Mening over Arabieren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orly
Berichten: 45
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Zaandijk

Re: Mening over Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:09

Oef Sherif heeft zeker mooie mannen en ook nog schimmel (ben schimmelfan )

lalunique

Berichten: 614
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: olst

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:04

nou ik vind arabieren niet echt mijn paarden geef mij maar ijsjes *o/*

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:22

Ijsjes jaaa daar ben ik ook gek op vooral chocolade smaak en perzik!!!

nikkiejj
Berichten: 221
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: castricum

Re: Mening over Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:28

arabieren zijn voor mijn part het einde!
ze zijn super leuk om te rijden, en heel braaf buiten
als je ze vertrouwen heb dan kan je er alles mee!

veel mensen zeggen dat arabieren een rot karakter hebben maar dat is heelmaaaaaaal niet zo!
ze zijn wel vaak eenkennig maar voor de rest niks,
en ze zijn heel kieskeurig met hun vrienden kiezen. mar daar kan ik alleen maar om lachen

RhealLover

Berichten: 1692
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: In het Brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:06

sherif schreef:
zelf denk ik dat de meeste mensen veel te snel een oordeel hebben over het Arabisch Volbloed ras, zo zijn ze bv te nerveus, schrikkerig, te iel gebouwd, te veel dish...en ga zo maar door!
Echter diegene die zich wat meer verdiept heeft in dit ras komt toch echter tot een hele andere conclusie...zelf heb ik in al die tijd dat ik met paarden omga (23 jaar) nooit zoveel vreugde en liefde en genegenheid gekregen van een ander ras zoals dat ik van het Arabisch Volbloed ras heb ontvangen...mijn vriend die totaal nog nooit paardgereden heeft (inmiddels natuurlijk nu wel )klimt zo op onze (dek)hengst en stapt er zo mee weg als of hij dit al jaren doet, hij zet geen stap verkeerd, wetende dat hij rustig en kalm aan moet doen met zijn onervarenruiter die hij op zijn rug bij zich heeft!
ELke dag worden wij vrolijk begroet door onze mannen door middel van een vrolijke hinnek en het zijn toch echt alleen maar onze arabjes die dat doen, de rest van de paarden zijn altijd stil.
Een inteligenter ras dan het Arabisch Volbloed ken ik helaas niet! Voor ons NOOIT meer een ander ras!
Zo heeft gelukkig ieder zijn smaak want een leven met alleen maar Arabierengekken zou ook erg saai en gewoontjes worden!


Halleluja

Men vergist zich zo in de Arabier, ze moesten eens weten. Het unieke ervan vindt ik echter de mensenkennis, mijn Arabier loopt met geen vreemde mee. En rijden dat kan alleen diegenen die hij vertrouwt. Er zijn maar weinig mensen die een normaal ritje op m kunnen maken, voor ze het weten liggen ze er al af. Maar daar integen kan mijn nichtje van 9 jaar en mn neefje van 6 jaar rustig rondhobbelen op hem En al niet te spreken over mn vader. Hij vindt alles best zolang ik dat ook vindt.

Er is geen beter paard in mn leven dan de Arabier. Een Arabier moet je hebben om te leren kennen. Ik heb met zoveel paarden gewerkt maar alleen de Arabier sprak uit die velen rassen omdat ze eenmaal meer schoonheid en gratie tonen als een ander ras, maar met name het zeer unieke karakter spreekt je aan.


Citaat:
arabieren zijn voor mijn part het einde!
ze zijn super leuk om te rijden, en heel braaf buiten
als je ze vertrouwen heb dan kan je er alles mee!

veel mensen zeggen dat arabieren een rot karakter hebben maar dat is heelmaaaaaaal niet zo!
ze zijn wel vaak eenkennig maar voor de rest niks,
en ze zijn heel kieskeurig met hun vrienden kiezen. mar daar kan ik alleen maar om lachen


Het dikgedrukte leef ik me eigen in mee, aangezien de mijne mij als eigenaar gekozen heeft en aan iedereen laat merken dat hij ze niet mot maar eenkennig dat is ie jusit niet, het is een zeer lieve knuffel en doet alles voor een beetje aandacht alleen onder het zadel is het een duvel als ie je niet mag dan geeft ie je gewoon vliegles tenzij ie weet dat ik erbij ben en dat alles goed is dan laat ie het wel toe




hoe dan ook zonder de Arabier is de wereld oncompleet
en niet iedere arabier heeft veel dish, zat paarden die een recht rprofiel hebben of een lichte dish al vindt ik het ook mooi als ze duidelijk een snoekshoofd hebben als het maar niet te extreem wordt


greetz

grotevos
Berichten: 13
Geregistreerd: 19-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:30

sherif schreef:
ELke dag worden wij vrolijk begroet door onze mannen door middel van een vrolijke hinnek en het zijn toch echt alleen maar onze arabjes die dat doen, de rest van de paarden zijn altijd stil.


Haha, dit herken ik. Op stal bij ons hinniken eigenlijk altijd de Arabieren op´t moment dat we binnenkomen, en dat niet alleen ´s morgens maar op welk moment van de dag je ook komt; er komt eigenlijk altijd wel een teken van herkenning. De Engels Volbloeden (die we ook hebben) en mijn KWPN-ers (mijn eigen paarden) doen dat veel minder. Ik zal niet zeggen ´nooit´, maar de Arabieren spannen daarin toch duidelijk de kroon.

Citaat:
als je ze vertrouwen heb dan kan je er alles mee!


DIt herken ik ook. Wij hebben er bijvoorbeeld een die doodsbenauwd was voor de startboxen. Nu was hij in training op de baan ook niet meer te rijden door het feit dat hij er dan (op zo´n honderd meter afstand hoor) langs moest. ´k Heb echt een band met dat paard en als ik hem rij is er niets aan de hand en krijg ik hem er zonder veel problemen langs, maar als er iemand op zit die hij niet vertrouwt... ho maar!

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Re: Mening over Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:08

Tja, ik kan maar een woord zeggen: Geweldig!
Ik wil nooooit een ander ras meer!!!

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:14

amen

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:52

Idd ik heb een keer tegen iemand gezegd dat niet ieder paardenmens met een arabier om kan gaan, maar dat blijkt maar weer. Wij hebben er totaal vijf op stal staan en ze hebben idd erg hun voorkeur voor bepaalde mensen. Erg eigen karaktertje allemaal maar dat maakt het juist erg leuk aan ze...voor mij geen ander paard meer...

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:10

Citaat:



Het dikgedrukte leef ik me eigen in mee, aangezien de mijne mij als eigenaar gekozen heeft en aan iedereen laat merken dat hij ze niet mot maar eenkennig dat is ie jusit niet, het is een zeer lieve knuffel en doet alles voor een beetje aandacht
alleen onder het zadel is het een duvel als ie je niet mag dan geeft ie je gewoon vliegles tenzij ie weet dat ik erbij ben en dat alles goed is dan laat ie het wel toe




hoe dan ook zonder de Arabier is de wereld oncompleet
en niet iedere arabier heeft veel dish, zat paarden die een recht rprofiel hebben of een lichte dish al vindt ik het ook mooi als ze duidelijk een snoekshoofd hebben als het maar niet te extreem wordt


greetz


Dit klinkt wel heel penny

Ik vind Arabieren op zich wel leuk... zou ze alleen zelf niet willen. Niet mijn type paard

RhealLover

Berichten: 1692
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: In het Brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:43

Sfieke schreef:
Citaat:



Het dikgedrukte leef ik me eigen in mee, aangezien de mijne mij als eigenaar gekozen heeft en aan iedereen laat merken dat hij ze niet mot maar eenkennig dat is ie jusit niet, het is een zeer lieve knuffel en doet alles voor een beetje aandacht
alleen onder het zadel is het een duvel als ie je niet mag dan geeft ie je gewoon vliegles tenzij ie weet dat ik erbij ben en dat alles goed is dan laat ie het wel toe




hoe dan ook zonder de Arabier is de wereld oncompleet
en niet iedere arabier heeft veel dish, zat paarden die een recht rprofiel hebben of een lichte dish al vindt ik het ook mooi als ze duidelijk een snoekshoofd hebben als het maar niet te extreem wordt


greetz


Dit klinkt wel heel penny

Ik vind Arabieren op zich wel leuk... zou ze alleen zelf niet willen. Niet mijn type paard



Als jij dat penny vindt klinken dan nodig ik je van harte uit om het met eigen ogen te zien het is nou eenmaal zo...

en ik heb een hekel aan pennymensen dus hou zulke opmerkingen aub voor je

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:47

Ow sorry dat ik op je tenen ben gaan staan Maar zo kwam het nou eenmaal over....

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:50

Vond het nu niet bepaald penny achtig, integendeel. Je hoort vaak van die Arabieren-verhalen en ik ondervind nu zelf dat het ook bij mijn paardje zo is. Hij heeft mij en mijn moeder zeer graag. Hij wantrouwt mannen echt compleet, soms wel verveldend zou je denken, vb als de DA moet komen, maar die vertrouwt hij toch wel een beetje. Het lijkt alsof hij mensen doorheeft binnen 3 seconden en je kan hem niet van gedachten laten veranderen

RhealLover

Berichten: 1692
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Mening over Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:05

ik had ook verwacht toen ik mijn av had dat hij erg lastig zou zijn bij de dierenarts en hoefsmid... maar in tegendeel, die staat gewoon te slapen die gek en de pony die hem vergezeld die staat dan te trillen als een gek terwijl de DA helemaal niks met dat beesie hoeft te doen

het zijn echte scheten alleen moet je ermee weten om te gaan en ook weten dat ze je moeten vertrouwen eer je iets onderneemt

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Mening over Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:25

In het begin had ik echt zo iets van; Iel arabjes veel té iel.. en en.. ik moest er gewoon niks van hebben

Had het altijd op stevige (lees lompe ) pony's die lekker eigenwijs waren, en over het algemeen niet zulke 'heet' hoofden

Maarja toen kreeg ik Kannet aangeboden, niet volbloed maar hij heeft toch iets van 87% ! En hij heeft zoveel weg van arabieren dan mensen spontaan zeggen; Arabier.. Maar goed hij heeft gewoon het karakter, uitstraling alles ervan en door Kannet P ben ik helemaal fan van ze geworden..

Vindt ze helemaal geweldig! Máár! De stevige pony's blijven me toch trekken! Het is niet zo bij mij van; Oehh arabje "kwijl"!

Holaso
Berichten: 56
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Mening over Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:59

Barcelano schreef:
Mijn Mening:

Het Arabische Vollboed paard is een paard met een karakter van Goud.
Ze hebben Elegantie Mensen kennis,Schoonheid en Hersens:D

Heel veel mensen begrijpen dit ras niet.
Daardoor zijn er vele misvattingen
Mensen halen nrps of andere kruisingen door elkaar.
Als hun paard pittig zijn en toevallig een edel hooft hebben is het gelijk een Arabier.

De extrieur is vaak oook een misvating er zijn zoveel verschillende typen AV van Rank Tot Barok


Volledig mee eens!

JeroenS

Berichten: 1036
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: stadskanaal

Re: Mening over Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:18

Na een half jaar een arabiertje te hebben verzorgt wil ik niet anders meer.

Gr Jeroen

lalunique

Berichten: 614
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: olst

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:28

Barcelano schreef:
Ijsjes jaaa daar ben ik ook gek op vooral chocolade smaak en perzik!!!



haha ik bedoelde ijslanders !