[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:58

Nynkex01 schreef:
Geen eikenprocessierups?


Ohh nooit aan gedacht omdat ik dacht dat die hier weinig voorkwamen hier maar nu je het zegt ga meteen kijken want naast het weiland staat eik.

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:10

Nee geen eikenprocessierups te zien

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 09:51

Bandjes besteld komen morgen binnen! *\o/* hopelijk de goede maat.

Ik verwacht vandaag mijn zweep en leidsels. Die hadden gisteren moeten komen maar vertraging opgelopen.

Mijn handen jeuken om weer in te spannen!

Nynkex01
Berichten: 1120
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 10:24

Appaloosa9 schreef:
Nee geen eikenprocessierups te zien


Eczeem kan ook gedurende het leven ontstaan, als ze even wat een mindere weerstand hebben. Bij die van mij is het ontstaan toen ze zeven was na een antibioticakuur

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 10:52

Mijne kreeg ook enorme jeuk toen ze verzwakt was.

Maareh Jelske word groot !

Afbeelding

En dik :Y)

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 17:26

Ik kom mij eens even melden! Wij krijgen binnenkort een Fries hengst veulen, en we mogen zelf de naam nog bedenken.
Helppp! Mag van alles zijn haha
Pqrs

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:23

Nynkex01 schreef:
Appaloosa9 schreef:
Nee geen eikenprocessierups te zien


Eczeem kan ook gedurende het leven ontstaan, als ze even wat een mindere weerstand hebben. Bij die van mij is het ontstaan toen ze zeven was na een antibioticakuur


Is het gebleven of weg gegaan ?

Nynkex01
Berichten: 1120
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 23:46

Gebleven helaas. Veel gedaan om de darmgezondheid te verbeteren zoals kruiden en probiotica, ook gereinigd met kruiden maar ze heeft altijd een deken op. Laag in suiker voeren vermindert de jeuk wel en als ze een dag te lang op het gras heeft gestaan is het drie keer zo erg.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 19:53

De wagen is er klaar voor! Afbeelding

En jelske ook!

Afbeelding
Afbeelding

*\o/*

Morgen meer foto's en misschien een filmpje van paard in actie!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:26

Afbeelding
Afbeelding
*\o/* *\o/* <3

Nynkex01
Berichten: 1120
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:14

ah top!

Dennenboom

Berichten: 701
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 18:26

Goed bezig Absolem! Ging het goed?

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 18:57

Absolem wat een braaf paard. Dit zal zeker helpen om weer wat spieren te kweken. Goed bezig.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:14

@dennenboom

Ja ging super zo na vijf maanden en dan direct een vreemde omgeving! Hij sloeg wel even dicht op het eind toen hij witte lijnen over moest lopen. Die blijven een beetje spannend Nog. Maar op de 80 weg super braaf. Gepasseerd door meerdere motoren ook een hele groep met een bobber er tussen. Gaf geen kick. Schuimde lekker op zijn bit. Als iemand een friese hengst op karakter wil uitzoeken voor zn merrie moeten ze jelske hebben :D
We hebben het verder niet te gek gemaakt 5 km was zat, hij had het schuim tussen z'n billen staan.

Maar een braver jonkie ga je niet vinden. <3

boemel

Berichten: 8408
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:32

Wat fijn dat hij het zo goed doet aangespannen. Nu lekker uitbouwen en werken aan de conditie.

Mijn 7 jarige is sinds een paar weken weer onder het zadel. Ze had 1.5 jaar in de wei gelopen door peesblessure en verbouwing. Toen ze als 5 jarige stil kwam te staan was ze goed zadelmak, maar alles eng vinden en over alles stressen.

Nu opgepakt en ze is zo fijn en braaf.
Inmiddels 3x met haar t bos in geweest en ze loopt bijna alles voorop.

Hoef geen been te geven. Alleen eenmaal iets spannends, dan is ze ook echt bevroren. Dus dan mag even een ander paard voorop :D

Dennenboom

Berichten: 701
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:18

Absolem: Wat fijn zo'n meewerkend en braaf paard!

Boemel: Bij jou gaat het ook zo goed dus.

Fijn zulke paarden :D

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:40

Afbeelding

Zodra hij denkt dat we gaan mennen wordt ie wakker <3. Zaterdag moet ik werken maar is ook meteen de laatste dag van de week dat het mooi weer is dus ik moet even kijken of ik 'm dan ga inspannen of niet.

Edit:hij heeft nieuwe bakstukken het leer is nog stug vandaar dat het bit in zo een vreemde hoek zit. Het viel mij ook pas op toen ik thuis de foto zag.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:37

Mag ik mij hier melden? Ik ken al meerdere mensen uit het topic. Ik had gedacht dat ik mij hier nooit zou melden, maar moet er toch aan geloven..

Ik heb altijd gezegd: ik wil nóóit een fries paard! Ondanks dat ik zelf een rasechte fries ben en veel mensen ken die friezen hebben en rijden. Ik hou van aparte kleurtjes en friezen zijn nou eenmaal altijd zwart.. :D Ik heb dus altijd KWPNers gehad. Toen mijn KWPN merrie verkocht werd ben ik overstag gegaan en heb ik een halve fries gekocht. Dat was al een hele stap voor mij :+ Maar hij had een speciaal kleurtje, was ontzettend lief en braaf en ik was verliefd. Net voordat wij naar een nieuwe stalling zouden verhuizen werd ons avontuur helaas bruut verstoord door een haakje op het straalbeen. De prognose was erg slecht en hij zou snel meer pijn krijgen. Ik heb daarom besloten om hem te laten gaan en morgen moet ik hem al weer een week missen..

Ik moest dit dus ook gaan vertellen bij de nieuwe (particuliere) stalling want ik zou daar niet meer op stalling komen. Ik moest toch maar even langs komen want dan kon ik even bij hun paarden kijken die net van het oude adres naar het nieuwe adres waren verhuisd. Eén van de vier friezen heeft mijn hart gestolen. <3 Ik heb mijn verhaal gedaan en aangegeven dat ik straks geen paard meer zou hebben, dus mochten ze eens hulp nodig hebben.. En toen werd mij aangeboden dat ik de leuke ruin wel eens mocht rijden :D En die ene keer is wekelijks geworden waardoor ik in plaats van een eigen paard ineens een leuk bijrijdpaard heb. Dit is Xander, een 6-jarige ruin van Haitse:

Afbeelding

Hij heeft mij nu al laten zien dat friezen totaal niet sloom zijn! Hij is juist heel werkwillig waardoor ik heel veel plezier met hem heb. Hopelijk mag ik nog een lange tijd om deze manier van hem genieten <3

Afbeelding

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:53

Welkom! Stille meelezer van het op zoek naar paard-topic, heb je verhaal gevolgd. Heel veel sterkte voor het verlies van je paard. Maar vind het een enorm dappere beslissing die je hebt gemaakt.
Zelf altijd KWPNers gehad, maar vond stiekem Friezen ook erg leuk. Zo'n 17 jaar geleden kwamen dressuur gefokte sportfriezen in de mode en had mn vorige paard net verkocht, toen is er mn eerste Fries gekomen. Helaas ook heel veel pech mee gehad, achteraf bleek hij aangeboren afwijkingen te hebben en nooit verder dan L1 mee behaald. Maar dat was de eerste, heb er inmiddels 3 :o ze hebben mn hart veroverd. Ze zijn er in allerlei soorten en maten, flegmatiek en super sensibel. Kijk maar eens naar wat o.a. ruiters als Mark-Peter Spahn bereikt heeft met zijn Friezen. Leuk dat je op deze manier kennis hebt gemaakt met het ras, en zeker leuk dat je zo'n stoere kerel mag bijrijden <3

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:59

Welkom ketly, ook ik heb je verhaal gevolgd en ben blij dat je dankzij deze lieve mensen toch het plezier in paarden behoud.

Zelf ben ik perongeluk in de Friezen gekomen en kan het ras erg waarderen. Stuk voor stuk lieve zachtaardige dieren en zeker werkwillig.

Hier ook geen luie Friezen.
Heb 2 3-jarige merries onder mijn hoede en hebben beide voor het eerst een deken op. Omdoen ging goed, maar er mee lopen was toch echt wel erg spannend :')

Dennenboom

Berichten: 701
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 07:32

Welkom Ketly! Ik heb je verhaal niet gevolgd maar jammer van je eigen paard. En wat mooi dat je nu een bijrijdpaard hebt!

Ik heb ook (soms helaas) geen luie friezen :') maar ze bevallen mij een stuk beter dan de kwpn'ers die ik heb gehad

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:39

Welkom!!

Hier ook een stal met paarden die ik anders nooooit zou kopen :+ Tinkers sowieso niet (jawel: er loopt een Tinker bij ons die haar gewicht in goud waard is) en een Fries ook niet denkbaar. _O-

Nu een merrie met veulen die binnenkort naar de opfok gaat en drachtig voor hopelijk een mooi veulen volgend jaar. En we hopen in het vroege voorjaar nog een mooie merrie erbij te kopen.

Kortom: kijk uit, ernstig verslavend….

Dennenboom

Berichten: 701
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:52

SunnyHorse schreef:
Welkom!!

Hier ook een stal met paarden die ik anders nooooit zou kopen :+ Tinkers sowieso niet (jawel: er loopt een Tinker bij ons die haar gewicht in goud waard is) en een Fries ook niet denkbaar. _O-

Nu een merrie met veulen die binnenkort naar de opfok gaat en drachtig voor hopelijk een mooi veulen volgend jaar. En we hopen in het vroege voorjaar nog een mooie merrie erbij te kopen.

Kortom: kijk uit, ernstig verslavend….


Dat is wat met die friezen he? Bij liep er ook 1 en nu zijn het er al 3, volgend jaar zelfs 5 (als alles goed mag gaan) :+

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 20:02

Oh Denneboom jullie maken er ook een potje van :D

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:32

Wat grappig dat jullie er ook allemaal 'ingetrapt' zijn.. :D Ik heb veel steun aan hem en het is ook echt mijn vriendje aan het worden. We zijn net geslaagd voor een zadel dus kunnen samen lekker gaan trainen. Ik heb hem nu 6/7 keer gereden en hij laat al heel veel zien <3 Hij moet nog iets meer lengte in de hals krijgen, maar daar nemen wij lekker de tijd voor.

Stil uit filmpje:
Afbeelding

Wat voor type friezen hebben jullie? Xander is smal maar wel heel rond. Er staan 4 friezen op stal maar het zijn allemaal zulke verschillende types!