Heroij ox, zoon van Nizjni ox..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Heroij ox, zoon van Nizjni ox..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 13:05

Mijn pony heeft als vader Heroij ox.. en zou graag een foto van deze hengst willen hebben omdat ze vroeger vos is geboren en nu schimmel is, graag wil ik zien toen ze vos was leek op haar vader.

heeft iemand een foto of informatie over deze hengst?

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Heroij ox, zoon van Nizjni ox..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 23:15

niemand?

Kaatje_S

Berichten: 1006
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Heroij ox, zoon van Nizjni ox..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:21

v. Nizjni ox
geb. 01-02-1987
stm. 1.54 m., kleur vos
Verrichtingsonderzoek 1991: goed.
Eigen prestatie: Z-dressuur

Ik heb ook 2 paarden van Heroij gereden, de een was vos en de ander was bruin van kleur.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Heroij ox, zoon van Nizjni ox..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:49

Héhoi,

Ik vond nog 2 foto's op m'n comp met de naam Heroij, er is alleen 1 probleem: het is niet hetzelfde paard. Haha! Blijkbaar is er iets niet goed gegaan met het benoemen van de foto's. Bloos Ik ken het paard niet goed genoeg om te weten welke het is, hoogst waarschijnlijk is dus wel 1 van deze 2 Heroij. Ik kon nergens een foto vinden om te vergelijken, dus ik heb ze allebei maar geplaatst. Ze zijn gemaakt op de NRPS Hengstenshowdag in 2003. Wie weet welke Heroij is en welke niet? En wie is dan het andere paard? Ik ben nu ook wel nieuwsgierig geworden, dus wie het weet mag het zeggen!

Afbeelding

Afbeelding

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Re: Heroij ox, zoon van Nizjni ox..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:16

Hey Mariska! Jij ook hier?? Haha! Knipoog

De eerste foto is duidelijke Krimh (4 hoge witte benen)!!! Daar heb ik namelijk een kleine uk van Knipoog Waarschijnlijk is de tweede foto dan van Heroij.

Gr. Melina

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Heroij ox, zoon van Nizjni ox..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:32

Melina schreef:
Hey Mariska! Jij ook hier?? Haha! Knipoog

Jazeker! Het is vakantie en dan moet je wat! Knipoog Ik ga maandag weer naar de Kossack, maar tot die tijd moet ik me thuis en hier maar een beetje vermaken. Haha! Alles goed met Saké en Kayo?

Toen ik de foto's had geplaatst dacht ik een tijdje later al dat 1 ervan wel eens Krimh zou kunnen zijn. Die andere zal dan inderdaad Heroij wel zijn. Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Heroij ox, zoon van Nizjni ox..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:44

Ik heb info over Heroij (met foto) uit het NRPS-hengstenboek van twee jaar terug op mijn server staan. Helaas is de afbeelding breder dan 640 pixels dus ik kan 'm hier niet plaatsen, maar als je HIER klikt, dan zie je 'm verschijnen.

Ik quote mezelf even van een ander forum waar ik laatst info over Heroij heb gegeven:

Citaat:
Bij het NRPS is zo'n 15 jaar geleden een zoon van Nizjni goedgekeurd, namelijk Heroij ox. Hij heeft het t/m de Z-dressuur gebracht, maar is als vaderpaard zeer onbekend (fokklasse 2 betekent overigens dat hij aan de eisen van het verrichtingsonderzoek heeft voldaan en het sporttraject heeft doorlopen). Ik heb één keer een nakomeling van hem gezien in een advertentie op internet. Op wedstrijden ben ik nooit nakomelingen tegengekomen, niet op endurancewedstrijden, niet op SGW's en niet op ponyconcoursen (waar je ook veel NRPS'ers ziet). Hij staat in het midden van het land, misschien dat je ze daar meer ziet.

Citaat:
Hij is van 1987, dus dit jaar 19. En hij staat nog op de actuele hengstenlijst op www.nrps.nl bij dezelfde eigenaar als in de scan hierboven. Ik neem dus aan dat hij idd nog dekt.

Citaat:
Nog even wat gegoogeld op Heroij.

NRPS-fokker Van Esch uit Erp (fokker/eigenaar van o.a. de dekhengsten Ismar en Idzard) is in het bezit van de keurmerrie Hypophae (Heroij ox x Welsh). Ik kan me herinneren dat er een tijdje geleden een artikel over Van Esch in het NRPS-nieuws stond en dat Hypophae daar ook in voorkwam. Zal eens zoeken en scannen. Ik vond iig deze foto, maar daar staat ze niet zo fraai op.

In 2000 is de hengst Harold Wilgenhorst (Heroij ox x Baccarat ox, 93.75% Arabisch bloed) goedgekeurd bij het NRPS, maar in 2001 kwam hij al niet meer op de hengstenlijst voor. Hij liep afgelopen zomer iig L1-dressuur onder een meisje uit Aarle Rixtel.

Nizjni is overigens een bekende naam in de endurancesport. Zijn meest succesvolle nakomeling is Salomo Djinti, de inmiddels 15-jarige Arabische schimmelruin die sinds 1998 tienmaal een 160 km endurance uitreed, waaronder verschillende EK's en WK's (vorig jaar nog op het EK in Frankrijk en op het WK in Dubai). Ook de vosruin Nils is een klasse 4-paard met als vader Nizjni. Een zoon van Nils is Rashyl die ook klasse 4 loopt.

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Heroij ox, zoon van Nizjni ox..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:30

Karin schreef:
Ik heb info over Heroij (met foto) uit het NRPS-hengstenboek van twee jaar terug op mijn server staan. Helaas is de afbeelding breder dan 640 pixels dus ik kan 'm hier niet plaatsen, maar als je HIER klikt, dan zie je 'm verschijnen.


Ik quote mezelf even van een ander forum waar ik laatst info over Heroij heb gegeven:

Citaat:
Nog even wat gegoogeld op Heroij.

NRPS-fokker Van Esch uit Erp (fokker/eigenaar van o.a. de dekhengsten Ismar en Idzard) is in het bezit van de keurmerrie Hypophae (Heroij ox x Welsh). Ik kan me herinneren dat er een tijdje geleden een artikel over Van Esch in het NRPS-nieuws stond en dat Hypophae daar ook in voorkwam. Zal eens zoeken en scannen. Ik vond iig deze foto, maar daar staat ze niet zo fraai op.



Ja!! dat is onze merrie!! Hypophae Haha! we hebben haar in oktober 05' gekocht van Van Esch, Ze is op 13 mei 06'bevallen van een Idzard hengstveulen! Heeft iemand dat artikel? Daarom dat ik wat info zocht van haar vader. hier is wat een betere foto van Hypophae

Afbeelding Dit was in Ermelo, met haar Idzard zoon hier was hij 4e van alle 1epremie veulens!

Afbeelding echt een super lekker dier onder het zadel

De dekhengst Ismar, is haar half broer van moederskant, momenteel staat Ismar bij onze buren. Geweldig beest die Ismar!

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Heroij ox, zoon van Nizjni ox..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:39

Niek123 schreef:
Ja!! dat is onze merrie!! Hypophae Haha! we hebben haar in oktober 05' gekocht van Van Esch, Ze is op 13 mei 06'bevallen van een Idzard hengstveulen! Heeft iemand dat artikel?

Wat leuk! Volgens mij heb ik het artikel wel gelezen, maar heb ik het niet meer. Neem anders even contact op met het NRPS, ze willen je vast wel eentje opsturen. Lachen