Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 287 van de 411 [ 10271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290 ... 411  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

 
Profiel   

Ach, ze poepen alles onder, maar als ik dan die koppies in de stal zie, vind ik ze schattig <3
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 22:33 



 
Profiel   

Ik word momenteel gefrituurd in m'n eigen vet met deze takke hitte.

Ik zie jelske dus alleen om te mesten en even af te spuiten en that's it for now.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 23:27 



 
Profiel   

Wat een ontzettend knap veulen Sunny! <3
En die vogelnestjes zijn herkenbaar. Je hebt er rommel van maar ik zou ze toch niet willen missen!

Hier staat een groepje paarden dag en nacht buiten met een grote stenen schuilstal en heel wat bomen. Doordat er toch wat wind staat is het best te doen. We hebben wel extra waterbakken gezet en daar doen ze de voetjes regelmatig in :=

Ik kan zelf heel goed tegen de warmte en in huis is het ook prima te doen. Met paard doe ik weinig maar toch eergister om half tien in de avond nog gereden. Ging prima.
Misschien vanavond weer, ik zou dinsdag wedstrijd hebben dus wil toch wel iets doen eigenlijk :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 11:05 



 
Profiel   

Gaat wel goed hier. Ze staan dag en nacht buiten. Zouden meer schaduw kunnen hebben helaas maar er staat wel veel wind. Toen ik gisteren op stal was, was het daar veel beter te doen dan bij mij thuis. :=

Als ik merk dat ze zweten of het echt warm hebben neem ik wel maatregelen, maar tot nu toe is er niks wat daartoe wijst. De jaarling speelt ook nog uit zichzelf dus... :') Als het echt te warm voor ze is kan ze ook op stal gedurende de dag en 's avonds tot 's middags buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 12:04 



 
Profiel   

Hier gaat het ook wel goed. Staan overdag lekker buiten in de schaduw.

Mijn merrie veulen is verkocht. In September wordt ze opgehaald. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 15:16 



 
Profiel   

Ik heb 2 Friezen die staan lekker op de weide met allemaal schaduw
Er staat een bak met water die ik om.de 2 uur ververs .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 15:25 



 
Profiel   

Dennenboom schreef
Hier gaat het ook wel goed. Staan overdag lekker buiten in de schaduw.

Mijn merrie veulen is verkocht. In September wordt ze opgehaald. :)

Ah fijn! Was het de Ulbrân? (Je had een Ulbrân dit jaar toch, of haal ik nu mensen door elkaar? :+)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 15:49 



 
Profiel   

Toch nog snel kunnen verkopen toch Dennenboom?

En Sunny, wat ziek je voor paardje? Om mee te fokken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 16:15 



 
Profiel   

Gaat de wedstrijd door denk je Jinthe? Koelt mogelijk genoeg af?

We zoeken ster merrie met goede papieren en fijn karakter, ze zijn hier veel in handen, lopen veel buiten en over ons erg, en dan moeten ze wel plezierig in de omgang zijn vanwege aanwezigheid kinderen. Liefste ook al onder het zadel. Maar inderdaad om mee te fokken. Al dragend zou helemaal mooi zijn.

Gefeliciteerd met de verkoop Denneboom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 16:38 



 
Profiel   

princequillo schreef
Dennenboom schreef
Hier gaat het ook wel goed. Staan overdag lekker buiten in de schaduw.

Mijn merrie veulen is verkocht. In September wordt ze opgehaald. :)

Ah fijn! Was het de Ulbrân? (Je had een Ulbrân dit jaar toch, of haal ik nu mensen door elkaar? :+)


Ja klopt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 18:07 



 
Profiel   

Jinthe1 schreef
Toch nog snel kunnen verkopen toch Dennenboom?

En Sunny, wat ziek je voor paardje? Om mee te fokken?


Ja heel snel! Waren ook veel belangstellenden. De eerste kijkers hebben haar gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 18:08 



 
Profiel   

Fijn Dennenboom, beter zo dan eerst dertig mensen op je erf :+

Sunny, nee, dit gaat niet verzet worden. Ik moet in de ochtend en verwacht ook niet dat ik in de middag nog een keer hoef. Dus dan lekker paardje afspoelen en in de stal en zelf de zomer kleertjes ook weer aan :j De rest bekijken we dan vanaf het terras :D

Altijd een flinke zoektocht naar een nieuw paard. Succes en ik zal ook mijn ogen en oren weer eens laten werken :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 21:16 



 
Profiel   

Dat klinkt als een uitstekend plan voor dinsdag Jinthe. Smorgens inspanning smiddags ontspanning.

Fijn als jij ook even je oren en ogen open houdt. De leuke paarden komen vaak niet eens op marktplaats of iets dergelijks, toch vaak via via.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 09:52 



 
Profiel   

Wat trouwens ook nog een leuk nieuwtje is, de tweede nakomeling van mijn merrie (niet in ons bezit) is ook ster geworden!
Eerste twee nakomelingen waren merries, daarna 2 hengsten.
Hopelijk komende 2 jaren weer een merrie :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 16:44 



 
Profiel   

Dat is een leuk nieuwtje ja Sunny, gefeliciteerd. Toch altijd leuk als ze goed fokken *\o/*

En klopt wat je zegt, veel paarden staan niet geadverteerd. Altijd de moeite om eens rond te vragen. Ook op de keuringen wellicht. Wie weet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 20:17 



 
Profiel   

Breek even in, wat doen de prijzen momenteel voor een 4 jarige zeer rastypische hengst, licht ingereden?
Stokmaat 1,67

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 07:51 



 
Profiel   

Sunny, heb je gezien bij Yvette Pen dat ze een kroon sport merrie te koop aan bieden? Geen idee of dat iets voor je zou kunnen zijn. Ook Wendy van der Veen heeft een merrie te koop. Is zaterdag in Tolbert ster geworden.

Lady, dat is zo moeilijk te zeggen. Kan hij buiten zijn radiostraling ook goed bewegen telt natuurlijk ook mee. Papier, ster of geen ster. Röntgenfoto's erbij en goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 09:17 



 
Profiel   

Jinthe1 schreef
Sunny, heb je gezien bij Yvette Pen dat ze een kroon sport merrie te koop aan bieden? Geen idee of dat iets voor je zou kunnen zijn. Ook Wendy van der Veen heeft een merrie te koop. Is zaterdag in Tolbert ster geworden.

Lady, dat is zo moeilijk te zeggen. Kan hij buiten zijn radiostraling ook goed bewegen telt natuurlijk ook mee. Papier, ster of geen ster. Röntgenfoto's erbij en goed?


Die van Yvette gezien!
Die van Wendy zoek ik even op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 11:00 



 
Profiel   

Ik kijk ook wel even met je mee SunnyHorse! Ben zelf ook heel rustig aan het rondkijken, maar absoluut geen haast. Maar wat een bedragen tegenwoordig. Zag die van Wendy ook, mooi paard maar :$

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 11:57 



 
Profiel   

Zoek je ook om te fokken Dennenboom? Of om te rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 13:02 



 
Profiel   

Zoals het nu lijkt beiden. Nu met een kleintje wil ik niet onnodig risico's lopen. Maar absoluut geen haast hoor. Liefst pas in het voorjaar. Hangt ook er vanaf of mijn ene merrie voor het sport predikaat in training gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 13:41 



 
Profiel   

Lady, dat is zo moeilijk te zeggen. Kan hij buiten zijn radiostraling ook goed bewegen telt natuurlijk ook mee. Papier, ster of geen ster. Röntgenfoto's erbij en goed?[/quote]


Goed papieren nog niet voor de keuring geweest, rx goed.
Beweegt leuk, geen bewegingswonder

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 18:02 



 
Profiel   

De :$ zijn idd gigantisch!!
Ook daar heb ik voor mezelf wel grenzen in.
Als het helemaal voldoet aan mijn “perfecte” wensen lijstje ben ik nog wel geneigd om wat meer budget er tegen aan te gooien overigens.

Maarja, zag laatst ook weer 2de premie, ongeveer 10 jaar, nette papier, geen bijzondere fokwaarden of prestaties, niet beleerd onder het zadel of wagen: 17000. Werd er verder niet warm van, niet zwaar onder de indruk. Dat vind ik het niet waard.

Maarja, zo heeft iedereen ook zijn eigen mogelijkheden, wensen maar ook budget ruimte. Maar voor de huidige bedragen word ik zelf ook extra kritisch in wat we er voor kopen.

Denneboom, heb je al een locatie gevonden voor je merrie en het sport predicaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 18:32 



 
Profiel   

Sunnyhorse: Ja bij Stal de Mersken en dan voor de wagen. Als het veulen er af is dan gaan we kijken hoe lang ze nodig denken te hebben en wat voor kostenplaatje daar aan hangt. Afhankelijk daarvan gaat het wel of niet door :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 20:13 



 
Profiel   

Leuk om voor een nieuw paard te kijken!
Zag er een van tanhee visser op Facebook mooie merrie dit jaar alleen helaas niet drachtig gekregen stond wel bij.
Z geloof ik ster en kroon 10 duizend volgensmij.
De prijzen zijn indd enorm misschien scheelt het als je er 1 koopt tegen de winter aan dan zijn er vaak stallen te kort enzo..
Quick vandaag weer eens gemeten 1,56 al weer :o
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 22:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 287 van de 411 [ 10271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290 ... 411  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen