Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 352 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

 
Profiel   

Dankjewel dames, ze klonk echt als het perfecte plekje, dus ik hoop echt dat ze hem wil, zou zo fijn zijn voor hem <3

Autumn, wel op zoek in de zin van dat ik MP in de gaten houd, maar nog niet echt iets gevonden dat ik zeg, dat is hem/haar. (En sowieso nu nog allebei de stallen vol staan :+ De 3-jarige van m'n vriend gaat in januari op pension).
Mocht Fuego verkocht worden dan koop ik wel een 2e mini erbij omdat onze mini anders straks alleen zou komen te staan en dan zie ik wel of ik nog iets ga vinden wat wél geschikt is voor mij :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 13:12 



 
Profiel   

Wat een leukerds komen er weer voorbij!
Zal weer eens wat actiever gaan meelezen en reageren. Hier mensen die aan Working Equitation doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 22:57 



 
Profiel   

In mijn dromen vooral. Helaas niet in praktijk haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 18:05 



 

Mijn schimmel doet wel graag alsof, telt dat ook? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 18:09 



 
Profiel   

keeyzie schreef
Wat een leukerds komen er weer voorbij!
Zal weer eens wat actiever gaan meelezen en reageren. Hier mensen die aan Working Equitation doen?


Ja, ik reed met Villa working equitation, deden WE1. Laatste 2 jaar geen wedstrijden meer gedaan

Met Goya reed ik WE2.
Donny is nog niet onder het zadel, denk wel dat hij er voor geschikt is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 18:38 



 
Profiel   

Amias en ik hebben weer een passend zadel, hèhè dat heeft lang geduurd. Marie is blij!!
Dat wilde ik even delen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 21:18 



 
Profiel   

Wat fijn mrie! Wat een zoektocht is dat altijd hè. Wat heb je voor 1?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 21:41 



 
Profiel   

Tis een Wintec Isabella Werth geworden. Iets wat ik nooit verwacht had want ik wilde nooit wintec en mijn budget was veel ruimer dan dat ik nu betaald heb. Maar mijn beest vond hem fijn en ik ook.
Ik had een heel fijne zadelpassert gevonden (poging drie) die meteen alles aanpaste zoals het aangepast moest worden en die echt wel verstand van paardenruggen had. Een kerel met een bus met daarin een werkplaatsje in plaats van een meisje met wat zadels achter in de auto. (nu hem niet te veel ophemelen want dat is de goden verzoeken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 21:53 



 
Profiel   

Fijn mrie
Niks zo vervelend als geen passend zadel hebben

Ik had een wintec pro, helaas passte die kira niet, baalde er van want is echt een fijn zadel.
Die nieuwe modellen van wintec zijn idd verbeterd

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 08:06 



 

Ik heb ook een wintec voor de 5-jarige, uiteindelijk ga ik wel over op wat anders blijvends.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 08:48 



 
Profiel   

Super fijn mrie!

Neva heeft mok linksachter. Staat hartstikke droog in gedraineerde paddock zonder plassen en ‘s nachts in een schone stro stal (wordt elke dag uitgemest). Dus even balen. Maar is niet anders, we gaan maar smeren en scrubben op advies van de dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 11:37 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Ik heb ook een wintec voor de 5-jarige, uiteindelijk ga ik wel over op wat anders blijvends.


Over een paar jaar krijgt hij een echt grote paardenzadel, ik ga vast sparen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 14:27 



 
Profiel   

Ik had afgelopen zaterdag een clinic op stal dus Nero mocht weer aan de bak! We hadden eerst een analyse, dus ze gingen kijken waar we in de clinic aan gingen werken. Vooral ontspanning in zijn rug en veel galop. Laat ik dat nu net het moeilijkste vinden :Y)
Meneer vond de analyse heerlijk :') hij ging er helemaal voor staan.
[ img ]
Daarna in de knotten!
[ img ]
En volgens mij is dit mijn eerste rijfoto op Bokt ooit _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:07 



 
Profiel   

Hoi Carlos is nu een week bij ons. Het valt me op dat hij met rijden geen druk wil zeg maar. Met een lange teugel is hij relaxt rond te sturen. Ik had al veel gelezen erover. Ik heb er nu een dubbel gebroken bit in, die had ik nog maar ik denk dat hij deze niet prettig vind. Wat voor bit gebruiken jullie. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:15 



 
Profiel   

Mijn PRE heeft altijd echt een of twee maanden nodig om te wennen op een nieuwe stal. Wellicht speelt dat mee?

Ik rij met een Kimblewick hefboom stang met tongboog. Dit is het enige bit wat mijn merrie verdraagt (kan niet tegen gewiebel en druk in haar mondhoeken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:19 



 

Is ook wel echt een pré dingetje hoor, achter het bit kruipen. Ik rijd mijn merries op een Myler en mijn tijdelijke project op een ongebroken trens.

Maar ook vooral rijtechnisch aan werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:30 



 
Profiel   

dobbel schreef
Hoi Carlos is nu een week bij ons. Het valt me op dat hij met rijden geen druk wil zeg maar. Met een lange teugel is hij relaxt rond te sturen. Ik had al veel gelezen erover. Ik heb er nu een dubbel gebroken bit in, die had ik nog maar ik denk dat hij deze niet prettig vind. Wat voor bit gebruiken jullie.


Ik heb een Sprenger Duo Watertrens, het is een ongebroken kunststof bit. Dat is het enige wat rust geeft in de mond bij die van mij, misschien wilt die van jou ook wat meer stabiliteit in de mond? Ik heb er samen met een bitfitter na gekeken.

Misschien komt het ook door de verhuizing en is ie nog aan het settelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:33 



 
Profiel   

Friezenkind schreef
dobbel schreef
Hoi Carlos is nu een week bij ons. Het valt me op dat hij met rijden geen druk wil zeg maar. Met een lange teugel is hij relaxt rond te sturen. Ik had al veel gelezen erover. Ik heb er nu een dubbel gebroken bit in, die had ik nog maar ik denk dat hij deze niet prettig vind. Wat voor bit gebruiken jullie.


Ik heb een Sprenger Duo Watertrens, het is een ongebroken kunststof bit. Dat is het enige wat rust geeft in de mond bij die van mij, misschien wilt die van jou ook wat meer stabiliteit in de mond? Ik heb er samen met een bitfitter na gekeken.

Misschien komt het ook door de verhuizing en is ie nog aan het settelen.


Hij is verder heel relaxt al dikke maatjes met zijn 2 weidemaatjes. Het is echt als ik de teugels oppak plop hoofd zo hoog mogelijk . Laat ik de teugels weer Lisa flop hij zakt weer. Der hulpen zitten er wel op eenzijdige beendruk werkt goed bv. Balans is er nog niet voldoende maar ook door de onrust in denk echt het bit gevoelsmatig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:52 



 
Profiel   

Die van mij moet ik ook met zo min mogelijk contact rijden, is daar ook heel gevoelig in.

Vorig jaar ook diverse bitten geprobeerd, gelukkig is ze heel duidelijk
Dubbel gebroken was echt ene ramp, ik hoor van velen dat Spanjaarden dit niet fijn vinden.

Die van mij loopt super met een myler level 2 bustrens, sperriem er af en neusriem zo los als ie kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 14:15 



 
Profiel   

Rianne1807 schreef
Die van mij moet ik ook met zo min mogelijk contact rijden, is daar ook heel gevoelig in.

Vorig jaar ook diverse bitten geprobeerd, gelukkig is ze heel duidelijk
Dubbel gebroken was echt ene ramp, ik hoor van velen dat Spanjaarden dit niet fijn vinden.

Die van mij loopt super met een myler level 2 bustrens, sperriem er af en neusriem zo los als ie kan.


Dank je wel, lastig hè ik kan wel tig bitten kopen. Wanneer heb je de juiste hè

Denk maar eens opzoek naar een bitfitter in mijn omgeving de Noordoostpolder. Als iemands tips heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 14:44 



 
Profiel   

Hm bij ons op stal is weleens een bitfitter geweest, dus ze zijn er wel in onze omgeving.
Die van mij rijd ik met een Sprenger WH ultra, maar ik gebruik mijn teugels bijna niet, dus dan is het om het even denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 14:57 



 
Profiel   

dobbel schreef
Rianne1807 schreef
Die van mij moet ik ook met zo min mogelijk contact rijden, is daar ook heel gevoelig in.

Vorig jaar ook diverse bitten geprobeerd, gelukkig is ze heel duidelijk
Dubbel gebroken was echt ene ramp, ik hoor van velen dat Spanjaarden dit niet fijn vinden.

Die van mij loopt super met een myler level 2 bustrens, sperriem er af en neusriem zo los als ie kan.


Dank je wel, lastig hè ik kan wel tig bitten kopen. Wanneer heb je de juiste hè

Denk maar eens opzoek naar een bitfitter in mijn omgeving de Noordoostpolder. Als iemands tips heeft


Myler mag je 2 weken testen en terug sturen als ie niet bevalt.
Ik heb toen telefonisch contact opgenomen voor advies welk myler bit ik het beste kon nemen, misschien een optie voor je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 15:04 



 
Profiel   

Als hij bij teugels oppakken meteen zijn hoog omhoog gooit heeft dat vaak te maken met een gebit wat niet goed is en niet zozeer met een bit. Ze kunnen met een dubbel gebroken bit misschien wat rommelig zijn in de aanleuning maar niet hun hoofd de lucht in steken. Ik denk dan eerder aan wolfskiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 15:16 



 
Profiel   

_Zsazsa_ schreef
Als hij bij teugels oppakken meteen zijn hoog omhoog gooit heeft dat vaak te maken met een gebit wat niet goed is en niet zozeer met een bit. Ze kunnen met een dubbel gebroken bit misschien wat rommelig zijn in de aanleuning maar niet hun hoofd de lucht in steken. Ik denk dan eerder aan wolfskiezen.


Niet helemaal mee eens. Die van mij gooide gewoon het hoofd omhoog, af en toe zo hoog dat ik dacht dat ik een kopstoot zou krijgen, instructrice zei dat ik het hoofd ‘naar beneden moest trekken‘ want het kon nooit aan zn simpel bit liggen toen ik zei dat ik een bitfitter liet komen. Was niks aan de hand met het gebit, zadel, nek, rug etc. puur het bit (dubbel gebroken watertrens) ongebroken bit erin en het was gelijk over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 17:31 



 
Profiel   

De rommelige aanleuning herken ik wel! Ik rij met een dubbel gebroken kneveltrensje momenteel, maar ben al langer aan het denken om over te schakelen op een ongebroken.
Ik zie hier een aantal namen voorbij komen, maar zie soms door het bitbos de bitten niet meer ...
Kunnen jullie een paar ongebroken bitten aanraden eventueel? Ik wil ook al een tijdje een bitfitter laten komen, maar financiëel komen er steeds dingen tussen waardoor dat even niet lukt :'(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 17:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 352 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen