[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:47

Wat fijn van Emma zeg Zonnebloem!! Fijn om te weten dat d'r bloedwaarden gewoon goed zijn en je de wormpjes aan kan pakken! En mooi dat je merkt dat ze nu toch wel meer energie lijkt te krijgen! :D Lekker bij deze instructie blijven dus :))

Dennenboom

Berichten: 701
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:48

Lobkewikjem: Gaaf zeg!!

Zonnebloem: Klinkt goed! Fijn dat het de goede kant op gaat

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:50

Had ik trouwens gezegd dat ik 3 dagen na ontwormen Jelske en haar vriendin niks meer heb gevonden? Happy me :D

Voorlopig soort van schoon en blijf haar zeker goed ontwormen.

Hopelijk knapt Emma op! Na wormen kuur en andere instructrice

boemel

Berichten: 8408
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:23

Dat is een mooi bericht Zonnebloem!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:12

Afbeelding

Deze stoffige knul heeft een groeispurtje.

Ben heel benieuwd hoe die er uit ziet over een jaar als er een beetje kap op zijn hals komt.

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:11

Allemaal goede berichten zie ik vandaag voorbij komen. Fijn zeg!

Absolem, hoe oud is hij nu?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:33

ThornForest schreef:
Allemaal goede berichten zie ik vandaag voorbij komen. Fijn zeg!

Absolem, hoe oud is hij nu?



2 hij zou dit jaar naar de keuring gaan.

Maar mijn zwangerschap en een fout bij het uwv gooien roet in het eten.

Dus dat wordt volgend jaar helaas.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:57

SunnyHorse schreef:
Lys, zeker lekker afwisselend, ik hou daar ook van. Zou je trouwens toch weer het wedstrijd rijden willen oppakken?


Uhm ik rij over een maand een oefenwedstrijd mee en denk dat ik daarna eens goed ga nadenken of dat ik dan een startpas aan ga vragen.

Hij is gisteren door mijn instructeur gereden. Zo leuk om te zien, als hij hem rijdt is het een heel ander paard. Gelukkig af en toe wel net zo 'koppig', dan ligt dat dus niet helemaal aan mij :') maar m'n instructeur heeft me daarna wel goede tips gegeven hoe ik daar zelf beter mee om kan gaan.

Leuk lobkewikjem! Fijn dat hij er zo relaxt bij is.

Zonnebloem, leuk zo'n positieve update. En nu verder lessen bij deze instructrice of wat ga je doen?

Ohh absolem, die is zeker gegroeid! Ziet er goed uit hoor. Ben ook wel benieuwd hoe groot hij nu is?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:35

Even nog wat Dije spammen <3 Gisteren gewoon ff aan de longe gehad, weer even wat anders dan oefenen met ruitermak maken

Afbeelding

Maar 't staat 'm toch zo goed, zo'n zadel <3

Afbeelding

En even een Tamme update: röntgenfoto's zijn gemaakt.. Gelukkig is de artrose beperkt tot z'n toch al slechte sprong.. ik was een beetje bang dat elk been/gewricht nu aangetast was.. maar dat is gelukkig dus niet het geval! Z'n aangetaste sprong is echter wel vreselijk veel slechter geworden... de gruisstukjes die eerst nog gewoon aan het gewricht vast zaten, zijn nu losgekomen en zweven in z'n gewricht... :(:) Logisch dus dat ie er flink meer last van had ineens.. want DA zei ook: waarschijnlijk wel een traumatische component.. en hij is een hele tijd terug een keer op buitenrit debiel opzij gesprongen (om niks.... :roll: ) en sindsdien is hij steeds slechter gaan lopen, in hindsight... Nu dus bekijken of we deze stukjes d.m.v. een kijkoperatie kunnen verwijderen, dat zou mooi zijn! Maar dat is dus nog even de vraag...

Ondertussen blijven we op advies maar lekker dagelijks rondjes stappen op het harde... hij ziet er verder wel super uit gelukkig <3 M'n bink :+:

Afbeelding

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:03

Absolem schreef:
[ [url=m/mizwD3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze stoffige knul heeft een groeispurtje.

Ben heel benieuwd hoe die er uit ziet over een jaar als er een beetje kap op zijn hals komt.



Odin wordt 20 mei 3 jaar oud en gisteren keek ik naar hem zo van, waar gaat die kont naar toe?


Afbeelding

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:13

Bedankt dames, ben voorzichtig optimistisch en wil het rijden weer gaan oppakken. Start gewoon met 1x per week zo'n 20 minuten en dan om de week les bij die nieuwe instructrice.

Hij ziet er goed uit Absolem!

Knappe bink ook die Tamme, goed nieuws dat niet al zijn benen zijn aangetast maar wel naar dat zijn slechte sprong nog slechter is geworden. Hopelijk kunnen ze het operatief goed verwijderen!

Haha kont in de lucht ivypower, Emma is ook nog steeds overbouwd maar ik heb het idee dat ze nu aan de voorkant wat begint te groeien.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:23

Lys_PPA schreef:
SunnyHorse schreef:
Lys, zeker lekker afwisselend, ik hou daar ook van. Zou je trouwens toch weer het wedstrijd rijden willen oppakken?


Uhm ik rij over een maand een oefenwedstrijd mee en denk dat ik daarna eens goed ga nadenken of dat ik dan een startpas aan ga vragen.

Hij is gisteren door mijn instructeur gereden. Zo leuk om te zien, als hij hem rijdt is het een heel ander paard. Gelukkig af en toe wel net zo 'koppig', dan ligt dat dus niet helemaal aan mij :') maar m'n instructeur heeft me daarna wel goede tips gegeven hoe ik daar zelf beter mee om kan gaan.

Leuk lobkewikjem! Fijn dat hij er zo relaxt bij is.

Zonnebloem, leuk zo'n positieve update. En nu verder lessen bij deze instructrice of wat ga je doen?

Ohh absolem, die is zeker gegroeid! Ziet er goed uit hoor. Ben ook wel benieuwd hoe groot hij nu is?


De 1,60 gepasseerd. Een echt goede accurate meting kan ik niet doen want elke keer als ik wil meten zakt ie omlaag met zijn hoofd om het meetlint te bekijken. Hij blijft nooit gewoon rechtop en vierkant staan. :')

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:10

Mooie berichten over Emma!! Vol goede moed vooruit.
Vandaag even meegekeken op de live stream van de nieuwe heuvel...anders had ibbeltje meegedaan vandaag maar ze gaat nu 5 mei.
Ik mag er ook niet meer op nu..2 weken voor de keuring alleen aan de lange lijnen en aan de hand werken dus na de keuring nog 2x erop en dan lekker mee naar huis :-) Ik pak dat hier verder rustig op. Heb gezien dat ze heel braaf is met haar ruiter daar en ik ga er van uit dat ze heel erg geschrokken is toen ik er op zat. ( van ander gewicht, lengte en balans)

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:19

Wat fijn zonnebloem dat je weer wat optimistisch over het rijden kan zijn. Kleine stapjes en hopelijk kunnen jullie weer helemaal aan de slag.

Absolem, wat jammer dat je keuringsplannen in het water vallen maar een jaar later is hij ook wat sterker en dat kan nooit geen kwaad. Als hij goed genoeg is is hij dat volgend jaar ook nog wel :j

Timmie, wat knap dat je zo nuchter naar je paardje kunt kijken en ervan uit gaat dat ze geschrokken is van een andere ruiter die ze nog niet gewend was. Ik denk dat het slim is om er nu even niet op te gaan voor de keuring inderdaad. Voor de keuring wil je ze flitsend en met zadelmak maken juist rustig. Dat kan best verwarrend zijn voor een paardje. Ik heb ook met een scheef oog meegekeken vandaag en kon mij over het algemeen prima vinden in de resultaten. Spannend voor jou, heel veel succes!

Hier alles zijn gangetje met de paardjes. Nu 6 keer op onze ruin gezeten en die heeft nog geen stap verkeerd gezet. Binnenkort een keer naar een binnenbak om echt te rijden. Thuis hebben we alleen een paddock en ik ga de straat op maar dat is natuurlijk voornamelijk rechtuit :+

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:42

Nou ik vind zelfs nog dat ze met al dat voer en haver bijzonder braaf blijft. Na de keuring voer afbouwen en thuis in alle rust met hulp weer erop. ..

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:53

Als die maar ster wordt. Dat is het doel. Dekhengst istie niet goed genoeg voor denk ik. Dan moet ie zichzelf wel heel uitzonderlijk laten zien straks.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:02

Hopen dat hij ster word absolem.

Timmie train je zelf voor keuring?

Positief nieuws vanuit Gent, bijna 90 % kans dat het met fokken niet zou gaan verergeren.

Graag zouden ze haar wel daar zien op de kliniek voor wat extra onderzoek. Alleen is dit wel
Een heel stuk rijden denk aan 4 uur plus een paar uur onderzoek.

Dus nu ga ik morgen Utrecht bellen of die eventueel die techniek ook kunnen of deels.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:37

Dekhengst is ook wel erg hoog gegrepen haha Dat is maar voor weinig weggelegd. Alle paarden die nu maar de voorrijdagen gaan zijn stuk voor stuk erg goed maar ook daar valt het grootste gedeelte van af. Maar inderdaad, een ster erop is altijd mooi.

Dat zou goed nieuws zijn Janine, dan zou je een veulen kunnen fokken :))

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:46

Janinevv schreef:
Hopen dat hij ster word absolem.

Timmie train je zelf voor keuring?

Positief nieuws vanuit Gent, bijna 90 % kans dat het met fokken niet zou gaan verergeren.

Graag zouden ze haar wel daar zien op de kliniek voor wat extra onderzoek. Alleen is dit wel
Een heel stuk rijden denk aan 4 uur plus een paar uur onderzoek.

Dus nu ga ik morgen Utrecht bellen of die eventueel die techniek ook kunnen of deels.


Nee hoor, ze staat bij de nieuwe heuvel. Over 2 weken de keuring.

Goed nieuws voor je. :j 4 uur rijden vind ik idd ook echt wel heel veel enkele reis

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:47

Ik zit voor die van mij ook te twijfelen, niet als dekhengst maar wel om hem naar de keuring te doen.
Heeft als veulen een eerste premie gehaald, maarja wat voegt het toe?

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:47

Ah spannend !

Klopt, en dan vanuit gaan dat zo’n onderzoek ook nog wel drie uur duurt.

Dus duimen dat Utrecht het kan doen :)

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:51

ivy_power89 schreef:
Ik zit voor die van mij ook te twijfelen, niet als dekhengst maar wel om hem naar de keuring te doen.
Heeft als veulen een eerste premie gehaald, maarja wat voegt het toe?


Ik heb een merrie en daar vind ik het goed voor mocht ik evt nog een veulen fokken. Voor een ruin weet ik eerlijk gezegd niet zo goed wat het toevoegt. Misschien voor zijn gehele lijn?
Nu ik haar heb uitbesteed komt ze wel heel erg veel ervaring rijker terug. Voor mij als recreatie ruiter fijn dat ze zoveel ziet..dat kleine stukje langs de weg thuis is geen enkel probleem straks <3

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:04

ivy_power89 schreef:
Ik zit voor die van mij ook te twijfelen, niet als dekhengst maar wel om hem naar de keuring te doen.
Heeft als veulen een eerste premie gehaald, maarja wat voegt het toe?


Zo 'n 5 tot 10.000 euro aan de verkoop prijs van het paard voegt het toe...



Hengsten en ruinen met het ster predicaat worden vrijwel automatisch aangemerkt als paarden geschikt voor de hogere sport. Zeker als ze nog jong zijn.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:10

Wij gaan met onze hengsten voor de moeder naar de keuring. Als fokker is dat interessant. De hengst die we daar vorig jaar hadden hebben we gecastreerd. Hij is ster en een super fijn gebruikspaard. Hij was het eerste veulen uit die merrie en we hebben nog een twee jarige en een jaarling en ze is nu drachtig van nummer 4. De twee jarige en jaarling zijn ook sterwaardig (de jaarling niet meer in ons bezit). Dus voor de merrie was het gunstig om naar de keuring te gaan. En ja, ze zijn wat meer waard maar het is toch altijd maar wat de gek ervoor geeft :D

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:24

Jinthe1 schreef:
Wij gaan met onze hengsten voor de moeder naar de keuring. Als fokker is dat interessant. De hengst die we daar vorig jaar hadden hebben we gecastreerd. Hij is ster en een super fijn gebruikspaard. Hij was het eerste veulen uit die merrie en we hebben nog een twee jarige en een jaarling en ze is nu drachtig van nummer 4. De twee jarige en jaarling zijn ook sterwaardig (de jaarling niet meer in ons bezit). Dus voor de merrie was het gunstig om naar de keuring te gaan. En ja, ze zijn wat meer waard maar het is toch altijd maar wat de gek ervoor geeft :D



Ik heb de afgelopen maanden wel eens getwijfeld om jelske voor 10.000 op mp te zetten en kijken of iemand reageert :').

Er zijn echt bar weinig advertenties van particulieren te vinden op mp momenteel.


Maar vervolgens denk ik ja. Ik kan lezen en schrijven met hem ondanks dat ie hengst is. En ik hoef nog maar 1 jaar te wachten voor er een zadel op kan. Dus waarom zou ik 'm in godsnaam verkopen. Dan maar even door de moeilijke financiële periode heen bijten en straks heerlijk genieten van het rijden op m'n stoere zwarte monster en mijn kleine meisje in de kinderwagen buiten de wei in de schaduw(of ik breng haar naar de oppas) . Ik ga immers straks ook wat pauze voor mijzelf nodig hebben naast de kleine en mijn werk.