Arabieren en springen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
delete

Berichten: 607
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:29

FF of-topic:
Moet je gewoon in de dressuur en springen bij de paarden strarten als je ene arabier hebt? Ik hoorde ook dat je kon kiezen?

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:41

delete schreef:
FF of-topic:
Moet je gewoon in de dressuur en springen bij de paarden strarten als je ene arabier hebt? Ik hoorde ook dat je kon kiezen?


ligt aan je leeftijd, tot 18 jaar mag je gewoon nog bij de ponnies meerijden maar je mag ook met je AV bij de paarden rijden...wanneer je ouder bent dan 18 dan alleen bij de paarden Knipoog

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:56

Het ligt idd aan je leeftijd of je bij de paarden mag of moet starten, vanaf je 18e moet je bij de paarden, en geloof vanaf je 12e mag je bij de paarden Knipoog
En bij de pony´s mag je alleen starten als je pony een stokmaat heeft van (geloof weet niet de preciese maat) onder de 1.56,9(1.57) zit de stokmaat erboven dan moet je bij de paarden.

delete

Berichten: 607
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:06

remsy schreef:
Het ligt idd aan je leeftijd of je bij de paarden mag of moet starten, vanaf je 18e moet je bij de paarden, en geloof vanaf je 12e mag je bij de paarden Knipoog
En bij de pony´s mag je alleen starten als je pony een stokmaat heeft van (geloof weet niet de preciese maat) onder de 1.56,9(1.57) zit de stokmaat erboven dan moet je bij de paarden.


Kee thnx Ja
Laatst bijgewerkt door delete op 31-10-06 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammy78

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Twente

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:11

de arabier die wij nu hebben was vorig jaar (bij zijn vorige eigenaren) M+15. hij springt echt hoog over de hindernissen en is ook nog snel. ook in het moeilijke parcour.

dus ja een arabier kan net zo goed springen als een kwpn-er, zolang ze er maar plezier in hebben.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:14

tsja.. ik had een NRPSer met een arabier als moeder en Bachelor als Vader. Ze heeft dus wel wat springbloed, maar of ze het ook kan?
zie hier het resultaat met springen..
Afbeelding
Afbeelding

maar arabieren kunnen ook goed springen. tzelfde geld voor haf/fjord. zolang ze maar plezier hebben.. Hebben wij ook plezier Lachen

fienntjen
Berichten: 180
Geregistreerd: 08-08-06

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 19:52

haha die foto's zijn echt grappig Haha!

Karrimh

Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:31

het zijn natuurlijk ook wel hele dunnen plankjes en je paard heeft geen aanleuning, scheelt ook een hoop....

ik ben begin dit jaar met mijn 3/4 arabjes 4e geworden in het B paarden springen regiokampioenschappen...nu zijn we L met 5 winstpunten....
in de sgw hoop ik volgend jaar in de M te kunnen starten.....

trouwens... namens de vereniging voor Arabische Sportpaarden organiseer ik extra crosstrainingen, maar ga ook nog springclinics organiseren.... kijk voor de crosstraining bij extra crosstrainingen.....

de vereniging is voor paarden met tenminste 50% Arabisch bloed die we willen stimuleren en begleiding in de sport.... in elke disipline...

www.arabischesportpaarden.com

sylviel
Berichten: 550
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: België, Lommel

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:54

Ik vind juist arabieren heel veelzijdig...
Mijn arabier is western opgeleerd, kan spinnen zoals een echte quarter...
Ik rijd ook endurance met haar, dit doet ze perfect!
een sprongetje kan ze ook en dressuuroefeningen is ook niet te moeilijk voor haar....

een arabier kan alles! Knipoog

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:58

Mijn paard heeft een keer (let op, het was niet de bedoeling) over een poortje van maar liefst 1m20 gesprongen, en dit terwijl het poortje gewoon open stond en hij er evengoed gewoon door kon lopen... Maar ja, nu weet ik dat hij het kan Lachen Al hield ik toen m'n hart vast...

Later wil ik zeker recreatief met hem gaan springen, tot een halve meter of zo, we zien wel. Ik ben niet iemand die graag hoger en hoger gaat, maar liever dressuurmatig er werk van maakt.

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:11

Een arabier die al goed kan springen zul je misschien niet 1,2,3 vinden maar misschien kun je een arabier vinden die fijn aangereden is en het hem/haar onder goede begeleiding leren? Arabiertjes beschikken over een gigantische hoeveelheid leergierigheid en werkwilligheid wat hun dus ook geschikt maakt om mee te springen.
Binnen het Arabische Ras zijn er nog veel soorten zoals Poolse arabieren, Russische arabieren, Egyptische arabieren en engelse arabieren ( Crabbet ). Het ene type is wat sterker gebouwd dan het andere.
Arabieren zijn van vele markten thuis. Fjorden staan toch ook niet alleen voor de kar?
Ik vind het kort door de bocht om te zeggen dat arabieren heet en dun zijn en daarom minder geschikt.
Ik heb zelf een volbloed ruintje staan die prima dressuurt en ook af en toe graag een sprongetje maakt.
Ik heb ook nog een half arabiertje gehad waarmee ik dressuurde , sprong en op M-niveau crosste. Ze zijn beiden keihard, hebben nooit last van spierpijn, een gigantisch uithoudingsvermogen en altijd zin om voor je te werken.
Succes met je zoektocht!
( check profiel maar voor foto's ! )

mijn arab in spring actie:

http://pictures.arabhorse.nl/albums/userpics/10001/bas13.jpg

http://pictures.arabhorse.nl/albums/userpics/10001/bas15.jpg

in dressuur actie

http://pictures.arabhorse.nl/albums/userpics/normal_bas.jpg
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 02-11-06 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's enkel in link

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:25

mooie foto`s Naomi, jullie zijn ook een prachtige combi om te zien Knipoog en uiteraard geld dit net zo goed voor Karrimh!! Jullie leveren super goede presaties met jullie paarden, en daar ben ik als mede Arab fan alleen maar trots op! Knipoog

lique
Berichten: 2390
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: steenwijk /kop van overijssel

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:58

hoi mijn arab is moeder arab vader ed king hill......en madam springt gewoon als dr vader....ik denkl juist dat arabs juist goed zijn om te springen mits ze er aanleg voor hebben en het leuk vinden,dit mede omdat ze snel en juist fijner gebouwt zijn en dus wentbaarder zijn

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:32

@Bashuk: wat heb jij een gave arabier zeg, die kan zeker springen! Haha!

fienntjen
Berichten: 180
Geregistreerd: 08-08-06

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 21:53

Bashuk , waaw wat een paard zeg Knipoog . Vanwaar heb je die?

RebeccaSimba
Berichten: 91
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Nederland

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 01:22

IK denk dat ieder ras het wel kan al zal het ene paard er beter in zijn dan de ander, maar wat wel zo is bij mijn verzorgarabier is dat ze super goed kan dressuuren en crossen enzovoort maar springen doet/ kan ze nou eenmaal niet zo goed. Ik weet niet of dat nou komt doordat ze dan haar aandacht er gewoon niet bij heeft of omdat ze het gewoon niet kan ofzo, maar springen gaat nou eenmaal niet zo goed.

Karrimh

Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:18

Laatst bijgewerkt door Tieneke op 05-11-06 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto enkel in link

passieX
Berichten: 1346
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Nederland

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:04

mijne is er dol op!!

Demone

Berichten: 1851
Geregistreerd: 19-03-06

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:24


mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:26

arabieren kunnen goed springen
ik heb een tijde een zz spring arabier gereden
en die deed nix liever

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:41

Foto's aub als link plaatsen daar het niet is toegestaan deze in een topic te plaatsen.

Gr Em

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:46

alle paarden kunnen springen!!! *LOL* (ook al zul je niet gauw een arabier/haflinger/fries tegenkomen op het wk Haha! )

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:04

Moderatoropmerking:
Foto's enkel in link aub!

delete

Berichten: 607
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:54

Ik heb haar vandaag nog aan de longe laten springen, deed ze super! Clown Ze sprong echt mooi Ja

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: Arabieren en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:20

Ik hoop dat Raheem een beetje talent heeft voor springen over een paar jaartjes. Vorige week stond hij even los in de buitenbak. Ervoor waren er een paar kinderen geweest die een (mini)hindernisje gebouwd hadden... je raadt het al. Raheem kreeg even zijn dagelijkse ontplofuurtje, rent op het hindernisje af en springt er zo overheen Verward . Goed ik weet dat hij het kan dus hahahahaha