Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 30 van de 34 [ 850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

 
Profiel   

Nou en zo is het ook hoor! Pluis heeft er nu plezier in en het doet haar lijf echt zichtbaar goed. Maar zodra het haar teveel word gaan we een tandje minder :j

Ik heb wat gemist geloof ik!
Dexter een aanval gehad?!

En janus overleden? We hadden toen nog contact gehad, wat verdrietig :n
Edje is ook wel een grote beer ja en een veulentje wat leuk! Deel je een foto met ons?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:34 



 
Profiel   

Ja half oktober was dat, heb daar ook niks van op Facebook gehad volgens mij. Alleen op instagram en in ons volgtopic.

13 oktober toen ik voor het werk de paarden nog ging voeren en op de wei zetten viel Dexter plots op de grond. Ze waren gewoon aan het eten en ineens krijgt Dexter van die stuiptrekkingen, zakt door zijn achterbenen en rolt achterover. Hij bleef toen op zijn rug liggen met zijn benen omhoog en zijn mond heel scheef heel spastisch precies, doodeng.

Op 20min heeft hij 4 van zulke aanvallen gehad maar telkens iets minder. Is ook maar 1 keer gevallen, die eerste keer alleen. Maar ik helemaal over de zeik natuurlijk, dierenarts gebeld die was er met een half uur maar daarna heeft hij het nooit meer gedaan. Tussen de aanvallen in ging hij ook gewoon eten alsof niks gebeurd was, hij leek totaal niet ziek. Tussen 2 en 3 ging hij ineens als een gek door de wei rennen en bokken, dan eten en toen kreeg hij het weer.

Raarste 20 min van mijn leven

Anyway, 1100€ en verschillende DA bezoeken later weet ik nog altijd niet meer dan ‘verhoogde leverwaardes’ uit het bloedonderzoek.
DA denkt aan vergiftiging maar we weten dus niks

Laat hem dus nu even een jaar (alle seizoenen een keer) staan om te zien of er iets dat triggert en ook omdat ik er echt niet op wilde zitten als dat nog eens gebeurde

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:28 



 
Profiel   

Huh wat eng zeg!! Jeetje!

[ img ]
Het is het veulentje rechtsvoor, ik heb totaal geen goede foto's nog := hij staat in de opfok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:15 



 
Profiel   

Wat heftig anouk!!
Ik zou ook wel 3x nadenken voor ik er weer op zou stappen ja.. Nou gelukkig voor Dexter is het hopelijk verleden tijd..

En wat een schatting veulen, leuk kleurtje ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 02:16 



 
Profiel   

Hebben jullie misschien tips? Ik zoek een vliegenmasker voor Nakiya. Het lijkt erop dat ze erg veel last heeft van wind op haar hoofd. Ze laat dit zien door haar hoofd te schudden & als ik met haar ga lopen wordt ze echt super plakkerig. Ze blijft op winderige dagen echt tegen mij aan lopen met haar hoofd zodat de wind haar gezicht niet raakt.

Nu had ik een full face masker zonder oren besteld X-Full maar dit past zowel niet dicht als over haar neus. Hebben jullie ervaring met een vliegenmasker, het liefste dus een die over de neus van onze grote vrienden heen past?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 19:44 



 
Profiel   

Ik bestel elk jaar opnieuw de X-Fulls van kramer

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 21:02 



 
Profiel   

Vliegenmaskers maken paarden blind wanneer het regent.. Dus nu met die regen erbij is dat misschien niet zo handig..

Misschien een gekke tip maar is ze ook gevoelig als je haar oren wil. Poetsen, voelen, aaien?

Want dan kan een osteopaat je misschien wel verder helpen, oren zitten vol zenuwen en een gevoelig oor wijst vaak op. Blokkades elders in het lichaam of orgaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 13:50 



 
Profiel   

Al een gewoon oornetje geprobeerd? Waarschijnlijk lost dat het probleem al op. Kramer heeft XL oornetjes voor een hele schappelijke prijs met klittenband aan de achterkant. Een beetje creatief knutselen en dan aan het halster vast maken.

https://www.kramer.nl/Paard/Vliegenbesc ... etje-Daily

Voor een Shire zijn ze iets wat aan de korte kant, maar ik haak er gewoon een rand bij aan, zodat het ook mooi bij mijn setjes past.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 23:08 



 
Profiel   

Daphara schreef
Al een gewoon oornetje geprobeerd? Waarschijnlijk lost dat het probleem al op. Kramer heeft XL oornetjes voor een hele schappelijke prijs met klittenband aan de achterkant. Een beetje creatief knutselen en dan aan het halster vast maken.

https://www.kramer.nl/Paard/Vliegenbesc ... etje-Daily

Voor een Shire zijn ze iets wat aan de korte kant, maar ik haak er gewoon een rand bij aan, zodat het ook mooi bij mijn setjes past.
[ [url=m/cQoA09.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat word ook kletsnat en koud met de regen nu.. Tenminste volgens mij zoekt ts zo iets voor buiten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 10:02 



 
Profiel   

Hallo allen. Graag wil ik mij in dit topic voorstellen.
Ik ben sharon en heb vroeger een geweldige shire merrie gehad.
Jane, we maakten fantastische bosritten en was altijd super relaxed. Ze heeft ons 3 prachtige veulens gegeven.
Omdat ik op een gegeven moment me meer wilde richten op western rijden en ik 2 paarden teveel vond heb ik haar verkocht. Wat heb ik een verdriet gehad. Ze heeft het super gekregen in het zwarte woud in Duitsland.
Inmiddels zijn we nu 10 jaar verder en ik begin steeds meer te verlangen naar de gentle giant en begon weer wat rond te neuzen op bokt(jaren niet gedaan) en kwam in dit topic terecht.
Zo hoop ik weer een beetje mee te kunnen genieten van dit fantastische ras.
En wie weet komt er weer een maatje op mijn pad waar ik weer lekker mee op pad kan. Want ik mis het enorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 18:21 



 
Profiel   

chery schreef
Hallo allen. Graag wil ik mij in dit topic voorstellen.
Ik ben sharon en heb vroeger een geweldige shire merrie gehad.
Jane, we maakten fantastische bosritten en was altijd super relaxed. Ze heeft ons 3 prachtige veulens gegeven.
Omdat ik op een gegeven moment me meer wilde richten op western rijden en ik 2 paarden teveel vond heb ik haar verkocht. Wat heb ik een verdriet gehad. Ze heeft het super gekregen in het zwarte woud in Duitsland.
Inmiddels zijn we nu 10 jaar verder en ik begin steeds meer te verlangen naar de gentle giant en begon weer wat rond te neuzen op bokt(jaren niet gedaan) en kwam in dit topic terecht.
Zo hoop ik weer een beetje mee te kunnen genieten van dit fantastische ras.
En wie weet komt er weer een maatje op mijn pad waar ik weer lekker mee op pad kan. Want ik mis het enorm.


Welkom! Balen dat je haar hebt verkocht!
Zoek je er een, heb ik er een voor je :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 18:47 



 
Profiel   

[/quote]

Welkom! Balen dat je haar hebt verkocht!
Zoek je er een, heb ik er een voor je :P[/quote]

Hoi. Ja ik had haar al stiekem bekeken. Maar een paard op afstand kopen vind ik toch wel spannend....

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 20:48 



 
Profiel   

Ik heb er ook nog een hoor, maar misschien niet de meest typische shire <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 21:59 



 
Profiel   

JewEmm schreef
Ik heb er ook nog een hoor, maar misschien niet de meest typische shire <<)

Wat is niet typisch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 22:26 



 
Profiel   

chery schreef



Welkom! Balen dat je haar hebt verkocht!
Zoek je er een, heb ik er een voor je :P[/quote]

Hoi. Ja ik had haar al stiekem bekeken. Maar een paard op afstand kopen vind ik toch wel spannend....[/quote]


Hahah je bent ook hier welkom uiteraard :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-22 06:37 



 
Profiel   

anoukwendy schreef
chery schreef


Welkom! Balen dat je haar hebt verkocht!
Zoek je er een, heb ik er een voor je :P


Hoi. Ja ik had haar al stiekem bekeken. Maar een paard op afstand kopen vind ik toch wel spannend....[/quote]


Hahah je bent ook hier welkom uiteraard :D[/quote]
:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-22 07:25 



 
Profiel   

Zaterdag 16 maart, dus volgend weekend.
Organiseer ik samen met een vriendin een strand/duin/bos rit in hargen aan zee met alleen maar shires/clydesdales!

Er komen ook 2 of 3 fotograven die onderweg op meerdere locaties een fotoshoot houden.

Zijn er hier nog shire/clydesdale/kruizingen eigenaren die graag mee willen met hun paard?

Het is een route van 12km, wel ook stukke zwaar duin zand. Erg mooie route! Alsof je op vakantie bent!

Veel. Stappen, maar er zal ook draf en galop gedaan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-22 21:03 



 
Profiel   

Nadiine__x schreef
Zaterdag 16 maart, dus volgend weekend.
Organiseer ik samen met een vriendin een strand/duin/bos rit in hargen aan zee met alleen maar shires/clydesdales!

Er komen ook 2 of 3 fotograven die onderweg op meerdere locaties een fotoshoot houden.

Zijn er hier nog shire/clydesdale/kruizingen eigenaren die graag mee willen met hun paard?

Het is een route van 12km, wel ook stukke zwaar duin zand. Erg mooie route! Alsof je op vakantie bent!

Veel. Stappen, maar er zal ook draf en galop gedaan worden.



Zo jammer dat ik niet mee kan, maar Schoorl is gewoon erg ver voor even op en neer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-22 23:07 



 
Profiel   

Voor wie het leuk vindt om mijn shire Edje af en toe te volgen, ik ben een nieuwe insta begonnen :)

Klik

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 20:38 



 
Profiel   

VogeltjeM schreef
Voor wie het leuk vindt om mijn shire Edje af en toe te volgen, ik ben een nieuwe insta begonnen :)

Klik


Oh leuk, ik heb ook een insta voor mijn Shires (link in mijn onderschrift), dus ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 20:42 



 
Profiel   

Teruggevolgd :D

Ed heeft nu nog zwangerschapsverlof (ik eigenlijk dus :') ) maar ik hoop binnenkort weer lekker met hem aan de slag te gaan.

Meteen dus een vraagje... wat voeren jullie je paarden? Ed krijgt onbeperkt arm onverpakt hooi, een vitaminebalancer, extra vitamine E (via de dierenarts speciale capsules) en een emmer fibrebeet per dag. Toch is hij echt megatraag en bijna niet bespierd te krijgen (wel mooi op gewicht). Mis ik iets...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 20:46 



 
Profiel   

VogeltjeM schreef
Teruggevolgd :D

Ed heeft nu nog zwangerschapsverlof (ik eigenlijk dus :') ) maar ik hoop binnenkort weer lekker met hem aan de slag te gaan.

Meteen dus een vraagje... wat voeren jullie je paarden? Ed krijgt onbeperkt arm onverpakt hooi, een vitaminebalancer, extra vitamine E (via de dierenarts speciale capsules) en een emmer fibrebeet per dag. Toch is hij echt megatraag en bijna niet bespierd te krijgen. Mis ik iets...?


Eiwitten?

Ik kreeg Duke ook moeilijk dikker en gespierd, totdat ik Sojaschroot ging toevoegen aan de slobber. Fiberbeet bestaat uit luzerne, bietenpulp en sojahullen dat is meer vezel dan eiwit. Sojaschroot is hoog in eiwit gehalte en dat maakte voor Duke echt mega verschil.

Begin met 50 gram per keer en bouw binnen 2-3 weken op naar 300 gram per dag. Dan zul je echt snel verbetering merken. Ook lijnzaadolie is fijn om toe te voegen aan de slobber, mooie bron van energie. Ik begon met een opbouw van 25 ml en binnen 1 week naar 100 ml per voerbeurt. Toen hij begon aan te komen ben ik rustig gaan afbouwen met de olie.

De sojaschoot krijgt Duke nog steeds, ongeveer 100 gram per dag door zijn slobber, hij doet het er super op en is mooi gespierd. Hij heeft altijd 2 goed gevulde netten met redelijk grote maas op stal hangen, maar eet maar ongeveer 15-18 kg hooi op een dag. Duke is gewoon geen grote eter.

Pleun is lekker sober, onbeperkt hooi is geen optie, dan wordt ze dik, dus ze krijgt dagelijks 20-25 kg in een hooinet met kleine maas opgehangen in stal.
Overdag kan ze buiten op de wei ook hooi eten en als dat op is nog wat rond snuffelen voor grasses, maar de winter wei is aardig kaal gegeten. Bodempje brok ‘s morgens en ‘s avonds, maar geen slobber, dat heeft ze echt niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 21:02 



 
Profiel   

20-25 kg is niet onbeperkt? :') als ik een pak van 15kg geef op stal ‘s nachts dan ligt er ‘s morgens nog een hoop haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 21:41 



 
Profiel   

Granoek schreef
20-25 kg is niet onbeperkt? :') als ik een pak van 15kg geef op stal ‘s nachts dan ligt er ‘s morgens nog een hoop haha


Nope, als ik 2 netten van 20 kilo ophang, is het 24 uur later ook op. Pleun leeft om te eten!

Daarom is ze ook zo mega gegroeid in de laatste maanden, ze kreeg eerder net als Duke 2 volle netten op stal. Bij duke is dat (in de wintermaanden als ze minder lang buiten staan) goed voor bijna 3 dagen. Bij Pleun moest ik dagelijks bijvullen. Nu dus 1 groot hooinet met kleinere maaswijdte voor haar. En maar 1 net omdat de laatste restjes lastig uit zo’n groot net te plukken zijn, dus daar is ze flink druk mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 22:39 



 
Profiel   

Wow dat is echt veel ja!
Als ze hier van de winter op stal staan ‘s nachts dan krijgen ze elk een pak en Dexter eet het meest maar ook die gaat niet op, hij krijgt het hooi gewoon op de grond want zijn stal had geen hooiruif haha

Jezus ik besef even hoe lang ik met een volle trailer hooi toe zou komen als ik 25kg moet geven en dan ben ik gewoon elke week hooi aan het bijhalen _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 22:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 30 van de 34 [ 850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen