Arabieren zo duur?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:45

Ik moet hier stukken van mijn tong afbijten.

Eerst en vooral veel arabieren die in de sport terecht komen zijn, sorry voor mijn uitspraak, "afgedankte" showpaarden. Hoeveel mensen zijn er die echt endurance gericht gaan fokken. Hier in Belgie is dat niet veel. Dit zijn zelfs de woorden van iemand die zelf sportpaarden fokt.
Verder over de benen. Wij zien heel veel sportpaarden passeren op de hengtenkeuring en geloof mij, die scoren onder de showpaarden qua benen. Een arabier hoort fijne benen te hebben, geen "dikke". Die fijne benen zijn het kenmerk van een arabier.

Wie de markt zogezegd "verziekt" zijn alle kopers die geen geld over hebben om een paardje te kopen en die toch hun droom willen laten uitkome door een arabier te kopen. Daarom moeten fokkers (klein of groot) naar beneden gaan met de prijs. Als je een hengstje fokt uit goede lijnen en je wil/kan het niet houden en je zet het te koop aan 3000€ komt er geen kat kijken, tonen ze zelfs geen interesse. De dag van vandaag wil iedereen een gereden wereldkampioen merrie voor 2000€.

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:53

Ik discussieer liever publiek dan via pb...

Helemaal geen problemen mee... Maar ik heb het er wel moeilijk mee dat je hier jan en alleman zit af te kraken, zodanig dat je er zelf altijd als beste uitkomt!

Sluit de pedigree van Sivmayall dan zo goed aan op die van Aziza?
Of was dit ook een gewoon probeersel? Die evengoed positief als negatief kon uitdraaien? Dan heb jij net gedaan wat zoveel "marktverziekers" doen...

Anyway, marktverzieker of niet... ik wordt er gewoon misselijk van dat jij iedereen als slecht, of tenminste minder goed als jezelf, afschildert... om zo zelf met de pluimen te gaan lopen? Sorry, dat vind ik laag!
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 18-08-06 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: pb's openbaar maken is niet toegestaan!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:53

Rawaat schreef:
Als je een hengstje fokt uit goede lijnen en je wil/kan het niet houden en je zet het te koop aan 3000€ komt er geen kat kijken, tonen ze zelfs geen interesse. De dag van vandaag wil iedereen een gereden wereldkampioen merrie voor 2000€.


Knipoog Knipoog (just my thought)

Ik had Azim (om even terug te komen op mijn 'vermeerderproduct' volgens Emme) heel niet te koop staan (enkel op mijn site en hier op bokt, maar ja, niet echt interessant). Hij heeft zichzelf verkocht, we hebben er geen moeite voor hoeven doen en de nieuwe eigenaren zijn in volle glorie met hem.
Ilona wil hem straks in de sport gaan uitbrengen. Wát wil je nog meer ? Zijn vader in de sport, zoon in de sport én dát allemaal met een typische arabuitstraling? Tong uitsteken
Overigens komt Azim uit de halfzus van Eternity ibn Navaronne-D en Khidar, niet bepaald 'simpele' bloedlijntjes Knipoog Wij doen in ieder geval ons uiterste best !

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:57

Ik discussieer liever publiek dan via pb...

Helemaal geen problemen mee... Maar ik heb het er wel moeilijk mee dat je hier jan en alleman zit af te kraken, zodanig dat je er zelf altijd als beste uitkomt!

Sluit de pedigree van Sivmayall dan zo goed aan op die van Aziza?
Of was dit ook een gewoon probeersel? Die evengoed positief als negatief kon uitdraaien? Dan heb jij net gedaan wat zoveel "marktverziekers" doen...

Anyway, marktverzieker of niet... ik wordt er gewoon misselijk van dat jij iedereen als slecht, of tenminste minder goed als jezelf, afschildert... om zo zelf met de pluimen te gaan lopen? Sorry, dat vind ik laag!
[/quote]

Als jij dit zo voelt in jouw ogen is dat JOUW probleem.
Heb trouwens moderator gewaarschuwd, PB's mogen niet openbaar gemaakt worden !
En voor de rest is het L*LLEN tegen de bierkaai, heb hier nu genoeg over gezegd. Blijkbaar mag je je mening nergens meer profileren en moet je maar meel*llen met de rest. No way Vork

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:04

[quote="ArabianRanch"
Overigens komt Azim uit de halfzus van Eternity ibn Navaronne-D en Khidar, niet bepaald 'simpele' bloedlijntjes Knipoog Wij doen in ieder geval ons uiterste best !
[/quote]

Ik vind het altijd opletten geblazen om zulke dingen te zeggen. Heb dit jaar ook 2 ansata sinans bij ons gehad en ook niet de minste, ze hadden beiden dezelfde look, die Ansata Sinan doorgeeft. Sinan fokt wel behoorlijk constant, maar je weet ook dat dit niet bij alle hengten zo is. Ik ben een heel grote fan van Sinan en ik heb alle belgische fokproducten gaan opzoeken van hem om toch maar geen merrietje tegen te komen die we nog niet gezien hadden en met resultaat (waren allebei overleden) Het is niet omdat je een HALFzus hebt van die of die dat het ook de moeite is.
Er zijn heel veel voorbeelden van volle broers en zussen van goede paarden die niet om aan te kijken zijn. Voorbeeldjes genoeg in de wereld.

Pedigrees bekijk je in driehoeken en je moet elke keer de onderste driehoek nemen. De moederlijn geeft 70% door. Dat aandeel van de vader van 30% is niet zo belangrijk. En zelfs dit is nog geen garantie. Het moet nog een keer klikken ook. (=gokken)
Ik heb 2 jaar een sinan-dochter geleased nu, en die heeft bijna alles van haar moeder enkel de typische ansata look heeft van vader doorgekregen.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:08

Rawaat schreef:
Ik vind het altijd opletten geblazen om zulke dingen te zeggen


Daarom zeg ik ook Eline, "we doen ons uiterste best", meer kun je niet doen.
We zijn in ieder geval mega trots een Ansata Sinan dochter te bezitten Knipoog en zullen proberen mooie veulentjes met haar te fokken.
Azim is het eerste nakomelingetje van Siv (100% arab), je weet nooit hoe hij fokt als je het niet probeert Knipoog eens moet de eerste keer zijn, en wat is mooier voor Siv als dat zijn eerste merrie een Sinan dochter is Knipoog

.. maar dit is totaal offtopic .... Knipoog

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:21

Citaat:
Als jij dit zo voelt in jouw ogen is dat JOUW probleem.
Heb trouwens moderator gewaarschuwd, PB's mogen niet openbaar gemaakt worden !
En voor de rest is het L*LLEN tegen de bierkaai, heb hier nu genoeg over gezegd. Blijkbaar mag je je mening nergens meer profileren en moet je maar meel*llen met de rest. No way Vork


Inderdaad, mijn probleem...
Waarschuw jij maar alle moderators die je kan... ik zal niet laten van slapen! Ik vind het wel erg kinderachtig... maarja... dat is dan weer JOUW probleem!
En trouwens, pb's openbaar maken of niet... wat maakt het uit... jij leest ze toch allemaal Cool !

Veel succes nog hoor met je schoonheden... en pas op met marktverziekers!

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:25

Citaat:
Inderdaad, mijn probleem...
Waarschuw jij maar alle moderators die je kan... ik zal niet laten van slapen! Ik vind het wel erg kinderachtig... maarja... dat is dan weer JOUW probleem!
En trouwens, pb's openbaar maken of niet... wat maakt het uit... jij leest ze toch allemaal !

Veel succes nog hoor met je schoonheden... en pas op met marktverziekers!


Gaat weer nergens over.. maar het blijkt wel weer dat de showpaarden afgezeken mogen worden en dat wanneer Isabel haar mening geeft, iedereen over de zeik is. Dit is het laatste wat ik hier verder over zeg.

Berwicowa
Berichten: 980
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: drachten

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:28

Ik lees nu pas deze forum. Ben pas lid van Bokt en heb sinds 3 maanden ook een arabier. Heb haar voor weinig gekocht, omdat ze twee jaar bijna niets gedaan heeft. Heb haar laten keuren en ze kwam met vlag en wimpel door de keuring. Ze is 12 jaar. Toen ik haar bij de pensionstalling bracht werden de papieren bekeken en het bleek dat ze uit een vrij goeie lijn kwam. Dat was dus mooi mee genomen. Ons zegt het niets wij hebben haar gekocht omdat ze lief en leergierig was. ze is in vier weken om gereden naar het western.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:32

ArabianRanch schreef:
griebels schreef:
Ik kan me nog herinneren dat Isabel me een jaarling wilde verkopen van de prijs die hier te min is... Waarom was dat dan?


Misschien mindere kwaliteit ? Niet wat ik voor ogen had?
Dat is al jaren geleden Knipoog We zijn een andere weg ingeslagen, ik neem aan dat JIJ dit wel in de gaten hebt, toch ?


Tuurlijk, maar daarom wilde ik wel graag weten wat het verschil was Knipoog
Verder niets mee bedoeld hoor Lachen

bandosx

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Alcmaria

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:26

Emme schreef:
Citaat:
Als jij dit zo voelt in jouw ogen is dat JOUW probleem.
Heb trouwens moderator gewaarschuwd, PB's mogen niet openbaar gemaakt worden !
En voor de rest is het L*LLEN tegen de bierkaai, heb hier nu genoeg over gezegd. Blijkbaar mag je je mening nergens meer profileren en moet je maar meel*llen met de rest. No way Vork


Inderdaad, mijn probleem...
Waarschuw jij maar alle moderators die je kan... ik zal niet laten van slapen! Ik vind het wel erg kinderachtig... maarja... dat is dan weer JOUW probleem!
En trouwens, pb's openbaar maken of niet... wat maakt het uit... jij leest ze toch allemaal Cool !

Veel succes nog hoor met je schoonheden... en pas op met marktverziekers!


die is goed......jij leest ze toch allemaal hihihihi Haha!

liesB

Berichten: 417
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: zuid-Holland

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:14

Waar slaat dit op Verward kijk eerst is hoe het in me kaar zit voor dat je met je vinger gaat wijzen

bandosx

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Alcmaria

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:35

nou ik zal er niet te diep op in gaan,maar denk dat ik toch wel aardig weet hoe de vork in de steel zit,en met mij vele anderen....

gr martijn

liesB

Berichten: 417
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: zuid-Holland

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:38

Bedoel je kim B ?

bandosx

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Alcmaria

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:43

zoals ik al zei vele anderen,dat houdt in dat het meer als een persoon zijn,en de naam kim b ben ik hier niet tegengekomen in het topic.....

gr martijn

liesB

Berichten: 417
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: zuid-Holland

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:49

bandosx schreef:
zoals ik al zei vele anderen,dat houdt in dat het meer als een persoon zijn,en de naam kim b ben ik hier niet tegengekomen in het topic.....

gr martijn
dat zij pb leest van andere dat is toch wel duidelijk op het A.V. forum te lezen Lijst
maar nu maar weer on topic

Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:52

ArabianRanch schreef:
Tja Erna, voor niks gaat de zon op en sommige mensen willen altijd met een dubbeltje op de eerste rang zitten. En ik blijf erbij.... kwaliteit verkoopt zichzelf wel. Ik hoef nooit LANG te leuren met veulens of wat dan ook op internet. En daarbij zijn ze goed opgevoed én hebben ze mooi arabisch type. (wij krijgen veel mensen op ons terrein en iedere keer krijg ik dat te horen Knipoog ), wat een ontzettend compliment is voor ons als fokker zijnde Bloos

Maar ik denk dat deze discussie ook al geweest is op AV forum Knipoog

PS: Hoe komt de markt vol?
Door mensen die denken van "ooh leuk een keer een arab veulen fokken", huppa de hengst uit het dichtstbijzijnde dorp erop en klaar is klara. Dát noem ik niet fokken, maar vermeerderen en ZIJ verzieken de markt Verdrietig


Zeker is de discussie ook geweest op het AV forum en nu op bokt Knipoog

Overigens behoor jijzelf tot de mensen die de markt verzieken.
Jouw hengst Siv is niet op de HK 2006 geweest en bij mijn weten ook niet in de jaren ervoor.
Hij heeft dus geen deklicentie en tóch laat je hem dekken.
Als je het als fokker zou beperken tot eigen merries om te kijken hoe hij fokt, kan ik daar begrip voor opbrengen. Als hij goed fokt, kun je hem dan in het jaar erop voor de HK brengen.
Maar jij laat Siv ook andere merries dekken, niet alleen VA ook van andere rassen.
En om papieren bij het veulen aan te vragen, krijg je bij het AVS een boete van circa 400 euro (uit mijn hoofd gezegd) omdat er een hengst is gebruikt zonder deklicentie. Plus daarbij de gebruikelijke kosten van het schetsen, chippen, etc.
Dus je maakt het de merriehouders wel erg gemakkelijk om een volbloed arabiertje te fokken zonder papieren wou ik maar zeggen ......

Is dat dan kwaliteit ?

Buiten kijf staat dat ik Siv een mooie hengst vind, die het zeker waard is om op de HK uitgebracht te worden. Hij presteert goed in de sport. Hij heeft een paar leuke nakomelingen.
M.a.w. breng je hem in 2007 uit op de HK ?

CherylDaraxo

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:00

Over de vraag die wordt gesteld zijn arabieren zo duur!?
Ik heb zelf een arabisch volbloed op marktplaats gekocht voor veel minder dan 3000 euro. Had wel goede afstamming en had shows gelopen, ook in het buitenland en is kampioen geweest. Het is altijd verschillend.

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:06


eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:32

Jeetje wat een moddergooien heen en weer zeg!

Ik ben zelf een leek op het gebied van AVS, maar volgens mij is het maar net wat de koper voor ogen heeft.

Wilt hij een leuk sportpaardje/recreatiepaardje en geeft hij verder niet om bepaalde bloedlijnen en pedigree dan kan je al een leuk en mooi arabiertje kopen voor een heel betaalbare prijs, zoals de jaarling die ik gekocht heb.
En nee ik was echt niet op zoek naar een dubbeltje op de eerste rij. Ik zag zijn foto op marktplaats en wist meteen dat hij het was voor mij. Ik heb steeds weer aan de verkoper gevraagd waarom hij zo goedkoop was omdat ik het niet vertrouwde (want hij was maar 1500,- euro)...Hij en diverse bokkers hebben me gerustgesteld dat het best mogelijk is om een gezond paard van 1 jaar te kopen met alle papieren voor zo'n bedrag.
De verkoper wilt er van af want hij is niet geschikt om mee fokken en ja dan staat een hengstje toch in de weg...

Is het je doel om shows te gaan lopen en met het beest te gaan fokken dan betaal je volgens mij een flink bedrag, maar ja dan heb je wel de creme de la creme en topkwaliteit heeft een bepaalde prijs...

shahquille
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:45

Een arabier in de wat goed kopere prijs klasse hoeft zeker niet slecht te zijn. Zeker als je gewoon lekker een paardje zoekt om mee te rijden. er zijn maar weinig hoor die echt voor super bedragen weg gaan. de meeste mensen zoeken toch een diertje om mee te rijden. somige probeeren het toch om een veulen voor 7500 euro te verkopen met het verhaal dat een zeer grote fokker interessen heeft. En dan uiteindelijk het veulen toch maar weg doen voor 3500 aan gewoon een particulier. is ook een manier van verkopen natuurlijk. Als je een leuk arabiertje zoekt kun je ze echt wel zo rond de 1500 tot de 3500 vinden dan in de leeftijd van veulen tot volwassen. En zoals eerder gezegt als je natuulijk van een bepaalt ras echt houd heb je er gewoon wat meer voor over. ik zie soms prijzen voor BV friezen dat ik denk jeetje wat duur. En dan zegt mijn vriendin die zelf een fries heeft nee hoor is helemaal niet duur.

Groetjes Gelske ..

Precious20

Berichten: 2096
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: België

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:33

Hmmz, dit topic is weer goed gevorderd met de nodige uitbranders Haha!

ArabianRanch schreef:
Overigens komt Azim uit de halfzus van Eternity ibn Navaronne-D en Khidar, niet bepaald 'simpele' bloedlijntjes Knipoog Wij doen in ieder geval ons uiterste best !


Een halfzus van die of die wil juist niets zeggen. Dat is een leuk verkoopspraatje om simpele zielen aan te zetten tot kopen. Zelfs fokken met Khidar wil niet zeggen dat je automatisch een kampioen hebt. Ik heb het tegendeel met mijn eigen ogen gezien Knipoog
Mja, dit zal je onderhand wel weten he...

Enne Jazz-fan, wie breekt er hier showpaarden af? De discussie gaat over "marktverziekers", m.n. goedkope arabieren en mensen die lukraak fokken.

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:30

Wat zijn nu normale prijzen. Ik heb de laatste tijd al heel wat mensen kunnen gelukkig maken met een paardje, dus ik denk toch wel dat ik de markt ongeveer ga kennen qua prijs.

De prijzen voor (toekomstige) rijpaardjes,

hengtveulens en jaarlingen vanaf 1500€
merrieveulentjes en jaarlingen vanaf (2000€) 2500€

tweejarige hengstjes en ruintjes niet gereden vanaf 2000€
merrietjes niet gereden vanaf 3000€

gereden ruinen en hengsten vanaf 2500€
gereden merries vanaf 3500€

Dit zijn de prijzen die ik het meeste tegenkom

Wil je een showpaardje dan starten we vanaf 5000€

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:34

Rawaat schreef:
Wat zijn nu normale prijzen. Ik heb de laatste tijd al heel wat mensen kunnen gelukkig maken met een paardje, dus ik denk toch wel dat ik de markt ongeveer ga kennen qua prijs.

De prijzen voor (toekomstige) rijpaardjes,

hengtveulens en jaarlingen vanaf 1500€
merrieveulentjes en jaarlingen vanaf (2000€) 2500€

tweejarige hengstjes en ruintjes niet gereden vanaf 2000€
merrietjes niet gereden vanaf 3000€

gereden ruinen en hengsten vanaf 2500€
gereden merries vanaf 3500€

Dit zijn de prijzen die ik het meeste tegenkom

Wil je een showpaardje dan starten we vanaf 5000€


Ik ga volledig met je mee Eline!

Natje_86
Berichten: 300
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: Weert

Re: Arabieren zo duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:52

Sorry hoor. Maar ik vind het niet echt terecht dat als je hengst niet gekeurd is dat je dan een marktvervuiler bent!!!

Wij hebben nu een veulen gekregen Pashtashe en Dana. Pashtashe was ook niet gekeurd en Dana ook niet maar er is een pracht veulen uitgekomen!!!

Trouwens arabieren hoeven niet altijd duur te zijn. Ik heb de mijne ook voor een prikkie kunnen kopen. Je moet je ogen open houden en veel snuffelen overal. Dan vind je vanzelf een arabier die qwa karakter en geld bij je past.