Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 259 van de 404 [ 10096 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262 ... 404  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

 
Profiel   

Ah nou ik heb een heerlijke week achter de rug (niet dus).

Te horen gekregen dat het stalgeld omhoog ging met 70 euro. Ja dat gaat gwen dus mooi niet doen. Vandaag dus jelske zijn spullen over brengen en morgen jelske inspannen en dan naar zijn nieuwe huis rijden.

Volgende week heb ik een gesprek met iemand die jelske wellicht wil leasen en tevens beginnend gastouder is. Dus ik sla misschien twee vliegen in 1 klap.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 08:17 



 
Profiel   

Ik duim voor je dat het gaat lukken!

Vervelend telkens dat verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 08:56 



 
Profiel   

Absolem schreef
Ah nou ik heb een heerlijke week achter de rug (niet dus).

Te horen gekregen dat het stalgeld omhoog ging met 70 euro. Ja dat gaat gwen dus mooi niet doen. Vandaag dus jelske zijn spullen over brengen en morgen jelske inspannen en dan naar zijn nieuwe huis rijden.

Volgende week heb ik een gesprek met iemand die jelske wellicht wil leasen en tevens beginnend gastouder is. Dus ik sla misschien twee vliegen in 1 klap.


Tjee, das ook wel een enorme verhoging. Hopelijk komt er snel een oplossing

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 09:12 



 
Profiel   

Absolem schreef
Als iemand Jelske wil leasen voor twee dagen in de week vanaf april /mei zo'n beetje... hoor ik het graag. Hij staat in de omgeving van Barneveld.

Iedereen in dit topic weet dat ik geen makkelijk jaar achter de rug heb. Helaas ziet het er naar uit dat het nog zo 'n jaar gaat worden komend jaar.
Dus ik moet even wat tijd en ruimte/rust om handen zien te krijgen.

Wedstrijden rijden mag gewoon maar vervoer en startkaart moet zelf geregeld worden.


Eerder leasen mag ook. Maar dan kan er nog niet onder het zadel gereden worden.

Jammer dat het te ver is, anders had ik wel interesse.

Bizar zeg zo'n verhoging van 70 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 09:38 



 
Profiel   

Het zit je niet mee Absolem! Hopelijk is het nu voorlopig klaar met de nieuwe leaser ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 09:43 



 
Profiel   

Getty_Maan schreef
Ik duim voor je dat het gaat lukken!

Vervelend telkens dat verhuizen.



Ik heb echt massel dat het zo een makkelijk paard is. Genoeg paarden die helemaal compleet van hun aprepo zouden zijn nu door al dat verkassen en gedoe steeds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:55 



 
Profiel   

Ik kruip ook even onder mijn najaarsviesweerdepressiesteen vandaan.
Helemaal bijgelezen! Zag weer een nieuwe actieve bokker! Fijn dat je tweede wedstrijd alweer veel fijner ging!

Getty maan. Wat vervelend dat je enter wat sukkelt met kwaaltjes. Oerbalans is wel goed! Benieuwd of het helpt!

Absolom, wat een verhoging ineens! Heb je wel weer een goed plekje gevonden? En wat loopt ie mooi ingespannen!
Met de telefoon kan ik onmogelijk heen en weer scrollen maar ben weer helemaal bij. Zal weer wat trouwer lezen en reageren maar is ook zo druk steeds.
Afgelopen weken hebben we onze Pien gespeend. Ze is nu 8,5 maand oud. Ivm
haar navelbreuk kon het niet eerder omdat de merrie mee was naar de kliniek. Nu logeert mama even bij vrienden en is Pien thuisgebleven. Ze wordt zo groot nu! [ img ]
Hoop dat ze volgend jaar de wei op kan met onze entermerrie en dat ze zo mooi samen op kunnen groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 09:45 



 
Profiel   

Absbloem
Super balen zeg zit je ook echt niet mee hoop dat je volgend jaar wat meer geluk! Fijn dat je bijna verzorgster heb en jelske zo makkelijk is!

Ynkes, pien is zo mooi maar dat wist je al!
Fijn dat afspenen goed is gegaan

Update vanuit mijn paardjes
De veulens doen het heel goed quick komt weer helemaal bij en gaat er goed uitzien!

Daarentegen gaat het met me merrie zoè iets minder
Week geleden leek het wel of ze zich verslikte met rijden ben toen ook gelijk gestopt ze kuchte ook wat en leek net of ze slijm had wat niels los kwam,
Dacht eerst van had voor transpoort wortel gegeven misschien zat dat dwars of kwam door de binnebak waar het erg benauwd was.
Paar dagen later buiten gereden en het was alleen maar briezen zodra ik me teugels aannam dat was gister dus ook weer zo ze lijkt ergens last van te hebben ..
morgen maar de DA bellen iemand enig idee? :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 10:16 



 
Profiel   

Hoi ook ik ben weer helemaal bijgelezen. Door drukte en ziekte helaas wat minder actief geweest. Zag een hele mooi buitenpiste voorbij komen.@Boemel eindelijk kun je fijn thuis rijden.
@Absolem, balen dat je weer moet verhuizen. Een prijsverhoging van 70 euro is ook wel absurt veel in een keer. Gelukkig is je paardje erg makkelijk en sta je op een fijne plek.
@Ynkes, fijn dat het afspenen goed is gegaan.

Hier is Maike alweer ruim over de helft van haar dracht. Ze doet het op het moment erg goed.
Op een of ander manier zit zij erg laag in de weerstand. Ze is op Cushing getest maar dat heeft ze gelukkig niet.
Iekje zit ondertussen op de bijna helft van haar dracht. Wij zijn nu drie weken bezig met haar zadelmak maken. Ik denk dat zij zadelmak is geboren. Wat een makkelijk paard.
Ze rijdt al los in de buitenbak. Ik denk dat ze nog twee maandjes gereden kan worden. Dan gaat haar buik zeker in de weg zitten.
Sterre is 9 oktober naar de opfok gegaan. Het was nog een heel gedoe om haar in de trailer te krijgen. Moeder stond op de trailer in de ruststand. Sterre weigerde om ook maar één been op de klep te zetten. Ze was ondertussen ook bijna 7 maanden en die til je niet zomaar even de trailer in. Uiteindelijk na een uur de DA gebeld. Die heeft Sterre iets verdoofd. Daarna gaf ze haar verzet op en stond ze veilig op de trailer naast mams. Verder is alles goed gegaan. Wel heel rustig gereden omdat Sterre suf was. Ruim een uur laster toen wij aankwamen was Sterre weer helemaal bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 10:24 



 
Profiel   

@Sannahtris, het kan zijn dat ze door het verslikken haar luchtpijp iets geïrriteerd heeft. Dat geeft dan een reactie als ze aan het werk gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 10:39 



 
Profiel   

Boemel ik zag op Facebook een prachtige bak voorbij komen, wat fijn zeg.

Wauw wat is Pien knap, ze lijkt groter dan mijn enter, heeft ze maatje cob om?

Fijn dat de veulens goed gaan sannah. Helaas geen idee wat betreft je merrie, hopenlijk valt het beetje mee.

Ook fijn dat iekje het rijden zo goed oppakt, kan je straks na het veulen zo weer opstappen en verder trainen. Er zit wel een kop op Sterre, dat wordt later nog wat :+

Met Maan gaat het trouwens goed, benen zijn weer mooi slank en ze is erg happy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:09 



 
Profiel   

Getty Maan. Pien is ongeveer 1.45. Maar heeft mega veel hals en front. Ze toont heel groot. Onze enter van het jaar daarvoor is ongeveer 1.52. We hebben ook nog een enterhengst. Die wordt in maart 2 en is al 1.57. Dan zijn die merrie maar kuikens

Fijn dat het weer goed gaat met Maan!

Fleuribelle
Fijn dat de merrie zo makkelijk is zeg! Waar staat Sterre in de opfok?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 13:35 



 
Profiel   

De award voor braafste jonkie van het jaar gaat naar jelske.

Dwars door het dorp heen overgestoken naar zijn nieuwe stal toe. :+. Hij gaf nergens om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:00 



 
Profiel   

Getty_Maan schreef
Boemel ik zag op Facebook een prachtige bak voorbij komen, wat fijn zeg.

Wauw wat is Pien knap, ze lijkt groter dan mijn enter, heeft ze maatje cob om?

Fijn dat de veulens goed gaan sannah. Helaas geen idee wat betreft je merrie, hopenlijk valt het beetje mee.

Ook fijn dat iekje het rijden zo goed oppakt, kan je straks na het veulen zo weer opstappen en verder trainen. Er zit wel een kop op Sterre, dat wordt later nog wat :+

Met Maan gaat het trouwens goed, benen zijn weer mooi slank en ze is erg happy.


Ja, ik ben echt zo ongelooflijk blij met de bak.

Ik was echt oprecht verdrietig dat de vorige bak zo verschrikkelijk slecht was en het vooruitzicht de hele winter geen bak te hebben.

Gelukkig hadden we een rijbakbouwer die heel goed met ons meedacht en was het weer ons gunstig.

Het weekend ontzettend fijn op beide paarden gereden. Ik wist niet dat ik zulke fijne paarden had :D.

Maar, zonder gekheid, ik ben echt zo dankbaar dat dit voor ons mogelijk was.

De nieuwe kozijnen komen over een paar jaar wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:35 



 
Profiel   

Absolem schreef
De award voor braafste jonkie van het jaar gaat naar jelske.

Dwars door het dorp heen overgestoken naar zijn nieuwe stal toe. :+. Hij gaf nergens om.


Wat heerlijk zeg als ze zo stoer zijn.
Ik durf dat met mn 7 jarige nog niet aan :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:36 



 
Profiel   

Sterre staat in Ommeren bij Friesepaarden opfok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:34 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds op zoek, van alles bekeken maar het ideale paard nog niet tegengekomen. Nu hoor ik van verschillende mensen dat ik nog even moet wachten aangezien de prijzen waarschijnlijk binnenkort weer gaan zakken, iemand die hier een beetje in de handel zit en daar zicht op heeft? Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar ben wel benieuwd of ik over een half jaar misschien wel een jong braaf beleerd paard onder de 10.000 ga kunnen vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:11 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Ik ben nog steeds op zoek, van alles bekeken maar het ideale paard nog niet tegengekomen. Nu hoor ik van verschillende mensen dat ik nog even moet wachten aangezien de prijzen waarschijnlijk binnenkort weer gaan zakken, iemand die hier een beetje in de handel zit en daar zicht op heeft? Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar ben wel benieuwd of ik over een half jaar misschien wel een jong braaf beleerd paard onder de 10.000 ga kunnen vinden


Afgezien van het feit dat in de winter de prijzen wel wat lager liggen, geloof ik dat de hoge prijzen nog wel even aanblijven.

Heb je de Nieuwe Heuvel al geprobeerd.
Vorig jaar hadden ze leuke merries vanaf eur 7500.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:06 



 
Profiel   

Dat is voor mij wel een stukje weg om te rijden, maar is wel de moeite waard om even contact op te nemen ja. Bedankt! Moet wel zeggen die handel stallen weten heel goed waar het geld te verdienen is, dus als die paarden voor 7500 verkopen begin ik me af te vragen of er iets mis mee is

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:36 



 
Profiel   

Ik denk zelf dat de markt niet heel hard meer gaat dalen.

Maar zeker weten doe je het niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:45 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Dat is voor mij wel een stukje weg om te rijden, maar is wel de moeite waard om even contact op te nemen ja. Bedankt! Moet wel zeggen die handel stallen weten heel goed waar het geld te verdienen is, dus als die paarden voor 7500 verkopen begin ik me af te vragen of er iets mis mee is


Ik had een erg goed gevoel over ze.
We mochten ze los in de bak zien en indien we oprecht geïnteresseerd waren in een jong paard, dan gingen ze dat paard gerichter trainen.
Na 2 a 3 weken zouden ze ons terugbellen en dan konden we proefrijden.
Als we dan nog steeds enthousiast waren, konden we of paard in training laten of meenemen.

Keuren was geen enkel issue.
Paarden waren geen ster geworden op de keuring en dat was reden van verkoop.

We hebben uiteindelijk geen paard gekocht omdat de ene drachtig was en de ander net te klein en popperig voor mn vriend.

De communicatie liep fijn en duidelijk. Geen gepush.

Als ik op zoek ga naar een jong paard, ga ik als 1e daar kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:47 



 
Profiel   

En had je dan voor 7500 een beleerd paard? Of ging de prijs dan ook weer omhoog met de training

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:10 



 
Profiel   

Paarden bij de nieuwe heuvel zijn gewoon gezond. Maar die houden de crème de la crème zelf. En die niet goed genoeg zijn verkopen ze idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:11 



 
Profiel   

Oké nou vraag is dan wat is niet goed genoeg? Kijk als ze niet ster worden is voor mij niet heel belangrijk, maar zoek wel een paard om fijn de sport mee in te kunnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:34 



 
Profiel   

Absolem schreef
Paarden bij de nieuwe heuvel zijn gewoon gezond. Maar die houden de crème de la crème zelf. En die niet goed genoeg zijn verkopen ze idd.


Dat ja. En de paarden die wij te zien waren vonden we echt knappe dieren. Maar voor hun niet knap genoeg :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 259 van de 404 [ 10096 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262 ... 404  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen