Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 345 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

 
Profiel   

Jenara, zo fijn dat anderen zich erin herkennen haha, ik word echt enorm onzeker ervan als hij iets geks doet, mijn vorige paard kon ik door en door, dan ben je op alles voorbereid en weet je wat hij gaat doen. Met deze lenige Fuego weet je nooit wat hij gaat doen :') Galop zijn we nog niet eens aan toegekomen, ik was bijna zo ver dat ik daar zeker genoeg van was maar dat is weer flink gekelderd nu :') Maargoed, m'n vriend heeft mij uitgelegd wat ik moet doen en ik weet nu zijn reactie dus dan zal ik het de volgende keer ook aandurven haha.

Dankje Rianne, ik ben echt heel blij dat m'n vriend er verstand van heeft en precies weet wat te doen dan. In het begin heeft hij mij ook heel fijn geholpen en wat 'les' gegeven, toch wel handig soms. Al mis ik met zo'n onzeker moment toch wel een bak met omheining. Zo stom dat zo'n stuk zand je zekerheid kan geven he :')

Fijn dat de meeste zich erin herkennen haha!

Rianne, ahnee balen zeg! En wat balen van je veulen dat je haar gedrag niet herkent. Is het niet zo doordat ze thuis veel in handen kwam en nu in een groep staat? Ik duim met je mee dat ze weer bijdraait.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 06:57 



 
Profiel   

Ik hoop t....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 08:02 



 
Profiel   

Ik herken dat vergelijken met een ander paard ook wel, maar vergeet niet dat je daar ook jaren [***] aan gehad hebt. Natuurlijk was dat allemaal minder gecompliceerd en makkelijker en vertrouwder, maar ik ben gestopt met vergelijken want dat leverde alleen maar frustratie op en is ook niet eerlijk naar je nieuwe paard. Het zijn compleet verschillende dieren met verschillende karakters. Geef het tijd, en het zal waarschijnlijk nooit zo worden als met een ander paard maar dat geeft ook niet. Elk dier is anders en heb je een andere band mee, betekent niet dat die niet zo hecht kan zijn als met je andere paard.

Heel logisch hoor Rianne! Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken, ze is nog jong en mag nog lekker even echt paard zijn. Als ze straks meer in de hand komt is dat helemaal over. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 08:07 



 
Profiel   

Goed om te lezen captain, dank je, stelt me weer gerust
Ze mag zeker tot ze 3 is lekker daar blijven

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 08:56 



 
Profiel   

Ik vergelijk Fuego zeker niet met mijn vorige, dat kan niet, dat zijn gewoon echt 2 tegenpolen van elkaar.
Tarzan wilde ik omdat het Tarzan was en heb ik daarom ook gekocht, die klik, die band was er eigenlijk al meteen en nog voor ik hem had gekocht, het was Tarzan of geen paard.
Ik heb ook nooit een vervanger gezocht, maar een nieuw paard om opnieuw mee te beginnen. Ik gebruik alleen even hier de vergelijking dat ik zo onzeker van Fuego word en mijn vorige paard voor 1000% en blindelings vertrouwde, maar zo in de omgang of wat dan ook vergelijk ik ze eigenlijk nooit. Tarzan was mijn maatje mijn alles, Fuego is mijn nieuwe paard. Wél vind ik het soms wat moeilijk om die band te krijgen met Fuego, mede doordat hij zich altijd zo afsluit, soms zo gecompliceerd is en totaal anders reageert, dat ben ik gewoon niet gewend en maakt mij op dat moment onzeker. Neemt niet weg dat ik nog altijd blij met hem ben hoor, al had ik deze week even zo'n dip.
De band die ik met Tarzan had zal ik nooit met Fuego krijgen, maar dat geeft ook niet, dat zocht ik ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:17 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe lang je fuego hebt nu, maar het heeft echt tijd nodig.
Komt vast allemaal goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:23 



 
Profiel   

Ik heb hem pas 4 maanden dus dat komt ook wel goed, had gewoon even een dipje :)
Denk dat hier iedereen met een Spanjaard dat wel eens heeft :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 17:57 



 
Profiel   

Ons dipje wordt steeds meer een enorme kuil of zo. Elevada is bijna rondom op de foto geweest vrijdag en dat was niet echt positief. Ik wacht nog op meer info van de dierenarts, die zou vandaag bellen maar heb niks gehoord :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 19:36 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Ik heb hem pas 4 maanden dus dat komt ook wel goed, had gewoon even een dipje :)
Denk dat hier iedereen met een Spanjaard dat wel eens heeft :=


Ja hoor,dat denk ik ook wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 20:17 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Ons dipje wordt steeds meer een enorme kuil of zo. Elevada is bijna rondom op de foto geweest vrijdag en dat was niet echt positief. Ik wacht nog op meer info van de dierenarts, die zou vandaag bellen maar heb niks gehoord :


ohjee, wat een naar nieuws :/ ik leef met je mee! Niet dat dat iets helpt ... Alvast gewoon veel moed om hier doorheen te komen!

@Tarzan, dat komt inderdaad echt helemaal goed hoor! Ik heb het eerste 1,5j echt heel veel ups en downs gehad, vorig jaar ergens ook echt al mijn vertrouwen kwijt nadat ik 2x eraf was gegooid, ik had ook echt moeite met het karakter, wat ik ook totaal niet gewoon was (ik had wel nog nooit eerder een eigen paard gehad, dus kon niet op dezelfde manier vergelijken)
En nu ... ik heb Jenara nu 2,5j en ondertussen galoppeer ik dus (enkel rechtstom voor nu) gewoon met barebackpad en bitloos rond. Ik heb op dit moment echt het gevoel dat ik bijna alles kan met haar, ze volgt me ook echt overal in en ik ken haar ondertussen ook wel door en door, dus ik weet 95% van de tijd ook echt perfect hoe ze gaat reageren op iets. Ik geloof ook gerust wel dat we nog dipjes zullen hebben in de toekomst, maar nu is het echt gewoon puur genieten en samen opbouwen <3



Laatst bijgewerkt door Jenara op 11-10-21 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 20:17 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Ons dipje wordt steeds meer een enorme kuil of zo. Elevada is bijna rondom op de foto geweest vrijdag en dat was niet echt positief. Ik wacht nog op meer info van de dierenarts, die zou vandaag bellen maar heb niks gehoord :


Oh nee....dat is echt rot!!
Had de dierenarts op dat moment niks gezegd?
Wel waardeloos dat je vandaag niet gebeld bent, je zit er toch de hele dag op te wachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 20:19 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Ons dipje wordt steeds meer een enorme kuil of zo. Elevada is bijna rondom op de foto geweest vrijdag en dat was niet echt positief. Ik wacht nog op meer info van de dierenarts, die zou vandaag bellen maar heb niks gehoord :


Oei, dat klinkt zorgerlijk! Il duim voor jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 20:30 



 
Profiel   

Jawel, we hebben wel een zeer waarschijnlijke diagnose maar omdat de dierenarts daar zelf geen ervaring mee had, wilde ze zich eerst meer inlezen voor ze het met me over verder onderzoek of behandeling zou hebben. Ik vermoed ergens dat ze vandaag nog nodig had om meer informatie in te winnen en me later deze week nog wel belt.

Tijdens het kreupelheidsonderzoek liep ze niet rad en na de buigproeven bleven er 3 benen met vragen over. We begonnen met een peesblessure rechtsvoor en dan sta je ineens met een paard dat op 3 benen niet rad is. Nu weten we dat een groot deel daarvan compensatie geweest is en dat er 1 been met een probleem is. Linksachter had ze wel beginnende/heel lichte spat maar de dierenarts zei dat dat eigenlijk geen probleem kon vormen in deze mate. Het is echt rechtsvoor dat niet goed is

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 21:05 



 
Profiel   

Leuk filmpje Jenara, het ligt ook niet aan Fuego hoor, meer aan mij.
M'n vriend zei nog, dat is toch het braafste paard die ik ooit gezien heb, jaja wrijf het er maar in :') _O-

Maartje, heel veel sterkte/beterschap met je paardje :(:) Echt Kl*te om zo'n nieuws te krijgen.
Laat je nog even weten wat de uitkomst van het onderzoek is?

Ik bedenk mij net dat ik vergeten ben Fuego een regendeken op te gooien, oeps :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 11:08 



 
Profiel   

Omdat het zonnetje scheen vandaag, had ik Fuego de deken afgedaan, varken is het :Y)
[ img ]

Daarna even gepoetst en weer dekentje op, de lieverd <3
[ img ]


Iemand trouwens tips voor z'n manen?
Ze zijn vrij dik, kammen gaat alleen als er cowboy magic in zit, dag erna zijn ze alweer helemaal in de knoop. Vlechten probeer ik ook, zijn na een middag of nacht al eruit, met of zonder cowboy magic :roll:

Voor m'n pony geldt hetzelfde dus doe ik iets fout?! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 15:40 



 
Profiel   

Mijn merrie heeft af en toe echt blinde paniek… dan sluit ze zich af en reageert ze nergens meer op. Uit zich meestal in rennen/gillen, af en toe in steigeren. Ze heeft dan ook helemaal geen oog meer voor haar eigen veiligheid, ben ervan overtuigd dat ze rustig een sloot oid in zou rennen op zo’n moment.

Herkent iemand dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:55 



 
Profiel   

Ja dat kan die van mij ook doen.. Ineens paniek, lostrekken en gaan rennen. Hij kalmeert daarna wel echt snel en ik zie het tegenwoordig ook wel aankomen dus ik kan het beter af laten vloeien/begeleiden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:59 



 
Profiel   

Inderdaad, het kan ook zo weer voorbij zijn! Wel fijn dat iemand het herkent. Ik weet niets over haar geschiedenis en soms ben ik bang dat ze onderliggende trauma’s heeft of iets dergelijks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:36 



 
Profiel   

rainbowtrash schreef
Mijn merrie heeft af en toe echt blinde paniek… dan sluit ze zich af en reageert ze nergens meer op. Uit zich meestal in rennen/gillen, af en toe in steigeren. Ze heeft dan ook helemaal geen oog meer voor haar eigen veiligheid, ben ervan overtuigd dat ze rustig een sloot oid in zou rennen op zo’n moment.

Herkent iemand dat?


Wat eng zeg, is daar aanleiding voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:11 



 
Profiel   

Ik ben gisteren met Nero voor het eerst op pad geweest naar een Trec-training. Voor mijn gemoedstoestand hebben we het aan de hand gedaan en niet onder het zadel. Baasje niet geslapen de nacht ervoor en paard vond het allemaal niet bijster spannend. Stond af en toe te slapen tijdens het wachten :))
Trailer laden was het spannendst, hij moest als eerste geladen worden en toen ging het beter :) trots op m’n Spanjaard hoor, gaat zo goed samen <3 [ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:12 



 
Profiel   

Wat een knapperd is het ook Autumn <3
Rainbow, dat herken ik totaal niet.

Vandaag de hoefsmid weer bij Fuego geweest, panisch toen hij hem zag en stond weer te rillen als een rietje, arme kerel! Gelukkig ging het bekappen redelijk maar hij vertrouwd de smid voor geen 5 cent :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 17:02 



 
Profiel   

Autumnn schreef
rainbowtrash schreef
Mijn merrie heeft af en toe echt blinde paniek… dan sluit ze zich af en reageert ze nergens meer op. Uit zich meestal in rennen/gillen, af en toe in steigeren. Ze heeft dan ook helemaal geen oog meer voor haar eigen veiligheid, ben ervan overtuigd dat ze rustig een sloot oid in zou rennen op zo’n moment.

Herkent iemand dat?


Wat eng zeg, is daar aanleiding voor?

Daar zijn zowel ik als de trainster die me helpt nog niet helemaal achter..

Maar het is het ergst bij drukte (veel prikkels) en als 1 van de paarden waar zij close mee is op pad zijn of aan het werk zijn. Staan ze nog in het land geen probleem… maar gaan ze weg of worden ze gelongeerd dan is er paniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 17:45 



 
Profiel   

Ik heb ook zo'n paniekvogel. Ik ken haar geschiedenis ook niet. Soms kan ze ineens kortsluiting hebben en dan blijft ze daar ook heel erg in. Soms duurt het zelfs dagen. En wat er dan gebeurd is? Dan hebben ze bijvoorbeeld een nieuwe koe op de dijk gezet een eind verderop. Niks bijzonders. Soms weet ik het niet eens waar het vandaan komt.

Mijn andere merrie is helemaal niet zo. Van haar weet ik wel haar hele geschiedenis en die heeft een hele mooie basis gehad in Spanje. Denk dat daar wel het verschil in zit qua gedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:04 



 

Ik heb een heeeeeel rillerige merrie, dat uit zich alleen niet in springen en steigeren maar echt in blinde paniek en rennen. Met dit soort weer kruip ik daar ook echt niet op :+ Het is ook heel onvoorspelbaar want het is een soort van overprikkeling dus bij wijze van spreken kunnen 6 auto's prima gaan maar nr 7 is dan echt een groot probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:00 



 
Profiel   

Ik denk dat je niet moet vergeten dat Pre’s in Spanje vaak in grote kuddes leven tot soms wel 5 jaar. Dan ineens worden ze daaruit getrokken, op transport gezet en ineens komen ze in NL.
Waar paarden veel alleen staan in de wei of met maar een klein groepje. Dus ze zijn de veiligheid van de kudde die ze altijd gehad hebben kwijt. Het zijn kudde dieren dus veiligheid gaat voor alles! Zijn ze die veiligheid kwijt dan krijg je die paniek. Want haal jij hen uit die wei/paddock weg bij hun weidegenoten, haal jij weer die veiligheid weg. Ik zie dit eigenlijk bij alle paarden die ik geïmporteerd heb wel terug.

De Tristan Tucker methode kan je hierbij overigens wel heel goed helpen! Dit doe ik nu standaard bij mijn paarden. Je leert ze dan om ook comfortabel alleen te zijn. Zowel in rust als in spannende situaties. Je leert ze dan hoe zichzelf moeten geruststellen. Je ziet mijn paarden het dus zelfs nu alleen in de wei doen. Heel gaaf om te zien.

Met het grondwerk leren ze jou ook meer vertrouwen dus als er dan die paniek komt en ze vertrouwen jou dan kan je ze er makkelijk mee kalmeren.
Het is even tijd investeren maar dan heb je wel een veel relaxter paard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 345 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen