Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 394 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

 
Profiel   

Autumnn schreef
Het proberen waard dus :j van CM vind ik meer dat het gele uitgesmeerd wordt en wel wat lichter maar niet echt weg is


Ja dat had ik ook idd met CM.
Wat dat betreft werkt NAF wel beter. En je kunt m evt 2x insmeren ermee bij echt hardnekkige vlekken.
Maar ik heb vaak al zoiets van “achja dan issie vandaag maar lichtbont”.

Voor een wedstrijd of clinic dan was je hem toch eerder nog even van tevoren
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 09:59 



 

Mijn schimmel is een stuk schoner nu ze niet meer op stal staat _O-

Inmiddels zijn wij b+3



Mooie waterratjes zie ik allemaal zeg, mijn Modesta houdt er ook zo van <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 10:41 



 
Profiel   

@Tarzan: zo goed gaat het bij ons niet hoor. In de bak weet ik echt niet wat ik met hem aanmoet. Hij blijft maar wegschieten bij élke hoek. Op het rechte stuk is hij alweer bezig met de volgende hoek. Nek erop, schudden met zijn hoofd als ik de teugels strakker neem, hoeken afsnijden, hij komt soms omhoog, schiet de andere kant op. Ik kan er echt niks mee. Buiten is hij zo lief, ik durf er bijna een kind op te zetten. Maar in de bak.. ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik wantrouw hem in de bak onderhand.
Ik heb maar weer iemand erbij gevraagd die me vorige keer ook had geholpen maar anders weet ik het ook echt niet meer.
Als iemand tips heeft.. hoor ik het graag

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 12:56 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Mijn schimmel is een stuk schoner nu ze niet meer op stal staat _O-

Inmiddels zijn wij b+3


Die van mij vind het juist heerlijk om in het weiland in de modder te rollen :')

Gefeliciteerd met de winstpunten *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 12:58 



 
Profiel   

Autumnn schreef
@Tarzan: zo goed gaat het bij ons niet hoor. In de bak weet ik echt niet wat ik met hem aanmoet. Hij blijft maar wegschieten bij élke hoek. Op het rechte stuk is hij alweer bezig met de volgende hoek. Nek erop, schudden met zijn hoofd als ik de teugels strakker neem, hoeken afsnijden, hij komt soms omhoog, schiet de andere kant op. Ik kan er echt niks mee. Buiten is hij zo lief, ik durf er bijna een kind op te zetten. Maar in de bak.. ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik wantrouw hem in de bak onderhand.
Ik heb maar weer iemand erbij gevraagd die me vorige keer ook had geholpen maar anders weet ik het ook echt niet meer.
Als iemand tips heeft.. hoor ik het graag


Het kunnen verschillende dingen zijn, spanning van jou, pijn bij hem, spanning van hem.
Een paard kan door pijn extra scherp worden, waardoor ze eerder schrikken of spanning opbouwen. Het kan zijn dat hij buiten iets minder spanning opbouwt, waardoor hij daar minder last heeft.
Ik zou dus eerst echt willen weten wat de oorzaak is, voordat je dingen gaat proberen.
Wat je kunt doen om de oorzaak te achterhalen, is bijv eens een week op pijnstillers zetten en gaan rijden. Of een hartslagmeter gebruiken om zo te ontdekken hoeveel spanning hij opbouwt.
Wel heel vervelend hoor.

Ik zit de laatste weken wat minder goed in mn vel, en dan wordt naar het paard gaan meer een last dan dat ik er op voorhand plezier aan beleef. Als ik er eenmaal ben vind ik het fijn om er te zijn hoor, maar ik krijg vooraf zooveeel spanning om heen te gaan. Dat maakt het bijna niet de moeite waard. En het stomme is, dat het al jaren elke keer terug komt :( Dan begin ik met veel plezier met een paard bijrijden, maar na een tijdje krijg ik teveel spanning. En ik dacht dat ik het paardrijden dan niet leuk genoeg vond, dus ben ik gestopt. Maar dat is het dus ook niet. En ik wil van alles graag, maar op een een of andere manier kan ik mezelf niet ertoe aanzetten ofzo. En ik krijg er maar niet de grip op waarom het me zoveel spanning oplevert. Om gek van te worden -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 13:11 



 
Profiel   

Earth schreef
Autumnn schreef
@Tarzan: zo goed gaat het bij ons niet hoor. In de bak weet ik echt niet wat ik met hem aanmoet. Hij blijft maar wegschieten bij élke hoek. Op het rechte stuk is hij alweer bezig met de volgende hoek. Nek erop, schudden met zijn hoofd als ik de teugels strakker neem, hoeken afsnijden, hij komt soms omhoog, schiet de andere kant op. Ik kan er echt niks mee. Buiten is hij zo lief, ik durf er bijna een kind op te zetten. Maar in de bak.. ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik wantrouw hem in de bak onderhand.
Ik heb maar weer iemand erbij gevraagd die me vorige keer ook had geholpen maar anders weet ik het ook echt niet meer.
Als iemand tips heeft.. hoor ik het graag


Het kunnen verschillende dingen zijn, spanning van jou, pijn bij hem, spanning van hem.
Een paard kan door pijn extra scherp worden, waardoor ze eerder schrikken of spanning opbouwen. Het kan zijn dat hij buiten iets minder spanning opbouwt, waardoor hij daar minder last heeft.
Ik zou dus eerst echt willen weten wat de oorzaak is, voordat je dingen gaat proberen.
Wat je kunt doen om de oorzaak te achterhalen, is bijv eens een week op pijnstillers zetten en gaan rijden. Of een hartslagmeter gebruiken om zo te ontdekken hoeveel spanning hij opbouwt.
Wel heel vervelend hoor.

Ik zit de laatste weken wat minder goed in mn vel, en dan wordt naar het paard gaan meer een last dan dat ik er op voorhand plezier aan beleef. Als ik er eenmaal ben vind ik het fijn om er te zijn hoor, maar ik krijg vooraf zooveeel spanning om heen te gaan. Dat maakt het bijna niet de moeite waard. En het stomme is, dat het al jaren elke keer terug komt :( Dan begin ik met veel plezier met een paard bijrijden, maar na een tijdje krijg ik teveel spanning. En ik dacht dat ik het paardrijden dan niet leuk genoeg vond, dus ben ik gestopt. Maar dat is het dus ook niet. En ik wil van alles graag, maar op een een of andere manier kan ik mezelf niet ertoe aanzetten ofzo. En ik krijg er maar niet de grip op waarom het me zoveel spanning oplevert. Om gek van te worden -O-


Lief dat je meedenkt maar pijn, tja, ik weet eigenlijk wel zeker dat dat uitgesloten is. Hij is volledig gekeurd en helemaal binnenstebuiten gekeerd. Daarnaast is het een hartstikke lief, leuk en gezellig dier en zie ik nergens iets aan hem wat pijn zou veroorzaken wat zich uit in wegschrikken in de hoek.
Hij vind dingen eng zodra het op hem afkomt en het gevaar kan zien. Ik denk dat dat iets is omdat hij altijd voor de kar heeft gestaan met oogkleppen op en in dubbelspan waar hij nergens heen kon.
Een hartslagmeter, wat bereik je daarmee? Ja dat je ziet dat hij spanning opbouwt maar dat zie en voel ik al aan hem.
Hij vertrouwt mij onder het zadel nog onvoldoende, daar moeten we aan werken. Alleen wel graag veilig :+

Vervelend dat jij zoveel spanning opbouwt Earth. Hoe komt dat? Ben je ergens bang voor? Vind je het vervelend om ergens aan vast te zitten?
Misschien met iemand heengaan zodat je wel “moet”?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 13:46 



 
Profiel   

Met een hartslagmeter kun je zien wanneer hij de meeste spanning opbouwt. Misschien is dat al bij het opstappen, of nog wel eerder. Als je dat weet, kun je op dat moment werken aan ontspanning. Via de Tristan Tucker methode kun je zijn vluchtgedrag omzetten in ontspanning bijvoorbeeld. Zo kun je de spanning voor gaan zijn, dat is namelijk effectiever dan met hem werken wanneer hij al in de spanning zit.

En jij ook bedankt voor het meedenken. Als ik iemand mee vraag en ik heb zoveel spanning, dan zeg ik het ook gerust af. :+ Ik ben niet bang, of niet bang om iets met het paard te doen. Misschien ben ik wel bang om te falen, aangezien het nooit goed is gegaan met verzorgpaarden? Ik merk wel in het grondwerk dat ik neig te ontkoppelen. Dat ik me niet durf te verbinden ofzo. Ik heb als het goed is, vrijdag weer les, en dan wil ik hier eens mee aan het werk. Zij is ook coach, dus dat komt dan mooi uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 14:15 



 
Profiel   

@Autumn, wat moet jij met je handen in het haar zitten :(:) Als je grondwerk doet in de bak, doet hij het dan ook? Als het om vertrouwen gaat, is het misschien wel goed om een half uurtje grondwerk te doen en als hij relaxed is en het vertrouwen goed voelt, dan 2 rondjes op te stappen zonder iets te vragen en dat uit te breiden.

Ik heb Despacito nu 2 weken, maar omdat de paddock te steenachtig is en ik nog geen rijbak heb bij ons nieuwe huis, heb ik hem nog steeds niet live zien bewegen. Ik begin ongeduldig te worden! Ik heb hem op afstand gekocht, van foto's en video's. Een vriendin van me is wel bij hem wezen kijken, maar live draf en galop heb ik dus nog steeds niet gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 14:47 



 
Profiel   

Iriscope schreef
@Autumn, wat moet jij met je handen in het haar zitten :(:) Als je grondwerk doet in de bak, doet hij het dan ook? Als het om vertrouwen gaat, is het misschien wel goed om een half uurtje grondwerk te doen en als hij relaxed is en het vertrouwen goed voelt, dan 2 rondjes op te stappen zonder iets te vragen en dat uit te breiden.


hij is dan niet schrikkerig, maar wel afgeleid. Er hoeft maar een vogeltje weg te vliegen of zijn concentratie is, samen met het vogeltje :+ , gevlogen. Met longeren doet hij het redelijk tot niet. Ja, best wel hoor. Ik wil heel graag met hem starten maar ja, zo gaat dat niet. In de binnenbak is het al wat beter, maar met dit weer is die enorm warm en stoffig. En alsnog, ik moet toch gewoon in de buitenbak kunnen rijden..
Ik ga morgen maar eerst even longeren voor ik erop ga.

Ik snap heel goed dat je ongeduldig bent! Is er nergens een bak waar je even gebruik van mag maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 14:59 



 
Profiel   

Ja ik ben het met je eens, het moet gewoon kunnen, maar soms moet je dat even laten gaan en het stapje voor stapje oplossen. Misschien kun je een goede grondwerk instructeur laten langskomen en wat klassiek dressuurwerk aan de hand doen? Dat is niet alleen een goede basis voor je zijgangen maar helpt misschien ook om de focus wat te verleggen?

Mijn buurvrouw (3km verderop )heeft een bak, maar we ( paard en ik ) kennen elkaar net dus vind het niet zo eerlijk om hem gelijk op de trailer te gooien om hem voor het eerst te kunnen longeren. Geduld is een schone zaak!

Hoe doen jullie het met paarden met lange manen? Vlechten of niet? Ik had ze in de vlechten want ben vooral bang dat de doorns hier de manen kapot maken, maar merk na een week dat er toch haren bij de wortel afbreken als ik dat doe. Ben bang dat de enige optie is om alle doornbosjes eruit te halen. Dat zijn er alleen een paar honderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 15:16 



 
Profiel   

Dag is een goeie vraag Iriscope, zit zelf ook met een manendilemma. Blijven vlechten (meestal 10 kleine, een hengstenvlecht bijft niet zitten)
Of een sportcoupe aanmeten.

De kleine vlechten blijven ook niet lang mooi zitten, en dan is een sportcoupe wel functioneel, ook met dit weer.

Maar ja…. Ook zo zonde….
Ik ben er nog niet uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 15:25 



 
Profiel   

Sorry dames niet alles doorgelezen, maar wil wel even met trots deze foto’s laten zien..

Helaas geen wp, maar super trots op hoe ze voor de eerste keer zo door de ring heen liep <3


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 18:15 



 
Profiel   

veerle92 schreef
Sorry dames niet alles doorgelezen, maar wil wel even met trots deze foto’s laten zien..

Helaas geen wp, maar super trots op hoe ze voor de eerste keer zo door de ring heen liep <3


[ [url=m/9wZXjt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8iVKCR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wow Veerle! Wat een krachtpatser is ze :D
Wat jammer dat je geen wp had! Heb je wel fijn gereden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 18:17 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Robijntje
En Veerle prachtig, ziet er fijn uit hoor!

Ik ben op vakantie geweest, heerlijk van de zon genoten. Nu weer terug naar de dagelijkse beslommeringen :D

Earth lastig probleem. Weet je zelf wel wat de oorzaak is van je spanning?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 18:21 



 
Profiel   

Autumnn schreef
Oh wow Veerle! Wat een krachtpatser is ze :D
Wat jammer dat je geen wp had! Heb je wel fijn gereden?


Ja super fijn gereden.! Ging echt voor braaf door de ring lopen en die hebben we voor de volle 100% gehaald.! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 18:39 



 
Profiel   

veerle92 schreef
Autumnn schreef
Oh wow Veerle! Wat een krachtpatser is ze :D
Wat jammer dat je geen wp had! Heb je wel fijn gereden?


Ja super fijn gereden.! Ging echt voor braaf door de ring lopen en die hebben we voor de volle 100% gehaald.! :D


Nou dan kunnen de punten je gestolen worden toch! Top hoor. Kon je je een beetje vinden in het commentaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 18:51 



 
Profiel   

Autumnn schreef
veerle92 schreef

Ja super fijn gereden.! Ging echt voor braaf door de ring lopen en die hebben we voor de volle 100% gehaald.! :D


Nou dan kunnen de punten je gestolen worden toch! Top hoor. Kon je je een beetje vinden in het commentaar?


Haha ja.. vrijdag herkansing :D

Hmm, ja en nee.. er stond echt dingen bij die ik kom begrijpen (te ver achter loodlijn, al vind ik een 5 daarvoor wel erg laag :') ), maar sommige ook weer niet (5,5 voor harmonie en dan paard heeft vertrouwen dik onderstreept, evenals dat ze niet ontspannen zou zijn..) terwijl dit dus echt niet het geval was :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:13 



 
Profiel   

Hmm ja het blijft een jurysport… hoewel een 5 voor teveel achter de loodlijn niet perse laag is. Het is terecht een werkpuntje :)
Veel succes vrijdag hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:16 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Hmm ja het blijft een jurysport…
Veel succes vrijdag hoor!


Haha ja zoiets.. en dank je :D klopt het is ook zeker zeker een werk puntje, maar daarvoor is het ook b denk ik dan

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:18 



 
Profiel   

Mag ik je als tip geven om je handen dan een paar cm hoger te zetten, zodat ze minder snel achter de loodlijn komt? Verder vind ik het er super uit zien en ben ik verliefd op je merrie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:29 



 
Profiel   

Welke klasse startte je? Ik vind dat voor een B-proef echt wel streng :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:41 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Mag ik je als tip geven om je handen dan een paar cm hoger te zetten, zodat ze minder snel achter de loodlijn komt? Verder vind ik het er super uit zien en ben ik verliefd op je merrie <3


Uiteraard mag je een tip geven.!


Autumnn schreef
Welke klasse startte je? Ik vind dat voor een B-proef echt wel streng :=


Ik starte inderdaad een B proefje..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 22:49 



 
Profiel   

Mooie foto's Veerle, idd wel wat streng gejureerd denk ik voor de b.
Maar wel een goed punt om aan te werken, is toch wel een bekend probleem bij onze spaanse paarden natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 07:49 



 
Profiel   

Ik ben wel benieuwd naar een filmpje van je merrie Veerle, ik vind haar achterbeen zo gaaf op de foto's. Heb je er toevallig een?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 08:10 



 
Profiel   

Iris1702 schreef
Mooie foto's Veerle, idd wel wat streng gejureerd denk ik voor de b.
Maar wel een goed punt om aan te werken, is toch wel een bekend probleem bij onze spaanse paarden natuurlijk.

Ja dat vond iedereen, Maja doe je weinig aan haha.. klopt, we zijn er ook druk mee bezig.! maar is niet altijd even makkelijk :')

Iriscope schreef
Ik ben wel benieuwd naar een filmpje van je merrie Veerle, ik vind haar achterbeen zo gaaf op de foto's. Heb je er toevallig een?

Als een filmpje aan de longe voldoet wel :D
https://youtu.be/zKoLGsHUmCY
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 08:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 394 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen