Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 261 van de 404 [ 10084 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264 ... 404  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

 
Profiel   

De fysiotherapeut zag al eerder dat ze niet helemaal rat liep, dat was al twee weken voor de keuring toen ik haar ook mee had. Toen schoof ik het op disbalans, ik zat er toen op en ze moest natuurlijk nog wel haar balans zoeken met ruiter op haar rug. Ze is nu behandeld door een fysio en alweer wat langer in training, maar ik weet dus niet of ik het voor een sportpaard aan zou durven. Ze is drie jaar.
Getty wat balen zeg, beterschap!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:45 



 
Profiel   

Moeilijk he Nynke, ik heb ook lang gezocht naar Friezen en uiteindelijk met alle 3 pech gehad terwijl ze van een dure stal kwamen.
Ik heb Emma gisteren verkocht dus in het nieuwe jaar rustig op zoek naar een nieuwe Fries. Onbeleerd dit keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 15:52 



 
Profiel   

Ja heel lastig! Sterkte! Heb net met mijn fysiotherapeut afgesproken dat we nog een keer bij de 3-jarige merrie gaan kijken. Ze is nu weer een maand verder in training en behandeld, dus misschien is er verbeterd

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:46 



 
Profiel   

Ik was jullie topic kwijt!
(en niet bijzonder actief op bokt geweest ook....)

Misschien weten jullie nog wie ik ben haha
Die ene die in januari een vreselijk lelijk jonge frieze hengst had gekocht (een hette x olgert)
Dat lelijke eendje is bijzonder veranderd afgelopen maanden, hij is onder zadel en heeft afgelopen zaterdag in lunteren een 4e plek behaald met de eerste selectie voor de friesian talent cup.

[ img ]

Nynkex01, daarmee wil ik meteen aanhaken op jouw zoektocht.
Ik ben in Januari begonnen met de zoektocht, heb een ietwat slechte ervaring met okkema gehad, en uiteindelijk via via bij de verkoper uitgekomen van mijn huidige paard.
Groen als gras, dik in het haar en echt nog niet in verhouding, dat drukte de prijs geloof ik wel iets.
heb er minder dan 10.000 voor betaald.
Ik zou je zoektocht misschien even on hold zetten en wachten wat er uit komt met de 1e bezichtigingen. wat niet door gaat naar de 2e bezichtiging kun je misschien wel leuk aankopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:11 



 
Profiel   

Wat fijn dat het zo goed gaat met hem!
Ik heb weer een heel leuk paardje gevonden, nette prijs knap dier maar nog niet doorgereden. Ze is nog te groen om proef te rijden. Twijfel gevalletje, ik kan haar kopen en laten doorrijden met het risico dat ik er geen klik mee heb, maar dan kan ik haar natuurlijk ook altijd weer verkopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:12 



 
Profiel   

Dat risico heb ik ook genomen toen ik Odin kocht. Die kon echt nog niets.
Maar ik vind karakter in de omgang ook veel zeggen, dus heb de gok genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:45 



 
Profiel   

Net even bij mn veulen geweest. Een Auwert x Epke. Ze is 9 maanden en al rond de 120. Is dat normaal of word dat een hele grote ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:45 



 
Profiel   

ivy_power89 schreef
Dat risico heb ik ook genomen toen ik Odin kocht. Die kon echt nog niets.
Maar ik vind karakter in de omgang ook veel zeggen, dus heb de gok genomen.


In de omgang is het echt een schatje! Maar jij bent geen pararuiter ;)
Wat normaal is weet ik niet, maar weet wel dat Epke groot fokt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:53 



 
Profiel   

Nee geen pararuiter :')
Gewoon puur uit interesse, is een fries qua beweging dan niet heftig?

