Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 25 [ 603 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog meer nakomelingen Sjapoer ox?

 
Profiel   

Mijne is 1,60 :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-11 01:38 



 
Profiel   

Hoi allemaal, ik heb een merrie van Sjapoer geintroduceerd aan het begin van dit topic. Nu staat ze te koop, dus mochten jullie nog iemand weten die haar een zeer goed tehuis kan bieden en geinteresseerd is in een Sjapoer merrie verwijs ik jullie graag naar:

veelzijdige enthousiaste NRPS merrie v. Sjapoer

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-11 15:52 



 
Profiel   

Jammer dat je haar weg moet doen. Het is een leuke merrie! Hopelijk kun je een fijn baasje voor haar vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-11 16:14 



 
Profiel   

Dankjewel, ze is inderdaad geweldig. Helaas zijn er wat dingen veranderd, onder andere een nieuwe baan, waardoor het me teveel wordt om voor haar te blijven zorgen zoals ik altijd heb gedaan. Vandaar dat ik op zoek ben naar iemand die dat wel kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-11 17:03 



 
Profiel   

Wat een leuk beestje zeg! Het lijkt me wel leuk om een half zusje van mijn paard te hebben maar ook ik heb tijdsgebrek. En zou dan ook meer op zoek zijn naar een paard ipv een pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-11 13:58 



 
Profiel   

Idd een hele leuke pony! Maar heb wel genoeg aan smurf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-11 14:44 



 
Profiel   

Vandaag voor het eerst 'echt' gesprongen met die draak van me haha.

Allereerst moest hij natuurlijk wel ff testen of die balken niet beeten, wat resulteerde in een sprong van ongeveer een metertje of 2,5 in zijn vooruit.
Alsof ik die drafbalk daar voor jan l*l neerleg, iig niet om er als een malloot overheen te springen haha.
Veel over balkjes gedraafd, en zodra meneertje een beetje het gevoel had hoe zijn ruggebruik werkt, de oxer nogmaals geprobeerd.

Met veel aanmoediging deed hij het echt super!! Doordat ik natuurlijk weer als een malloot aant belonen was (lees; Braaaaaf, das een knap paard, goed hoor enzenz) vond hij het toch wel heel leuk worden haha.

Springen die van jullie een beetje fatsoenlijk? Of ook last van 'bijtende balken' in 1e instantie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-11 01:45 



 
Profiel   

Ik hebh nog niet met haar gesprongen alleen buiten ;p
Ze springt over bijna alles heen takjes boomstammen waterplassen xd
Maar ik wil binnenkort toch ook wel eens normaal springen , heb al well balkjes gdraafd maar ze tikte ze allemaal aan xd Waarschijnlijk niet de moeite waard? ;p

Leuk dat het goed ging!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-11 09:51 



 
Profiel   

Bekend probleem!!
Als je 1 balk neerlegt probeert hij er met 4 benen op te gaan staan. wat hem trouwens ook erg goed lukt.
Met meerdere balken gaat het best aardig.
Maar hindernissen zijn inderdaad erg gevaarlijk. Uit gehoorzaamheid springt hij eroverheen. Om daarna 20 meter onbestuurbaar en op topspeed weg te vluchten. Want stel dat die hindernis achter je aan komt!! Om nog maar te zwijgen over zijn reactie als hij de hindernis aanraakt. Als een ander paard in de bak er een balk afgooit is het trouwens ook tijd om te vlucht voor je leven!

(nee hij is inderdaad geen held)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-11 14:21 



 
Profiel   

hmm klinkt heel herkenbaar. die Sjaronne is ook geen held, ja op sokken

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-11 14:44 



 
Profiel   

Wel apart dat die van jullie geen springers zijn, ik dacht dat Sjapoer een zeer goed of uitstekend oid op zijn keuringsrapport had staan.

Die van mij is namelijk juist een enorm goede springer. Pony is 1.51 maar ik heb parcoursen gesprongen van 1.10 ;) Enige probleem in m'n wedstrijdparcoursen is dat ik altijd ga lopen zenuwen waardoor hij het enorm spannend gaat vinden maar dat heeft niks met z'n kwaliteiten te maken en ligt aan mij. Ook volg ik nu zo'n anderhalf jaar crosstrainingen en ga ik deze zomer een BB cross rijden. Hier dus geen held op sokken maar een echte held :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-11 15:20 



 
Profiel   

Mel kán met gemak springen, alleen maakt ze er zelf een enorm drama van om het springen heen.. Als ze springt vindt ze het ook leuk, en als ze eenmaal over een hindernis gegaan is, gaat ze er zonder moeite op af.. Maar élke (minieme) verandering is reden tot staken.. En flink :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-11 15:49 



 
Profiel   

Die van ons is ook een hele goede springer alleen heeft dit niet onze voorkeur...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-11 16:03 



 
Profiel   

Mijne is echt een goeie springer, bij de voorstelling van een handelaar waar hij stond sprong hij ohz 140 hoog... Dat verwacht ik niet zo snel bij een e pony

Edit: typfout door iPad |o

Edit 2: weer een typfout door correctie van iPad :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-11 17:31 



 
Profiel   

Ik heb tot nu toe nog maar een paar keer met hem gesprongen, maar wil dit van het voorjaar wel weer wat meer gaan oppakken. En dan in de zomer eens een keer een crossles of oefencrossje achter een ervaren paard aan.

In het boekje 'De NRPS-pony' staat een heel stuk geschreven over Astrid. Dit is de derde merrie in de stamboom van mijn pony. Volgens het boekje was deze merrie o.a. Z-springen en Z-SGW. Ook Kikkerikke, de tweede merrie in lijn, heeft op Z niveau gesprongen en samengesteld gelopen.
Dus in theorie zou hij toch de genen moeten hebben om een goede springer te zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-11 18:23 



 
Profiel   

ze kan het wel, in het bos vind ze het dus wel leuk :D
Ook een man die eigenlijk nooit complimenten geeft vond dat ze leuk sprong!
Haha wel leuk om te horen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-11 21:40 



 
Profiel   

Ik heb ook een nakomeling van Sjapoer:

[ img ][ img ]
Dit is Sjaron, een ruin en 11 jaartjes jong
Het is een E pony (1.53)
Ik rij nu M2 dressuur met hem, we zijn vorige maand gronings kampioen geworden en moeten zaterdag naar Wanroy! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-11 00:54 



 
Profiel   

Die van mij is ook een waardeloze springer haha:/ tikt ook alles eraf :/

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-11 01:41 



 
Profiel   

liefmeisje wat een mooi beestje zeg!! Knap dat jullie Gronings kampioen zijn geworden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-11 09:59 



 
Profiel   

Welkom liefmeisje :wave: wat een leuke pony! <3 de sjapoer dochter die bij ons op stal staat heet: Sjaronne :D :o dat is wel grappig. :P

v.w.b. springen, sjaronne is dan een volle zus van spitfire van Dani-spit en hij springt wel, maar zij niet :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-11 13:28 



 
Profiel   

elibeest schreef
Welkom liefmeisje :wave: wat een leuke pony! <3 de sjapoer dochter die bij ons op stal staat heet: Sjaronne :D :o dat is wel grappig. :P

v.w.b. springen, sjaronne is dan een volle zus van spitfire van Dani-spit en hij springt wel, maar zij niet :x


Sterker nog, Spitfire kan niet zonder springen, die vind het ook echt enorm leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-11 14:15 



 
Profiel   

elibeest schreef
Welkom liefmeisje :wave: wat een leuke pony! <3 de sjapoer dochter die bij ons op stal staat heet: Sjaronne :D :o dat is wel grappig. :P


Dankjewel!
Oh, dat is toevallig :P Maar mijn Sjaron is een ruin, en daar zijn vaak wel wat verwarringen over
Ook omdat ik Sharon heet, en het is allemaal pure toeval
Heb dat zeker niet zelf uitgekozen, want dan had ik het wel anders gedaan :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-11 16:15 



 
Profiel   

Haha wat toevallig zeg Sharon. En dan inderdaad helemaal verwarrend dat Sjaron dan een ruin is terwijl je misschien verwacht dat het een merrie-naam is :P
Maar ook wel weer leuk om (bijna) dezelfde naam als je paard te hebben.
Spannend dat je met hem naar Wanroy gaat. Hoeveel concurenten heb je? Gewoon 11 concurenten (ééntje van iedere provincie?). En als je dat wint ben je Nederlands kampioen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-11 16:53 



 
Profiel   

Pebblesther schreef
Haha wat toevallig zeg Sharon. En dan inderdaad helemaal verwarrend dat Sjaron dan een ruin is terwijl je misschien verwacht dat het een merrie-naam is :P
Maar ook wel weer leuk om (bijna) dezelfde naam als je paard te hebben.
Spannend dat je met hem naar Wanroy gaat. Hoeveel concurenten heb je? Gewoon 11 concurenten (ééntje van iedere provincie?). En als je dat wint ben je Nederlands kampioen?


Ja inderdaad, en hij heeft ook een hele lieve schattige uitstraling waardoor het ook nog een merrie lijkt ook! :+
We krijgen ook wel veel reacties van jury's enz: Hmmm, Sharon en Sjaron... Hebben jullie dat nou express zo gedaan? Maarja wel leuk, zo onthouden ze je ook nog een beetje

Nee, er doen 20combinaties mee
Vanuit Brabant, Noord-Holland enz mogen er altijd meer door. Vanuit Groningen alleen maar de kampioen.
Als je wint ben je idd Nederlands kampioen, wel héél spannend hoor :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-11 17:13 



 
Profiel   

Oke, nou spannend!!! Zou wel leuk zijn als je Nederlands kampioen zou worden :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-11 13:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 25 [ 603 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen