Karakter van Arabische Volbloeden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AndiraStud

Berichten: 212
Geregistreerd: 13-07-05

Re: Karakter van Arabische Volbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 15:08

Hahaha, was al tijdje geleden dat ik bokt kwam, was zelf mijn naam en passwoord vergeten... Maar geeft ni

Kijk ik bij rassenpraat en wat zie ik tataaaaaaa: de arabier, nog steeds dezelfde discussies, maar we kunnen hier idd. eindeloos over blijven doorpraten, de ene moet de arabier niet voor de andere lijken andere rassen gewoon niets....

"Mij mogen ze bij een arabier nog geld bijgeven, komt hier niet over de vloer"

of mijn gevoel van gisteren:

Gisteren met Gloire gaan dekken, 2 straten verder. Hoe doe ik dat? Met een kopstuk, zonder zadel en in een drafje ernaartoe (en meneer weet zeer goed wat hij gaat doen als we zo vertrekken).

Gedekt en op de terugweg langs de weides waar onze merries staan voorbijgegaan. Naast die merries ligt een mooi groot stoppelveld en ik dacht zou ik?? }> Idd. Ik met Gloire in galop over dat veld, staart de lucht in, zonder zadel, gevoel onbeschrijflijk.... En toch denk ik dat een arabier niet te vertrouwen is En zeker niet zo'n wilde witte hengst die een hele zomer mag dekken

Voor mij is de arabier het paard met het meest betrouwbare karakter, INDIEN JE ZELF NIET MET DE SCHRIK ZIT, een arabier is zeer gevoelig aan je humeurschommelingen, vertrouwen en schrik, hij zal zich snel hetzelfde gaan gedragen.

groetjes Janna Hahn, Andirastud

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Karakter van Arabische Volbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 16:04

AndiraStud schreef:
En toch denk ik dat een arabier niet te vertrouwen is En zeker niet zo'n wilde witte hengst die een hele zomer mag dekken



Ja joh, levensgevaarlijk zijn ze
}>

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Re: Karakter van Arabische Volbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 16:06

Haha.. ik geloof dat ik ooit ergens op bokt heb stien staan dat iemand schreef " Hengsten zijn potentiele moordenaars" whaha dan stierven wij al een aantal doden hehe
liever vind je ze niet hoor !

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Re: Karakter van Arabische Volbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:14

Bashuk schreef:
Haha.. ik geloof dat ik ooit ergens op bokt heb stien staan dat iemand schreef " Hengsten zijn potentiele moordenaars" whaha dan stierven wij al een aantal doden hehe
liever vind je ze niet hoor !


Whahaha! hengsten potentiële moordenaars..haha!

Nou, Naomi bij deze neem ik vast afscheid...

SharifYoffry

Berichten: 84
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Karakter van Arabische Volbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 15:55

joepje schreef:
Bashuk schreef:
Haha.. ik geloof dat ik ooit ergens op bokt heb stien staan dat iemand schreef " Hengsten zijn potentiele moordenaars" whaha dan stierven wij al een aantal doden hehe
liever vind je ze niet hoor !


Whahaha! hengsten potentiële moordenaars..haha!

Nou, Naomi bij deze neem ik vast afscheid...


Hahahahaha, veel succes met Rashull dan!!!!

arab_daimond
Berichten: 20
Geregistreerd: 25-11-05

Re: Karakter van Arabische Volbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:42

ik vind arabieren geweldig!!! ze hebben een super karakter en idd misschien zitten er ook mindere tussen, maar dat is bij IEDER ras maar ik blijf erbij arabieren zijn TOPPIE dieren, met een goud eerlijk karakter!!!

groetjes anouk

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Re: Karakter van Arabische Volbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:24

AndiraStud schreef:
Hahaha, was al tijdje geleden dat ik bokt kwam, was zelf mijn naam en passwoord vergeten... Maar geeft ni

Kijk ik bij rassenpraat en wat zie ik tataaaaaaa: de arabier, nog steeds dezelfde discussies, maar we kunnen hier idd. eindeloos over blijven doorpraten, de ene moet de arabier niet voor de andere lijken andere rassen gewoon niets....

"Mij mogen ze bij een arabier nog geld bijgeven, komt hier niet over de vloer"

of mijn gevoel van gisteren:

Gisteren met Gloire gaan dekken, 2 straten verder. Hoe doe ik dat? Met een kopstuk, zonder zadel en in een drafje ernaartoe (en meneer weet zeer goed wat hij gaat doen als we zo vertrekken).

Gedekt en op de terugweg langs de weides waar onze merries staan voorbijgegaan. Naast die merries ligt een mooi groot stoppelveld en ik dacht zou ik?? }> Idd. Ik met Gloire in galop over dat veld, staart de lucht in, zonder zadel, gevoel onbeschrijflijk.... En toch denk ik dat een arabier niet te vertrouwen is En zeker niet zo'n wilde witte hengst die een hele zomer mag dekken

Voor mij is de arabier het paard met het meest betrouwbare karakter, INDIEN JE ZELF NIET MET DE SCHRIK ZIT, een arabier is zeer gevoelig aan je humeurschommelingen, vertrouwen en schrik, hij zal zich snel hetzelfde gaan gedragen.

groetjes Janna Hahn, Andirastud


geweldig verhaal Janna hahahhahaahah

Freshh

Berichten: 85
Geregistreerd: 25-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:19

Arabier is het fijnste, mooiste, coolste, deluxe ras wat er is!

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:14

Ik heb op een Arabieren stoeterij in Engeland gewerkt en heb daar leuk familiebanden kunnen observeren (daar ze op een groot landgoed liepen). Die lijkt beslist sterker dan bij ander paarden. Maar kwa karakter waren ze allemaal net zo verschillend als in elk ander ras dat ik ken. Eenkennigheid komt ook bij andere rassen voor. Vergelijken met KWPN heeft geen zin, dat is eigenlijk geen ras, laten we eerlijk zijn. Als ik kijk naar Lusitanos, die doen ook alles voor de juiste mens en niks voor de foute mens en hechten enorm en lopen achter je aan etc. De hengsten zijn ook kipmak, hier wordt amper gecastreerd, ruinen zijn met een lantaarntje te zoeken. En toch rijdt dat allemaal door elkaar met kinderen erop op grote feesten (chaos), zonder dat er wat gebeurd. Ik denk niet dat de AV een aparte plek inneemt in die zin. Je kunt ook niet zeggen dat alle paarden van een ras hetzelfde karakter hebben. Dat is net zoiets zeggen als alle Hollanders zijn hetzelfde. Wel kun je in grote lijnen eigenschappen terug zien als je grote groepen bekijkt.
Wat me bij de Arabieren op de stoeterij opviel, was dat de jonge dieren ontzettend lomp konden doen en zichtzelf snel beschadigden op allerlei manieren en dat ze nogal hysterisch konden reageren om nieuwe dingen. Maar dat heeft misschien te maken met het feit dat ze semi-wild gehouden werden en opgroeiden in kudde verband. Ik heb geen vergelijk met op stal gehouden Arabieren.
Ik was zeer onder de indruk van een hengst (Silver Scenario), die op een eiland woonde van de moeder van de vrouw waar ik was. Zij hield de paarden ook semi-wild. de hengsten mochten niet altijd bij de merries. Ik herinner me dat een van d ehengsten in een stal stond war de deur uitgevallen was. die stond los tegen de posten met een balkje er tegen. Een duwtje en de boel lag plat, maar hij bleef braaf in de stal.
In elk geval liet ze Silver Scenario even naar buiten om hem te tonen. Hij deed zijn rondjes in de wei waarbij hij een uitgestrekte draf toonde waarbij het leek of hij de grond nooit raakte, maar als we even in gesprek raakten, ging hij onmiddelijk grazen. Zodra de aandacht weer bij hem was, deed hij weer zijn rondjes. Dat heeft zo´n indruk op me gemaakt, want dat spreekt inderdaad wel van een hoge intelligentie. Dat moet ik AV nageven, slimmer dan een gemiddeld paard zijn ze wel. En dit was meer dan twintig jaar geleden, maar ik kan dat paard nog uittekenen.
Ik ben geen fan en ik ben niet anti- Arab. Ik ben neutraal.
Ik omarm elk paard voor wat hij is en niet voor zijn afstamming.