Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:30

Ohh Loes ik zie het voor mij in plaatjes en moet toch toch stiekem lachen. Dit is de eer van je werk.
Succes volgende week

Lady pronk welkom! Leuk dat je op latere leeftijd bent gaan rijden.

Evelien succes jullie kunnen het!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:28

Kennelijk was afgelopen dinsdag toch ergens goed voor want vandaag liep ze tijdens de les als een zonnetje <3 Hard gewerkt aan de galop en dit keer zonder gebok :jj

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:42

Even een vraagje voor Evelien. Heb jij Véline toevallig ook bij Pieter vandaan? Ik heb daar toen ook op een Véline gereden.
En hoe is de wedstrijd gegaan vandaag?

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:57

Mooie punten Gett!
Loes1996: jeetje wat een ondeugd, fijn dat ze het in de les daarna gewoon weer goed oppakte!

Wij gaan morgen op wedstrijd, weer met een leenzadel van de zadelmaker, helaas is ze haar eigen zadel totaal ontgroeid, ze hebben gister knetter hard hun best gedaan om het pas te maken maar het lag niet stabiel meer. Nu een nieuwe aangemeten gekregen die komt over 6/8 weken, wachten duurt lang haha. Tot die tijd rijden we met een leenzadel

Tevens staat mijn eigen zadel nu te koop, dus mochten er mensen op zoek zijn O:)

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 01:26

Ladypronk schreef:
Even een vraagje voor Evelien. Heb jij Véline toevallig ook bij Pieter vandaan? Ik heb daar toen ook op een Véline gereden.
En hoe is de wedstrijd gegaan vandaag?



Ja ze komt bij Pieter vandaan.
Ik heb met name de eerste proef super fijn gereden dit vond de jury echter niet zo.. 169 en 161 eerste proef was zeker winstpunt waardig .. mijn voorlezer en support snapte ook Niks van de punten.. nou ja vergeten en weer door |o

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 08:26

Wat super jammer Evelien! Zo teleurstellend vind ik zulke uitslagen dan, ik kan daar nooit zo goed tegen zelf. Als we het verdiend hebben prima, maar net als jij nu zegt dat het gewoon winstpunt waardig was, echt heel jammer! Inderdaad maar snel vergeten en op naar de volgende

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:31

_xwien schreef:
Mooie punten Gett!
Loes1996: jeetje wat een ondeugd, fijn dat ze het in de les daarna gewoon weer goed oppakte!

Wij gaan morgen op wedstrijd, weer met een leenzadel van de zadelmaker, helaas is ze haar eigen zadel totaal ontgroeid, ze hebben gister knetter hard hun best gedaan om het pas te maken maar het lag niet stabiel meer. Nu een nieuwe aangemeten gekregen die komt over 6/8 weken, wachten duurt lang haha. Tot die tijd rijden we met een leenzadel

Tevens staat mijn eigen zadel nu te koop, dus mochten er mensen op zoek zijn O:)




Afhankelijk van de maat en prijs van je zadel... haha

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:49

Loes1996 haha je mag altijd een pb doen met waar je naar opzoek bent!

Wij zijn vandaag weer gestart, konden maar 1 proef rijden ivm enorme drukte met inschrijvingen. Maar we zijn niet voor niks geweest, een tweede plek in het L1 met 213 punten :D dus apetrots op de Fries!
Afbeelding

M_arjolein

Berichten: 1426
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:18

@xwien leuk wat voor zadel heb je gekocht? En mooie punten zeg.

Jeetje wat jammer van je punten zeg Evelien helemaal als je gevoel anders zegt.

Ik heb nu ook even een leenzadel zodat ik weer wat vaker kan rijden tot mijn zadel er is. Maar wat een verschil, ze zakt nu echt automatisch van voor naar beneden. Terwijl ze normaal altijd heel loperig was en de nek er op. Heel fijn dat ze nu lekker wil zakken van voor maar ze is te ontspannen zeg maar dus ook niet actief genoeg. Iemand tips??

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:46

Evelien wat jammer dat de punten totaal niet met jullie gevoel klopten. Ik heb dat ook wel gehad met mijn merrie. Toen zakte de moed me wel in de schoenen hoor. En ineens lukte het en bleven we winst rijden.

213 punten xwien! Netjes hoor.

Ik ben vandaag aan het oefenen geweest met trailer rijden. Even weer aanvoelen hoe dat moet met bochten achteruit enzo... wel tevreden. Van de week nog eens doen en dan Toke mee op pad :D

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:12

Evelien wat een teleurstelling zeg zo jammer dit soort punten

Xwien hoppa gefeliciteerd goed gereden.

Marjolein leen zadel fijn kan je weer lekker rijden.

Lady pronk goede voorbereiding halve werk.

Ik heb lekker rondje bos gedaan en maximaal genoten

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:46

Marjolein; dankjewel! Wij hebben een kentaur afrodite aangemeten gekregen en rijden tijdelijk met een euroriding titan

Ladypronk lekker bezig :)!

Laura: dankjewel! Het was heerlijk weer om een buitenrit te doen, snap dat je daarvan genoten hebt!

Getty_Maan

Berichten: 2591
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 00:25

Fijn Laura klinkt inderdaad als een fijne oplossing, ook fijn dat je zelf weer lekker rijden kan.

Welkom Ladypronk, hoe gaat het rijden nu met je knie?

Komt vast goed Loes! Fijn dat ze het zo goed oppakt.

Nog even geduld dus wien, in positieve zin veranderd neem ik aan :D en Wauw wat een hoge punten!!

Wat balen van de punten Evelien.. Niet leuk zulke punten en een heel ander gevoel. Maar positief proberen te bekijken.

Marjolein ben heel benieuwd naar Caroliene, ze klinkt echt fijn veranderd.

Wat een weer he voor het bos, ik heb zondag ook heerlijk door het bos gereden met paardlief.

Voor ons staan er nu een trailerlaad training op het programma, paard is helaas op het moment niet te laden. Krijgen haar er met veel geduld er wel in, maar weet even niet hoe ik dit moet oplossen..

En op Willy "gereden" ze is beleerd, maar was niet veel van te merken. Nu elkaar verder leren kennen en rustig verder gaan :)

M_arjolein

Berichten: 1426
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:04

@Getty wat vervelend dat ze moeilijk te laden is. Wat doet ze precies dan? Oeps je hebt geen vliegles gehad toch?

@xwien nog even geduld dus! Wel fijn een nieuw zadel!

Heerlijk al die bosritjes!!

Hier ook binnenkort evt. nog een Fryso zadel Legacy fit 4 te koop. Dus mocht je iemand kennen die interesse heeft.

Getty_Maan

Berichten: 2591
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:12

Probleem is dat ze niets doet :+
Staat met de voorbenen op de klep en blijft dan stokstijf staan..

Nee, geen vliegles, maar veel spanning en bij het opstappen kwam ze lichtjes omhoog. Ook erg onrustig met bit, volgende week worden haar tanden gedaan.

Voor de sleep ging dan wel weer erg goed.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:28

gett schreef:
Probleem is dat ze niets doet :+
Staat met de voorbenen op de klep en blijft dan stokstijf staan..

Nee, geen vliegles, maar veel spanning en bij het opstappen kwam ze lichtjes omhoog. Ook erg onrustig met bit, volgende week worden haar tanden gedaan.

Voor de sleep ging dan wel weer erg goed.



O ja geen beweging is idd lastig op te lossen.. ze wil ze immers ook niet bang maken:( misschien longeerlijntje erachter ?

Getty_Maan

Berichten: 2591
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:14

Geloof me, heb alles al geprobeerd :+

We doen nu een longeerlijn erachter en dan voetje voor voetje optillen... Genoeg geduld, dan is er op een gegeven moment een zucht en loopt ze erop. Sluit zich helemaal af.

Door de longeerlijn is ze de 2e keer ten val gekomen, longeerlijn werd te laat losgelaten..

Maar komt wel weer goed!


Zometeen een Twenter ophalen, van familie gekocht. Eigenaar ligt op sterven, was dus niet de planning maar wel welkom. Een nakomeling van Date 477, ben heel benieuwd.

