hoe de edele delen van een arabier te behandelen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Showpony

Berichten: 825
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Noord Holland

Re: hoe de edele delen van een arabier te behandelen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 13:43

Bedankt voor alle reacties, leuk hoor!!

de staart afbranden..hoe moet ik dat voor me zien dan..klinkt spannend Knipoog

als ik de staart van mijn paardje niet doe dan wordt ie vet lang en als ie dan op de grond ligt komt er zo`n knik in..nu vlecht ik hem wel in. ze heeft we behoorlijk dikke manen en staart, alleen die voorpluk.. ik smokkel er ook altijd wat manen bij hehe.

iedereen bedankt!

shabbay

Berichten: 1859
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: zwolle

Re: hoe de edele delen van een arabier te behandelen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:12

Hazzebaz schreef:
Wij laten bij de schoolpaarden de staart altijd, in een vlecht, zonder knoop hangen tot op de grond. Zo slijt hij op een natuurlijke manier af en door de vlecht blijft de rest van de haren gespaard en dus mooi lang en vol. Omdat ze de staart tijdens het werk altijd dragen, kunnen ze er niet op gaan staan en wappert hij volop mee in de wind.

De meeste van onze paarden hebben hele lange manen ( de langste zelfs 1.45m Tong uitsteken )en om het allemaal zo lang te krijgen en te houden, kun je biotine bijvoeren. Buiten dat het goed is voor de hoeven, is het net zo goed voor de vacht en het behang. ( het is nl van het zelfde lichamelijke materiaal gemaakt als de hoeven Knipoog )


is dat in princiepe hetzelfde spul wat er voor mensen is? ik heb namelijk zelf ee tijdje gebruikt maar kon het niet meer door m'n strot krijgen, de smaak was net als maïzena....mm het klinkt wel interessant voor mijn arabje (als hij het wel lust tenminste!) omdat hij niet vor bevoorrecht is met een mooie staart en manen. Zeker verkrijgbaar bij de paarden drogist?

Showpony

Berichten: 825
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Noord Holland

Re: hoe de edele delen van een arabier te behandelen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 10:11

jupzz bij de paarden drogist.
mn merrie staat nu dus met een vlechtje op stal, misschien moet ik hem er met poetsen uit halen..nu mishandelt ze me ermee gheghe.