Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jenara

Berichten: 1548
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:16

MightyJoe schreef:
Fijn dat Jenara nu weer fijn was! Ben je zelf ook anders gaan rijden? Misschien dat je nu duidelijker overkwam?

Fluffyfox, dat klinkt als een heerlijke stalling! Ik heb mijn Andalusier aan huis staan. Die staat overdag in de wei met een andere 3 jarige en in de nacht op stal met slowfeeder. Cortado is 2 jaar en die loopt 24/7 buiten. Die komt na deze zomer ook aan huis.


Nee hoor, gewoon hetzelfde als anders :p Nu ze kan wel echt behoorlijk koppig zijn heb ik al gemerkt, maar eens ze dan door heeft dat luisteren toch makkelijker gaat dan niet luisteren, is ze altijd wel flink. Het lijkt wel dat ik haar eerst moet "uitleggen waarom ik iets vraag", voor ze dan zoiets heeft van "ja ok, eigenlijk is dat best ok", maar ik moet haar niet zomaar iets vragen. Wat echt extreem grappig is, mijn moeder ging krom van het lachen toen ik dat vertelde om ik als kind éxact hetzelfde was :+

En wauw, fluffyfox, klink inderdaad als een heerlijke stalling! Ik heb het geluk gehad dat er bij kennissen die hun paarden thuis hielden een plekje vrij kwam, één van hun paarden is verkocht en ze hadden daardoor een stal vrij :) Dus Jenara staat overdag met 3 andere paarden op de weide en 's nachts op stal. Als het echt stormweer is, blijven ze ook binnen omdat ze niet echt schuilmogelijkheid hebben op de weide . Onze piste is niet veel soeps, in de winter te nat en in de zomer te stoffig, maarja, ik hoef dan ook niet veel te betalen wat ook weer fijn is :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:24

Haha dat "waarom dan" is heel herkenbaar _O- Kim had daar geen last van maar diva luistert het beste als ze weet waarom.

Diva staat aan huis, 24/7 buiten waarvan momenteel 12+uur wei en de rest 800 vierkante meter paddock met schuilstal. In de winter in de nacht 200 vierkante meter paddock en overdag 800. Altijd met haar kleine vriendin.
In de nacht droog staan zou voor haar eigenlijk wel goed zijn maar ik denk dat de andere nadelen daar dan weer niet tegenop wegen dus ik blijf gewoon met dekens klooien. :=

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:41

Wij hebben ook 24/7 buiten maar de paarden hebben zelf de keuze om naar binnen te gaan waar de stallen met slow feeders staan. Ze zijn eigenlijk alleen binnen als het heel erg hard regent of in de zomer super warm met dazen is. De stallen kunnen ook gewoon dicht dus als het nodig is kunnen ze op stal. De buitenbak doet in de winter dienst als paddock.
Neo lijkt erg op zijn vader. Leert graag en snel. Is dol op nieuwe dingen, aandacht en een showtje weggeven. Ook wel gevoelig. Hij kan serieus boos worden als iemand te grof doet of overprikkeld met clickeren. Hij heeft gelukkig ook de nuchterheid van zijn moeder. Allebei bekijken ze liever iets dan dat ze bij voorbaat al bang zijn. Geen vluchtige types. Moeder is de alfa van het groepje en hij pakt veel van haar op.
Showen is niet haar ding. Zij is meer van het "niet banketstaaf maar poetsen" :D
Meneer is ook heel fysiek. Tuttelen, vlechten, kroelen. Kom maar op. En dan ook echt bij iedereen. Niet eenkennig.
Moeder is best eenkennig en bang voor mannen met gereedschap.
Ben benieuwd hoe hij zich later gaat ontwikkelen.

Jenara

Berichten: 1548
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 16:51

Woehoew! eventjes mijn geluk delen :D Vandaag nog eens les gehad met Jenara en wauuwww, wat maken we plots vooruitgang! Zo flink dat ze is en zo heerlijk gevoelig, ik hoef dingen soms nog maar te denken en ze doet het al <3 Heerlijk paardje is het toch! Heb al wat lastige momenten gehad omdat ze zo anders is dan wat ik gewoon ben, maar als het dan goed gaat, is ze ook wel 100x leuker dan alle paarden die ik al gekend heb :p

Ik vergeet echt altijd foto's en filmpjes te maken, ga er volgende echt eens aan proberen denken!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:40

Wat fijn Jenara!

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:11

Ohhhhhh... oeps!!
Heb jullie helemaal geen nieuws gegeven...
Ik heb een nieuwe PRE gekocht :o .
Een super knapperd van 172 hoog :wow: Meet Javi! <3
Afbeelding

Natuurlijk gelijk een mooi spaans halster, binnenkort ga ik eens duidelijke foto's maken :D

Lumkea

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:56

Wow zo een grote! Benieuwd om hem volledig te zien!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:08

Wat een joekel zeg. Ben benieuwd naar het hele paard.

