Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 346 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

 
Profiel   

Mijn merrie doet het ook in een kudde van 12 paarden. Sterker nog, dan voelt ze zich verantwoordelijk voor de hele groep en staat ze de hele dag te 'scannen' op gevaar om vervolgens iedereen op te naaien om niks. Nu staan ze met zijn 2tjes en omdat mijn andere merrie niet meegaat in haar hysterie gaat het sneller over.

Met dit weer (storm) doe ik ook niks met haar. Dat zou met gevaar voor eigen leven zijn. Mij niet gezien :D.

De trt methode heb ik al meer over gelezen. Misschien wel het overwegen waard!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:31 



 

Haha ja vandaag moet ik wel want de zadelmaker komt maar erop zitten gaan we nog maar even bezien :+

Mijn merrie is gewoon in NL geboren overigens. Wel veel littekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:01 



 
Profiel   

_Zsazsa_ schreef
Ik denk dat je niet moet vergeten dat Pre’s in Spanje vaak in grote kuddes leven tot soms wel 5 jaar. Dan ineens worden ze daaruit getrokken, op transport gezet en ineens komen ze in NL.
Waar paarden veel alleen staan in de wei of met maar een klein groepje. Dus ze zijn de veiligheid van de kudde die ze altijd gehad hebben kwijt. Het zijn kudde dieren dus veiligheid gaat voor alles! Zijn ze die veiligheid kwijt dan krijg je die paniek. Want haal jij hen uit die wei/paddock weg bij hun weidegenoten, haal jij weer die veiligheid weg. Ik zie dit eigenlijk bij alle paarden die ik geïmporteerd heb wel terug.

De Tristan Tucker methode kan je hierbij overigens wel heel goed helpen! Dit doe ik nu standaard bij mijn paarden. Je leert ze dan om ook comfortabel alleen te zijn. Zowel in rust als in spannende situaties. Je leert ze dan hoe zichzelf moeten geruststellen. Je ziet mijn paarden het dus zelfs nu alleen in de wei doen. Heel gaaf om te zien.

Met het grondwerk leren ze jou ook meer vertrouwen dus als er dan die paniek komt en ze vertrouwen jou dan kan je ze er makkelijk mee kalmeren.
Het is even tijd investeren maar dan heb je wel een veel relaxter paard.


Ja ik heb dit veel gedaan en probeer het voort te zetten. Ik ben een week op vakantie geweest en bij terugkomst had ze helaas echt een enorme dip. Alsof we 6 maanden aan training zijn verloren

Daarnaast ben ik (eindelijk) zwanger geraakt en hier erg ziek van geweest en ik heb het idee dat ze hier ook niet zo goed mee om ging. Als ik mij ziek voelde op stal werd haar paniek des te erger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 21:20 



 

Zo, hier vandaag de zadelmaker geweest en Aurelia is gewoon 2 boommaten gegroeid en groeit er naar verwachting nog wel 2 :+

Daarnaast mijn eigen dames gereden en llevado. Drukke bedoeling zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 21:55 



 
Profiel   

Welke deken gebruiken jullie voor jullie PRE?
Ik heb een barok type, en heb een deken en liner van Amigo, maar hij krijgt er schuurplekjes van op de borst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:26 



 
Profiel   

Ik heb de bucas, had deze aangeschaft voor m'n vorig paard maar die heeft ze helaas nooit op gehad (laatste jaar zonder deken gestaan) Dus erg blij dat Fuego dezelfde maat heeft := M'n vorig paard had een flinke borstkas en dikke nek erop, Fuego echt een kippenborstje maar stevige nek dus past gelukkig goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:04 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Ik heb de bucas, had deze aangeschaft voor m'n vorig paard maar die heeft ze helaas nooit op gehad (laatste jaar zonder deken gestaan) Dus erg blij dat Fuego dezelfde maat heeft := M'n vorig paard had een flinke borstkas en dikke nek erop, Fuego echt een kippenborstje maar stevige nek dus past gelukkig goed.


En mijn paard heeft juist een flinke borst. Bucas valt toch ook vrij krap rondom de hals ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:13 



 
Profiel   

Bij zowel m'n vorige als Fuego zit de deken goed, hij sluit wel hoger aan dan andere dekens maar ik vind dat alleen maar fijn omdat hij hierdoor niet naar achteren zakt. Blijft supermooi liggen. Je hebt overigens ook Big Neck varianten.

Edit: Voor je beeldvorming, zo ligt de deken bij Fuego.
[ img ]

Edit: Andere deken maar ook Bucas alleen paar gram meer bij m'n vorig paard waarvan de borstkas 3x die van Fuego was en de nek minstens zo stevig :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:17 



 
Profiel   

Ik heb ook een Amigo bij Nero op, ligt prima en geen schuurwondjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:45 



 
Profiel   

Ik heb een Bucas Smartex Rain besteld. Als die bevalt dan ga ik mijn Amigo deken met liners verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:51 



 
Profiel   

Bucas heb ik, smartex Rain, medium e
extra, zitten als gegoten
als je een paard hebt met flinke hals kan je de big neck variant nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 16:36 



 
Profiel   

Horseware Rhino

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 16:38 



 
Profiel   

Ik heb echt geen idee meer welk merk de mijne is, ik heb die via een veiling kunnen kopen 2,5j geleden.
Hij is nu wel wat krap aan het worden!
Ik had dinsdag nog eens les en mijn lesgeefster zei zelfs dat Jenara een beetje een buikje krijgt, dus ze staat nu voor het eerst zonder deken, energie genoeg momenteel om zich warm te houden :+

Ik struggle zelf al een paar maanden met op en af ziek worden, moe zijn, ... na lang mezelf proberen door te pushen, nu toch maar toegegeven dat het niet ok is en naar de dokter geweest. Ik was ook al een tijdje minder naar Jenara aan het gaan, toch zeker in de week, om mijn energie te sparen om te kunnen blijven werken. Ben nu 2 weken thuis en heb medicatie gekregen, dus hopelijk voel ik me snel weer fitter!
In mijn hoofd ben ik in ieder geval heel gemotiveerd om intensiever te gaan trainen en rijden, aangezien Jenara daar fysiek nu wel echt klaar voor is! Nu ik nog :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 19:32 



 
Profiel   

Ik heb een bucas power turnout light op liggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 19:51 



 
Profiel   

Alba voelt zich al behoorlijk thuis hier :j
Voor een verwilderd paard vind ik haar erg chill. Ze mist wel wat vertrouwen, maar daar werken we rustig aan.
Ze heeft vanmiddag heerlijk buiten gespeeld met mijn twee andere paardjes. Ze is in ieder geval niet bang voor water <<)
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 14:52 



 
Profiel   

Wij vandaag voor de eerste keer een bosritje gemaakt. De eerste keer was het nogal een fiasco dus voor de zekerheid martingaal om gedaan maar wat was hij braaf <3 geen pas verkeerd gezet, hij was zo aan het genieten! Teugels los, zelfs met draf. Wat een werelddier! <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 12:37 



 
Profiel   

Lekker Autumn, fijn dat het goed ging nu. Goede ervaring voor jullie beiden :D. Was het niet druk in het bos?

Lideli, wat een leuk dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:31 



 
Profiel   

Dais_ schreef
Lekker Autumn, fijn dat het goed ging nu. Goede ervaring voor jullie beiden :D. Was het niet druk in het bos?

Lideli, wat een leuk dier!


Absoluut. Mijn droom om ooit een keer naar de Veluwe met mijn eigen paard te gaan komt zo wel dichtbij :D
Nee, eigenlijk niet zo nog. Maar 2 keer andere ruiters tegengekomen. Wel waren we in de ochtend, scheelt misschien ook :)


Laatst bijgewerkt door Autumnn op 24-10-21 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 21:43 



 
Profiel   

lideli schreef
Alba voelt zich al behoorlijk thuis hier :j
Voor een verwilderd paard vind ik haar erg chill. Ze mist wel wat vertrouwen, maar daar werken we rustig aan.
Ze heeft vanmiddag heerlijk buiten gespeeld met mijn twee andere paardjes. Ze is in ieder geval niet bang voor water <<)
[ [url=m/YHUgtz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Y0n9Y5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xkYuqV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een heerlijk clubje daar zeg, lijkt alsof ze goed met elkaar om kunnen :)
Zijn die Spanjaarden altijd van die waterratten? Nero is ook niet bang van water zeg maar en de PRE die ik wel eens reed speelde ook graag met water

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 21:46 



 
Profiel   

Autumnn schreef
lideli schreef
Alba voelt zich al behoorlijk thuis hier :j
Voor een verwilderd paard vind ik haar erg chill. Ze mist wel wat vertrouwen, maar daar werken we rustig aan.
Ze heeft vanmiddag heerlijk buiten gespeeld met mijn twee andere paardjes. Ze is in ieder geval niet bang voor water <<)
[ [url=m/YHUgtz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Y0n9Y5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xkYuqV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een heerlijk clubje daar zeg, lijkt alsof ze goed met elkaar om kunnen :)
Zijn die Spanjaarden altijd van die waterratten? Nero is ook niet bang van water zeg maar en de PRE die ik wel eens reed speelde ook graag met water


Die van mij vindt water helemaal niks. Bang voor vieze voeten denk ik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:18 



 
Profiel   

Mijn dames staan graag te kappen in waterplassen. Of ze gaan er in liggen rollen als het warm is.

Als het koud is niet, dan zijn ze doodeng :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 18:34 



 
Profiel   

Amias:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:48 



 
Profiel   

mrie schreef
Heel trots
[ [url=m/nGexe2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knapperd zeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:49 



 
Profiel   

:wow: Wat kan een paard toch veranderen in een half jaar..!

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 22:26 



 
Profiel   

mrie schreef
Amias:
[ [url=m/nGexe2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw die is knap! Als iemand hem mist, niet bij mij zoeken!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 22:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 346 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen