Arabieren in de wedstrijdsport - reacties omgeving?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marcelius
Berichten: 8
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Doetinchem

Re: Arabieren in de wedstrijdsport - reacties omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:11

Tja, 10 juni heb ik m'n eerste wedstrijd tussen de 'paarden' en nu wetende dat ik milder ben beoordeeld, maakt me dat wel wat onzeker. Maar goed, jullie horen naderhand nog van me

groetjes, Merel

JanineN
Berichten: 1066
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Uitgeest, Noord-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:34

mijne loopt nu L1 met 4 WP de dressuur kan hij super en leerd onwijs snel!!!!! hebben die van jullie dat ook?
en springen kan hij ook super goed maar dat durf ik niet echt

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Arabieren in de wedstrijdsport - reacties omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:41

Ik heb alleen maar gestart met de KNHS wedstrijden tussen de paarden
Met Rhashyd was ik met 3 wedstrijden uit de B en in de L reden we ook direct winst Hij was toen 5, inmiddels loopt hij onder een andere amazone M2 en hoeven nog een paar winstpunten en ze kunnen over naar de Z
Met Remezida hebben we tot nu toe alle wedstrijden winstpunten en prijzen binnengehaald en we zijn nu L1+2 Remezida is 4 dus veel wedstrijden rijden we niet hoeft ook niet, maar ze doet zeker niet onder aan het KWPN geweld
Met Sirel zal ik gaan starten zodra onze startkaart binnen is en dan beginnen we in de L1

Zolang je je proef netjes rijdt maakt het niet uit of je een AVS wedstrijd rijdt of tussen het KWPN geweld rijdt, je haalt je punten dan echt wel

Zelf wil ik dus heel graag wel eens aan de AVS wedstrijden meedoen maar doordat ik dit voor enkel 2 proefjes rijden wat te ver weg vind(zodra er eens 1tje in de buurt is zal ik zeker van de partij zijn ), rijdt ik dus gewoon tussen de paarden, en we laten ze daar dan lekker een poepie ruiken

ilonabax
Berichten: 167
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Arabieren in de wedstrijdsport - reacties omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:04

Poe poe wat een ophef over een paardje wat 2 jaar id B rondrijdt...
Wat maakt het nu uit of je er 2 jaar of 10 jaar over doet het gaat om het plezier dacht ik zo. Vind alleen de uitspraak al ga je achterstevoren op je paard zitten dan krijg je nog wel een wp erg ondoordacht, denk toch zeker dat het ook de energie is die ik iedere dag in het rijden steek is!
Bovendien is het zo dat er niet enorm veel AVS wedstrijden worden georganiseerd en ik niet altijd naar de andere kant van Nederland kan rijden dus dan gaat het ook wat langzamer
Gelukkig als we dadelijk een startkaart hebben kunnen we ook KNHS rijden en meer concoursen rijden omdat die ook in de buurt georganiseerd worden.

Ach ik maak me verder niet zo druk om wat een jury wel of niet zegt en of mensen nu positief of negatief reageren in een forum maar het valt me op dat er over sommige mensen en paarden wel altijd ophef gemaakt moet worden en ik zeg maar zo: Zolang ze nog over je praten (sorry stond een vies woord haha) ben je nog interessant hahaha

Het ging idd over paarden die zich al bewezen hebben dus ook ik vind dat Siv niet in dit topic thuis hoort, maar ben er wel van overtuigd dat of je nu B of Z rijdt je er de tijd voor moet nemen en naar het paard moet luisteren, niet alle paarden reageren hetzelfde en zijn op 5 jarige ook niet allemaal aan hetzelfde toe (zowel lichamelijk als geestelijk).

@Target: Dat had je idd goed gezien Sivmayall probeert erg mee te denken met de ruiter en dat kan ook wel eens in ons nadeel werken hahaha

Verder vindt ik dat de merrie Sinai erg goed gepresteerd (jaja in korte tijd ) heeft en zeker vernoemd mag worden...

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:26

Ik rij zelf ook met Pajkovski avs wedstrijden maar ook heel veel gewone knhs wedstrijden,ik kan eigenlijk niet zeggen dat er bij het avs milder gejureerd word,dit kan ook niet want dat vind de knhs echt niet oke! en ik heb er ook nog nooit van gemerkt dus dat mag naar het land der fabellen!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:30

ankie1 schreef:
,dit kan ook niet want dat vind de knhs echt niet oke! en ik heb er ook nog nooit van gemerkt dus dat mag naar het land der fabellen!



Precies, helemaal mee eens.
Zijn ook gewone juryleden hoor die jureren, die óók bij KNHS wedstrijden jureren

sanne98

Berichten: 450
Geregistreerd: 24-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:28

ik rij nu mijn eigen pony ook een arabiertje hij is m springen en m1 dressuur maar ik doe nu b springen omdat ik niet spring. en nu l2 dressuur wat ook super gaat. ik krijg geen reatie van jury ofzo. maar ik reed in het viertal maar ik ben er zelf uit gegaan omdat ze mijn pony te iel vonden vergeleken met de anderen. terwijl i wel de hoogste niveau rijd bij mijn vereniging. ik zal nog wel een foto plaatsen.

Mii_X_HarrY

Berichten: 762
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: mooiste stad achter de duinen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:49

ik rij ook een arabische hengst, hij is nu 12 en uitgekoerst. Heeft altijd op de renbaan gelopen. probeer welleens dressuurmatig te rijden, maar is af en toe nog best wel een ramp maar er zijn er zat die wel goed omgezet worden. Saharo is nu eerder een recreatiepaardje

rita1
Berichten: 22
Geregistreerd: 25-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:49

sanne98 schreef:
ik rij nu mijn eigen pony ook een arabiertje hij is m springen en m1 dressuur maar ik doe nu b springen omdat ik niet spring. en nu l2 dressuur wat ook super gaat. ik krijg geen reatie van jury ofzo. maar ik reed in het viertal maar ik ben er zelf uit gegaan omdat ze mijn pony te iel vonden vergeleken met de anderen. terwijl i wel de hoogste niveau rijd bij mijn vereniging. ik zal nog wel een foto plaatsen.


Sinaï Al Ray komt ook van de renbaan.Toen wij ze kochten van Vivian Brugel moest ze nog aftrainen.Ze koerste toen nog.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:41

ankie1 schreef:
Ik rij zelf ook met Pajkovski avs wedstrijden maar ook heel veel gewone knhs wedstrijden,ik kan eigenlijk niet zeggen dat er bij het avs milder gejureerd word,dit kan ook niet want dat vind de knhs echt niet oke! en ik heb er ook nog nooit van gemerkt dus dat mag naar het land der fabellen!


Ik vind ook niet dat er op AVS wedstrijden milder wordt gejureerd. Het is en blijft een KNHS wedstrijd en de juryleden zijn van het KNHS en niet van het AVS.

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:29

Mensen, zullen we weer ontopic gaan over de reacties van arabieren in de wedstrijdsport.
En als er een richtlijn moet komen wie er in de top meeloopt , misschien is het dan verstandig om paarden met prestatiepredicaten te kwalificeren als de toppers?
Dan hoeven we hier geen discussie over te voeren.

Gr Em

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:31

Ik heb de laatste 3 posts verwijderd omdat die niets van doen hebben met de vraag van de TS: Wie rijden er wedstrijden met hun arab en hoe reageert de omgeving hierop....
Verzoek van mij, net als Zahlina heeft gedaan, om ontopic te blijven.

Hoe hoog het paard loopt in de sport maakt dus in dit topic ook niet uit.

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:02

Ontopic:


Ik rijd dus ook met mijn arabier in de wedstrijdsport en krijg heel vaak complimentjes. Ik rijd onderandere altijd met losse manen, omdat dit mag met een arabier, en krijg er nooit commentaar op.
rijdt nu M2 met hem

Paroeska

Berichten: 507
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: Arabieren in de wedstrijdsport - reacties omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:24

Ik rijd met mijn arabier L2 en heb ook nog nooit commentaar gehad. Het scheelt wel dat ik nog tussen de pony's rijd

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Arabieren in de wedstrijdsport - reacties omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:23

Ik krijg verder ook geen negatief commentaar is eigenlijk wel vaak positief

Alleen het inrijden tussen de paarden vind ik dus vaak wat minder, vaak worden afgesneden(duidelijk met opzet), tegen een bakrand aan worden geparkeerd, dit zijn dus minder leuke dingen, vanaf de grond is het leuk en postitief maar zodra ze zelf(hiermee bedoel ik natuurlijk niet iedereen) op paard zitten zijn we ineens kleine onderdeurtjes die niks op een inrijterrein te zoeken hebben.

Ik had hier dus geen last van met een KWPNer, echter alleen met paarden die dus de ponymaat hebben(omdat dit ook gebeurt met andere rassen die een ponymaat hebben)

Hebben er hier meer mensen ook wel last van gehad(of hebben)?

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:43

Ik rij ook met m,n arab tussen de paarden in het Z1,heb eigenlijk weinig of nooit comentaar,eerder juist veel bekijks met m,n lekkere vent!

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Re: Arabieren in de wedstrijdsport - reacties omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:43

remsy schreef:
Ik krijg verder ook geen negatief commentaar is eigenlijk wel vaak positief

Alleen het inrijden tussen de paarden vind ik dus vaak wat minder, vaak worden afgesneden(duidelijk met opzet), tegen een bakrand aan worden geparkeerd, dit zijn dus minder leuke dingen, vanaf de grond is het leuk en postitief maar zodra ze zelf(hiermee bedoel ik natuurlijk niet iedereen) op paard zitten zijn we ineens kleine onderdeurtjes die niks op een inrijterrein te zoeken hebben.

Ik had hier dus geen last van met een KWPNer, echter alleen met paarden die dus de ponymaat hebben(omdat dit ook gebeurt met andere rassen die een ponymaat hebben)

Hebben er hier meer mensen ook wel last van gehad(of hebben)?


Hier heb ik inderdaad ook wel eens mee te maken gehad op grote kringwedstrijden. Toen ik nog mama's paardje reed, Rashull probeerden ze dat ook altijd, het voordeel was dat hij dan een vreselijke brul gaf met Bas heb ik er weinig last van maar ik trek er altijd mn voordeel uit dat we zo klein zijn. We sjoeffen overal tussen iedereen door.

Monsje

Berichten: 483
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Vries

Re: Arabieren in de wedstrijdsport - reacties omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:42

Ik heb nu 2x meegedaan met Westernwedstrijden en daar werd er juist heel leuk op gereageerd.
Het voordeel bij Western is dat ook Quarters, Appalooa's etc. niet groot zijn. Door haar stippels wordt ze soms zelf vaak aangezien voor een kleine Appaloosa.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:44

Ik krijg hoogstens commentaar bij de dressuur dat ze vinden dat ik op een groter paard zou moeten rijden. In de endurance kijkt niemand op van het formaat of ras

Monsje

Berichten: 483
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Vries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:30

Djilan schreef:
Ik krijg hoogstens commentaar bij de dressuur dat ze vinden dat ik op een groter paard zou moeten rijden. In de endurance kijkt niemand op van het formaat of ras


Hier op de manege krijg ik van dressuurruiters idd wel vaak commentaar dat mijn paardje te klein is... De westernruiters hoor ik daar niet over...

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:37

Idd, westernruiters zeggen ook niets over de maat. maar dat is ook omdat die quarters ook niet zo groot zijn
Ik heb zelfs een tijd een IJslander bijgereden voor de endurance en zelfs daar kreeg ik weinig commentaar op van enduranceruiters
Maar een formaat arabier bevalt me dan toch beter

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Arabieren in de wedstrijdsport - reacties omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:15

Ik kan mij mijn eerste week met Tigger op Deurne nog goed herinneren.
De ene helft van Deurne vond het fantastisch maar de andere helft verklaarde me echt voor gek.
De eerste avond heb ik de stalmeester betrapt op het na meten van Tigger zijn woorden waren toen: GVD, die knol is ook nog 1.62!!! (hij is maar 1.60 ).
Na het artikel in de bit heb ik van verschillende mensen brieven en kaartjes gekregen met steunbetuigingen, zelfs een grote KWPN hengstenhouder stuurde een kaartje met veel succes en laat ze maar zien wat arabieren kunnen.

Al snel werd Tigger erg geliefd en als er paardenwissels waren wilde iedereen maar al te graag op hem.
Voor het monsteren gebruikte we hem ook maar hij mocht niet mee doen bij de toets omdat, ik herhaal de woorden van Ad Aarts: "Die knol denkt te veel mee en doet te veel zijn best".
Het spannenste wat ik daar gedaan heb was hem te laten beoordelen door Cor Loeffen (ben nog steeds fan van deze man _/-o_ ) ik herinner me die dag als gisteren.
Daar stond ik met knikkende knietjes samen met Tigger te wachten op het oordeel en het enige wat Loeffen zei was: "Als we KWPNers kunnen fokken met zo'n voorhand, hoofd, en hals dan hebben we ons einddoel bereikt" .
We hebben de opleiding niet afgemaakt, Tigger kon niet tegen de 24 uurs cultuur en ik niet tegen de Deurne cultuur, we zijn tegen veel vooroordelen aangelopen maar we hebben er samen nog meer vooroordelen weggevaagd.

Oke dit was wel geen reactie uit de wedstrijdsport maar ik denk wel uit de grootste kwpn denkfabriek.

Gr Em

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:40

hoi Emma,
Goede en duidelijke manier van overbrengen zo ....en helemaal van uit de kern van de 'Grote' wedstrijd paarden smeltkroes ...Deurne ! waar anders he!!! straight to the point ...just love it!
gr,sas.

gabberluck

Berichten: 371
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Wapenveld

Re: Arabieren in de wedstrijdsport - reacties omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:54

met mijn merrie rij ik nu L1 (omdat ik het nog niet beter kan)
maar ze heeft al M2 gereden en op één pnt na Z1 (officieel) dus ze kan het wel.
En ben net begonnen met springen. B Maar het gaat heel goed en bevalt me goed en ik mag misschien volgend jaar officieel met haar starten (rij nu nog gewoon op een vereniging) en ik zelf rij bijna 7 jaar

poekie

Berichten: 505
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: zwijndrecht

Re: Arabieren in de wedstrijdsport - reacties omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:04

remsy schreef:
Ik krijg verder ook geen negatief commentaar is eigenlijk wel vaak positief

Alleen het inrijden tussen de paarden vind ik dus vaak wat minder, vaak worden afgesneden(duidelijk met opzet), tegen een bakrand aan worden geparkeerd, dit zijn dus minder leuke dingen, vanaf de grond is het leuk en postitief maar zodra ze zelf(hiermee bedoel ik natuurlijk niet iedereen) op paard zitten zijn we ineens kleine onderdeurtjes die niks op een inrijterrein te zoeken hebben.

Ik had hier dus geen last van met een KWPNer, echter alleen met paarden die dus de ponymaat hebben(omdat dit ook gebeurt met andere rassen die een ponymaat hebben)

Hebben er hier meer mensen ook wel last van gehad(of hebben)?


Zelf ben ik vorig jaar gestart met wedstrijd rijden met 2 stalgenootjes van me alle 3 op pony,s waarvan 2 schimmels en 1 bonte nou je had ze moeten zien op de manege....waar komen die nou mee aanzetten .Ondertussen zijn ze er aan gewens geloof ik en we hebben zelfs een keer mat 2 fjorden,2 tinker 2 arabiertjes en 1 new forrest in de rubriek gereden was ook beregezellig want met een KWPNer hoorde je er echt niet bij.
ben gelukkig nog niet afgesneden of iets in die geest maar in de B hebben de meeste nog niet zo,n groot ego