Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 280 van de 411 [ 10271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283 ... 411  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

 
Profiel   

Dennenboom schreef
Iemand nog tips voor een af en toe jeukende merrie? Las net op internet weidegang van 10 - 17 uur.. maar ik heb ze altijd van 8 - 20 buiten met mooi weer

Ik haat jeuk :x vroeger ook zo'n pony gehad, echt vreselijk. Overweeg al om een kwpn'er fokmerrie te kopen en op dit moment jeuken mijn handen nog meer daar naar _O-



Jaa dit is top spul zoè en quick hadden daar ook vorige jaar wat last van voornamelijk ook door de beestjes
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 20:25 



 
Profiel   

@ynkes

Is echt een plaatje alleen maar mooie paarden fokken jullie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 20:25 



 
Profiel   

Sannahtris: dankje, hoe vaak gebruikte je het?

Absolem: dat kan idd zo wezen. Laatst gewassen en toen was het even rustig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 22:33 



 
Profiel   

Hier gelukkig niet al teveel jeuk.
Zal wel binnenkort maatregelen treffen dat de merrie haar staart en manen niet opgegeten worden door veulen.

[ img ]

Binnenkort gaan ze 24/7 naar buiten. Maar ik twijfel. Vanwege de wolf.

Hebben jullie wolven in jullie gebied? Houden jullie er rekening mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 10:27 



 
Profiel   

Ik doe ze niet 24/7 buiten, vind ik geen fijn gevoel. Vind het met de koeien al spannend, las laatst dat wolven tegenwoordig ook (droge) koeien pakken :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 12:43 



 
Profiel   

Wij wonen midden in wolvengebied. Ik hoor ze soms vroeg in de ochtend zelfs huilen. Wij doen de paarden in de nacht op stal. In Duitsland worden al paarden aangevallen. Ik moet er niet aan denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 13:35 



 
Profiel   

Je zou bijna een schietvereniging vergezellen om een vergunning te halen zodat je tenminste veilig op buitenrit kan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 13:37 



 
Profiel   

Fleuribelle schreef
Wij wonen midden in wolvengebied. Ik hoor ze soms vroeg in de ochtend zelfs huilen. Wij doen de paarden in de nacht op stal. In Duitsland worden al paarden aangevallen. Ik moet er niet aan denken.


Nee zeg!
Heb je voor overdag ook nog extra maatregelen getroffen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 13:49 



 
Profiel   

SunnyHorse schreef
Fleuribelle schreef
Wij wonen midden in wolvengebied. Ik hoor ze soms vroeg in de ochtend zelfs huilen. Wij doen de paarden in de nacht op stal. In Duitsland worden al paarden aangevallen. Ik moet er niet aan denken.


Nee zeg!
Heb je voor overdag ook nog extra maatregelen getroffen?


Wij hebben wel stroom op de omheining. Maar als je echt een wolfproof afrastering wil moet je zeker 2 meter hoog. Ze gaan overdag naar buiten vanaf een uur of acht. Ik ben wel vaak thuis en wij hebben camera’s op de weide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 20:16 



 
Profiel   

Fleuribelle: oh meen je niet. Vind het echt vreselijk voor de schapen(houders). Echt wreed |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 21:18 



 
Profiel   

Hebben jullie nog tips voor voer voor een jonkie in training die nog uit moet zwaren? Ze krijgt onbeperkt voordroog en ik vind haar energie heel fijn, maar spieren blijven wat achter. Ik ben meestal niet zo van het krachtvoer ook omdat mijn vorige paard eczeem had en deze op suiker ook wat jeukerig wordt. Ik dacht er over om een balancer te voeren en dan voor de spieren bijvoorbeeld equitop erbij. Nu is ze echt mega kieskeurig en haalt haar neus op voor balancers. De Vitalbix active heb ik ook naar gekeken vind ik wel prijzig spul maar als het echt werkt heb ik dat er voor over, ik voer nu de Vitalbix Daily maar daar eet ze wel met lange tanden van. Handje grasbrok helpt wel om het er in te krijgen. Heb ook nog een proefverpakking van de VS200 van pure paardenvoeding wat ik heel fijn spul vindt, maar dat moet mevrouw zelfs met de Grasbrok niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 22:15 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Hebben jullie nog tips voor voer voor een jonkie in training die nog uit moet zwaren? Ze krijgt onbeperkt voordroog en ik vind haar energie heel fijn, maar spieren blijven wat achter. Ik ben meestal niet zo van het krachtvoer ook omdat mijn vorige paard eczeem had en deze op suiker ook wat jeukerig wordt. Ik dacht er over om een balancer te voeren en dan voor de spieren bijvoorbeeld equitop erbij. Nu is ze echt mega kieskeurig en haalt haar neus op voor balancers. De Vitalbix active heb ik ook naar gekeken vind ik wel prijzig spul maar als het echt werkt heb ik dat er voor over, ik voer nu de Vitalbix Daily maar daar eet ze wel met lange tanden van. Handje grasbrok helpt wel om het er in te krijgen. Heb ook nog een proefverpakking van de VS200 van pure paardenvoeding wat ik heel fijn spul vindt, maar dat moet mevrouw zelfs met de Grasbrok niet


Ik heb geen idee. De mijne vreet zichzelf op in de zomer ik ben nu begonnen met muesli bij voeren naast zijn kilo brok die hij per keer krijgt en hij heeft weer een liksteen om zijn mineralen op pijl te brengen. Hij had net eindelijk weer een beetje kap op zijn nek en dat heeft ie weer opgegeten. Is nu ook taai. Ik ga binnenkort als hij nu niet bijtrekt weer slobber of pulp bijgeven. Maar dat vermijd ik liever omdat het zo een takke werk is om klaar te maken iedere keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-22 22:24 



 
Profiel   

Ik voer balancer door een suikerarme Muesli.
Voer nu Kruiden en Vezels van Voermeesters met balancer Victorious Secret.

Je zou ook Coolstance Copra een tijdje kunnen geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-22 08:49 



 
Profiel   

Hier werkt naast voldoende vitamines (in brok/balance) ed, om aan te vullen met ruwvoer vervanger met sojaschroot. Heb je maar weinig van nodig.

Kan iets zijn als de Fibrenuggets van Pavo, met wat sojaschroot erin.
Of bijv de hartog Senior (mooie waardes) met sojaschroot. Dan bevochtig ik het licht, even door elkaar husselen. En meteen geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-22 22:40 



 
Profiel   

Nynkex01
Ik voer de jonge paarden die nog in bespiering moeten komen altijd wat langer vitalbix breed and grow. Dit kun je makkelijk combineren met de daily of eventueel de active wanneer je ook meer energie wil. Probleem bij de jonkies is dat ik ze graag rustig in hun koppie wil houden maar ze nog zo moeten ontwikkelen. Dit zo voeren bevalt me heel goed.

Sannathris dank je! We doen ons best :wow:

Wat vreselijk die berichten over de wolven. Ik zou ze dan ook liever niet in de nachten buiten zetten. Volgens mij breiden ze zich snel uit en komt hier nog heel veel leed van. Onze dieren kunnen geen kant op dus zijn zulke gemakkelijke prooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 07:05 



 
Profiel   

SunnyHorse schreef
Hier werkt naast voldoende vitamines (in brok/balance) ed, om aan te vullen met ruwvoer vervanger met sojaschroot. Heb je maar weinig van nodig.

Kan iets zijn als de Fibrenuggets van Pavo, met wat sojaschroot erin.
Of bijv de hartog Senior (mooie waardes) met sojaschroot. Dan bevochtig ik het licht, even door elkaar husselen. En meteen geven.


Mag ik vragen hoeveel soja schroot jij voert?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-22 14:13 



 
Profiel   

Begin met 100 gram, schijnt belangrijk te zijn om op te bouwen en afhankelijk van doel van voeren aan het paard stop ik tussen de 200-300 gram.

Maximum schijnt 1 gram sojaschroot per 1 kilo paard.

Ik voer naast mijn basishoeveelheid van zo’n 200 - 300 gram aan een paard die echt in de spieren moet komen, direct na de training nog een extra portie. Maar die extra portie dus alleen na een training.

Merk dat als ik dit concequent doe én vervolgens wat geduld, het heel mooi aanzet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 14:28 



 
Profiel   

Jelske lijkt weer een beetje beter te zijn qua energie level.

Vandaag heb ik mijn bijrijdster eens laten rijden na een maand alleen zelf gereden te hebben. Balkjes laten draven. Hij had zweet mooi op z'n billen staan ondanks dat het een fris weertje was.

Zo zie ik de trainingen graag :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 17:28 



 
Profiel   

Hee, ben benieuwd wat jullie geven aan je Fries als ze wat dunnere mest hebben?

Jelske heeft denk door wormen als veulen aanslag gehad op haar darmen, dit is nooit echt meer goed gekomen. Maar nu ze weer 24/7 op land staan is de mest weer dun.

Zou nog iets kunnen geven ter ondersteuning? Voor de rest doet ze het super nu ze 2 jaar is en flink gegroeid

Vandaag ook weer bekapt, dat deed ze erg braaf zo in het land
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-22 13:45 



 
Profiel   

Mijne krijgen dan meer structuur rijk hooi erbij als ze last hebben van dunne mest. Maar dit komt dan vaak bij mij door te pittig gras of hooi/kuil. Gebeurt gelukkig bijna nooit

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-22 14:00 



 
Profiel   

Okee, ja nee die van mij is alleen in winter niet echt aan de dunne. Maar denk gewoon dat haar darmen gewoon niet goed meer zijn.?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-22 14:28 



 
Profiel   

Zeker braaf van Jelske, zo in het land bekappen. Fijn dat het zo goed met haar gaat.

Dunne mest is soms echt zoeken naar wat in het specifieke geval gaat aanslaan of niet.

Met de onderstaande producten heb ik in ervaring:
- Equi total balance (lijkt op Moorbalans)
- Darm balans vita style
- optima forma paardendrogist
- probiotica via DA

Overigens hebben alle producten zich wel eens een keer bewezen dat wil zeggen het leidde tot verbetering, maar soms ook niet, deed het niks, terwijl in andere situaties het wel goed werkte.

Het is soms een zoektocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-22 18:20 



 
Profiel   

Dankje Sunnyhorse!
Inderdaad wel probiotica gegeven toen ze als kleine veulen heel slecht was, zou ik dat nu nog weer kunnen gaan geven?

Volgens mij heeft ze ook al bietenpulp gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-22 19:21 



 
Profiel   

Jazeker kan dat!
Sloeg het destijds bij haar aan?

Probiotica heb ik destijds aan een volwassen KWPN ruin voorgeschreven kreeg toen ie veel te lang aan de diarree bleef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-22 19:26 



 
Profiel   

Janine geef je ook lijnzaadolie over het voer? Dat is ook erg goed voor de darmen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-22 08:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 280 van de 411 [ 10271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283 ... 411  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen