Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 284 van de 411 [ 10255 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287 ... 411  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

 
Profiel   

Gaan hier ook mensen meedoen aan het EK Friezen in oktober? Lijkt me stiekem echt een hele leuke ervaring, maar ik heb haar nog lang niet op l2 niveau lopen wat van de 4-jarigen gevraagd wordt. Ze moet dan arbeidsgalop en middengalop laten zien en ik krijg haar nu amper in galop en dan is het nog een ongebalanceerd viertakt huppeltje. ;) Ook de aanleuning vind ze nog lastig maar begint wel te komen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 18:16 



 
Profiel   

Ik doe niet mee Nynke

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 11:21 



 
Profiel   

SunnyHorse schreef
Als het de laatste nakomeling zou zijn om te fokken en de nakomeling zou thuis blijven of verkopen dan had ik het geprobeerd. En ook als het al een oude merrie was.

Maar als veulen naar de opfok gaat, of als je graag nog door wil fokken jaren erop, dan wordt het allemaal erg laat. Je blijft dan ieder jaar zo laat in het seizoen. Het is nog een jonge merrie, dus je hebt nog met een beetje geluk een hoop jaren.

Met dat hengstig spuiten ben ik zelf ook niet direct gecharmeerd van.


Ja blijf dan laat inderdaad, het is mijn fokmerrie waar ik hopelijk nog jaren mee mag fokken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 11:22 



 
Profiel   

SunnyHorse schreef
Dat is jammer Horselover!
Precies wat Denneboom zegt: gevoel is belangrijkste, gauw vergeten en blik op voorruit.

Wij zijn vandaag naar de opfok geweest bij onze jaarling <3 nog altijd even lief en knuffelig

[ [url=m/pACmUz.jpg]Image[/url] ]

Ik vind hem echt een heel mooi aansprekend hoofd hebben! Moest even gezegd worden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 19:16 



 
Profiel   

[/quote]
Ik vind hem echt een heel mooi aansprekend hoofd hebben! Moest even gezegd worden :o[/quote]

Ah dank je. Ben er ook wijs mee, maar ja, niet bepaald objectief natuurlijk in mijn mening :o

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 20:18 



 
Profiel   

Haha nee zeker niet, maar dat heb ik met mijn verzorg jaarlingetje ook :D
Die Friese koppies toch ook <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 22:12 



 
Profiel   

Weet je toevallig de afstammeling van jouw verzorg Friesjes?
Ben je vaak bij hen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 23:34 



 
Profiel   

Een Feitse x Felle en een Ulbran x Feitse. :j
Ik ben er net niet elke dag haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 23:47 



 
Profiel   

Hoe liggen de prijzen van hengst veulens op het moment? Veulen tweede premie met super afstamming

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 12:12 



 
Profiel   

Ik ben ook wel benieuwd naar de prijzen voor zowel een merrie als een hengst veulen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 13:06 



 
Profiel   

Voor de echt leuke paarden met mooie afstammeling rond de € 4.500 zo'n beetje.

Heb een 2 jarige hengst, hij is helaas niet op de veulenkeuring geweest ivm Corona en hij een laat veulen was. Wil hem binnenkort sowieso eens laten klinisch en röndgenologisch laten keuren, hij is nu al een echt paard aan het worden en meet 1.60m inmiddels. Als dat allemaal goed is zou ik hem graag nog eens laten keuren, bijvoorbeeld voor een sterpremie. Wie kan mij daar meer over vertellen? Hoe gaat dat in zijn werk? Moet je daarvoor je paard in training zetten? Allemaal nieuw voor mij vandaar. Puur om te kijken wat voor een kwaliteit hij heeft, ivm eventuele ruinen in de toekomst. Hij is verder wel gewoon ingeschreven bij het stamboek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:29 



 
Profiel   

Bopjebo: Ik zou hem dan wel in training zetten. Vaak wordt hier minimaal een week of 6 voor gedaan afhankelijk hoe ze al getraind zijn. Jij meld hem aan bij de keuring (moet je wel lid zijn bij het kfps en paard op naam hebben).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:48 



 
Profiel   

Niemand verplicht je om hem eerst in training te zetten, maar het vergroot je kansen wel vooral als je hem bij een beetje een bekende naam zet. Maar waarom zou je hem ster willen hebben? Is natuurlijk leuk als hij dekhengst wordt maar die kans is heel klein en procedure is erg zwaar en dan moet hij wel heel lang in training dus is erg kostbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 19:13 



 
Profiel   

Ik doe ook niet mee met het EK Nynke. Heb nog niet gekeken wat hij zou moeten kunnen maar ik richt mij liever op de gewone khns wedstrijdjes. Die gaan prima en geven voldoende voldoening :Y)

Sunny, wat een leukerd heb je daar! Heerlijk van genieten!

De prijzen van veulens zullen ook best uiteen liggen. De een vraagt 3500 en de ander 6500. Ze zullen maar net diegene moeten treffen die dat eraan uit wil geven. Hoe doen de eerdere nakomelingen van de merrie het en wat is je doel? Dat kan ook meewegen. En als je zelf wat kijk hebt kun je best zien of het aan je wensen zou kunnen voldoen.

Een twee jarige hengst zou je einde dit jaar ook naar de eerste bezichtiging kunnen doen. Daar heeft hij dan kans om ster te worden. Als je niet goed weet of hij sterwaardig is zou je wellicht iemand mee kunnen laten kijken. Ik weet niet of je zo iemand in je omgeving hebt? Dan weet je ook of het de moeite is om hem in training te zetten.

Hier hebben we twee van de drie merries drachtig gescand. De derde zit nog op het wachtbankje :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 19:49 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties, blij mee! Ja ben lid van KFPS. En aantal mensen met kijk erop in de buurt, die hebben ook mee gekeken met aankoop. Paard waar het om gaat ontwikkeld zich enorm leuk, en dat is meer mensen opgevallen die interesse hebben getoond. En hij komt uit een mooie lijn met paarden die het ver geschopt hebben. Mijn doel is een leuk veulen te kopen en op te fokken, en dan zelf beleren en kijken hoe ver we komen met KNSH wedstrijden, zoals mn andere paarden. Maar voordat ik hem laat castreren zou ik nog wel een keertje willen kijken of ie eventueel potentie heeft en misschien sterwaardig is. Mijn vriend is sinds hij mij kent helemaal in de Friezen, hij vind het zelf leuk om dat eens mee te maken met een veulen wat we opgefokt hebben. Dat het waarschijnlijk geen dekhengst gaat worden snap ik, maar dat is de intentie ook niet :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 22:50 



 
Profiel   

Voor ons hengsten veulen een bod van 6500 gehad.

Hoorde van een merrie veulen hier in de buurt dat die verkocht is voor 4500.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 23:03 



 
Profiel   

Om echt je kansen te vergroten voor een keuring zou ik zeker in een professionele stal zetten voor 6 weken.
Leuke plannen BobjeBo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 23:05 



 
Profiel   

Leuke ervaring hoor Bopjebo. Kost een paar centen maar als die Ster wordt heb je ook wat :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 06:35 



 
Profiel   

SunnyHorse schreef
Voor ons hengsten veulen een bod van 6500 gehad.

Hoorde van een merrie veulen hier in de buurt dat die verkocht is voor 4500.



Ja ik zie dus ook behoorlijke prijzen voorbij komen hoor. Dus we gaan inderdaad ook gewoon hoger in zetten...altijd poging waard toch

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 07:22 



 
Profiel   

Bopje, als hij zich zo goed ontwikkeld zou ik hem aanbieden voor de eerste bezichtiging. Het is ook gewoon een mooi traject. Als kenners zeggen dat hij zich goed ontwikkeld, wie weet kom je wel op de tweede bezichtiging. Zou toch hartstikke leuk zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 09:36 



 
Profiel   

Mijn grote vriendin doet het echt super goed. Ze is al zo groot!
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 17:48 



 
Profiel   

Mooie glimworm!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 18:07 



 
Profiel   

Ja glimmen doet ze zeker wel *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 19:50 



 
Profiel   

Zo jammer dat ik de belichting van m'n telefoon perongeluk omhoog geschoven heb en dat niet doorhad.


[ img ]

[ img ]



[ img ]

[ img ]

Hij is mooi aan het bij groeien aan de voorkant dus straks een mooi vierkant Model.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 17:34 



 
Profiel   

Dat is erg jammer inderdaad Absolem. Mooie foto's verder! Fijn dat hij er zo goed in groeit.

Princequillo: wat een mooie glimmerd!

Hier gaat het met beide veulens ook erg goed! Merrie veulen alweer ruim 3 maanden oud :wow:

Verder zit ik nog steeds in diverse dillema's met mijn paarden _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 18:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 284 van de 411 [ 10255 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287 ... 411  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen