nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantou84
Berichten: 4
Geregistreerd: 02-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 09:44

Wat leuk om te horen dat je Rumenia hebt!! Rumenia zal altijd in gedachten zijn!! Als 2-jarige is ze, samen met een andere merrie van mijn opa en oma, een jaartje op een wei in Spanje geweest. Dat deden ze vaker "om volwassen te worden". Bij terugkomst als 3 jarige zou ze worden ingereden. Echter bleek Rumenia het enige paard ooit dat ze niet zelf konden inrijden. Toen mijn moeder alleen het zadel op wilde leggen draaiden haar ogen wit weg; ze was in alle staten. Ze is op een kleine vakantie geweest bij Gert van het Hof. Hij heeft haar ingereden. Mijn moeder vertelde dat Gert van het Hof nog nooit zo'n brutaal paard had meegemaakt!! Ze was niet bang maar echt brutaal. Toen ze terug kwam werd ze gereden door een jong meisje; maar helaas liet ze niemand anders toe op haar rug. Ze is daarna naar de renbaan gegaan en vanuit daar uiteindelijk verkocht aan volgens mij den Hartog.. Werklustig was ze zeer zeker; wel ontzettend leuk om te lezen dat ze er nog is en zo verandert is in karakter!! Voor altijd in onze gedachten!!


jetski8 schreef:
Ik weet dat het topic al een tijdje niet meer in gebruik is, maar ik kwam het ineens tegen en ik heb ook een HT'er! Rumenia HT (Drug x Romeyny HT) gefokt door W.A. Moonen. Wat leuk om meer HT'ers tegen te komen op bokt! Als jullie foto's willen hoor ik het wel! Rumenia is veel van eigenaar gewisseld in haar leven (in mei wordt ze 22) maar ze zal zoals het er nu naar uitziet haar oude dag bij mij doorbrengen :-) Een heel sensibel maar ontzettend werklustig en eerlijk paard.

jetski8

Berichten: 254
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:00

Wauw wat bijzonder om te lezen! Ze is nu zeker veranderd in karakter dan ja! Op de vorige stal waar ze stond werd zezelfs als zo braaf bevonden dat zij het slachtoffer was om rondjes te lopen met de neefjes en nichtjes van haar eigenaresse destijds! Nu staat ze bij mij en rijden we lekker recreatief, veel buiten en af en toe weer even aan het werk in de bak! Ik ben heel blij met uw antwoord want ik vind het altijd heerlijk om te lezen over Rumenia's verleden! Heeft u overigens enig idee of ze ooit een ongeluk heeft gehad waarbij ze haar hoofd heeft opengehaald? Ze heeft nu namelijk een vrij groot litteken over Haar hoofd lopen maar geen van meest recente vorige eigenaren lijken te weten waar dat vandaan komt!
Laatst bijgewerkt door balance op 21-03-15 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekst aangepast

Chantou84
Berichten: 4
Geregistreerd: 02-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:39

Sorry voor de late reactie... Het was er een beetje doorheen geschoten!
Die Rumenia!!! Echt een verandering ondergaan!!! Fijn dat ze goed terecht is gekomen en geniet van haar oude dag. Het litteken op haar hoofd zal een raadsel blijven.. Ik heb het nagevraagd maar bij mijn opa en oma heeft ze het niet opgelopen.

jetski8

Berichten: 254
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Ede

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:33

Maakt niet uit! Alleen maar leuk om nu weer een reactie te zien! :-) Ja grappig zeg! Ook ontzettend leuk om iets over haar te lezen aangezien haar verleden zo lang onbekend voor mij is geweest! Is er een kans dat jullie ergens nog foto's van Rumenia hebben liggen? Dat zou ik namelijk heel leuk vinden om te zien :-)

Chantou84
Berichten: 4
Geregistreerd: 02-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:51

jetski8 schreef:
Maakt niet uit! Alleen maar leuk om nu weer een reactie te zien! :-) Ja grappig zeg! Ook ontzettend leuk om iets over haar te lezen aangezien haar verleden zo lang onbekend voor mij is geweest! Is er een kans dat jullie ergens nog foto's van Rumenia hebben liggen? Dat zou ik namelijk heel leuk vinden om te zien :-)



Bericht

ja we hebben nog een film waar ze op staat als drie of vierjarige merrie. Dat was een promotiefilm voor de fokkerij. We gaan kijken of we deze kunnen laten kopiëren van video naar dvd. Hoe kom ik aan jou privé gegevens zonder dat ze online komen? Ik begrijp niet zo veel van bokt.nl (misschien omdat ik het via mijn telefoon doe).. Voor foto's zal ik nog navraag doen bij het meisje, inmiddels vrouw, welke haar toen ter tijd reed!

Chariklia

Berichten: 317
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Winterswijk - Woold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:38

Hej wat leuk. Rumenia is een tijd van een vriendin van mij geweest. Zij reed er fanatiek mee hoor. Zelfs nog dressuur wedstrijdjes mee gedaan uit mijn hoofd. Ze heeft bij haar ook nog een veulen gekregen. Madrug heette hij geloof ik. Heb nog ergens wel foto's.

Chantou84 schreef:
Wat leuk om te horen dat je Rumenia hebt!! Rumenia zal altijd in gedachten zijn!! Als 2-jarige is ze, samen met een andere merrie van mijn opa en oma, een jaartje op een wei in Spanje geweest. Dat deden ze vaker "om volwassen te worden". Bij terugkomst als 3 jarige zou ze worden ingereden. Echter bleek Rumenia het enige paard ooit dat ze niet zelf konden inrijden. Toen mijn moeder alleen het zadel op wilde leggen draaiden haar ogen wit weg; ze was in alle staten. Ze is op een kleine vakantie geweest bij Gert van het Hof. Hij heeft haar ingereden. Mijn moeder vertelde dat Gert van het Hof nog nooit zo'n brutaal paard had meegemaakt!! Ze was niet bang maar echt brutaal. Toen ze terug kwam werd ze gereden door een jong meisje; maar helaas liet ze niemand anders toe op haar rug. Ze is daarna naar de renbaan gegaan en vanuit daar uiteindelijk verkocht aan volgens mij den Hartog.. Werklustig was ze zeer zeker; wel ontzettend leuk om te lezen dat ze er nog is en zo verandert is in karakter!! Voor altijd in onze gedachten!!


jetski8 schreef:
Ik weet dat het topic al een tijdje niet meer in gebruik is, maar ik kwam het ineens tegen en ik heb ook een HT'er! Rumenia HT (Drug x Romeyny HT) gefokt door W.A. Moonen. Wat leuk om meer HT'ers tegen te komen op bokt! Als jullie foto's willen hoor ik het wel! Rumenia is veel van eigenaar gewisseld in haar leven (in mei wordt ze 22) maar ze zal zoals het er nu naar uitziet haar oude dag bij mij doorbrengen :-) Een heel sensibel maar ontzettend werklustig en eerlijk paard.

jetski8

Berichten: 254
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:10

Chariklia schreef:
Hej wat leuk. Rumenia is een tijd van een vriendin van mij geweest. Zij reed er fanatiek mee hoor. Zelfs nog dressuur wedstrijdjes mee gedaan uit mijn hoofd. Ze heeft bij haar ook nog een veulen gekregen. Madrug heette hij geloof ik. Heb nog ergens wel foto's geloof ik

Wat leuk!! :-) ik rijd nu ook nog best wel fanatiek met haar, maar vooral lekker lange ritten buiten! Ik zou de foto's erg graag ontvangen!

Chariklia

Berichten: 317
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Winterswijk - Woold

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:57

Heb nu even een drukke periode maar stuur me in mei even een berichtje. Dan heb ik meer tijd en kan ik de zolder eens op voro fotos. (was voor het digitale tijdperk ;) )

jetski8

Berichten: 254
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Ede

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:02

Helemaal goed hoor! :-) wat leuk om zo steeds meer beeldmateriaal van haar te hebben! :-) Ik zie uit naar je berichtje!

jetski8

Berichten: 254
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Ede

Re: nakomelingen romeyny H.T. of Markema

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:05

Ik wil voordat er verwarring optreedt nog even een toelichting geven. In mijn vorige berichten heb ik een aantal keer gesproken over 'de vorige eigenaresse'. Hoe het zit is dat ik Romy (Rumenia HT) een aantal jaar heb bijgereden. Toen zat ik in mijn examenjaar en besloot ik in Wageningen te gaan studeren. Omdat dit voor mij 2,5 uur reizen is zou ik daar dan ook op kamers moeten gaan wonen en had ik Romy achter moeten laten. Dit idee sprak mij zeker niet aan, omdat ik haar voor geen goud wilde missen. Om die reden heb ik met haar eigenaresse overlegd en zijn we tot de overeenkomst gekomen dat Romy met mij mee mocht komen naar Wageningen in een soort van bruikleen. Haar eigenaresse houdt zeggenschap over haar. Wanneer zij ziet dat Romy het hier niet fijn heeft, niet gezond is, ik het niet meer red om een eigen paard te hebben naast mijn studie of er een andere goede reden voor is mag Romy altijd zonder gedoe terugkeren naar haar. Zolang het goed blijft gaan blijft ze bij mij staan en mag ik haar zien als mijn eigen paard. Wegens deze regeling was het onhandig van mij om Sylvia (haar eigenaresse) als Romy's vorige eigenaresse te benoemen aangezien dit feitelijk niet het geval is.