M_arjolein

Berichten: 1426
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:42

Nee als ze niet in beweging te krijgen zijn kun je dr niet zoveel mee. Die van mij is altijd wel over te halen met wat voer ~~}> Maar deze zomer liep ie steeds in 1 x dr op. Merk wel dat ie een 2 paardstrailer fijner vindt.

Oh wat leuk nog een topper dr bij! Alleen jammer van de reden. Heb nog nooit een Date nakomeling gezien ben benieuwd. De Hengst 1 x gezien toen ie in Nl was. Jammer dat ie veel te vroeg is overleden.

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 22:49

Rijden met mijn knie gaat nu gelukkig goed. 5 jaar geleden had ik heel veel last tijdens het rijden. Alleen als het wat drassig is op de wei word ik niet zo blij. Ik ben bang om mijn knie te verdraaien en dat het dan klaar is met rijden.

Spannend nog een twenter erbij. Wat een rijkdom zoveel friezen :)

Trailerladen moet ik nog uitproberen met Toke. Van de week wen trailer geleend om te oefenen. Maandag ga ik mijn nieuwe trailer ophalen (ik had er nog geen) en dan naar kijken of hij erop gaat. Ik hoop in ieder geval beter dan bij jou Gett :=

Welke zadels hebben jullie? Ik heb er nu een fryso legacy op liggen, maar als hij wat meer uitgegroeid is wil ik naar een kijken met wrong op het blad. Dat geeft mij toch wat meer zekerheid met mijn knie.

M_arjolein

Berichten: 1426
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:53

Ik heb nu ook een Fryso Legacy. Maar heb nu een Dynamic 3 van Hulsebos besteld. Deze zit ik net even wat steviger in wat ik zelf wel fijn vind. Heb nu 2 x een Fryso gehad, maar afgelopen jaar niet zulke goede ervaringen daarom nu ander merk besteld.

Getty_Maan

Berichten: 2591
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:17

Fijn dat het rijden met je knie nu wel goed gaat.

Ik heb oook een Fryso legacy, ben hier heel blij mee. Zit er stevig in en ligt op meerdere Friezen goed.

Ook wel een zadel met van die hele dikke wrongen geprobeert, maar daar zat ik niet fijn in. Zullen natuurlijk veel verschillende soorten in zijn.

Zelf nog nooit van Date 477 gehoord, maar deze Twenter komt uit een Kroon merrie. Helemaal verwilderd uit het land :+

Grote merrie, wel wat zwaar, maar zitten hele leuke gangen op!

Een fotootje, kijken of we haar wat knapper en netter kunnen krijgen!
Afbeelding

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:35

Vervelend dat laadprobleem zeg Gett! Hopelijk pikt ze het snel weer op! En een mooie nieuwe dame erbij! Wat leuk, gefeliciteerd!

Ladypronk; wij hebben ook met een fryso legacy vision gereden, deze had kleine wrongen op het blad, was er niet ontevreden over maar heb lekkerder gezeten, uiteindelijk hebben we daar maar een half jaar mee gereden toen was hij niet meer aan te passen en ik zat er simpelweg niet lekker in
Enige foto die ik kon vinden van de fryso legacy haha (met mn fantastische altijd trouwe groom op de achtergrond :)) )
Afbeelding

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:25

Xwien, Haha, met zo’n groom kom je de dag wel door :D
Ben benieuwd als de merrie door de wasstraat is geweest.

Hulsebos ben ik ook benieuwd naar M_arjolein. Ga zo even op de site kijken.

Het probleem met de fryso is dat ik niet fijn “in” het zadel zit. Ik moet gewoon gaan proberen wat voor ons beide het fijnst rijdt. Eerst nog maar even sparen. De trailer hakte er wel even in.

M_arjolein

Berichten: 1426
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:10

Oo ze ziet er wel leuk uit Gett! Ik had voor de Legacy de Legato die vond ik wel erg fijn, maar die maken ze helaas niet meer. Ja wel fijn een eigen trailer hoor! Die moet ik door mijn zadelgrapje even uitstellen

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:35

Ik heb een sella zadel erop liggen wil niks anders meer. Altijd aan te passen en goede service