Wat zou je eigenlijk krijgen als je een Belg kruist met een Arabier? Tong uitsteken
Dan hoop ik wel dat de hengst de Arabier is....want anders, arme merrie

Pas ben ik er 1 tegengekomen hier op bokt.
Al vond ik het zelf een beetje een vreemd paard, de verhoudingen klopten niet echt.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:55

ja die foto's heb ik ook gezien!
Appart dier was het.

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 16:45

spettic schreef:
Ja dat is dus helemaal waar!!! Maarja, een arabier valt ook veel meer op als bijv. een KWPN-er. Met zijn prachtige sierlijke houding. Een KWPN opstal is meteen een lomperd, een arabier is zelfs in slaap nog mooi


ja Spettic, kijk maar! Haha! is dit geen prachtige Arabier in slaap? Haha!


Afbeelding

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 20:03

We zijn hier niet om onze eigen arabs te promoten he annemarie Knipoog

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 01:58

Hazzebaz schreef:
Wat zou je eigenlijk krijgen als je een Belg kruist met een Arabier? Tong uitsteken
Dan hoop ik wel dat de hengst de Arabier is....want anders, arme merrie



Zoals je hebt kunnen zien, zou het in omgeving Roosendaal getest kunnen worden Ik moet dan wel even een trapje bij je lenen........

Suzanne

Berichten: 2510
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:32

ik vind ze ook geen vertekend beeld hebben want wil er later zelf ook 1 kan je ook lezen in mijn profiel heb ook foto's van arabieren erin enzo

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:02

pegassa schreef:
Zoals je hebt kunnen zien, zou het in omgeving Roosendaal getest kunnen worden Ik moet dan wel even een trapje bij je lenen........


Ik ben bang dat Muis te ieletjes is om dat uit te proberen...met dat lieve kleine mutsje van dr. Schijnheilig Haha!

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:22

Sjonniej schreef:
Pas ben ik er 1 tegengekomen hier op bokt.
Al vond ik het zelf een beetje een vreemd paard, de verhoudingen klopten niet echt.

Kunnen jullie die fot's nog terug vinden? Mij lukte dat niet.

Ik ken ook een belg*arabier. Dat lijkt net een heel zwaar gebouwde welsh cob. Die vond ik wel mooi.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:50

Ik zal heel hard zoeken Lachen

Maa kan helaas niets meer erover vinden, het spijt me.