Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 266 van de 404 [ 10084 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269 ... 404  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

 
Profiel   

SunnyHorse schreef
Hoe gaat het met het veulentje Getty? Al mooi uitgevouwen?

Zonnebloem, hoe is het met Jelmer? Niks aan als ze ziek zijn.

Ljongema, wanneer zijn jullie Jurres uitgerekend?

Hier gaat goed met de merrie, ze glimt en glanst zit mooi in haar vacht. We worden steeds leukere combinatie. Zowel onder zadel als voor de menwagen. Soms denk ik eraan om wedstrijden te starten. We zijn dan nu in vorm, het buikje begint ook te groeien. Als we echt op dreef raken dan moeten we met verlof denk ik.
Ze is begin Mei uitgerekend.

Komend weekend weer naar de opfok om ons jaarling op te zoeken.

Weet iemand toevallig of ik op een startkaart zowel dressuur als mennen-dressuur kan starten of moet je een discipline kiezen?

[ [url=m/5LCInd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier ook jaren een startpas voor mennen dressuur en dressuur o.h.z gehad.
Je hebt 2 verschillende startpassen nodig en dus ook 2 keer de kosten.
Bij mijn Menvereniging kan ik geen startkaart o.h.z. aanvragen dus ben ook nog lid van de rijvereniging.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:23 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie info!

Och jee, dan moet ik ook 2 verenigingen en 2 startpassen hebben, dat is teveel van het goede :+
En ze moet nog 14 weken, 3 maanden + 2 weken, dus ik denk dat we dit idee voor nu maar moeten laten varen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:04 



 
Profiel   

Volgens mij kun je gewoon via dezelfde vereniging een startpas en een startlicentie aanvragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:47 



 
Profiel   

Dat schiet al op met het veulen Sunnyhorse. Ach als je haar nu lekker voor elkaar hebt, is dat na de dracht vast ook zo weer klaar.

Wat fijn dat het goed gaat met het veulen Getty.

Zonnebloem wat vervelend! Hopelijk issie al wat opgeknapt inmiddels?

Hier weinig nieuws. Bijrijder rijdt nu 3 keer per week en ik poets, wandel en tut wat tussendoor met haar. Volgens mij vindt ze het allemaal wel prima

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:54 



 
Profiel   

Ik baal!
Er heerst droes op stal, ze gaan nu voor 4 weken dicht.
Grote kans dat Jelmer droes heeft, ik hoop maar dat ze zijn klieren, temperatuur en het eten goed in de gaten houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:44 



 
Profiel   

Oh nee Zonnebloem, dat is echt naar. Mag je nu zelf ook niet meer naar hem toe zeker? Spannend hoor! Duimen!

Hier ook alles ok. Jonkies groeien als kool. Onze twenterhengst meet inmiddels 1.62 en lijkt nog lang niet klaar met groeien. Hij doet het gelukkig heel goed na zijn beroerde periode in de opfok. En Pien is ook een reus.

We gaan misschien onze Z ruin te koop zetten, moeten ergens een keer wat verkopen maar is echt super moeilijk om te beslissen en te doen. Hikken er wat tegen aan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 07:38 



 
Profiel   

Dat meen je niet, vandaar dat hij niet fit was?
Sterkte, hopelijk knapt jelmer beetje knap op :(:)

Caroliene ziet er happy uit Marjolein, 3x in de week is prima, kan jij straks zo opstappen.

Verkopen is nooit leuk yneke, ben zelf ook van alles houden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:31 



 
Profiel   

Jakkes Zonnebloem. Al meer nieuws over zijn gezondheid?

Marjolein, is ook zo, ze pakt het straks ook vast weer op. Eerst maar veulentje baren. Wanneer verwacht jij weer op te stappen?

Ynekes, lastige keuze! De markt is wel goed, dat is opzich fijn. 1.62, zeker een reus! Fijn dat hij lekker groeit na zijn dip.

Vandaag ook naar de opfok geweest. Vindt het nog steeds eerder een veulen dan een jaarling. Verwacht de transformatie naar een echte jaarling als ze lekker de weides opgaan. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 14:10 



 
Profiel   

[ img ]
Hopelijk voor jullie ook een heerlijk paardendagje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 13:53 



 
Profiel   

SunnyHorse schreef
[ [url=m/WFVnhQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hopelijk voor jullie ook een heerlijk paardendagje!



Nee heerlijk thuis. Na deze pokke week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 14:44 



 
Profiel   

Ohh wauw dat ziet er heerlijk uit sunny!!

Hier weer even lekker frisse vlechten erin gedaan en even gewassen, Grytsje had erge jeuk. Komt ook door het mega verharen, komt me toch een haar vanaf..

En nog even van de kleine man mogen genieten.

[ img ]

Verder zat ik deze week in quarantaine, was positief getest.. Verder geen klachten, maarja je mag dan niet zoveel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 14:52 



 
Profiel   

Fijn Marjolein een bijrijder!

Lastig hoor Yneke, hoeveel hebben jullie er nu?

Heerlijk zo'n ritje sunnyhorse, is dat vlakbij?

Heerlijk veulen Getty, hoe oud is hij nu?

We mogen voorlopig niet naar de opfok dus moeten het helaas met af en toe een update doen.
Helaas heb ik nu zelf ook corona.
Met Jelmer gaat het gelukkig eindelijk wat beter, hij is ook zonder koorts remmers stabiel in temperatuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 16:43 



 
Profiel   

Oh jakkes Zonnebloem corona. Hopelijk heb je er niet te veel last van?
Gelukkig gaat het met Jelmer beter.

Wat een heerlijke foto Getty! Nu weer lekker uit quarantaine gelukkig dus!

Oh oh Absolem. Klinkt niet zo goed?

Sunnyhorse wat een heerlijke foto. Ik mis het bos echt als ik zulke foto's zie. <3 Ik hoop in april te bevallen dus dan hopelijk eind mei weer zelf rijden.

Vandaag ook lekker gewandeld buiten een blok om. Bijrijder er op en moeke even wandelen.

Ynekes al een flinke Twenter, wel balen van je ruin lastige beslissing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 18:10 



 
Profiel   

Wat een droppie Getty <3

Absolem, wat heb je allemaal meegemaakt deze week?

Eind mei weer beginnen, precies als mooie seizoen beginnen is Marjolein. Eind april schiet al op!

Zonnebloem, jullie hebben ook zo pech op gezondheid gebied. Hopelijk gauw achter de rug. Het gebied waar die foto gemaakt is, is het Drents Friese Wold. Daar ben ik iedere zondag ochtend, kan er geen genoeg van krijgen. 20 minuten met de trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 18:49 



 
Profiel   

Sunnyhorse; wat een mooi front met mooi koppie! Wat vr een is het ook maar weer? En lekker zo'n bosritje! Zou ook wel wat dichter bij het bos willen wonen.

Op je vraag; we hebben zes eigen friezen. Mijn Jasper sportruin, 2 stermerries en dan een hengst van bijna 2, onze Oukje van 1,5 en Pien van 1. En dan staan ook nog twee merries bij ons waar mijn dochter op rijdt. Ik merk gewoon dat er zo veel drukte is met werk en alles rond de paarden dat ik zelf niet vaak ah rijden toe kom waardoor hij nu te veel stil staat, terwijl het zo'n kwaliteitsvol fijn paard is die graag werkt, op pad gaat en graag mee op wedstrijd mag. En de fokkerij kost ook genoeg waardoor er toch ergens eens eentje verkocht moet worden. Lastig hoor want ik wil het liefst alles houden. Dus het blijft nog bij denken over..

Zonnebloem.. fijn dat je paard niet te ziek lijkt. En vr jezelf ook beterschap!

Getty; wat een kleine knapperd zeg!

Marjolein; voor je het weet is het zover! Maar snap wel dat je het mist hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 07:39 



 
Profiel   

Ze is een Wolfert x Doaitsen. Maakt redelijk laagverwant. Bij sommige mensen schiet er meteen een siddering door het lijf als ze Doaitsen horen, maar ik herken daar helemaal niets van in haar terug! Ze heeft een enorm werklustige instelling, eerlijk en wakker, misschien tikkeltje eenkennig. En soms een echte merrie :+ maar qua karakter heel aansprekend. Ik wou dat ik haar kon klonen.

Ze heeft inmiddels 3 nakomelingen. Vierde in aantocht. Haar eerste nakomeling (niet in ons eigendom) is nu als drie jarige ster verklaard. We hopen dat de tweede nakomeling dit jaar naar de keuring gaat (ook niet in ons eigendom) en zijn erg benieuwd wat daar uit komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 23:27 



 
Profiel   

Ik kruip even onder m'n meeleessteen vandaan, want ik heb een vraag.
Wie kan me verder helpen wat keuringen betreft? Ik wil m'n ruin dit jaar voor stamboek opname laten keuren en ben op zoek naar info en/of tips waar ik allemaal rekening mee moet houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 11:06 



 
Profiel   

Nadia schreef
Ik kruip even onder m'n meeleessteen vandaan, want ik heb een vraag.
Wie kan me verder helpen wat keuringen betreft? Ik wil m'n ruin dit jaar voor stamboek opname laten keuren en ben op zoek naar info en/of tips waar ik allemaal rekening mee moet houden.



Waarom zou je geld uitgeven om een ruin te laten keuren? Wil je hem de verkoop in gooien? Anders zou ik het niet doen namelijk. Zonde geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 11:34 



 
Profiel   

Hij gaat in principe niet weg, maar je kan niet in de toekomst kijken en dan is het interessanter om hem in het ruinenboek te hebben staan denk ik....met het oog op verkoop ooit.
En hij heeft een prima papier en ook qua uiterlijk en gangen denk ik dat hij goed genoeg is voor het stamboek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 12:47 



 
Profiel   

Nadia schreef
Hij gaat in principe niet weg, maar je kan niet in de toekomst kijken en dan is het interessanter om hem in het ruinenboek te hebben staan denk ik....met het oog op verkoop ooit.
En hij heeft een prima papier en ook qua uiterlijk en gangen denk ik dat hij goed genoeg is voor het stamboek.



Zou het niet doen. Betere optie is dan op het sportpredicaat er op krijgen. Of een goede ibop.

Edit: een paard waar alle knoppen op zitten is beter verkoopbaar dan een paard wat in zijn jongere jaren ooit een ster predicaat heeft gehaald naar verder niks gepresteerd heeft.

Stel je wil hem op korte termijn verkopen. Dan is een ster predicaat wel weer interessant omdat het potentie laat zien. Maar hoe ouder ze worden. Des te meer dat predicaat te verwaarlozen is bij ruinen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 12:58 



 
Profiel   

Hij is nog 5 (wordt dit jaar 6) en pas in het laatste jaar zijn we wat meer aan het rijden. Een sportpredicaat is nog ver weg, maar wel een goede om te onthouden.
Ik wil hem als eerste in het stamboek hebben en kijken of hij ook een premie krijgt. De rest is lange termijn, voor nu leek me een stamboekkeuring het meest logisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 13:11 



 
Profiel   

Leuk om naar de keuring te gaan Nadia. Geen idee wat je precies zou willen weten maar je kunt veel info vinden op de kfps site. Ook de inschrijfformulieren voor de stamboek keuringen zijn daar te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 14:00 



 
Profiel   

Jinthe, ik ben juist benieuwd naar alles wat niet op de site staat.
Dus wat kan ik thuis voorbereiden/oefenen, wat moet ik wel en niet doen?
Netjes toiletteren en wassen is logisch, maar daarna houdt het bij mij op.
Voorbrengen wil ik laten doen, dat kan volgens mij op elke locatie wel voor je gedaan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 15:30 



 
Profiel   

Ik denk dat je het beste even contact op kan nemen met een stal die daar ervaring mee heeft en paarden voortbrengt, zij kunnen je vast vertellen wat jij alvast aan voorbereidingen kunt doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 15:31 



 
Profiel   

Ik ben het hierin wel met Absolem eens. Ik zou bij een ruin eerder gaan voor het sport predikaat dan voor stamboekopname. Mede inderdaad om de reden dat je toch niet kan fokken met een ruin. Echter misschien is het interessant voor de moederlijn ? Maar weet niet precies hoe dat zit met ruinen.

Zelf voorbereiden voor een keuring is volgens mij best wel pittig werk. Veel longe training evt. Met balkjes. Juist voer schema etc.

Misschien kan je hier nog wat interessante info uit halen.

https://www.phryso.com/keuringsklaar-ma ... -een-plan/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 16:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 266 van de 404 [ 10084 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269 ... 404  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen