Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

nakomelingen van Qamir ibn aszud gezocht!

 
Profiel   

zoals de titel het al zegt ben ik op zoek naar nakomelingen van Qamir ibn aszud.
ik ben benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-07 12:49 



 
Profiel   

al 22 keer bekeken, maar niemand??

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-07 10:11 



 
Profiel   

Contact op nemen met NRPS stamboek. Zijn veulens worden daar geregistreerd namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-07 10:46 



 
Profiel   

kun je me een link naar de stamboeken geven, ik kan het niet vinden op de site.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-07 12:58 



 
Profiel   

Volgens de Datasource heeft hij geen kinderen. Maar dat kan komen omdat de stamboeken soms zeeeeer traag zijn bij het doorgeven van hun gegevens. Hij staat er als duits paard in, en als hij later naar NL is gegaan, staat ook dat er nog niet in. De opmerking dat zijn kinderen bij het NRPS worden geregistreerd geldt misschien voor halfboeden, maar zeker niet voor volbloedkinderen. Qamir (El Aszud x Katama Beshira) is een volbloed arabier en zijn volbloedkinderen worden bij het volbloedstamboek ingeschreven, voor NL dus het AVS. http://www.avsweb.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-07 17:16 



 
Profiel   

bterlaan schreef
Volgens de Datasource heeft hij geen kinderen. Maar dat kan komen omdat de stamboeken soms zeeeeer traag zijn bij het doorgeven van hun gegevens. Hij staat er als duits paard in, en als hij later naar NL is gegaan, staat ook dat er nog niet in. De opmerking dat zijn kinderen bij het NRPS worden geregistreerd geldt misschien voor halfboeden, maar zeker niet voor volbloedkinderen. Qamir (El Aszud x Katama Beshira) is een volbloed arabier en zijn volbloedkinderen worden bij het volbloedstamboek ingeschreven, voor NL dus het AVS. http://www.avsweb.nl/


Klopt, weet ik en heb je ook helemaal gelijk in.
Alleen op Internet stond dus een advertentie van deze hengst en hierin werd vermeldt dat al zijn veulens bij het NRPS worden ingeschreven Knipoog
Dat Volbloeden bij het AVS worden ingeschreven is natuurlijk wel duidelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-07 06:38 



 
Profiel   

Dan bedoelen ze misschien dat hij voor het NRPS is goedgekeurd? ik meen, dat het NRPS geen volbloeden registreert, maar misschien vergis ik me. Of misschien snappen zijn eigenaren niet, dat het AVS voor de volbloeden is? In DE hebben ze 1 stamboek voor vol- en halfbloed, wel met verschillende afdelingen. Misschhien vandaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-07 07:26 



 
Profiel   

Zie hier de advertentie

STAAT TER DEKKING; QAMIR IBN ASZUD.
Gitzwarte schoonheid van 1.52 m.
Qamir is een Duits gefokte hengst.
Hij voert Pools en Egyptisch bloed in 1.
Super karakter en geweldige bewegingen.
v. de zwarte El Aszud; m. de zwarte Qatama Beshira.
De zwart factor gaat vele generaties terug in de bloedlijn.
Veulens worden geregistreerd bij het NRPS.
Qamir is dna getest en PROK en klynisch goedgekeurd!!

Bron: http://www.marktplaza.nl/gitzwarte-volb ... 087532.php

Dus misschien toch even het NRPS raadplegen; om niet helemaal off-topic te gaan Knipoog

Ik heb van horen zeggen dat AV's wel bij het NRPS konden worden ingeschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-07 07:56 



 
Profiel   

Ja, dat is ee nogal dubbelzinnige opmerking. Waarschijnlijk bedoelen ze inderdaad, dat het NRPS halfbleodveuelns van hem accepteeert. Maar als ik een volbloedveueln van deze hengst zou hebben, zou ik het absluut niet bij het NRPS laten registeren ivm WAHO/export/evenementen. VErder is het woord "klynisch" ook een beetje vreemd. Misschien zitten er inderdaad mensen achter, die niet helemaal op de hoogte zijn met de situatie in NL. Misschien heeft hij ook geen NL-papieren, maar dekt onder duitse vlag. Kan ook, tenslotte. Dan is de NRPS-opmerking wel zinvol. Het AVS moet kinderen van hengsten die in het buitenland goedgekeurd zijn accepteren, het NRPS misschien niet. Ik ben daar nioet zo opde hoogte. Het lijkt me het beste, om die mensen zelf eens te bellen met de vraag waar er nakomelingen bezichtigd kunnen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-07 09:41 



 
Profiel   

Dit stukje stond op allbreedpedigree Knipoog
Citaat
Color: blk
Height: 1.52m

NRPS

Bred in Germany, exported to The Netherlands. Although he is a purebred arabian stallion, he is not licensed at the Dutch AVS Studbook (www.avsweb.nl) for purebred arabian horses, but he is acknowledged by the NRPS Studbook (www.nrps.nl) for horses and ponies with a certain percentage of purebred arabian blood. Because of this, his offspring out of purebred arabian mares cannot be registered as purebred arabian horse at the AVS Studbook in The Netherlands.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-07 23:10 



