[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:39

SunnyHorse schreef:
Hebben jullie nog goede huis-tuin-keuken tips voor Fries vachtje met allemaal “roos”? Overmatig talg/ vet? Wat is het eigenlijk?


Wassen met dreft. Scheren. Wassen met groene zeep. Invlechten en dekens erop.

Lys_PPA

Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 10:05

Getty_Maan schreef:
Nee, doe niet mee aan de strandrit, ga veel liever met een klein groepje naar het strand.


SunnyHorse schreef:
Ik ga ook liever met een klein groepje een strandrit maken


Ook goed, ik hou me aanbevolen voor een friese paarden topic strandrit :+

Wij hebben afgelopen weekend onze eerste rit gemaakt met mijn Fries in het enkelspan. Echt, hij deed het zoooo goed. Wordt met de week verliefder op dit paard. Onze instructeur is ook echt een topper en als hij met Picasso rijdt loopt ie echt als een kanon, dat krijg ik zelf nog niet zo constant voor elkaar :P

Afbeelding

Enige jammere was dat hij de geleende trailer niet op ging dus we waren 45 minuten te laat bij onze instructeur. Picasso gaat wekelijks minimaal 2x op de trailer, maar ik had een mentrailer geleend van een kennis. Deze trailer had een harde klep ipv rolzeil en dat vond hij blijkbaar nogal eng. Uiteindelijk alsnog mn eigen trailer maar erbij gehaald en dus met 2 auto's gereden.

Jij nog iets gehoord Absolem? Wanneer is de 'proefperiode' ook alweer voorbij en de verkoop dus definitief?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 11:35

5 december is de uiterlijke datum. Maar ik hoop toch eigenlijk wel deze week een besluit te horen..

Dennenboom

Berichten: 701
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 11:50

Iemand nog tips voor een scheermachine die door een dichte dikke benenharen komt?

Mijn clipper pro smoort erin dus op zoek naar een ander.

Lys_PPA

Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:22

Ik gebruik voor mn shetten die enorm dik in de vacht zitten met vaak veel zand de Liscop Lite 1400 maar dan met messenset voor rundvee (18 tands bovenmes en 23 tands ondermes). Dat ziet er wat grover uit, en dan ga ik er daarna nog eens met de normale messenset (23 tands bovenmes en 31 tands ondermes) overheen.

Dennenboom

Berichten: 701
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:25

Dat is zo'n grote scheermachine zie ik. Ik bedoel wel echt voor de kootholte, formaat Clipper pro maar dan krachtiger

Lys_PPA

Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:33

Ohh sorry! Die mag ik van mijn stalhoudster gebruiken maar weet ik zo het merk niet van, daar doe ik idd Picasso zijn benen en hoofd mee. Ik probeer er vnv naar te kijken als ik het niet vergeet.

Gevonden: google knows it all, dat is een Oster A6 :)

_Jelske

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:23

Ik heb de Heiniger Saphir (2?). Draadloos apparaat en voor een paard als een fries voldoet hij gewoon nog om de kootholten uit te scheren. Zeker als jouw paard het toelaat om te scheren terwijl hij voet geeft. Bevalt echt heel goed. Jels heeft namelijk ook best wel stugge/grove vacht aan haar onderbenen en daar gaat hij zonder problemen doorheen.

Dennenboom

Berichten: 701
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:28

_Jelske schreef:
Ik heb de Heiniger Saphir (2?). Draadloos apparaat en voor een paard als een fries voldoet hij gewoon nog om de kootholten uit te scheren. Zeker als jouw paard het toelaat om te scheren terwijl hij voet geeft. Bevalt echt heel goed. Jels heeft namelijk ook best wel stugge/grove vacht aan haar onderbenen en daar gaat hij zonder problemen doorheen.


Heeft die hetzelfde formaat als een tondeuse?

_Jelske

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:44

Iets groter misschien, maar het scheelt echt niet zoveel.

Zitten jullie ook de eerste bezichtiging te kijken? Niels P.J. is momenteel een beetje een driftkikkertje :')

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 16:28

Nee ik moet mezelf klaar maken voor een intake gesprek voor vanavond. Ik ga een omscholing volgen maar om nou mee een vogelnest op mijn hoofd verschijnen op teams vond ik een beetje meh.

_Jelske

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 17:24

:') ik ben beelddenker en dit plaatje spreekt bepaald tot de verbeelding

Wel spannend! Waartoe wil je omscholen?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:31

_Jelske schreef:
:') ik ben beelddenker en dit plaatje spreekt bepaald tot de verbeelding

Wel spannend! Waartoe wil je omscholen?



Ict. Wss iets van data engineer. Of devops engineer.

_Jelske

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:52

Oh, nou! Dat moet goed komen. Ik zie overal bedrijven schreeuwen om personeel bij de ICT +:)+

Ik ben inmiddels weer aardig ter been na een tamelijk enerverend weekend, zullen we maar zeggen :=
Zaterdag ben ik op buitenrit geweest met een maatje van mij en dat was boven verwachting mooi/lekker en gezellig. Maar het venijn zit hem in de staart.

Op het laatste pad naar de "uitgang van het bos", aan een lang teugeltje uitstappen, tot het moment dat er een loslopende hond van achteren ineens mijn paard aanviel. Beest kwam uit het niets en hoorde daar niet eens te zijn (ruiterpad, geen losloopgebied etc.). Ab vol in vluchtmodus, die schoot van het pad af, zó het bos in. Het geheel was natuurlijk statistisch onmogelijk om goed af te lopen...
Ben er ergens halverwege af gesodemieterd en ben met mijn been vol tegen een uitstekend stuk tak terecht gekomen.

Achterlijke hond taaide pas af nadat Ab hem vol geraakt had met zijn trap. Maar goed, daar lag ik dan, tussen het kreupelhout #) Nadat ik even op adem heb kunnen komen en van de eerste schrik was bekomen, overeind geholpen door andere voorbijgangers. Mijn maatje had Ab weer gevangen (die overigens niet de benen had genomen nadat de hond weg was, god dank). Mijn vriend gebeld dat hij mij moest komen halen en gemaakt dat we op de spoedeisende hulp terecht kwamen.

Het resultaat is dus een zwaar gekneusde kuitspier, met naar verwachting tot wat gescheurde vezeltjes. Enorme zwelling/bloeduitstorting en slecht ter been. ^) ^) En dat in een week waarin ik 4/5 dagen op kantoor verwacht wordt. >;) Ik heb een kruk kunnen lenen van een vriendin, waardoor ik toch nog een beetje uit de voeten kan en gelukkig wonen we centraal met goed bereikbaar ov en is mijn werk ook nabij de stations.

Maar de hele situatie is natuurlijk tamelijk kansloos...

Lys_PPA

Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 10:43

Pff heftig, dat is altijd het gedoe met buitenrijden. Je paard kan nog zo braaf zijn en je kunt nog zo goed kunnen rijden, je weet nooit wat je onderweg tegenkomt. Beterschap!

_Jelske

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:00

Thanks!

Je slaat wat mij betreft de spijker op z'n kop. Overigens was dit in een gebiedje van het bos waar eigenlijk alleen ruiterpaden lopen, die altijd omgeven zijn van wandelaars, die vervolgens klagen over de paarden. Het is geen losloop gebied en toch laten veel mensen hun honden daar los. |o

Eigenaar van de stal was naar de parkeerplaats gegaan dit het dichtst bij was. Daar hebben ze de hond uiteindelijk gevonden (bruine poolhond, specifieke halsband). Maar de eigenaar wist met droge ogen te verkopen dat die zijn hond nooit los laat, niet kwijt is geweest en niet in het bos was geweest. :x Maar we hebben wel het kenteken en ik overweeg toch aangifte te doen...

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:16

Ik kom even een foto spam neerzetten. De kleine draak wordt groot!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:18

_Jelske schreef:
Oh, nou! Dat moet goed komen. Ik zie overal bedrijven schreeuwen om personeel bij de ICT +:)+

Ik ben inmiddels weer aardig ter been na een tamelijk enerverend weekend, zullen we maar zeggen :=
Zaterdag ben ik op buitenrit geweest met een maatje van mij en dat was boven verwachting mooi/lekker en gezellig. Maar het venijn zit hem in de staart.

Op het laatste pad naar de "uitgang van het bos", aan een lang teugeltje uitstappen, tot het moment dat er een loslopende hond van achteren ineens mijn paard aanviel. Beest kwam uit het niets en hoorde daar niet eens te zijn (ruiterpad, geen losloopgebied etc.). Ab vol in vluchtmodus, die schoot van het pad af, zó het bos in. Het geheel was natuurlijk statistisch onmogelijk om goed af te lopen...
Ben er ergens halverwege af gesodemieterd en ben met mijn been vol tegen een uitstekend stuk tak terecht gekomen.

Achterlijke hond taaide pas af nadat Ab hem vol geraakt had met zijn trap. Maar goed, daar lag ik dan, tussen het kreupelhout #) Nadat ik even op adem heb kunnen komen en van de eerste schrik was bekomen, overeind geholpen door andere voorbijgangers. Mijn maatje had Ab weer gevangen (die overigens niet de benen had genomen nadat de hond weg was, god dank). Mijn vriend gebeld dat hij mij moest komen halen en gemaakt dat we op de spoedeisende hulp terecht kwamen.

Het resultaat is dus een zwaar gekneusde kuitspier, met naar verwachting tot wat gescheurde vezeltjes. Enorme zwelling/bloeduitstorting en slecht ter been. ^) ^) En dat in een week waarin ik 4/5 dagen op kantoor verwacht wordt. >;) Ik heb een kruk kunnen lenen van een vriendin, waardoor ik toch nog een beetje uit de voeten kan en gelukkig wonen we centraal met goed bereikbaar ov en is mijn werk ook nabij de stations.

Maar de hele situatie is natuurlijk tamelijk kansloos...



Jeetje heftig zeg!!! Gelukkig is ze niet weg gerend!

_Jelske

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:21

Stephanie_86 schreef:
Ik kom even een foto spam neerzetten. De kleine draak wordt groot!

[ [url=m/GX3SBy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DrZ32u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qcYVD6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jaMXcT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yRscF1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nc8v2B.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe tof is dit?! <3 <3
Dit zou ik ook wel willen :roll:

Stephanie_86 schreef:
Jeetje heftig zeg!!! Gelukkig is ze niet weg gerend!

Nee precies, anders hadden we on top of it all nog een hele andere uitdaging!

_Jelske

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:16

Voor degene die de kans heeft om teru lag te kijken; nr 99 Melle van de Breesteeg.

Dier beweegt zo groot dat hij wel in slowmotion lijkt te lopen. <3 hij spreekt mij enorm aan iig

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:45

Ik moet het terugkijken want was te druk met mijn werk maar hij is niet door toch?

En wat spannend zo'n aanvaring met een hond. Gelukkig niet al te ernstig afgelopen. Beterschap!

Wat een mooie foto's Stephanie! Is dat rook? En was dat niet spannend voor haar?

Hier ook de heiniger Saphir en ben er dik tevreden over. Ook voor de dikkere haren :j

_Jelske

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:48

Nee hij is niet door, vind ik ergens wel jammer geloof ik.

Bedankt voor de beterschapswensen :)

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:57

Jinthe1 schreef:
Ik moet het terugkijken want was te druk met mijn werk maar hij is niet door toch?

En wat spannend zo'n aanvaring met een hond. Gelukkig niet al te ernstig afgelopen. Beterschap!

Wat een mooie foto's Stephanie! Is dat rook? En was dat niet spannend voor haar?

Hier ook de heiniger Saphir en ben er dik tevreden over. Ook voor de dikkere haren :j


Nee het is poeder haha en ja ook dat vond ze spannend maar bleef braaf

Lys_PPA

Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 14:14

Stephanie_86 schreef:
Ik kom even een foto spam neerzetten. De kleine draak wordt groot!

[ [url=m/GX3SBy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DrZ32u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qcYVD6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jaMXcT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yRscF1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nc8v2B.jpg]Afbeelding[/url] ]


Eerste drie foto's zijn echt mooi!
Die met de poeder staat ze ook mooi op maar is minder mijn ding qua kleur/effect.

_Jelske

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 14:21

De presentatie over het nieuwe DNA-onderzoek is zojuist online gepubliceerd:
Fokkerij onderzoek: behoud van het Friese Paard

Overigens hoop ik dat jullie stevig zitten, want het volgende bericht kon wel eens als schokkend ervaren worden:
Mijn deken zit op de post *\o/*