jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 14:21

ik wordt er ziek van !!! Boos!
en allemaal door vroeger ..

mijn arabier heet galaxy hij is vroeger als veulen zijnde erg slecht behandeld ..
had geen wormenkuren gehad en ook geen inentingen ..

ik kwam van de manege af en mijn ouders hadden hem gekocht door zijn leuke koppie..
ik heb hem inmiddels nu 8 jaar ..en in die 8 jaar heb ik misschien 3 jaar gereden ..
ik ben gek op hem dus doe hem ook echt niet kwijt ..
hij heeft slechte hoeven dus hij gaat om de 6 weken naar de smid anders krijgt hij een pees blesurre..
krijgt uit het niks gallen ..
en ben al voor duizende euro's kwijt aan d.a kosten ..
ben ook met hem 4 keer naar van unen geweest een van de beste d.a in nederland ..
gaat ook mee met het olympische team etc...

morge komt de fysio om te kijken naar ze rug etc en me zadel of het daardoor komt ..
ik weet het niet meer geef het echt op nu ..
hij krijgt nog een kans en anders ga ik een landje voor hem zoeken ..
ik ben niet voor het afmaken van me beste vriend die alleen niet kan rijden ..

nou vraag ik mij dus af of er veel arabieren zijn met been problemen hoor het namelijk vaak ..
ik vind ze schitterend maar zou ze nooit meer nemen Huilen

p.s als er mensen iemand weten in noord holland die een plekje voor hem hebben (goedkoop)!!!
laat het me dan graag weten !

groetjes dominique ..
als jullie vragen hebben hoor ik het wel ..

Afbeelding
hoop trouwens dat het hier goed staat omdat het specifiek alleen over VOLBLOED arabieren gaat.
dus geen mixen !

PaolaPromise

Berichten: 661
Geregistreerd: 18-10-05
Woonplaats: Herentals, Belgie

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:27

Wat vervelend voor je!

Alleen weet ik wel zeker dat dit niet aan het ras 'volbloed arabier' ligt. Arabieren hebben over het algemeen juist oersterke benen!! De mijne heeft in de 6 jaar dat ik hem heb, nog nooit beenproblemen gehad (afkloppen).

Bij mij op stal staan zat KWPN'ers die met kapotte/ beschadigde pezen, dus het heeft echt niks met het ras te maken hoor! Je zal net een pech geval hebben, maar zeggen dat je hierdoor nooit meer een arabier zal nemen is echt onzin want dit hebben ze echt lang niet allemaal!! Sterker nog; Ik ken er geen 1 !!

Sterkte ermee in ieder geval!

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 14:31

PaolaPromise schreef:
Wat vervelend voor je!

Alleen weet ik wel zeker dat dit niet aan het ras 'volbloed arabier' ligt. Arabieren hebben over het algemeen juist oersterke benen!! De mijne heeft in de 6 jaar dat ik hem heb, nog nooit beenproblemen gehad (afkloppen).

Bij mij op stal staan zat KWPN'ers die met kapotte/ beschadigde pezen, dus het heeft echt niks met het ras te maken hoor! Je zal net een pech geval hebben, maar zeggen dat je hierdoor nooit meer een arabier zal nemen is echt onzin want dit hebben ze echt lang niet allemaal!! Sterker nog; Ik ken er geen 1 !!

Sterkte ermee in ieder geval!


ja ik vind het ook echt heel erg ..
ik heb wel meerdere arabieren gekent met been problemen en ook veel horen zegge ..
ik vind het zo rot dat het ook bij die van mij is ..
maar ik wil gewoon straks geen arabier meer ik ben gek op ze maar heb er toch geen plezier meer bij door die van mij ..
en ik zou dan toch ook een wat groter dier willen hebben!

bedankt voor de reactie! Haha!

snoef

Berichten: 633
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:32

Heej dominique!

dat is lang geleden!!
Wat erg van galaxy, wij hebben ook zon arabiertje, hko, peesontsteking slappen knieen noem maar op.
Ook wij hebben de hoop een beetje opgegeven, ze staat nu al een jaar lang op "rust"
Af en toe stappen we er is op, vind ze super leuk en gaat dan ook wel goed, wandelen, spelen etc. doen we ook veel met haar.
Ze heeft niet echt veel pijn, de dagen zijn verschillend soms loopt ze super goed en soms niet.
Ook wij zullen haar nooit afmaken zolang ze lekker rondloopt!
sucses met alles!

groetjes lianne

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 14:35

snoef schreef:
Heej dominique!

dat is lang geleden!!
Wat erg van galaxy, wij hebben ook zon arabiertje, hko, peesontsteking slappen knieen noem maar op.
Ook wij hebben de hoop een beetje opgegeven, ze staat nu al een jaar lang op "rust"
Af en toe stappen we er is op, vind ze super leuk en gaat dan ook wel goed, wandelen, spelen etc. doen we ook veel met haar.
Ze heeft niet echt veel pijn, de dagen zijn verschillend soms loopt ze super goed en soms niet.
Ook wij zullen haar nooit afmaken zolang ze lekker rondloopt!
sucses met alles!

heey lianne wat leuk om jou weer te spreken ..
hoe is het met noef ..??
mag ik jou vragen wat jij betaald voor noef ..??
mag ook via ob natuurlijk!

groetjes lianne

shabbay

Berichten: 1859
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: zwolle

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:36

jeetje wat vervelend dat hij zoveel medische problemen heeft. mijn arab heeft eigenlijk nog nooit wat gehad. Hij wordt gewoon om de 6 weken gekapt omdat het mooi bij te houden en z'n maatje (een kruizing arab haf dat nodig heeft vanwege bevangenheid) het heel erg nodig heeft maar daarvoor deden we het altijd elke 6 tot 8 weken (ze beiden geen ijzers). Heb je enig idee waarom hij zulke slecht hoeven heeft? Misschien een tekort aan iets of verkeerde beenstand?

Ik heb met mijn arab nog nooit beenproblemen gehad, als in blessures, kreupelheid of iets dergelijks. Alleen een keer een snotneus in 14 jaar is dat niet echt veel dacht ik toch. Het is echt een geluksvogel!

Succes met je paard en hopelijk komt er nog iets uit.

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 14:41

shabbay schreef:
jeetje wat vervelend dat hij zoveel medische problemen heeft. mijn arab heeft eigenlijk nog nooit wat gehad. Hij wordt gewoon om de 6 weken gekapt omdat het mooi bij te houden en z'n maatje (een kruizing arab haf dat nodig heeft vanwege bevangenheid) het heel erg nodig heeft maar daarvoor deden we het altijd elke 6 tot 8 weken (ze beiden geen ijzers). Heb je enig idee waarom hij zulke slecht hoeven heeft? Misschien een tekort aan iets of verkeerde beenstand?

Ik heb met mijn arab nog nooit beenproblemen gehad, als in blessures, kreupelheid of iets dergelijks. Alleen een keer een snotneus in 14 jaar is dat niet echt veel dacht ik toch. Het is echt een geluksvogel!

Succes met je paard en hopelijk komt er nog iets uit.


bedankt!

d.a van Unen zag dat hij een donald duck pootje had ..
hij staat op een ontwerp van hem een soort van verhoogd hakje ..
egg bars en dat soort dingen mag hij allemaal niet ..
ik denk gewoon dat het komt doordat hij zo slecht behandeld is vroeger ..

ik laat daarom nu ook de fysio komen misschien zit er iets niet lekker in ze rug of me zadel ..
waar door hij ze benen verkeerd belast en dus kreupel gaat lopen ...
ik probeer echt alles ..!
maar als het nu dit niet helpt dan stop ik er echt mee ..
hij kost 260 aan stalling in de maand en tussen de 70/80 voor de smid ..
en dat voor een paardje die alleen op het land en de stapmolen in gaat dat is gekke werk gewoon helaas~!

JanineN
Berichten: 1066
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Uitgeest, Noord-Holland

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 08:13

ja die van mij heeft zachte straalbenen en moet dus op ijzers anders gaat hij kreupel lopen!!!!
echt heel vervelend die beentjes Boos! ik heb ook heel lang niet kunnen rijden.
hij strapt ook steeds zijn eigen benen open ook zo iets raars

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 09:16

arabiandevil schreef:
ja die van mij heeft zachte straalbenen en moet dus op ijzers anders gaat hij kreupel lopen!!!!
echt heel vervelend die beentjes Boos! ik heb ook heel lang niet kunnen rijden.
hij strapt ook steeds zijn eigen benen open ook zo iets raars


ik ben best nieuwschierig of er nog meer van deze nare dingen komen Bloos
die van mij moet ook op ijzers staan ...
anders staat ze pees weer op spanning

Nainkey

Berichten: 499
Geregistreerd: 22-06-05

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:29

Mijn merrie heeft juist hele harde benen. Ze loopt zelden kreupel (ff afkloppen).
Wel vervelend die problemen met je paard. Op stal hebben heel wat arabieren gestaan, waar ik ook een aantal van verzorgd heb. Bij geen 1 gemerkt dat ze beenproblemen hadden eigenlijk.

Temp

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Utrecht

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:13

Oei ik heb hier al vaker over gelezen, over dat arabieren hele slechte benen zouden hebben. Mijn paard heeft juist hele sterke benen... Ik geloof dat de arabieren van vroeger juist super benen hadden (al die kilometers door de woestijn die ze moeten maken enzo) maar dat dat eruit is gefokt omdat de fokkers daar minder op zoude letten, alleen schoonheid telt etc. Ik heb ook gehoord dat het bijvoorbeeld een hele hype was om kleine hoefjes te hebben, tja dat is zo schattig en mooi dus iedereen dat fokken, maar grotere hoeven zijn juist beter (--> groter draagoppervlakte, betere verspreiding van de druk) Maar aan de andere kant, arabieren blinken toch zo uit in de endurance? dan hebben ze wel harde benen nodig en de rensport ook.... Volgens mij verschilt het dus gewoon per paard.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:50

ligt ook aan wat ze doen in het verleden, mijn vriendin kocht een paardje
en die had op de renbaan gelopen en had daar 2 x een peesklap al gehad
wel door alle buigproeven enz gekomen dus gekocht en na een klein jaartje
een peesblesure!! en ken nog een ex renpaard met been problemen...

Ik stond op een manege met 99% kwpn en 98% had een beenprobleem dus aan het ras
zal het echt niet liggen het is net als met mensen je hebt er zwakkere tussen zitten en
door het fokken van sommige mensen word het er niet beter op!!

maar daar heb jij helemaal niets aan ik wil je heel veel succes en sterkte wensen!!

ps die vriendin heeft haar paardje een jaar op een kleine uitloop met stal gestaan en is zo goed
als hersteld er is nog een stuk natuurlijk dat nooit meer goed komt maar een buitenritje en wat recreatief rijden zit er voor haar weer in! dus miss en optie om hem ff een jaartje in een weitje te zetten dat wil ook wel eens helpen!!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:54

Nooit last van problemen met benen van onze arabieren OK dan!

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 18:08

nou vandaag is de fysio geweest na lang wikken en wegen en veel testjes..
is er toch uit gebleken dat hij gewoon niet meer te berijden is Huilen

ik voel me slecht ben al de hele dag aan het huilen en heb zo'n onzettende hoofdpijn...
hij heeft ook waarschijnlijk weer een peesblessure ..
binnen kort gaan de hoefijzers er af en ik ben nu op zoek naar een landje voor hem met of stalling of schuilplaats ..

ze benen zijn zo slecht zodra ze ook maar iets zwaarder worden belast loopt hij al kreupel ..zegt de fysio ..
ik heb er echt alles aan gedaan wat ik kon ,..
maar het is nu echt over ..
als iemand iets weet in de buurt van heerhugowaard graag!!!! Huilen Huilen

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:12

Veel sterkte Ach gut

Temp

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Utrecht

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:27

Ow wat naar... Kan me voorstellen dat je je heel verdrietig voelt Ach gut . Ik hoop dat je een leuk plekje voor hem vind. Veel sterkte!

Maja_

Berichten: 390
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:27

Sterkte.
Ik hoop dat je een leuk huis voor hem vind. Ach gut

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:15

over het algemeen heeft een arabier zoals gezegt word oersterke benen.
Dat is een van de redenen waarom ze voor andere rassen werden gebruikt...

Er zijn verschillende redenen dat een paard slechte benen heeft.
Hoeft niet ras eigen te zijn....

chipie17
Berichten: 411
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: op de rug van mijn paarden

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:25

Citaat:
over het algemeen heeft een arabier zoals gezegt word oersterke benen.
Dat is een van de redenen waarom ze voor andere rassen werden gebruikt...


dat was inderdaad wel altijd zo, maar op een gegeven moment werd het in om het showtype te fokken, wat wij de barbie-paardjes noemen, het ranke/slanke werd er erg ingefokt. (en daardoor een fijn beenwerk wat zwak was).
Inmiddels stappen ze daar wel weer van af.

ik weet verder niet wat voor type jouw arabier is. Mijne is best fijntjes, is koehakkig achter (ballerina idee), heeft weke koten en gevoelige dunne zolen. Toch is er met veel stappen aan de hand op het harde als onderdeel van de training en een goede smid een hoop mee te doen. (en 24/7 buiten) Hij loopt klasse 2 in de endurance en kan zeker nog wel verder komen.

Maargoed, heel veel sterkte met je paardje!

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 19:21

magicjoy schreef:
Citaat:
over het algemeen heeft een arabier zoals gezegt word oersterke benen.
Dat is een van de redenen waarom ze voor andere rassen werden gebruikt...


dat was inderdaad wel altijd zo, maar op een gegeven moment werd het in om het showtype te fokken, wat wij de barbie-paardjes noemen, het ranke/slanke werd er erg ingefokt. (en daardoor een fijn beenwerk wat zwak was).
Inmiddels stappen ze daar wel weer van af.

ik weet verder niet wat voor type jouw arabier is. Mijne is best fijntjes, is koehakkig achter (ballerina idee), heeft weke koten en gevoelige dunne zolen. Toch is er met veel stappen aan de hand op het harde als onderdeel van de training en een goede smid een hoop mee te doen. (en 24/7 buiten) Hij loopt klasse 2 in de endurance en kan zeker nog wel verder komen.

Maargoed, heel veel sterkte met je paardje!



de mijne komt uit arben dus het oude model ..
ze opa is balaton dus ook wel goed gefokt eigenlijk ..
ik zal eens een foto staand zoeken dit is hem:

Afbeelding
hier ook net twee maande van een pees blessure af het ging eindelijk weer goed

oja hij is 1.54 dus ook niet klein

HHenny
Berichten: 826
Geregistreerd: 07-05-04

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:34

mijn merrie heeft 1 1/2 jaar geleden voor de 3e keer een peesblessure gekregen(ik wist dus niks van de 2 eerdere peesblessures)en was aan het trainen voor de endurance.
ben bij van schie/van toor in wassenaar geweest,en het zag er heel erg slecht uit,eigenlijk gewoon einde verhaal.
heel veel stappen,shockwave therapie en lekker op een klein weitje gezet in combinatie met peescompositumdruppels,en tijdens de laatste scan zag het er al heel goed uit.
ze is nu drachtig,en ik laat haar fijn nog 1 jaar revalideren,en dan zien we daarna wel weer.
maar ik kan wel weer recreatief met haar rijden,en ze heeft geen pijn,dat is het allerbelangrijkste!
dus wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Geef dit gewoon de tijd,probeer een jaartje weirust,misschien in combinatie van shockwave therapie,en peescompositumdruppels,en wie weet....heel veel sterkte.
het is dat je niet in de buurt woon,anders had ik wel dat kleine weitje voor je gehad.

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 13:04

MisterMulan schreef:
mijn merrie heeft 1 1/2 jaar geleden voor de 3e keer een peesblessure gekregen(ik wist dus niks van de 2 eerdere peesblessures)en was aan het trainen voor de endurance.
ben bij van schie/van toor in wassenaar geweest,en het zag er heel erg slecht uit,eigenlijk gewoon einde verhaal.
heel veel stappen,shockwave therapie en lekker op een klein weitje gezet in combinatie met peescompositumdruppels,en tijdens de laatste scan zag het er al heel goed uit.
ze is nu drachtig,en ik laat haar fijn nog 1 jaar revalideren,en dan zien we daarna wel weer.
maar ik kan wel weer recreatief met haar rijden,en ze heeft geen pijn,dat is het allerbelangrijkste!
dus wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Geef dit gewoon de tijd,probeer een jaartje weirust,misschien in combinatie van shockwave therapie,en peescompositumdruppels,en wie weet....heel veel sterkte.
het is dat je niet in de buurt woon,anders had ik wel dat kleine weitje voor je gehad.


dat is het nu dus juist ik geef hem al zoveel tijd ik heb hem nu al 7 jaar en in de tijd heb ik misschien in totaal drie jaar kunnen rijden..! Boos!
dus we zien morge het wel

HHenny
Berichten: 826
Geregistreerd: 07-05-04

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:38

doom schreef:
MisterMulan schreef:
mijn merrie heeft 1 1/2 jaar geleden voor de 3e keer een peesblessure gekregen(ik wist dus niks van de 2 eerdere peesblessures)en was aan het trainen voor de endurance.
ben bij van schie/van toor in wassenaar geweest,en het zag er heel erg slecht uit,eigenlijk gewoon einde verhaal.
heel veel stappen,shockwave therapie en lekker op een klein weitje gezet in combinatie met peescompositumdruppels,en tijdens de laatste scan zag het er al heel goed uit.
ze is nu drachtig,en ik laat haar fijn nog 1 jaar revalideren,en dan zien we daarna wel weer.
maar ik kan wel weer recreatief met haar rijden,en ze heeft geen pijn,dat is het allerbelangrijkste!
dus wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Geef dit gewoon de tijd,probeer een jaartje weirust,misschien in combinatie van shockwave therapie,en peescompositumdruppels,en wie weet....heel veel sterkte.
het is dat je niet in de buurt woon,anders had ik wel dat kleine weitje voor je gehad.


dat is het nu dus juist ik geef hem al zoveel tijd ik heb hem nu al 7 jaar en in de tijd heb ik misschien in totaal drie jaar kunnen rijden..! Boos!
dus we zien morge het wel


dat is niet zo best,
heel veel sterkte ermee!

lailapri

Berichten: 22134
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 22:36

Zo ik schrik er wel van, nouja hij mag altijd bij ons in het land komen wonen, lekker bij de andere schatjes. Je kan hem dan ook nog altijd opzoeken en jij hebt er geen kosten meer aan.
Groetjes en sterkte maar

Mirte_

Berichten: 1820
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust.

Re: jullie arabier ook zo gevoelig op zijn benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:41

het hoort hier waarschijnlijk niet zo,
maar ik heb zo precies iets met mijn shetlander ( die denkt dat ze een arabier is)
als ik nog maar een klein beetje op haar benen tik buigt ze al of maakt ze een steigerbeweging :S