Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:47

Bij Jolijn (en mij :D ) komt Raisa van Zadellogisch. Ze is 1 & 2 december in Brabant & Limburg dus als je wilt aansluiten, snel een berichtje die kant op doen :D

Hier even een oliebol week. Lissy is zondag over de (1.40 meter hoge) staldeur gesprongen... Geen idee wat er precies gebeurd is. Ze staan daar alleen om te eten en ineens kwam ze naar me toe terwijl de deur nog dicht was. Ik was in de paddock netten aan het ophangen en op weg om de deur weer open te maken. Ze heeft flinke schrammen op haar achterbenen en die zijn ook nog dik. Ze belast alles wel normaal en ik heb haar ook al idioot door de paddock zien galopperen maar het zit me uiteraard niet helemaal lekker. Wel contact gehad met de DA maar die vond het met wat ik beschreef nog niet nodig langs te komen. Hoop maar dat alles weer goed komt ;(

_Tarzan

Berichten: 11169
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:49

Oeh goeie! Komt ze ook in het zuiden van Limburg? Ik zit namelijk nog een heel stuk zuidelijker dan Jolijn :D

Ohjee wat een domper, heel veel beterschap voor haar!

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:09

Ze komt overal, maar ik weet niet of het er op die dagen nog bij zou passen dan. Maar allicht dat ze een keer jouw kant op komt :j

Baal er zo enorm van, en voel me heel schuldig, wat niet echt ergens op slaat want ze staat al meer dan een jaar zo in stal te eten zonder dat het ooit een probleem is geweest

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:30

Maartje_M schreef:
Bij Jolijn (en mij :D ) komt Raisa van Zadellogisch. Ze is 1 & 2 december in Brabant & Limburg dus als je wilt aansluiten, snel een berichtje die kant op doen :D

Hier even een oliebol week. Lissy is zondag over de (1.40 meter hoge) staldeur gesprongen... Geen idee wat er precies gebeurd is. Ze staan daar alleen om te eten en ineens kwam ze naar me toe terwijl de deur nog dicht was. Ik was in de paddock netten aan het ophangen en op weg om de deur weer open te maken. Ze heeft flinke schrammen op haar achterbenen en die zijn ook nog dik. Ze belast alles wel normaal en ik heb haar ook al idioot door de paddock zien galopperen maar het zit me uiteraard niet helemaal lekker. Wel contact gehad met de DA maar die vond het met wat ik beschreef nog niet nodig langs te komen. Hoop maar dat alles weer goed komt ;(


Ik Laat Raisa ook altijd komen. Heel blij mee! :j

Wat schrikken zeg! :oo Naar ook dat je niet weet hoe het gekomen is. Hopelijk houdt ze er op de lange termijn niets aan over.

Vandaag weer een fotoshoot gehad met Latino, zo trots op dit paard! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:36

Gave foto's Captain!

Ja dat is het stomme, weet echt niet waarom ze besloot er overheen te gaan... En inderaad, hopen dat ze er niks aan over houdt. Als haar benen een beetje genezen zijn, mag de osteo even langskomen in ieder geval

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:30

Pfff wat een eigenwijs is het :')
Zondag les gehad en voor de 3e keer in deze bak gereden..
Meneer was ervan overtuigd dat er bij A een enorme bak kabouter zat..
Gewoon er niet langs willen, gewoon echt niet..
Uiteindelijk na een "gevecht" van 10 minuten besloot hij er toch maar langs te gaan :+
Maandagavond weer gereden en niks meer aan de hand..

Heerlijke eigenwijze sul..

Afbeelding

StellaPRE

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-02-21

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:32

Hier weinig nieuws ik ben vooral lekker aan het meelezen :D

Ik ga verhuizen komend weekend, en starten op de barokke dressuur eens zien hoe dat weer gaat.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:44

Wat een gave foto’s Captain, jullie band omschrijft toch zo mooi wat er zo mooi is aan paarden <3

Hoe gaat het met Lissy, Maartje?

Haha Bugsfunny :') heerlijk he, dat gedrag :') gelukkig is hij er wel uiteindelijk langs gegaan. Nero vertoont dat gedrag nog steeds. En maar blijven kijken naar de deur, ook al is er niks. Hij blijft net zo lang kijken tot er uiteindelijk wél iemand langsloopt en dan hoor je hem denken, ZIE JE WEL!! Er was wel iets!!

Succes Stella! Waar is die barokke wedstrijd? Wij starten zondag weer
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 25-11-22 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:46

Ik vond haar benen er wel beter uit zien vandaag. Lijkt minder dik te zijn nu. De schrammen die ze heeft zijn wel mooi en rustig

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:47

Maartje_M schreef:
Ik vond haar benen er wel beter uit zien vandaag. Lijkt minder dik te zijn nu. De schrammen die ze heeft zijn wel mooi en rustig


Fijn! Loopt/liep ze er kreupel van?

StellaPRE

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:56

Vandaag nog even bij m’n veulen geweest.
Zondag wordt ze 6 maand. Ze was lekker aanhankelijk vandaag :D
Wel de kleinste van de groep maar ook een van de jongste. Denk nu zo’n 1.30

Afbeelding


Autumnn schreef:
Succes Stella! Waar is die barokke wedstrijd? Wij starten zondag weer

In stuifzand, Drenthe

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 08:11

Nee ze liep alleen vlak nadat het gebeurd was kreupel, maar dat is natuurlijk niet gek. Heb haar daarna eigenlijk niet meer kreupel gezien

Wat een schatje Stella!

_Tarzan

Berichten: 11169
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 09:39

Wat fijn dat ze niet meer kreupel is Maartje!
Die foto's zijn zo gaaf Captain, heerlijk paard heb je <3
Succes stella!

Hier is Fuego DOOOOR z'n staldeur gevlogen toen de nieuwe buiten stond, deur stond open en de sloten waren nog dicht :=
Resultaat, hele omheining aan gort en de nieuwe heeft op z'n flikker gekregen van Fuego :=
Gelukkig heeft Fuego respect voor de draad, de nieuwe was overal doorheen gerend maar Fuego is in een wei gebleven omdat de draad nog 5cm boven de grond hing, denk dat ik anders geen paard meer had gehad :=
Pfff waarom leren ze die dieren in Spanje niet hoe het is om paard te zijn .. En dan te bedenken dat ik tot 2 maanden terug nog 3 hengsten samen had staan en dat prima ging, autist dat Fuego ook is :')

}:)
Afbeelding

Meneer de onschuld haha <3
Afbeelding

Ineke2

Berichten: 33116
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 09:47

Wow Maartje en Tarzan beide wel erg schrikken. Gelukkig valt het eindresultaat qua blessures wel mee zo te lezen…

Fantastische foto’s captain <3

Stella, dat veulen is echt te schattig <3

Ik zou gisteren eigenlijk les hebben met Izarra. Zoals wel vaker reed mijn instructrice haar deze keer los voor mij. Nou… Dat was maar goed ook, want zonder overleg oid terwijl wij al bezig waren in de rijbak zette 2 mensen van de gemeente 2 grasmaaiers aan precies naast de bak om de slootkant te maaien.
Dat vond Izarra natuurlijk niet zo heel erg leuk. Ze bleef zeker voor een jong paard wel koel. Sprong weg en rende een stukje weg en bleef een hele tijd gespannen en “ spooky “

Uit veiligheidsoverwegingen en de vertrouwenskwestie hebben we samen besloten dat ik er niet meer op zou gaan gisteren.

Mijn instructrice kon Izarra wel weer uit de spanning halen en netjes rijden, maar ook bij haar duurde dat wel eventjes. Nou gewoon super balen, want ik had zelf zo’n zin om te rijden dus dit was wel een domper.

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 10:04

Oef door de staldeur is ook niet tof… wat vervelend dat hij zo link is tegen je nieuwe. Denk je dat het wel nog goed komt met die 2?

Lis had vanmorgen de dolle 5 minuten. Vindt ze heel
Leuk, als ik hooi ga voeren, om achter me aan te galopperen en dan van die snelle stops te maken en dan weer steigerend weg te rennen (ik vind dat toch altijd minder grappig als ze dat op nog geen meter afstand doet eerlijk gezegd := )
Ik zie het maar als een goed teken. Uiteraard weet ik niet of er inwendig wat beschadigd is :\

Balen Ineke, maar wel fijn dat je dan een fijne instructrice hebt die haar er uit in krijgen!

_Tarzan

Berichten: 11169
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 11:51

Gelukkig heeft Fuego niks en de nieuwe alleen oppervlakkige schrammen van Fuego.
Hij is echt heel fel := die maakt hem echt dood als hij de kans krijgt geloof ik, zo vies doet hij :=
Moet zeggen dat hij dat in het begin ook had met onze andere hengst die nu weg is en daar heeft hij uiteindelijk gewoon heel vredig mee samen gestaan, die 2 stonden ook vaker te kroelen etc. Dus ik sluit niet uit dat ze misschien ooit toch vrienden worden haha!

Grappige is, zolang ik tussen die 2 in sta doet Fuego niks, draai ik mij om vliegt hij meteen uit :+
En hij vliegt ook uit naar m'n vriend, daar vliegt hij evengoed met z'n tanden bloot op af, die 2 moeten zich echt niet, heel zacht gezegd :=

Fuego stond vanmorgen weer heel zwaar te ademen, op zo'n momenten weet ik het echt even niet waar ik goed aan doe. Ik wil hem absoluut niet kwijt, hij is echt m'n bijzondere maatje geworden, ik ben echt heel gek op hem, maar ik wil ook absoluut niet dat hij lijdt, op zo'n moment word ik dan wel even verdrietig -O-

Balen Ineke! En ook balen dat hij daar zo hevig op reageert, ik moet zeggen dat Fuego dat dus allemaal niks boeit. Als mijn vriend de wei op komt met tractor + container erachter kan hij de container gewoon afzetten en opladen en ik kan gewoon rijden alsof niks aan de hand is, zo tof vind ik dat :D
Wel fijn dat je instructrice haar wel even door heeft kunnen rijden. Wanneer ga je er zelf weer op?

Oh jeetje Maartje wat een clown :') Zolang ze niet kreupel is oid zal het wel meevallen. Onze andere hengst sprong in het begin ook steeds over de staldeur heen :7 We verzamelen bijzondere paarden geloof ik :')

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:23

Oef wat is hij pittig Tarzan! Hopelijk komt het wel goed.

Op zich zien haar benen er best ok uit, naar omstandigheden. Maar nog wel dik
Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11169
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:44

Gelukkig valt het mee Maartje, ziet eruit als alleen oppervlakkige schade.

En ja hij is nogal pittig, maar ik kan er echt alles mee, hij is eigenlijk zo enorm geweldig <3
Hij is alleen denk ik in z'n leven heel vaak niet begrepen, als je daarom dan een paard gaat afzonderen zal het ook nooit beter worden natuurlijk he :=

Maar in het begin had hij dat bij onze andere ook, en daarna stonden die 2 zo ... dus ik hou de hoop erin :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ineke2

Berichten: 33116
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 15:12

_Tarzan schreef:
Balen Ineke! En ook balen dat hij daar zo hevig op reageert, ik moet zeggen dat Fuego dat dus allemaal niks boeit. Als mijn vriend de wei op komt met tractor + container erachter kan hij de container gewoon afzetten en opladen en ik kan gewoon rijden alsof niks aan de hand is, zo tof vind ik dat :D
Wel fijn dat je instructrice haar wel even door heeft kunnen rijden. Wanneer ga je er zelf weer op?

Ze reageerde nog best wel koel nog vond ik op een hele vreemde situatie voor haar. Ze kon de maaiers niet zien alleen horen en het was echt veel lawaai en de mannen kon je vaag door de heg heen zien bewegen. Niet veel paarden gaan daar op hun gemak langs denk ik :=

Trekkers en grote machines heeft ze niks van, als ze alles maar wel kan zien.

Met mijn mindere balans is het gewoon niet zo verstandig om er op te gaan als we al weten dat ze schrikkerig is door de situatie. Dat is niet goed het vertrouwen van ons beiden. Vertrouwen komt immers te voet en gaat te paard wanneer er iets mis gaat. Zo luid het spreekwoord niet voor niets :o

Ik hoop dat Fuego zich qua benauwdheid weer snel wat beter voelt. :(:)

Zo Maartje op zo’n korte afstand een “ spelend “ paard bijna in je nek zou ik ook niet zo waarderen.

Ik heb overigens einde van de ochtend weer zelf gereden.
Nu waren ze met een zaagmachine achter het huis bezig :') Dat is een stuk verder van de bak vandaan en dan kijkt ze soms wel, maar is ze ook snel weer met been en stem oplettend naar mij te krijgen :)

_Tarzan

Berichten: 11169
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 19:03

Oh nee inderdaad achter een heg is wel extra spannend inderdaad!
Zeker moet je dan geen risico's nemen, begrijp wel hoor dat je dan liever je instructrice laat rijden!

Ik hoop het ook, het vershilt zo per dag en moment, vandaag heb ik weer zo'n vreselijk gevoel als ik hem hoor ademen ;( Maar kan morgen weer anders zijn, waar doe je goed aan he, ik wille alles behalve mijn vriendje kwijt ;(

StellaPRE

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 08:46

Barokke dressuur was weer een super leuke ervaring :D er was van alles: PRE lusitano barock pinto frederiksborger Friezen. Helemaal leuk tussen de andere speknekkies *\o/*

We hadden goede stukken, maar ook genoeg minder goede, met 180 en 185 weer terug naar huis met 2 WP :D en een fijne ervaring..

En nu… M2 startgerechtigd, keihard aan het werk! We gaan dinsdag lessen bij Hester Bischot, eerder wel eens WE en bitfitten gedaan maar nu dressuur lesje {:}

_Tarzan schreef:
Grappige is, zolang ik tussen die 2 in sta doet Fuego niks, draai ik mij om vliegt hij meteen uit :+
En hij vliegt ook uit naar m'n vriend, daar vliegt hij evengoed met z'n tanden bloot op af, die 2 moeten zich echt niet, heel zacht gezegd :=

Fuego stond vanmorgen weer heel zwaar te ademen, op zo'n momenten weet ik het echt even niet waar ik goed aan doe. Ik wil hem absoluut niet kwijt, hij is echt m'n bijzondere maatje geworden, ik ben echt heel gek op hem, maar ik wil ook absoluut niet dat hij lijdt, op zo'n moment word ik dan wel even verdrietig -O-


Klinkt als rangorde bepaling, en misschien zelfs jaloezie?

Wel heftig lijkt me dat als ze zo moeilijk lucht krijgen, sterkte!


Ineke2 schreef:
Uit veiligheidsoverwegingen en de vertrouwenskwestie hebben we samen besloten dat ik er niet meer op zou gaan gisteren.

Mijn instructrice kon Izarra wel weer uit de spanning halen en netjes rijden, maar ook bij haar duurde dat wel eventjes. Nou gewoon super balen, want ik had zelf zo’n zin om te rijden dus dit was wel een domper.


Goed besluit dan toch, een fijne ervaring voor je paard in hectische situaties geeft ook vertrouwen! En ook voor jouw om te zien dat het bij je instructrice uiteindelijk wel goed gaat :)

_Tarzan

Berichten: 11169
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:49

Klinkt als een geslaagde dag Stella! Gefeliciteerd met je winstpunten :D

Komende week komt de DA Fuego een prednison kuur geven, niet het beste maar hij staat echt zwaar te ademen nu ;( Hopen dat hij daar wat van opknapt …

~~}>
Afbeelding

Fuego claimt mij echt sinds het nieuwe paard, loopt mij overal achterna en zoekt echt z’n aandacht op bij mij, de lieverd <3
Hij liep mij zelfs door alle smalle dingen door achterna de hooicontainer in :')
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 17:21

Zal hij ook meer last hebben van de stress van de nieuwe nu?

Hier vanmorgen met Lissy gewerkt. Die vond dat weer te lang geleden en toen ik als afsluiting de jambette vroeg, ging ze uit frustratie steigeren :=

_Tarzan

Berichten: 11169
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 17:55

Nee verwacht niet dat het dat is, hij staat alweer even wat slechter en nu met dit natte weer echt extreem, soms weet ik het echt even niet meer ;( Duimen dat de prednison aanslaat en hem even helpt! Hij hoeft verder niks meer maar wil hem het liefst nog even bij ons houden!

Haha oeps Maartje, ook een leuk trucje :Y)

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 18:50

Nat weer helpt niet inderdaad…

Ik vind dat nog best wel een prima kunstje als ze niet te hoog komt. Komt ze mooi op het achterbeen :')
Lijkt me wel een teken dat er met haar benen niet veel mis is als ze daar zo al haar gewicht op kan zetten