Hoofdstel voor Arabier...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Hoofdstel voor Arabier...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 20:01

Ik zoek een hoofdstel van 100-150 euro voor m'n Arabiertje. Het liefst wil ik er een met een aansnoerneusriem en wit onderlegd, maar dit is geen vereiste. Geen gouden sluitingen of wat dan ook, liefst zilverkleurig...
Ik vind de hoofstellen van Passier wel mooi, maar ik hoor dat die maten nogal raar liggen en dat de hoofdstellen beter gaan met grotere paarden?

Ik zoek er dus 1 in maat COB, zwart en ik moet het naar België kunnen laten versturen als ik het online koop, ofwel natuurlijk in België kunnen kopen

(Ik wil ook een bling-frontriem, maar die koop ik waarschijnlijk achteraf bij)

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:17

Ik had een Kieffer Junior. Hij was blauw onderlegd, maar dat zag je alleen als je met je neus erbovenop stond.
Het mooie aan dit hoofdstel vond ik dat de riempjes heel smal zijn. De neusriem en frontriem waren wel breder, maar niet te. Daardoor zag het hoofdstel er heel fijntjes uit. Hoofdstellen met bredere riempjes vind ik al gauw lomp staan omdat arabieren al zo'n fijn hoofd hebben.

De kwaliteit was ook super, hij hangt nu al heel lang in de kast maar hij ziet er nog als nieuw uit. Ook nog helemaal soepel ondanks dat hij al best lang niet gebruikt is.

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:20

Er is een topic hier dat je voor € 15,- zo'n zwart onderlegd hoofdstel koopt Dat scheelt
Ik zal even het topic opzoeken

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:23


Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:25

Als je toch geld hebt koop dan een goed hoofdstel. Goedkoop is duurkoop, zeker bij hoofdstellen heb ik gemerkt.
Ze worden snel hard, de verf gaat eraf en er komen kleine scheurtjes in

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 22:25

Ik vertrouw toch eerder op de kwaliteit van bekende merken, dan op die van een merkloos hoofdstel. Ik wil echt voor kwaliteit gaan, daar heb ik dit geval ook het budget voor Het mag echt wel iets sjiek zijn, voor ongeveer 100-150 euro...

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Hoofdstel voor Arabier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:30

mijn arabier heeft een oud kieffer hoofdstel van ongeveer 10 jaar. zonder neusriem. Met nette messing gepsen. Frontriem rood onderlegd en met blokjes erin. staat heel sjiek en ze doet het er super op, ga dus geen mega dure spullen kopen en voorlopig al helemaal geen nieuw hoofstel

bekende merken zijn niet persee beter. als je duitse of engelse spullen hebt zit het 90% van de tijd wel snor. Die weten wel hoe ze tuig moeten maken, en dan kun je dus een merk hebben wat dezelfde kwaliteit heeft als een kieffer maar dan voor een kwart van de prijs en er staat geen "kieffer" op alle passantjes

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 22:33

Maar ik koop niets waarvan ik niet weet of de kwaliteit wel even goed is. Kieffer-hoofdstellen zijn niet altijd mega-duur, ik vind 100 euro toch niet echt veel voor de kwaliteit die je ervoor krijgt. Maar het moet niet per sé Kieffer zijn, ik vraag gewoon naar aanbevelingen van verschillende hoofdstellen. En ja, voor mij mag het er ook wel mooi uitzien en met dit budget kan ik wel iets vinden wat ik leuk vind, lijkt me...

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Hoofdstel voor Arabier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:14

Ik had voor mijn arabiertje een hoofdstel maat pony van HKM. Wel een bruine ivm bruin zadel. Het was een erg fijn hoofdstel. Lekker soepel leer. Voor een vriendelijke prijs, ik betaalde twee jaar geleden rond de 45 euro.
Afbeelding

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:14

Maroush heeft ook kieffer (silverline).
Vind het fijne hoofdstellen

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Hoofdstel voor Arabier...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 16:19

Ik heb er 1 gekocht vandaag Ben er helemaal verliefd op... Het is van Premiere en was ongeveer 80 euro (inclusief teugels, zonder bit)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

poekie

Berichten: 505
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: zwijndrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:41

Anouar15 schreef:
Ik had een Kieffer Junior. Hij was blauw onderlegd, maar dat zag je alleen als je met je neus erbovenop stond.
Het mooie aan dit hoofdstel vond ik dat de riempjes heel smal zijn. De neusriem en frontriem waren wel breder, maar niet te. Daardoor zag het hoofdstel er heel fijntjes uit. Hoofdstellen met bredere riempjes vind ik al gauw lomp staan omdat arabieren al zo'n fijn hoofd hebben.

De kwaliteit was ook super, hij hangt nu al heel lang in de kast maar hij ziet er nog als nieuw uit. Ook nog helemaal soepel ondanks dat hij al best lang niet gebruikt is.


ik heb dit hoofdstel ook maar dan grijs onderlegd.ben er ook heel tevreden over.ziet er nog steeds als nieuw uit

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:52

Omdat het een schimmel is (zag ik in je profiel) zou ik voor een simpel zwart hoofdstel gaan. Niet te veel frutsels. Dat leidt alleen maar af van haar/zijn mooie hoofdje

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 12:56

(ondertussen heb ik een hoofdstel, zie foto's in dit topic iets meer bovenaan)

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:59

Nu nog foto's met paard natuurlijk

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 13:03

Die komen deze week nog, hangt van het weer af

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Re: Hoofdstel voor Arabier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:54

Mooi hoofdstel hoor!
Pegassa heeft een grijs onderlegde Kieffer.

Sinaï weet ik eigenlijk niet , ze heeft in ieder geval een frontriem van BR met swarovski kristallen (op haar gewone hoofdstel, springhoofdstel en ook op haar s & t hoofdstel)

RhealLover

Berichten: 1692
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Hoofdstel voor Arabier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:05

Tja ik heb een western hoofdstel bij Rheal staan smallere riempjes ook het mooist, maar het hoofdstel wat ik nu heb is wat breder en bewerkt met zilverplaatjes en beetje goud, maar dat staat hem ook schitterend.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:06

Ik heb de Stubben 3000; een extra fijn hoofdstel wat ik wel bij de 'fijngebouwde' arabier vind passen.

Ik heb hem bij Divoza gekocht. Kost 150 euro en is super kwaliteit!