wie gaat er naar AVS hengstenkeurig in Ermelo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:10

Ibbel.

Ik weet wat het allemaal inhoud, loop al iets langer mee met de arabieren en er zijn er meer die in dit topic posten die ook al weer een tijdje langer mee lopen.
Deze mensen hebben of zelf goedgekeurde hengsten of komen al jaren lang op de AVS evenementen.
Oke dan hebben we hier op bokt natuurlijk ook nog te maken met de kudde pennymeisjes die bij het woord arabier al beginnen te kwijlen .

Maar je zegt het zelf al, niet gekeurt levert een flinke boete op van (even uit het hoofd) 360 euro.
De enige dingen waarop een hengst een dekboek geweigerd kan worden (volgens de WAHO, overkoepelend orgaan) zijn zichtbare erfelijke gebrekken, scid en in nederland ook bij slecht sperma.
Het komt wel voordat een hengst eerst op de foto moet voordat deze een dekboek krijgt, dit alleen als de DA bedenkingen heeft.
Het feit dat iemand adverteert met een wat oudere hengst en niet op de vraag wil antwoorden waarom deze hengst niet naar de HK gaat leverd nou eenmaal vragen op.
Vragen zoals, wat is er met de hengst aan de hand waardoor deze niet verschijnt op de hk?
Vooral als je bekijkt hoe hoog van de toren de eigenaar nog weleens wil blazen.

Gr Em

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:43

Als moderator probeer ik de zaken (opnieuw) voor iedereen in het juiste perspectief te plaatsen, om het topic leefbaar te houden. Verder controleren we of er geen boktregels worden overschreden door het plaatsen van kwetsende opmerkingen of het uitvechten van kennelijke vetes. Dat is mijn inbreng als moderator hier.


Als ex-arabierenfokker en ex-hengstenhouder wil ik nog wel het volgende kwijt. Als iemand zijn of haar hengst niet wil laten keuren, is dat zijn of haar eigen beslissing. Dan kan je je hardop afvragen of er wat aan de hand is, maar of dat nuttig is, is een tweede. Je kunt óók privé of zakelijk (al dan niet als potentiele klant) iemand één of één benaderen met die vraag. Of je gaat naar één van de 200 andere min of meer goedgekeurde hengsten.

Ik heb me in het verleden iig nooit iets van de 'status' van een hengst aangetrokken, maar alleen gekeken naar karakter (absoluut eerste vereiste wat mij betreft), werklust/prestaties als ríjpaard, bloedlijnen, en dán misschien eens naar uiterlijk of premies. Of de hengst bekend was, of goedgekeurd was, heeft me nooit ene biet kunnen schelen. Maar ja, ik heb dan ook gebruikspaarden gefokt, en me altijd verre gehouden van het showcircuit.

In ieder geval is die hele discussie over het al dan niet met hengst op de HK verschijnen niet erg on topic meer te noemen. Het topic was dacht ik bedoeld om te vragen wie er naar Nimmerdor gaan over 2 weken.

Target
Berichten: 237
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Heijningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:27

Nou iig zal Siv niet verschijnen, waarom weet niemand, maargoed.

Ben benieuwd wie de jury`s zijn.

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:57

Joh waar maakt iedereen zich druk om dit topic gaat over evenementen.
En als iemand zijn hengst niet naar de HK brengt en wel adverteert dat is toch niet ons pakkie aan er zijn wel meer mensen die met een hengst adverteren en helemaal niet of nooit goedgekeurd geweest is(En dan bedoel ik niet alleen onder het avs)
De eigenaar is ons geen uitleg verschuldigt zij weet het wat op dat moment op de 1e plek komt.

En als ik me goed bedenk is het al eens gezegt op het av forum..


Nu weer verder met Evenementen

ilonabax
Berichten: 167
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:43

Barcelano schreef:
En als ik me goed bedenk is het al eens gezegt op het av forum..

Yep klopt als een bus!