Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 244 van de 411 [ 10264 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247 ... 411  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

 
Profiel   

Gefeliciteerd Absolem! Alles goed gegaan met jou en lily?

Jammer dat je niet in de buurt woont Sunnyhorse!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 08:35 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Absolem.

Hier ook een bomproof paard. Ik woon op de Veluwe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 09:24 



 
Profiel   

Wat mooi Absolem!, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 10:20 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Absolem met de geboorte van Lily. Hopelijk ben je zelf weer vlot op de been en nu lekker genieten samen met je meisje!!

Woon helaas ook niet in de buurt Sunnyhorse, al moet ik zeggen die bij mij is niet echt helemaal bomproof. Ik heb er een die alles al eerder zien dan dat je zelf kunt zien :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:37 



 
Profiel   

Gefeliciteerd absolem

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 12:27 



 
Profiel   

Nowylover, fijn hè, die paarden die zo’n magische 6de zintuig hebben.

Mijn Bonte merrie is koelbloedig, ook letterlijk. Mijn Friese merrie heeft geen 6de zintuig, maar is bij doodnormale voorwerpen heel achterdochtig: omgezaagde bomen, een typisch struikje, paaltje met ruiterroute, niets is wat het lijkt, aldus de merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 16:09 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Absolom. Mooie naam! Hopelijk gaat alles goed en herstel je snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:45 



 
Profiel   

Hier vandaag weer bij de paarden geweest. Sierou gaat best.
[ img ]

Nanne zit me toch niet lekker. Vind hem erg mager, nog weer magerder dan de vorige keer dat ik er was. Zijn hele groep ziet er nu hetzelfde uit qua postuur. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Hij heeft de beschikking tot 2 weides, als de ene op is gaan ze naar de andere. Er staat niet heel veel gras meer in beide weides en weet ook niet of ze bijgevoerd worden. Ze staan op dit moment niet bij de opfok zelf maar bij een klant van de opfok, weet ook niet of de opfokhouder zelf regelmatig komt kijken. Hoe vinden jullie hem eruit zien? Of is het ‘normaal’ dat ze er zo bij lopen en komt het door groei etc dus nog even aankijken?
Heb wat foto’s van verschillende kanten genomen zodat er een optimaal beeld vormt. Natuurlijk vertekenen foto’s soms wat maar hopelijk krijgen jullie zo een goed beeld.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 17:32 



 
Profiel   

ThornForest schreef
Hier vandaag weer bij de paarden geweest. Sierou gaat best.
[ [url=m/KuP4BN.png]Afbeelding[/url] ]

Nanne zit me toch niet lekker. Vind hem erg mager, nog weer magerder dan de vorige keer dat ik er was. Zijn hele groep ziet er nu hetzelfde uit qua postuur. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Hij heeft de beschikking tot 2 weides, als de ene op is gaan ze naar de andere. Er staat niet heel veel gras meer in beide weides en weet ook niet of ze bijgevoerd worden. Ze staan op dit moment niet bij de opfok zelf maar bij een klant van de opfok, weet ook niet of de opfokhouder zelf regelmatig komt kijken. Hoe vinden jullie hem eruit zien? Of is het ‘normaal’ dat ze er zo bij lopen en komt het door groei etc dus nog even aankijken?
Heb wat foto’s van verschillende kanten genomen zodat er een optimaal beeld vormt. Natuurlijk vertekenen foto’s soms wat maar hopelijk krijgen jullie zo een goed beeld.

[ [url=m/YXgB97.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6XlhHp.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MwJBvB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tfWJ3V.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OrtmCU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/N5bnbi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heeft hij geen wormen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 17:58 



 
Profiel   

Hij is steeds op tijd ontwormt maar heb de opfokhouder al gesproken, twijfelde eerst even omdat ik niet wist of het ‘normaal’ was, dus dacht hoor eerst even bij jullie. Ze krijgen wel genoeg gras, ze waren van de week nog verplaatst dus hij gaat uit van een sprong want ze zijn ook wel veel gegroeid en hij geeft ze van de week voor de zekerheid nog een wormenspuit. Hopelijk komen ze er dan weer wat bij. Lastig altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 19:21 



 
Profiel   

Thornforrest kan het niet zo goed inschatten. Begrijp opzich wel je twijfel, zou dit zelf ook hebben denk ik. Maar ja, hebben ze een flinke groeispurt, dan hebben ze ook heel wat energie nodig. Anderzijds, het is nu wel volop weideseizoen, er zou genoeg voeding moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 21:45 



 
Profiel   

Wat lastig Thornforest.
Wij hebben dezelfde zorg met ons jonge hengstje in de opfok. Is heel groot maar zeker ribbig. Hij was al dunnetjes toen hij de wei op ging en trekt niet erg bij. Hebben hem zelf al extra ontwormd en een vitaminekuur gegeven maar nog blijft hij dunnig. Is echt niks aan. Hebben overwogen hem uit de groep te halen maar dat is ook niet fijn voor zo'n jonge hengst.
In de gaten houden is het enige wat je kunt doen. Klinkt alsof jouw opfokhouder ze wel zo goed mogelijk in de gaten houdt. Dat is fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 09:31 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Absolem!

Mijn jaarling groeit ook als kool maar is echt niet dun. Naast weidegang overdag heeft hij op stal onbeperkt hooi en krijgt podo grow. Regelmatig slobber als de rest ook krijgt. Hij heeft een enorme eetlust, maar dat is ook niet zo gek voor een jong paard in de groei. Lijkt mij dat die in de opfok dan gewoon niet genoeg binnen krijgen. Die van mij is zeker niet baggervet, maar als ik zie wat er aan voer ook echt helemaal op gaat hebben ze echt wel behoorlijk wat nodig per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 10:20 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties. Ik maakte me zelf ook steeds wijs dat als ze op de weide komen hij wel bij zou komen maar hij lijkt nu zelfs schraler dan van het winter. Ze krijgen verder niks bijgevoerd, ze hebben alleen het gras. Opfokhouder had het erover dat wanneer de R in de maand zit ze het meeste van het gras groeien, had ik echt nog nooit gehoord maar we zullen zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 13:30 



 
Profiel   

R in de maand en dan groeien? Daar heb ik ook niet van gehoord. Ik hoop juist dat ze wat minder groeien, want hier zijn ze dik zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 15:24 



 
Profiel   

R in de maand betekent meer dat het najaar/winter er aan komt, dagen korter worden en temperatuurverschil dag en nacht groter wordt. Groei door gras is in het voorjaar, dan zitten er de meeste voedingsstoffen in het gras.
Heb zo'n vermoeden dat de opfokhouder er gewoon nog wat aan over wil houden en het allemaal niets mag kosten. Ook begrijpelijk natuurlijk, je verdient er sowieso niet dik aan. Maar zelfs geen brok is wel heel schraal. En magere veulens/jaarlingen wat ik nu al vaker voorbij zie komen is in mijn optiek gewoon niet goed. Ze zijn in de groei, echt dik worden ze gewoon niet echt en hebben veel voedingsstoffen bouwstenen en vitaminen nodig om van te groeien. Als je ze niet genoeg geeft waar moeten ze dan van groeien?
Mijn nu 8 jarige is ook te kort gekomen in de opfok, die was amper gegroeid daar en behoorlijk achter gebleven in ontwikkeling. Die had eigenlijk 10 cm groter moeten worden. Mn nu 1 jarige is al veeeel verder in ontwikkeling op dezelfde leeftijd als de andere. En die krijgt gewoon dagelijks wat ik denk dat hij nodig heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 12:52 



 
Profiel   

Absolem schreef
Even niet paard gerelateerd.

Ik ben om 17:46 mama geworden van lily <3

Gefeliciteerd! Alles goed gegaan?

Ik ben op vakantie in Nederland, maar man wat een rot weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 13:43 



 
Profiel   

Ben twee dagen zoet geweest eerst een dag primen. En de dag er na duurde het vrij lang om van twee naar vijf cm te gaan. Vervolgens hoogte ze de oxitocine op en zat ik binnen twee uur van vijf naar tien cm. En moest ik een ruggenprik want ik trok het niet. Ging veel te heftig en te snel waardoor ik tussen de weeën lag te shaken van de inspanningen. Werd door drie mensen in de gaten gehouden tot die ruggenprik zijn werk begon te doen.

De bevalling zelf voelde ik geen pijn alleen druk en die verliep super relaxed. Totaal geen stress. Ik voelde toch geen pijn meer.

Ze is ter wereld gekomen met 3600 gram. Op de uitgerekende datum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 14:35 



 
Profiel   

Fijn dat de bevalling zelf vlot verliep absolem.

Hier bericht van de opfokhouder. Hij is even wezen kijken maar vond Nanne er niet zo raar uitzien. Ik ga maar van zijn expertise uit, hij heeft er meerdere grootgebracht. :P Hij heeft nog wel voor de zekerheid een wormenspuit gegeven. Wel fijn dat hij ‘luistert’ naar mijn zorgen er daar actie op onderneemt, stelt me toch allemaal weer wat gerust.

Hoe gaat het verder met jullie (paarden)?

Je treft het inderdaad niet deze week met het weer zonnebloem. Sta je op een camping?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 22:09 



 
Profiel   

[ img ]
Ik heb bericht gehad van mijn verzorger. Jelske knapt goed op. De verkoudheid is weg. En hij schiet de hoogte weer in. _/-\o_ ik ben echt blij dat hij weer opknapt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 22:27 



 
Profiel   

Fijn dat het met Jelske de goede kant op gaat, scheelt weer een zorg. Kun jij je concentreren op je eigen herstel een kleintje!