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:10

Zal vd een wat foto's laten maken, hij is echt enorm _O-

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:01

Gaaf Tessjazz! Is je Guapo al verkocht?
Fijn dat het goed gaat Jenara! Veel km maken en dan komt het wel goed toch?

Met Marq gaat t even wat minder, dat mijn vorige zadel niet helemaal goed lag wist ik wel en heb ik zoveel mogelijk gecorrigeerd met een pad maar blijkbaar toch nog pijnlijk bij de schoft geweest. Hij wilde eigenlijk niet echt meer voorwaarts maar nu wil hij helemaal niet meer, bokte ook echt op mijn been. Dus 3 dagen pijnstilling en vrijdag komt de fysio, tot die tijd maar rust. Echt zielig. Hopelijk is er niet meer aan de hand. Ons gevoelige menneke..

Afbeelding

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:36

Guapo is al verkocht idd :) super huisje!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:18

Hai allemaal! Nog bedankt voor de leuke complimenten. Inmiddels is mijn nieuwe aanwinst bijna 3 weken bij mij, de tijd vliegt! We leren elkaar steeds een beetje beter kennen en ik moet zeggen, hij heeft best progressie geboekt. Toen ik hem kreeg kon hij niet (zonder koekje) stilstaan bij het opstappen, dat is er bijna helemaal uit.

Ben gister voor het eerst opgestapt zonder dat iemand hem voor mij vasthield. De vorige eigenaar heeft dat er nooit uitgekregen bij hem. Het lijkt erop dat we goede stappen maken! Ook het stappen gaat beter, normaal stapt hij in door enkel te dribbelen. Het lukt nu steeds beter om hem ook bij het instappen normaal te laten lopen. Tijdens het uitstappen dribbelt hij gelukkig nooit. We oefenen ook elke keer het halthouden, want dat kent hij niet zo goed en dan wordt hij best onrustig en maakt hij nog wat pasjes. Door er iedere keer heel consequent in te zijn en flink te belonen boeken we ook hier progressie. Erg fijn!

Ook spelen we met verruimingen in galop, dat pakt hij best goed op. Hij heeft bepaalde momenten dan voelt hij zó ontzettend gaaf aan. Bijvoorbeeld bij het opvangen in de galop, dat je denkt... WOW! Hoe zal dit er over een jaar uitzien? En ook het wijken voelt erg goed aan.

Ik kan niet wachten tot we kunnen starten samen :D Hij is zo leuk en lief! Ben echt dol op hem. Echt blij met mijn keuze voor dit ras. Hij heeft ook echt wel momenten dat hij even hengst is en dan begint hij flink te brullen. Ik probeer dan zijn aandacht weer op mij te vestigen door hem aan het werk te zetten. Soms best lastig maar ik zal hier toch doorheen moeten! Ik hoop dat hij hengst kan blijven. :-) Hier nog 2 foto's van het rijden. Ik steek iets te veel m'n handen naar voren, maar ach.. Levert wel een mooi plaatje op. Haha!

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding


Wie van jullie start momenteel ook actief in de wedstrijden? Zijn er nog bepaalde zaken waar je tegenaan loopt mbt jury?

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:26

Wauw wat een paarden!!
Kom ik aan met mijn smurfje. Hahaha
Zsazsa wat sneu dat er zoveel last is van het zadel. Hopelijk knapt hij snel op met wat rust. Sterkte!

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:18

Fluffyfox, ik vind jouw smurfje juist héél gaaf! Wit met donkere manen, droompaard <3

Jenara, goed dat jullie zoveel vooruitgang boeken!! Heerlijk gevoel is dat he?! Les doet wonderen, ook al is het alleen al voor jouw eigen zelfvertrouwen. Ga zo door :):)

Harvey1, wat een prachtknol. Wauw. Klinkt alsof ie al echt vertrouwen in jou krijgt. Foto's zijn tof!!! Ben benieuwd hoe ie over enkele maanden is!

edit; te vroeg verstuurd. TessJazz, gefeliciteerd!!!!! FOTO'S!!!! *\o/*

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:28

Morgen waarschijnlijk foto's maken :D :D

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 00:41

Xjolien. Haha. Wat lief!! Is hij ook echt!!
Vriendin van mij gaat hem tijdens mijn vakantie onder haar hoede nemen. Dus ze ging even wat met hem doen om vast kennis te maken. Zegt ze “jemig wat is hij zacht!! Spuit jij hem in met glansspray ofzo”
Ik kwam niet meer bij. Maar nee dat is hij altijd van zichzelf. Hihi

Vandaag weer keertje bezig met lange teugelen. Over 3 weken hebben we les van Piet Bakker. Ami vind het maar zozo dat lange teugelen. Hij word er wat nerveus van lijkt het. Maar zaten fijne stukken tussen.

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:53

Harvey1: Wat een onwijs gaaf beest. Je bent lekker bezig, goed ook om te lezen dat jullie zo'n grote stappen maken. Met rust en consequent zijn kom je al snel heel ver :D

Hugo en ik starten op M1 niveau, we rijden niet heel veel wedstrijden op dit moment.
Tot nu toe nog niet echt nadelen ontdekt. Voorheen met een Fjord gestart dus ben heel wat gewend. Heb nu het idee dat ik gewoon normaal wordt beoordeeld.

Als Hugo spanning heeft kan hij korter gaan lopen, ik heb wel eens jury's die dat niet konden waarderen. Al gaat dat stukje steeds beter en begint hij nu ook op vreemd terrein zijn spanning beter onder controle te krijgen waardoor hij ruimer blijft lopen.

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:32

Geen goede kwaliteit foto's kunnen maken ... maar wel les gehad! Ik ben super trots } *\o/* heb in een "vlog" voor mijn instagram account op Youtube stukje gefilmd aan t einde (purarazadivino op Youtube). Afbeelding

Tank!!

Jenara

Berichten: 1548
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:45

Wat een prachtdier weer TessJazz!!

keeyzie, dat is eigenlijk één van de redenen waarom ik niet zo'n zin heb om dressuurwedstrijden te starten ooit, is zo subjectief ergens en zo pietje precies, je moet maar net je dag niet hebben en byebye kansen.
Maar wel fijn dat je al M1 bent geraakt! Veel succes ermee verder :D
Dan korter gaan lopen bij spanning herken ik wel enorm!

fluffyfox, oh heerlijk, ik moet wel degelijk glasspray gebruiken om Nara zo zacht te krijgen :p
En ja, dat lange teugelen, heb het ook een paar x gedaan, de eerste keer ging prima, nu vindt Nara het snel saai :p nu maar longeren met kaptoom dan.

En TADAAA, eindelijk nog eens iemand beeldmateriaal laten maken :D
3 weken geleden terug begonnen met rijden sinds de wolfstanden en zadeldingen etc.
2 weken geleden kreeg ik haar zelf nog niet op draf en sprong ze nog weg aan 1 kant van de piste.
Dus ik kan wel van flink wat vooruitgang spreken!
Er is wel nog steeds veel werk aan, maar we komen er wel :D


Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:45

Wat gaan jullie goed allemaal zeg, leuk om zo met een schuin oog mee te lezen!

Hier veel te druk met de verhuizing en verbouwing dus weinig post tijd maar af en toe ben ik natuurlijk ook wel eens bij de dames te vinden en zo heb ik gisteren voor de 2e keer op Aurelia gezeten <3

Super braaf natuurlijk weer!

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:56

Jeej. Beeld materiaal van dichtbij!!
4e keer erop. Met weer wat langer stukje draf. Lief stalgenootje die toevallig in de bak was ging stukje filmen ❤️
Rijden kan ik het nog niet noemen. enige waar ik naar zoek is het zakken/ontspannen van de hals.

Edit. Krijg het filmpje er nog niet bij....momentje
Gelukt!


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:00

Ziet er lekker relaxt uit voor een vierde keer :j

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:32

Ben er echt zo blij mee.
Mn tijd genomen en krijg het nu echt als cadeautje terug. Kan alles zonder hulp. Niemand die hem vast houd oid. Gewoon lekker samen alles uitvogelen.
Je ziet ook aan het eind dat hij weet van dit was ok. Ik mag even stoppen.
Amper nog echte spanning.
Misschien dat ik morgen weer even opstap. Gewoon om wat te herhalen op korte termijn.

Escada

Berichten: 3839
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 23:15

Ik ga ook even meelezen met jullie in dit topic :) Aanstaande maandag gaan wij kijken naar onze eerste echte PRE hengstveulen van januari 2019. Ik krijg morgen meer te horen over zijn afstamming want de eigenaar stuurde mij een verkeerde foto van de hengst :+ Zijn vader is Serrano Uno, Moeder is Diva Doce van Pinturero P |||

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:17

Escada schreef:
Ik ga ook even meelezen met jullie in dit topic :) Aanstaande maandag gaan wij kijken naar onze eerste echte PRE hengstveulen van januari 2019. Ik krijg morgen meer te horen over zijn afstamming want de eigenaar stuurde mij een verkeerde foto van de hengst :+ Zijn vader is Serrano Uno, Moeder is Diva Doce van Pinturero P |||


De ouders zeggen mij echt helemaal niks. Ben zo niet in to al die bloedlijnen. Hahaha
Maar wel super leuk joh!!
Stuur je een foto als je die hebt!