Deken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eszy
Berichten: 81
Geregistreerd: 24-05-06

Deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 14:47

Mijn arabiertje staat met dit weer overdag nog buiten. En omdat het zo waait wilde ik er wel een deken op hebben. Dus afgelopen weekend heb ik een regendeken besteld, maar ik heb een waterdichte deken met 200 grams vulling gekregen Ik kan deze deken wel terug sturen, maar dan zit hij nog een week zonder deken.

Zou de deken die ik nu heb veel te warm zijn voor nu?
Anders haal ik straks namelijk een ongevoerde regendeken erbij, en dan hou ik deze voor de winter. Al had ik voor de winter liever een iets dikkere gehad, maarja..

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:53

als je paard het hele jaar zonder deken heeft gestaan zou ik dit dus niet adviseren..200 grams vulling is veel te warm met dit weer..ze kunnen wel tegen een stootje hoor

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:02

Komt mijn vraag: Raheem ga ik echt zoveel mogelijk zonder deken buiten zetten, maar goed hij is niet van suiker dus mocht het gaan regenen gaat hij gewoon naar buiten, dus welk (zo licht mogelijk) regendekentje is geschikt voor een flinke jaarling?

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:06

KimH@ zou even contact opnemen met diverse ruitersportzaken en gewoon een paar dekens proberen voor Raheem.
Zelf hebben wij dekens van Harries horse en Lunda (hebben een super pasvorm voor AV) is te koop bij Divoza

eszy
Berichten: 81
Geregistreerd: 24-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 15:08

Dan ga ik straks maar een gewone regendeken kopen, en deze nog maar een tijdje in de kast leggen Ik baal er wel van dat ik de verkeerde heb gekregen, maarja
Hij heeft hem nu trouwens wel op. Wissel het vanavond wel weer om.

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:08

Ik zou geen 200 grams opdoen. Het regent wel, maar zo koud is het imo niet dat je opeens een gevoerde deken erop moet doen.
Kan je deze niet terugsturen en ergens anders sneller een ongevoerde regendeken vandaan halen?

eszy
Berichten: 81
Geregistreerd: 24-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 18:15

Ik heb inmiddels een ongevoerde gehaald. Die heeft ie nu op

Die andere hou ik wel gewoon voor de winter. Achteraf denk ik dat die voor de winter wel dik genoeg is.
Als het heel koud wordt kan ik er altijd nog een onderdeken bij kopen, maar als het vriest staan de paarden toch binnen dus dan is 200 grams ook zat.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:17

200 grams is idd veelste veel een ongevoerde is beter dat heeft die van mij ook nu om wat een rotweer zeg!!!!!!!

ik heb zelfs maar een 150 grams in de winter en dan staat hij buiten hoor hij kan naar binnen als tie wil maar dat doet ie weinig ahahhaahah

eszy
Berichten: 81
Geregistreerd: 24-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 18:23

Normaal heeft ie 's winters ook geen deken om. Maar hij krijgt echt een hele dikke vacht. En dan krijgt ie allemaal exceem en korsten enzo Dat wil ik voortaan voorkomen. Dus daarom voortaan maar een deken erop, zodat die vacht niet zo gigantisch dik wordt.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:06

de mijne stond deze week weer onder haar tussendeken, mij te koud voor dat dunne velletje