Nanne is hopelijk ook gauw naar jouw eigen tevredenheid weer gegroeid. Zeker belangrijk dat je het idee hebt dat de opfok je signaal serieus neemt. Anders blijf je ermee rondlopen.

Ik heb inmiddels weer 2 heerlijke bosritjes achter de rug met de Fries na haar bevalling. Eerste keer trailer zonder veulen was behoorlijk onrustig, terwijl ze normaal muisstil erop staat. Eerste keer opstappen vind ik ook best wel
weer spannend na een tijdje stilstaan. In het bos krijgt ze zo nu en dan een enorme hinnik aanval, maar verder doet ze uitstekend ondanks dat haar veulen thuis staat. Fijn is dat.
[ img ]
Mijn lieve kruimeltje <3

Tweede scan, zo’n 40 dagen, van Matthys lijkt ook weer goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 23:11 



 
Profiel   

Fijn sunnyhorse! En ook fijn dat het goed gaat met Jelske.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 23:22 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Absolem!

Lastig die paardjes in de opfok, altijd je eigen gevoel volgen!! Wij hebben thuis ook een jaarling staan (geen Fries), maar je merkt wel dat een goede weerstand erg belangrijk is anders pakken ze het minste geringste al op. Ons kleintje was mager, hebben bloed laten onderzoeken en bleek lage rode bloedcellen (of waardes?) te hebben, vervolgens kwamen we er zelf achter dat hij luizen had. Het was geen gezicht toen we hem geschoren hadden. Gelukkig is hij nu, zo'n 4-6 weken later, goed bijgekomen maar blijft belangrijk om het toch goed in de gaten te houden.

Ik ben momenteel helemaal gelukkig met m'n beestjes, de kleintjes thuis doen het allemaal goed en Picasso is eind mei verhuisd naar zijn nieuwe plekje (hier in de straat) waar het supergoed gaat. Hij staat met 2 andere Friezen, voelde zich meteen thuis, wordt heel goed verzorgd (wat een opluchting is dat, wetende dat je paard gewoon goed staat ook al kom je n dag niet) en oogt als een erg tevreden paard. Mijn band met hem was al sterk maar groeit nog steeds iedere dag, zeker omdat ik hem nu veel vaker zie, ook voor kleine momentjes zoals even knuffelen of het mesten van stallen/buiten zetten. Heerlijk <3 Verder heb ik een startpas aangevraagd per 27 juni en zijn we inmiddels alweer 7 winstpunten verder. We lessen regelmatig, zo'n 3x per week en daarin maken we goede vooruitgang. :D :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 11:23 



 
Profiel   

Wat fijn lys_ppa dat je zo’n goed plekje voor je paard hebt gevonden. Dat is inderdaad een fijn gevoel wanneer je weet dat ze het goed hebben. En gefeliciteerd met je winstpunten, mooie foto ook.

Die kleintjes inderdaad, zoveel zorgen. Kunnen ze niet gewoon gelijk groot zijn? :o

Hier een voor mij grote beslissing gemaakt om Sierou te verhuizen. Ik sta al 12 jaar met veel plezier op een pensionstal maar een oud stalgenoot is 5 minuten verderop een Paddock paradise begonnen. Het concept daarvan trok mij altijd al maar we hadden niks in de buurt en ben eigenlijk ook wel van oud en vertrouwd dus ik blijf zitten waar ik zit. Nu toch maar de keuze gemaakt omdat Sierou altijd wel heel duidelijk aangeeft dat ze het in de box niet zo leuk vindt en veel liever buiten is.
Hopelijk is het de goede keuze, kijkend naar Sierou denk ik het wel en hopelijk wordt ze goed opgekomen in de kudde. Het is een gemengde kudde van Max 10 paarden, pony’s en Shetlanders. Spannend allemaal. Laatste weekend van augustus verhuis ik haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 17:37 



 
Profiel   

Ik snap je twijfels, ik vond na 2 jaar verhuizen al lastig haha. Picasso staat nu ook veel meer buiten en dat doet hem (en mij) echt goed. Thuis staan de kleintjes ook meer 'paddock paradise' achtig, het is net een speeltuin voor paardjes. Als we zouden verhuizen (omdat ik Picasso ooit zelf aan huis wil), zou ik het zo namaken op grotere schaal. Ik vind het wel belangrijk dat er voldoende schuilmogelijkheden, voerplekken zijn en dat bij veel regen er ook nog droge stukken zijn. Hoe groot is de kudde waar ze nu in staat?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 18:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 244 van de 411 [ 10264 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247 ... 411  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen