Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 22:11

Ach jullie snappen de vraag wel

Mijne is Magnum Psyche, prachtig paard zeg!

Afbeelding

of Padrons Psyche, geweldig zeg!

Afbeelding

_Buddha
Berichten: 2289
Geregistreerd: 27-10-05

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:23

heej heej ik heb vet mooie arabieren op me pc staan omdat dat mijn lievelingsras is (samen met fjordjes en natuuuuuuuurlijk shetjes!:P) maar kwee nie hoe je die hier opzet
tips???¿¿¿

groetjes Caroline

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:44

Simeon Sadik, wil ik dolgraag eens in het echt zien
Afbeelding
Afbeelding

Kady_

Berichten: 2041
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: was glen_vanii

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:48

mijn favoriete hengst is vestival ox
Afbeelding
Afbeelding

briandylan

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: almere

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 00:14

mijn favoriet is Alkan

Afbeelding


Afbeelding

Ben zelf geen arabieren gek,maar hij heeft gewoon een stoer uiterlijk.Ben ook erg benieuwd naar zijn eerste nakomelingen aankomend jaar.

Nainkey

Berichten: 499
Geregistreerd: 22-06-05

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 00:28

Sha-Peru blijft m'n kanjer

Simeon Sadik is toch wel 1 van mijn favorieten!!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 01:19

Al Lahab

Afbeelding

Khidar

Afbeelding

Ansata Sinan

Afbeelding

AR Sivmayall

Afbeelding


ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 01:26

Om el Shahmaan

Afbeelding

Om el Extreem

Afbeelding

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:32

Ken niet veel arabische hengsten. Maar ik vind die Alkan wel heel geweldig! Heeft tenminste niet zo'n eng nekje.

Daiwa

Berichten: 623
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: den haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:34

ik ben helemaal gek van gomel ox
hij is ook de vader van mijn paard
kan alleen geen foto plaatsen maar die komt nog wel

Marritt
Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:45

Oliver schreef:
Ken niet veel arabische hengsten. Maar ik vind die Alkan wel heel geweldig! Heeft tenminste niet zo'n eng nekje.

Dat dacht ik ook meteen .

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:58

Ja, uiteraard ook de papa's van Shavina en Galactica

Sandhiran
Afbeelding

El Shaklan (opa Sandhiran)
Afbeelding

Wadim
Afbeelding
Afbeelding

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:02

Oliver schreef:
Ken niet veel arabische hengsten. Maar ik vind die Alkan wel heel geweldig! Heeft tenminste niet zo'n eng nekje.


Alkan LIJKT ook niet eens op een arabier

briandylan

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: almere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:30

horseranch schreef:
Oliver schreef:
Ken niet veel arabische hengsten. Maar ik vind die Alkan wel heel geweldig! Heeft tenminste niet zo'n eng nekje.


Alkan LIJKT ook niet eens op een arabier
Dan heb jij hem kennelijk nog nooit in het echt bewonderd.Maar ieder zijn mening,sommige zijn nou eenmaal erg jaloers dat ze hem niet zelf in handen hebben.En voor een hengst is hij goed te hanteren.Ik ben ook blij dat ik hem mag bekappen.Het is alleen jammer dat er in het paardenwereldje zo veel jaloersie is.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:06

briandylan schreef:
Dan heb jij hem kennelijk nog nooit in het echt bewonderd.Maar ieder zijn mening,sommige zijn nou eenmaal erg jaloers dat ze hem niet zelf in handen hebben.En voor een hengst is hij goed te hanteren.Ik ben ook blij dat ik hem mag bekappen.Het is alleen jammer dat er in het paardenwereldje zo veel jaloersie is.


Ja hoor, heb Alkan vaak genoeg gezien.
Hij kan heel goed bewegen, maar heeft een verschrikkelijke onderhals en een hoofd van een tuiger. Sorry Gewoon niet mijn type.
En ik hoef echt niet jaloers te zijn hoor
Heb zelf 2 kanjers van hengsten (ook zeeeeeeeer goed te hanteren, te rijden etc etc) ... en nog wel meer ....

briandylan

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: almere

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:24

Een tuiger.Hahaha ,kennelijk weet je niet waar je over praat of je hebt hem nog nooit goed bekeken of je weet niet wat een tuiger is.Maar maakt niet uit de meeste hier vinden hem wel mooi.En scoort hij ook goed op diverse keuringen en shows dat zal niet zomaar zijn denk ik dan.Ik denk ook dat we nog wel veel meer van hem gaan horen.En terecht

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 08:42

Citaat:
Een tuiger.Hahaha ,kennelijk weet je niet waar je over praat of je hebt hem nog nooit goed bekeken of je weet niet wat een tuiger is.Maar maakt niet uit de meeste hier vinden hem wel mooi.En scoort hij ook goed op diverse keuringen en shows dat zal niet zomaar zijn denk ik dan.Ik denk ook dat we nog wel veel meer van hem gaan horen.En terecht


ik heb wel degelijk tuigers bekeken en gereden en Alkan lijkt er zeker op. Scoort goed??? Vanaf vorig jaar misschien ja.. Noem eens resultaten van hem op wat zo goed zijn vanaf 2003 en eerder?

briandylan

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: almere

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:06

jazz-fan schreef:
Citaat:
Een tuiger.Hahaha ,kennelijk weet je niet waar je over praat of je hebt hem nog nooit goed bekeken of je weet niet wat een tuiger is.Maar maakt niet uit de meeste hier vinden hem wel mooi.En scoort hij ook goed op diverse keuringen en shows dat zal niet zomaar zijn denk ik dan.Ik denk ook dat we nog wel veel meer van hem gaan horen.En terecht


ik heb wel degelijk tuigers bekeken en gereden en Alkan lijkt er zeker op. Scoort goed??? Vanaf vorig jaar misschien ja.. Noem eens resultaten van hem op wat zo goed zijn vanaf 2003 en eerder?
Dat is omdat hij pas laat in handen is geweest en het is ook pas een jonge hengst.Jammer hoor al die jaloersie.Gun een ander ook wat.Maar dat is nou eenmaal bekend in het "paardenwereldje".Maar er zijn genoeg mensen die hem wel waarderen anders had hij niet nu goede resultaten.

briandylan

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: almere

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:13

horseranch en jazz_fan Volgens mij dezelfde of staan vast op 1 stal
Allebei geen profiel erg toevallig.

Maar het ging hier niet over in dit topic ,het ging erover welke hengst je mooi vond en ja, Alkan heeft mij stem en die van meerdere.

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:20

Citaat:
horseranch en jazz_fan Volgens mij dezelfde of staan vast op 1 stal
Allebei geen profiel erg toevallig.


hahahaha allebei mis. . waarom moet ik een profiel aanmaken?wat voor nut heeft dat? nee hoor ik woon vlakbij breda an horseranch bij zwolle daar.. dus we zijn niet dezelfde persoon en staan ook niet bij elkaar op stal. . was dat maar waar.. maargoed ben in iedergeval blij idd dat smaken goddank erg kunnen en mogen verschillen

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:46

Wij hebben zelf arabische volbloeden. Heb Alkan echt niet nodig.
Ik snap het niet, JIJ vindt bv. de arabische hengsten die ik hierboven geplaatst heb niks, okay, ik vind Alkan niet mijn type. Mag dit? Kan dit? Ieder heeft zijn eigen mening en daarbij heb ik een totally andere smaak. Het heeft echt niks met JALOEZIE te maken (even correct geschreven )

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:55

Citaat:
Dat is omdat hij pas laat in handen is geweest en het is ook pas een jonge hengst


Laat in handen? hahahaha nee hoor Alkan is altijd al op shows geweest vanaf veulen al..

Heb ook even wat resultaten van alkan opgezocht:

Tilburg 2003 punten op type en hoofd/hals:

type: 17.67
hoofd/hals: 17

Heiloo 2004:

Type: 17.33
Hoofd/hals: 16.33---> laagste van alle senior hengsten !!

NK 2004:
Type: 17.67
Hoofd/hals: 17

Exloo 2005:
Type: 17.33
hoofd/hals: 17.33( hij werd laatste in zn rubriek)

briandylan

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: almere

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:25

Zielig zielig zielig.Andere woorden heb ik er nier voor.Je laat je wel erg kennen.Maar als ik het lees hieronder Zie je ook dat alkan als veulen regionale reserve kampioen bij de avs was,dus kom niet aan dat hij geen resultaten heeft voor 2003.Maar hij word nog niet zo heel lang onder het zadel uitgebracht

Tijdens de afgelopen EASP keuring te Ermelo werden er slechts 5 nieuwe hengsten erkend waaronder een Arabische Volbloed. Hier was de Anthal-zoon Alkan de enige Arabische Volbloed die groen licht kreeg. Alkan is in eigendom van de Familie Vodde te Almere. Afgelopen jaar werd deze hengst al goedgekeurd voor het AVS (Arabische Volbloed Paarden Stamboek). Als veulen wist hij bij het AVS het regionale reserve kampioenschap op zijn naam te zetten.


Vol lof was de jury over de vijfjarige Alkan (Anthal x Alaska QQ). De donkerevos heeft veel Arabische uitstraling. “Vaak moet je uitleggen wat je bedoelt met ras en uitstraling. Kijk naar deze hengst. Hier kun je wat van leren. Dit wordt bedoeld met een hoofd met uitdrukking. Daarvoor krijgt hij een 10 het hoogst haalbare”. Aldus jurylid Pleyter


O ja vond dit stukje nog terug op het internet.Maar ja de Heer pleyter zal er ook wel geen verstand van hebben.

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:34

Citaat:
dus kom niet aan dat hij geen resultaten heeft voor 2003


zielg zielig zielig.. andere woorden heb ik er niet voor... hahaha heb dat namelijk nooit gezegd heb gevraagd aan jou of je resultaten kon vinden van hem voor 2003!!! maargoed.. tja.. arabisch type...bij het EASP houden ze van dit soort type paarden.. niks mis mee maar een type zoals Khidar e.d. DAT zijn pas arabieren.. niks mis mee als jij van Alkan houdt maar probeer hem niet op te hemelen alsof hij een wereldkampioen is.. want dat is hij niet en zal dat ook nooit worden.. En accepteer maar eens dat wij hem 20 x niks vinden.. ieder zn meug...
Laatst bijgewerkt door jazz-fan op 31-10-05 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Wat is jouw favoriete Arabische Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:36

Mens, wat maak je je toch druk. Al wordt Alkan 10x wereldkampioen, hij is gewoon niet mijn smaak, bah. Wanneer dringt dit een keer tot je door ? Ieder zijn mening toch ? Hier laat ik het bij.... pfffffff