Epke fokt groot, kennissen van mij hebben een epke gefokt, das wel een joekel

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 22:21 



 
Profiel   

Ik ben blind en verder fysiek gezond, dus grote beweging maakt voor mij niet uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 22:55 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Ik ben blind en verder fysiek gezond, dus grote beweging maakt voor mij niet uit :)

Ow wauw, echt helemaal blind of zie je gedeeltelijk?
Hele domme vraag misschien en off-topic maar hoe zit dat met telefoons en typen? Heb je geleerd waar de letters zitten of heb je een speciale telefoon? Idem met teksten lezen.
Vind je paardrijden op een vreemd paard niet super spannend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 22:59 



 
Profiel   

Ik kan met één oog een beetje licht en donker onderscheiden. Heb een iPhone daar zit standaard voice over op, dus zo kan ik typen en dingen lezen. Op een vreemd paard rijden ben ik geen held meer in nee, vroeger kon het me niets schelen stapte ik overal op maar nu ben ik wel iets voorzichtiger. Gelukkig heb ik een vriendin die wel overal op springt dus die kan mooi voor mij doorrijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 23:42 



 
Profiel   

Ik zit al een tijdje op bokt, maar dit had ik nog niet gezien. Wat leuk een topic over alleen friese paarden.

Hierbij stel ik onze paarden voor:
[ img ]
Nynke. (Sipke 420) Drachtig van Jurre 495
[ img ]
Boukje (Doaitsen 420) Drachtig van Jurre 495

[ img ]
Jaicke (Tsjalke 397) Drachtig van Tiede 501

[ img ]
Gerry (Norbert 444) Drachtig van Tiede 501


[ img ]
Sinne (Jurre 495)

[ img ]
En als laatste onze Symen. (Jurre 495)

Ik rij Nynke en Boukje, de rest is niet beleerd.
Groetjes, Lisa

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 07:46 



 
Profiel   

Mooie koppel ljongema! Fanatieke fokker? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 07:59 



 
Profiel   

Zou je bijna wel denken haha. We hebben tot nu toe 8 veulens gefokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 08:05 



 
Profiel   

Welkom Lisa, leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 08:56 



 
Profiel   

Ik zou het ook leuk vinden om met jullie mee te kletsen,
sinds kort mag ik zo nu en dan een Friese parel rijden, en geloof me
dat is echt héél anders dan de pony's en KWPN-ers die ik gereden heb.

Alleen al het uitzitten van zijn inmens hoogopgooiende draf is een uitdaging :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 09:08 



 
Profiel   

Wat leuk nieuwe mensen erbij, welkom!!

Stuk voor stuk knappe paarden jongema, ik rijdt een 3-jarige merrie van Jurre, heel fijn karakter heeft ze!

Wat voor parel rijd jij bij Bloem?
Ik ben niet anders gewend dan een Fries. 2 jaar geleden een haflinger beleerd en poosje gereden. Maar dat zat inderdaad qua doorzitten echt veel gemakkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:55 



 
Profiel   

Ik heb werkelijk geen idee wat er achter zit, ben ook niet zo thuis
in de Friese hengsten :o Wat ik zei, ik rij al jaren KWPN-ers dus dit
is echt een andere tak van sport :+

Het is een 8 jarige, iets wat flegmatieke ruin, hij is nog wat slap, maar zo
werkwillig, hij doet echt enorm zijn best <3! Hij is overigens wel een diesel,
het duurt even voordat hij op gang komt en ik echt wat kan doen, maar het moment
van echt "aan" staan wordt al steeds korter :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:07 



 
Profiel   

He, ik zag mijn foto bij uitgelicht, super leuk!

ljongema, leuk zo'n grote koppel friezen
Toevallig Jurre fan? haha

Bloembloem, ik rijd ook al een tijdje alleen friezen.
Vind het op kwpn'ers juist weer heel erg wennen aan de beweging hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:13 



 
Profiel   

Mooie paarden Lisa!

Helaas kan ik je niet helpen aan advies Nynke, zelf 2,5 jaar geleden 'per ongeluk' tegen een paard aan gelopen waar ik een enorme klik mee had. Ik had graag een volle Fries gehad, deze is volgens papier 93/94% Fries bloed maar ik kon hem gewoon echt niet laten staan. Gewoon via marktplaats, en gelukkig waren ze in die tijd nog iets beter betaalbaar en heb ik de mogelijkheid gehad om een aantal keren te proefrijden ipv 1x rijden en meteen moeten beslissen omdat de volgende kopers alweer voor de deur staan :+

Mijn paard wordt vanmiddag door mijn instructrice gereden. Hij is enorm vooruit gegaan de laatste tijd, dus ik ben benieuwd hoe hij loopt onder een betere ruiter. Ik ben inmiddels 21 weken zwanger en merk dat hij volop in de energie zit. Ik kan zelf wat minder fanatiek rijden en het frisse weer doet bij hem ook veel. Verder ook nog een grondwerk instructrice gevonden, dressuur aan de hand, hier gaan we 18 december voor de eerste keer heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:25 



 
Profiel   

Wat leuk; nieuwe bokkers erbij! Gezellig!
Mooie paarden Lisa! Leuk die Jurre's. Wij hebben er een 1.5 jarige merrie van.

Nynke; respect hoor! Weer met een nieuw paardje beginnen lijkt me dan een hele uitdaging. Jij zult ontzettend veel rijgevoel hebben. Ga je die ene merrie nog een kans geven of zoek je verder?

Horselover. Ons veulen is van februari 2021 maar die is nu rond de 1.45. Maar dat is echt een reus van een merrie. Ik denk dat 1.20 vrij normaal is hoor. Je hebt wel van die groeitabellen dan kun je de uiteindelijke maat wat voorspellen. Maar de groei gaat zo schoksgewijs en bij ieder paard weer anders.

[ img ]

Jij ook welkom bloembloem
Goed bezig zo te horen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 07:38 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen waarbij het paard in de koudere maanden ook wat stijver gaat lopen in de achterhand, en dan met name het hoger optrekken van de achterbenen? Ik dacht vorig jaar dat dat kwam omdat hij teveel op stal stond, maar nu staat hij volledige dagen buiten en doet hij het weer. Ik probeerde dus mijn oude filmpje ervan terug te vinden en toen kwam ik erachter dat dit probleem vorig jaar ook in december was begonnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:33 



 
Profiel   

Lys_PPA schreef
Zijn er hier mensen waarbij het paard in de koudere maanden ook wat stijver gaat lopen in de achterhand, en dan met name het hoger optrekken van de achterbenen? Ik dacht vorig jaar dat dat kwam omdat hij teveel op stal stond, maar nu staat hij volledige dagen buiten en doet hij het weer. Ik probeerde dus mijn oude filmpje ervan terug te vinden en toen kwam ik erachter dat dit probleem vorig jaar ook in december was begonnen.



Trekt ie zijn sprong hoger naar zijn kont toe? Of trekt ie zijn hoeven meer naar zijn buik toe? Dat is even een belangrijk verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:04 



 
Profiel   

Absolem schreef
Lys_PPA schreef
Zijn er hier mensen waarbij het paard in de koudere maanden ook wat stijver gaat lopen in de achterhand, en dan met name het hoger optrekken van de achterbenen? Ik dacht vorig jaar dat dat kwam omdat hij teveel op stal stond, maar nu staat hij volledige dagen buiten en doet hij het weer. Ik probeerde dus mijn oude filmpje ervan terug te vinden en toen kwam ik erachter dat dit probleem vorig jaar ook in december was begonnen.



Trekt ie zijn sprong hoger naar zijn kont toe? Of trekt ie zijn hoeven meer naar zijn buik toe? Dat is even een belangrijk verschil.


Ik denk het eerste, maar ik moet er dan echt even kritischer naar kijken om te zien dat ik gelijk heb. Vorig jaar heeft een osteopaat ernaar gekeken en ze kon verder niets raars vinden. Maar als het dit jaar zo blijft ga ik toch de dierenarts ernaar laten kijken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 261 van de 404 [ 10084 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264 ... 404  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen