nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poekie

Berichten: 505
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: zwijndrecht

nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 21:55

ijn er meer mensen die een nakomeling hebben van Romeyny H.T. of de Hengst Markema?
ben erg benieuwd of de paardjes iets weg hebben van mijn paardje Rema H.T.
verder is ook alle info welkom van beide.

niet echt een duidelijke foto....Romeyny H.T.
Afbeelding

Markema
Afbeelding

en mijn paardje REma H.T.

Afbeelding

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:08

Famlilie genoeg in ieder geval.
Romeyny heeft 13 kinderen gekregen waarvan 3 van Markema en Markema tot nu toe 42.

Kinderen van Romeyny HT:

ASTRAKAN "HT" AVS*2930 1983 Stallion Chestnut NAVAR
REPLICA "HT" AVS*3322 1984 Mare Grey PLAKAT SU
RAVELLA "HT" AVS*4204 1986 Mare Grey PLAKAT SU
RIMINI HT AVS*5078 1988 Stallion Grey GARWOLIN
ROMANE HT AVS*5723 1989 Mare Bay PEDANT PL
RAMAY HT AVS*6368 22 Apr 1991 Stallion Grey PEDANT PL
RHANA HT AVS*7021 28 May 1992 Mare Grey PAN
RUMENIA HT AVS*7691 05 May 1993 Mare Bay DRUG
ROMA HT AVS*8289 03 May 1994 Mare Chestnut MARKEMA
REMA HT AVS*8908 24 May 1995 Mare Bay MARKEMA
ROMAN HT AVS*9472 28 May 1996 Stallion Grey MARKEMA
ROMEY 'HT' AVS*10189 10 Apr 1998 Mare Bay ALJCZYK HT
REPLICA UNPUB*1033 2000 Mare Grey EKSTERN PL
REPLICA (BE) AHSB*30200 2000 Mare Grey EKSTERN PL

Gegevens gaan niet verder dan 2000.

Gr Em

poekie

Berichten: 505
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: zwijndrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 22:26

die merrie heeft echt heel wat kinders op de wereld gezet.
Roman H.T . lijkt erg veel op mijn paardje,ben hem een keer tegen gekomen op een site

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 07:01

Een vriendin van mij heeft een 12 jarige merrie met als vader Markema en moeder de moeder is Vasilia, gefokt door de eigenaar van Markema.
De merrie zelf is een koffievosje met bles en witte voetjes.

Markema zelf is ondertussen echt hagelwit , prachtige en vooral ook erg lieve hengst!

RhealLover

Berichten: 1692
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: In het Brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:32

Ravella HT is de oma van mijne Rheal HT (moeder van Rhea HT )

Toch erg intressant die HT bloedlijn zag laatst namelijk een nakomeling van deze merrie ergens op een amerikaanse site volgens mij

Maar HT paarden hebben vaak veel weg van elkaar als ik soms kijk hoe sprekend het half zusje en half broertje van Rheal op elkaar lijken tja en wat dacht je dan van zijn volle zus heerlijk gewoon.

Groetjes

Daisy8626

Berichten: 4
Geregistreerd: 22-08-08
Woonplaats: Leiden

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:50

Ik rijd paard bij de eigenaar van Markema. Rijd dus ook op Markema. Ook staan er 2 kinderen van Markema daar op stal. Waaronder mijn favorietje: McTysan. Een schat van een paard, net als Markema.

Afbeelding
Ik op Markema


Afbeelding
Ik op m'n favo paardje: McTysan ookwel Mike genoemd.

Bandos
Berichten: 968
Geregistreerd: 17-10-06

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:31

Yep ook ik heb een HT-er,hij is driekwart broer van Rheal HT.
Mijn Rajzcek HT is een volle zoon van Ravella HT & Alzcyk HT (die gefokt is in Polen door Janow Podlaski)
Het valt mij wel op dat Rajzcek HT meer dish heeft als de andere HT-ers.
'Paarden uit de Haras Thadia stoeterij (die helaas door het overlijden van de heer en mevrouw Moonen niet meer bestaat)zijn allemaal zéér werkwillig en intelligent.
Ik ben dan ook zielsgelukkig met mijn Rajzcek HT,kleinzoon van Romeyny HT. (wat trouwens een schat van een merrie was)
Ik ben de familie Moonen nog elke dag dankbaar,voor het fokken en aan mij verkopen van Rajzcek HT. Afgod

PaolaPromise

Berichten: 661
Geregistreerd: 18-10-05
Woonplaats: Herentals, Belgie

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:13


Bandos
Berichten: 968
Geregistreerd: 17-10-06

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:24

Goede Link PaolaPromise.
Dit vrouwtje (Sandra) heeft idd ook nog Haras Thadia lijnen,en volgens mij heeft ze ook nog met Markema gedekt op een HT merrie. Ja
Ze kan er in ieder geval zeker meer over kunnen vertellen.
Succes TS. Groetjes, Doei!

PaolaPromise

Berichten: 661
Geregistreerd: 18-10-05
Woonplaats: Herentals, Belgie

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:20

Bandos schreef:
Goede Link PaolaPromise.
Dit vrouwtje (Sandra) heeft idd ook nog Haras Thadia lijnen,en volgens mij heeft ze ook nog met Markema gedekt op een HT merrie. Ja
Ze kan er in ieder geval zeker meer over kunnen vertellen.
Succes TS. Groetjes, Doei!


Roma di Pascha is uit Romane HT en Markema.. ik had haar bijna gekocht maar ging niet door Verdrietig

poekie

Berichten: 505
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: zwijndrecht

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 21:56

Ben ondertussen al weer wat wijzer.....erg leuk die foto van markema!
En er lopen zeker wat mooie kinders van hem rond.

Bandos
Berichten: 968
Geregistreerd: 17-10-06

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:38

Ik heb even gespiekt in je pro PaolaPromise. Knipoog Haha!
Met de paarden die je nu hebt??Geen klagen hoor,wat een mooie dieren.Veel geluk en succes met ze. Doei!

PaolaPromise

Berichten: 661
Geregistreerd: 18-10-05
Woonplaats: Herentals, Belgie

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:31

Bandos schreef:
Ik heb even gespiekt in je pro PaolaPromise. Knipoog Haha!
Met de paarden die je nu hebt??Geen klagen hoor,wat een mooie dieren.Veel geluk en succes met ze. Doei!


Thanks Bloos Ik klaag ook niet! Knipoog Ben achteraf blij dat Pascha niet door is gegaan anders had ik Wardah nooit gehad Clown

Bandos
Berichten: 968
Geregistreerd: 17-10-06

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:13

Hahahahahaha zo zie je maar meid.. Knipoog Haha! .

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:42

Bandos schreef:
Yep ook ik heb een HT-er,hij is driekwart broer van Rheal HT.
Mijn Rajzcek HT is een volle zoon van Ravella HT & Alzcyk HT (die gefokt is in Polen door Janow Podlaski)
Het valt mij wel op dat Rajzcek HT meer dish heeft als de andere HT-ers.
'Paarden uit de Haras Thadia stoeterij (die helaas door het overlijden van de heer en mevrouw Moonen niet meer bestaat)zijn allemaal zéér werkwillig en intelligent.
Ik ben dan ook zielsgelukkig met mijn Rajzcek HT,kleinzoon van Romeyny HT. (wat trouwens een schat van een merrie was)
Ik ben de familie Moonen nog elke dag dankbaar,voor het fokken en aan mij verkopen van Rajzcek HT. Afgod



Frans en Monica, Leuk om je weer te ontmoeten.

Er stonden toen bij mij op stal een hele hoop HT'jes.

De foto van Rajzcek HT samen met Rheal HT en Zarhal HT als jaarling hengsten in de wei bij de fam. Moonen hangt nog steeds in de saloon.

Bandos
Berichten: 968
Geregistreerd: 17-10-06

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:28

Ja dat kopt idd,wij hebben deze foto toen uitvergroot en kado gedaan aan Henk en Andrea die toen Rheal HT hadden.
Ook hadden ze Pentagost HT, en Texas die zo genoemd werd.(zijn HT naam weet ik helaas niet meer Verdrietig )
Rheal HT heeft nu een super tehuis bij Celesta. (RhealLover hier op Bokt)
Ook hebben wij toen de vergroting kado gedaan aan Marco en Jolanda,die in het bezit waren van Angelo HT én Zarhal HT.
Beiden werden door hen western bereden.
Ook kwamen later de merrie veulens Romy HT en Zifra HT op stal. Zifra wordt ook niet onverdienstelijk western gereden door haar nieuwe eigenaar. (we hebben haar een paar keer gezien)
Pasjef HT was toch ook in het bezit van Henk en Andrea??
En uiteraard hebben wij de vergroting ook in de kamer hangen. Haha! Knipoog
Ach ach....helaas zijn een paar van bovengenoemde HT-ers niet meer in leven,maar met Rajzcek HT gaat het gelukkig uitstekend.
Ik hoop nog járen van hem te mogen genieten..mijn kanjer!! Ach gut
Leuk om weer wat over (voormalige) Skipp's Ranch te lezen.
Hartelijke groetjes van Monika en Frans. Doei!
P.S> Hebben jullie nog de schitterende Cochise (Tinker hengst) in jullie bezit??

Bandos
Berichten: 968
Geregistreerd: 17-10-06

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:34

(offtopic) Hahahahahhaa ArieBren....ben jij Henk???
Ik las je profiel...dat moet JIJ zijn!!! Bloos Haha! Haha!
Leuk dat je in de paarden bent gebleven,en niet onverdienstelijk geloof ik.
Hartelijke groeten van Monika-Frans en uiteraard Rajzcék HT. Vriendjes zijn? Doei!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:19


Bandos
Berichten: 968
Geregistreerd: 17-10-06

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 13:47

Oh wat leuk om Pasjef weer eens even terug te zien,en hij heeft het zo te zien GEWELDIG!!
Bedankt voor de link Isabel,meid meid ik kan jou ook alles vragen hé?? OK dan!
"Ons" moedertje der Arabische Volbloeden. Als jij iets niet weet...dan weet volgens mij niemand het. Liefs van Monika.. Vriendjes zijn?

Pucksel
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:52

Bandos schreef:
Yep ook ik heb een HT-er,hij is driekwart broer van Rheal HT.
Mijn Rajzcek HT is een volle zoon van Ravella HT & Alzcyk HT (die gefokt is in Polen door Janow Podlaski)
Het valt mij wel op dat Rajzcek HT meer dish heeft als de andere HT-ers.
'Paarden uit de Haras Thadia stoeterij (die helaas door het overlijden van de heer en mevrouw Moonen niet meer bestaat)zijn allemaal zéér werkwillig en intelligent.
Ik ben dan ook zielsgelukkig met mijn Rajzcek HT,kleinzoon van Romeyny HT. (wat trouwens een schat van een merrie was)
Ik ben de familie Moonen nog elke dag dankbaar,voor het fokken en aan mij verkopen van Rajzcek HT. _/-\o_


Ik ben ook een Moonen, Wim Moonen was mijn opa, ik heb hem nooit gekend, maar oma wel. Ze heeft de fokkerij verkocht na het overlijden van opa en heeft nog een paar jaar geleeft, waarna ze ook is overleden, ik was toen 3. We hadden toen ook nog een paard gehouden; Perestroika HT, die uiteindelijk ook is verkocht. Ik weet niet zoveel van alle bloedlijnen en paarden, alleen dat opa's absolute lieveling Padan was ;)

pasjefHT

Berichten: 56
Geregistreerd: 01-08-05

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:53

wat leuk om een hoop over de HT'ers te lezen.

@ Bandos: Pasjef is idd van mij, alweer een hele tijd..7jr :) (ik geloof dat wij een paar jaar geleden nog heen en weer hebben gemailt over de HT'ers en pasjef)

Pucksel: de lieveling van je opa was Padan? dat is de moeder van Pasjef.. vind het alleen jammer dat ik niet een foto ken van Padan... heeft iemand die toevallig? ben erg benieuwd of ze op Pasjef lijkt..

Zhimmy
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-10-12
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:12

Beetje laat maar ik heb ook een HT! Mijn paardje is Roman HT. Ik heb hem als veulentje uitgezocht bij de stoeterij, en werd door Dr. Moonen meegenomen het land in. Daar stonden 15 merries met veulens, en ik mocht er 1 uitzoeken. Alle veulens kwamen op me af, duwden tegen me aan behalve eentje. Die stond vanachter de staart van zijn moeder naar me te kijken: wat moet jij hier? Het was Roman die half achter Romeyny verstopt zat en die wilde ik hebben. Helaas moest ik hem na 2 jaar wegens omstandigheden verkopen en heb hem toen aan Fernand van Geene verkocht, de beste hoefsmid die wij in Nederland hebben gehad (in mijn ogen). Nu, door omstandigheden, is Roman via Fernand weer bij mij terug na 14 jaar. Een pracht van een 16 jarige hengst, 2 druppels water zijn moeder en ja, verknocht aan werken! Niet te lang tutten met hem, werken wil hij! Hier wat foto's.

Afbeelding
Afbeelding

Zhimmy
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-10-12
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:16

Ik ben ook een Moonen, Wim Moonen was mijn opa, ik heb hem nooit gekend, maar oma wel. Ze heeft de fokkerij verkocht na het overlijden van opa en heeft nog een paar jaar geleeft, waarna ze ook is overleden, ik was toen 3. We hadden toen ook nog een paard gehouden; Perestroika HT, die uiteindelijk ook is verkocht. Ik weet niet zoveel van alle bloedlijnen en paarden, alleen dat opa's absolute lieveling Padan was ;)[/quote]

Jouw opa heeft mij foto's van Padan laten zien. Padan was de merrie waarmee de stoeterij leven in is geblazen zal ik maar zeggen. Een schitterende hele grote foto in zijn kantoor. Jouw opa was een hele bijzondere man!

Chantou84
Berichten: 4
Geregistreerd: 02-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:32

Opa was zeker een bijzondere man!! (Ander kleindochter):-).. Wat een mooi verhaal van roman! Uitgegroeid tot een heel mooi paard. Padan hebben wij (mijn moeder monique moonen)nog tot het einde bij ons op stal gebleven, hoe oud ze ook was, ze bleef een energieke tante!!

jetski8

Berichten: 254
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:50

Ik weet dat het topic al een tijdje niet meer in gebruik is, maar ik kwam het ineens tegen en ik heb ook een HT'er! Rumenia HT (Drug x Romeyny HT) gefokt door W.A. Moonen. Wat leuk om meer HT'ers tegen te komen op bokt! Als jullie foto's willen hoor ik het wel! Rumenia is veel van eigenaar gewisseld in haar leven (in mei wordt ze 22) maar ze zal zoals het er nu naar uitziet haar oude dag bij mij doorbrengen :-) Een heel sensibel maar ontzettend werklustig en eerlijk paard.