[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:40

Absolem, sterkte!

Hier gaat het nog steeds niet lekker met Jeltje. Lichamelijk vinden er haar steeds verslechteren. Mager, ingevallen spieren, ingetrokken flanken... Haar temp is goed, ze eet goed, drinkt goed, is alert en qua gedrag verder niet anders dan normaal. Mest is verder ook goed en ze is een aantal weken terug ontwormd... Snap het echt niet meer :(

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:49

Hier gaat het ook weer zwaar shiiiiiitt


We hebben weken, maanden geoefend geoefend en geoefend, het ging zo goed!
Toen heb ik 1,5 week niet kunnen rijden door een operatie (aan mij), deze week week begonnen en het lijkt wel of alles wat we de afgelopen tijd bereikt hadden weg is.
Gone

Kabayo

Berichten: 13970
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:53

Balen zeg dat t allemaal even niet wil

Die van mij doet niks. Behalve drachtig zijn
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13239
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:15

Allemaal oliebol hier..

Tjitske heeft een wondje aan haar knie wat moeilijk geneest zitten nu al aan ronde 2 van antibiotica ook weer 5 dagen..

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:17

Pff jullie ook sterkte en succes! Paardenleven valt allemaal niet mee...

Janinevv

Berichten: 13239
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:24

Dankjewel! Ze laat zich lastig spoelen. Eerst nam ze antibiotica goed in maar nu valt er expres wel weer eens uit haar mond, hopelijk werkt het allemaal en zijn we maandag klaar

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:53

Ik heb zo een half uurtje prive les, wie weet dat dat terug wat zoden aan de dijk zet

Janine wat balen!! Helpt het niet de AB door het voer te gooien oid? Zo doe ik het altijd. Er komt niks tussen Fab en haar voer <<)

Janinevv

Berichten: 13239
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 16:02

Haha geen idee zat ik al aan te denken, maar ben bang dat ze dan niet meer opeet en dan zou zonde wezen. Misschien kan ik heel klein drupje proberen en kijken of ze dat eet.

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 16:06

Gaat bij sommige niet lekker zo te horen.

Mijn bijna 2 jarige hengst staat nog gewoon in de opfok lekker te groeien en niets te doen.

Mijn merrie heb ik maandag naar de hengstenhouder gebracht om te insemineren en voor her-beleren voor de wagen, ben benieuwd hoe ze dat oppakt na 10 jaar niet voor de wagen te hebben gestaan. En zo heb ik mijn handen even vrij in verband met ruim 38 weken zwanger nu :o

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 17:07

Wat balen Absolem! Snap het helemaal, nu je eigen willen i.p.v. bijrijden.. Steeds afscheid nemen is echt drie keer k*t. Maar vergis je ook niet in de kosten van een eigen hoor, zeker als ‘t een keer tegen zit..

Weinig positief nieuws, sterkte en succes iedereen! Gelukkig komt er weer mooier weer aan, in ieder geval iets :D

Hier gaat het eigenlijk best lekker! Ik ben mezelf hard aan het verbeteren (bij Anouk is ‘t kwartje al gevallen, blijkt uit ritjes met meer getalenteerde ruiters, haha) en daar merk ik echt progressie in!
Ik mag van mezelf een startkaart gaan aanvragen zodra ik m’n hbo heb afgerond haha, mooie extra motivatie.

Charming as always:
Afbeelding

Jeetje Kabayo, wat een buik! Hoe lang moet ze nog?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 17:10

Net wel fijn gereden met Sinne. Ze was lekker fris vandaag, dus heb geoefend met de galop. Ging heel goed! :D

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:46

En ook mijn privéles was
Wa ar de loos _-:(

xHylkje

Berichten: 29
Geregistreerd: 22-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:27

Na een tijdje meegelezen te hebben, kom ik me ook melden! Mijn naam is Hylkje, en ik heb sinds augustus een Friese merrie thuis. Nadat ik haar een paar jaar voor de fokker verzorgt heb, mocht ik haar van hem overkopen :D Nu dus trotse eigenaar van een zes jarige, ongeveer 1.75m hoge, tweede premie stermerrie: Rimke (v. Pier 448).
Het lijkt me leuk om mee te kletsen in dit topic en hier onze bezigheden/vooruitgang te laten zien! Het doel is om dit jaar voor het eerst officieel te starten, en in de toekomst nog een veulentje van haar te fokken.

Zodra ik uitgevogeld heb hoe ik hier een foto moet plaatsen zet ik die er nog even bij :+

Gelukt geloof ik _/-\o_


Afbeelding

Afbeelding

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:53

Jeutje 1.75m! Dat is een grote Fries! Welkom!

M_arjolein

Berichten: 1427
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 13:05

Welkom Hylke! Das een mooie grote!

Jammer dat t bij sommigen niet zo lekker gaat! Hier gaat het echt lekker! Denk van de zomer maar weer een poging tot starten doen.

Kabayo ze ziet er goed uit!

Nowylover wat leuk! Welke hengst?

Ik ben gisteravond naar de show van de Mersken geweest. Erg leuk en de hengsten ook echt goed kunnen bewonderen. Ben wel fan van Rommert dus als hij de aankomende 2 jaar zich goed laat zien denk ik dat ik van hem een veulen wil van mijn merrie.

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 13:40

M_arjolein schreef:
Welkom Hylke! Das een mooie grote!

Jammer dat t bij sommigen niet zo lekker gaat! Hier gaat het echt lekker! Denk van de zomer maar weer een poging tot starten doen.

Kabayo ze ziet er goed uit!

Nowylover wat leuk! Welke hengst?

Ik ben gisteravond naar de show van de Mersken geweest. Erg leuk en de hengsten ook echt goed kunnen bewonderen. Ben wel fan van Rommert dus als hij de aankomende 2 jaar zich goed laat zien denk ik dat ik van hem een veulen wil van mijn merrie.



Ik ga voor Jehannes.

Ahh wat grappig. Daar ben ik gisterenavond ook geweest.

M_arjolein

Berichten: 1427
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:15

O leuk! Jehannes is ook gaaf! Ze heeft 6 jaar geleden een Tsjalle veulen gehad. Jij hebt ook een Omer nakomeling zie ik? Hoe is die qua karakter?

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:25

M_arjolein schreef:
O leuk! Jehannes is ook gaaf! Ze heeft 6 jaar geleden een Tsjalle veulen gehad. Jij hebt ook een Omer nakomeling zie ik? Hoe is die qua karakter?


Klopt ik heb inderdaad ook een Omer hengst van bijna 2 jaar. Beetje grof uitgevallen kwa postuur zo als het er nu uit ziet. Maar dat heeft hij echt van zijn moeder mee gekregen, zij is namelijk wel het zwaardere type Fries.

Wat karakter betreft lijkt hij fors rustiger te zijn dan zijn moeder gelukkig. Maarja moeders is een Fridse en die staan er blijkbaar bekend om dat het heethoofden zijn. Verder is het het knuffel eerste klas die niet snel van slag lijkt te zijn. Hij begint ondertussen wel erg door te krijgen dat hij hengst is.

Hij blijft komend jaar nog lekker in de opfok om fatsoenlijk door te kunnen groeien en dan zien we wel verder.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:09

Wat heerlijk dat het mooie weer er weer aan komt he? Ik trek er gemiddeld 2x per week met mijn friese ruin op uit. ( time 398) mega fijn paard.Verder 2x per week les. Mijn veulen is vandaag precies 1 jaar! Haar moeder heb ik verkocht en haar aangehouden. Heel fijn karakter en mooie bouw ( zoals je dat nu kunt beoordelen natuurlijk...we moeten het nog zien over 2 jaar ;-) ) Vader van mijn veulen is Take 455. Ik had gisteravond ook op de planning naar Jehannes te gaan kijken maar mijn dag was te overvol... misschien volgende week wel bij van Manen. Ik meen vrijdagavond. Fokken is mij wel onwijs goed bevallen...wil van mijn jaarling over een aantal jaar ook wel weer een veulen.

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:41

Ik heb vandaag super leuke wedstrijd gehad in het L1 en 2 winst punten gereden in leusden Afbeelding

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:17

Welkom!! En wat een mooierd! Super leuk gefeliciteerd!

En anne wat fijn dat het goed gaat haha en wat een leuke foto! Koppie hoor!

Wat spannend kabayo! Lekker pens al zeg

Hoop voor tjitske dat het wondje snel opknapt janine niks aan zulke dingen succes!

Hier is het op het moment alleeeeennn maar goed!! Haha Elviera doet het echt uitmuntend! Vaak longeren, ze pakt het super op, luisterd vet goed naar men stem, en snap het heel goed, vandaag heeft de dame die me helpt er voor het eerst opgezeten, en Elviera gaf geen kick, ze vond het wel ietsjes spannend, maar deed alsof het normaal was haha! Dus ga morgen zelf een zadel ophalen en die passen, past ie neem ik m ober.. en gaan we rustig aan verder, en hoop dat ik er snel zelf op kan, ben reuze benieuwd hoe ze voelt, zij die me helpt zei, ze zit heerlijk en rijd echt fijn! Dus helemaal happy!!

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:19

Afbeelding

In mijn enthousiasme de foto vergeten te plaatsen whaha is ie nog ff

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:55

@blizzart: gefeliciteerd met je winstpunten!
@ nienke86; fijn dat het zo lekker gaat! Ben benieuwd of je zadel past!

Wij hebben gister lekker in de zon getraind :D stukje bij beetje krijgt ze steeds meer kracht, we zijn er nog niet maar doen ons best haha :) Afbeelding

Afbeelding

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:44

_xwien schreef:
@blizzart: gefeliciteerd met je winstpunten!
@ nienke86; fijn dat het zo lekker gaat! Ben benieuwd of je zadel past!

Wij hebben gister lekker in de zon getraind :D stukje bij beetje krijgt ze steeds meer kracht, we zijn er nog niet maar doen ons best haha :) [ [url=m/PZgTsB.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nKhZAu.jpg]Afbeelding[/url] ]



Niet om vervelend te zijn. ( helaas ben ik het toch) Maar je beugels kunnen wel een gaatje langer denk ik. Denk dat je dan ook niet zo ver achterop je lepel zit. :j

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:10

Absolem schreef:
_xwien schreef:
@blizzart: gefeliciteerd met je winstpunten!
@ nienke86; fijn dat het zo lekker gaat! Ben benieuwd of je zadel past!

Wij hebben gister lekker in de zon getraind :D stukje bij beetje krijgt ze steeds meer kracht, we zijn er nog niet maar doen ons best haha :) [ [url=m/PZgTsB.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nKhZAu.jpg]Afbeelding[/url] ]



Niet om vervelend te zijn. ( helaas ben ik het toch) Maar je beugels kunnen wel een gaatje langer denk ik. Denk dat je dan ook niet zo ver achterop je lepel zit. :j


Ik wist dat die opmerking ging komen :D vind ik niet vervelend hoor! Heb je gelijk in. Het verschilt alleen mega per laarzen die ik draag (klinkt gek, weet ik) voor de foto’s had ik mn wedstrijdlaarzen aan en daarbij doe ik ze eigenlijk altijd 1 of 2 gaten langer, vergeten dus dit keer :)