 
Profiel   

Nou, dat lijkt me vrij dom. Hij is waarschijnlijk niet geregistreerd bij het AVS, en kan daar dan ook niet gekeurd worden. Maar als je met een NLse merrie naar een in DE gekeurde hengst gaat, moet het AVS het veulen accepteren. Wat is hier aan de hand? Vermoedens. De hengst is niet in DE gekeurd omdathij naar NL is gegaan. Hij is niet in NL geregistreerd. Waarom niet??? Zo slecht kan hij niet zijn als het NRPS hem neemt en als hij klinisch OK is, krijgt hij een dekboek. Kwestie van kosten? Het zou msschien toch wel interessant zijn, hem in DE te laten keuren, zo verweg is dat niet en het is op zich een fluitje van een cent. Dan kan hij gewoon ook VAs dekken.
Maar goed, ik weet de details niet en het is raden. Kan best jammer zijn van wat misschien een leuke hengst is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-07 23:41 



 
Profiel   

Mijn merrie krijgt binnen een maand een av veulentje van Qasir.
Ik zal dan wat foto's plaatsen.

Groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-07 11:43 



 
Profiel   

@Chariklia leuk! ik neem aan dat je Qamir bedoeld? waarom heb je voor deze hengst gekozen?
groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-07 11:58 



 
Profiel   

Mijn merrie gaat waarschijnlijk ook naar Qamir (NRPS merrie).
Hoe was de service daar?
En was je merrie in 1x drachtig? (ze zeggen in de advertentie namelijk dat de merries tot nu toe allemaal in 1x drachig waren).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-07 17:19 



 
Profiel   

ik heb uiteindelijk besloten om mijn merrie niet door qamir te laten dekken. het reizen is voor mijn merrie te gestressed en ik het voelt voor mij niet goed dat ze op marktplaats adverteren.(dit is overigens niet om af te kraken hoor!!) ik heb voor een hengst bij de kossack stud vandaan gekozen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-07 18:12 



 
Profiel   

Voor mij is het anders denk ik.
Mijn merrie is 15 en dit zou dan haar eerste veulen zijn.
En aangezien Qamir erg goedkoop is lijkt het me een goeie om het mee te proberen.
Maar ik ben er nog niet helemaal uit...nog even over nadenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-07 18:14 



 
Profiel   

ja dat snap ik, mijn merrie is 22 maar niet haar 1e veulen dus wilde ik wel een goedgekeurde hengst, ik vind het erg vaag wat er allemaal in de advertentie staat(lees reacties hierboven) je kan beter de 1e keer een goedgekeurde hengst (en iets meer betalen) dat je zekerheid hebt dat er een goed veulen uitkomt dan dat je een half veulen hebt! denk er nog even goed over na en kijk om je heen, wat wil je verbeteren aan je merrie. als je nog advies wil mag je altijd vragen, ik heb ook meerdere keren info gevraagt voordat ik een beslissing nam.
groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-07 18:24 



 
Profiel   

Tjah...ik weet het inderdaad nog niet..
Ik wilde eerst Neron, misschien dat ik die alsnog doe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-07 18:35 



 
Profiel   

ik denk dat je nog even heel goed moet nadenken wat je wilt, en óf je het wel wilt, want een keer 'proberen' is niet een goede reden om een veulen te fokken. Informeer bij meerdere hengstenhouders en ga desnoods even langs, want in het echt zien ze er altijd heel anders uit.
succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-07 20:38 



 
Profiel   

Nee, dat bedoel ik niet.
Ik wil wel een veulen maar omdat mijn merrie 15 is wil ik niet meteen 'proberen' met een dure hengst.
Wat het is meestal wel, niet goed, geld weg.

Dus ik denk dat mijn eerste keus, Neron dan een betere optie is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-07 21:08 



 
Profiel   

ik zou die gok niet wagen, je kunt beter een goedgekeurde hengst nemen voor de eerste keer, dan ben je meer verzekerd dat je een goed veulen hebt dan bij een niet gekeurde hengst. juist bij de wat duurdere hengsten heb je vaak dat als je een gustverklaring hebt van de DA dat je het volgende dekseizoen overnieuw kan dekken voor hetzelfde geld. het is en blijft een gok. en ik zou de kansen zo klein mogelijk houden dat het fout gaat.
wat vind jij overigens duur, als ik vragen mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-07 21:15 



 
Profiel   

Uhh...Neron is goedgekeurd....

Ik vind hoger dan 500 eurie teveel, ik zit dan ook in de pony's.
Ik wil gewoon een leuk veulen fokken, het hoeft geen creme de la creme te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-07 21:17 



 
Profiel   

nee snap ik, maar het is altijd beter om een goede hengst te gebruiken. wil je een arabier? want je kan makkelijk een dekking van een goedgekeurde hengst rond 300 euro krijgen nou dat is niet teveel toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-07 21:24 



 
Profiel   

Het ras maakt me in principe niet zo heel veel uit, als het veulen maar papier kan krijgen.
Dus dan kom ik bij NRPS, AVS of iets dergelijks.

Maareh, niks mis met Neron toch? Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-07 21:27 



 
Profiel   

ik weet verder niks over neron, als hij de mindere dingen van jouw merrie kan verbeteren lijkt het mij een goede keus! hij is in ieder geval wel erg mooi! succes.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-07 21:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen