Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tarzan

Berichten: 11167
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:33

Ja, voel mij er echt zwaar klute door ;(
Zo vreselijk als je niet weet wat je moet ..

Haha Maartje klopt als ze zo kan steigeren zal er wel niks aan de hand zijn

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:52

Ik weet hoe je je voelt. Gevoelsmatig kun je nooit de juiste beslissing maken. Maar weet je, uiteindelijk doe je alleen maar wat jij denkt dat het beste is, en dat is altijd goed :(:)

_Tarzan

Berichten: 11167
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:33

Ik wil niet dat hij lijdt want dat heeft hij niet verdiend, maar ik wil hem ook echt nog niet kwijt. Hij is zo bijzonder voor mij geworden! Echt mijn hele speciale paardje is hij <3
Maargoed de DA komt deze week even luisteren en prednison geven, hopen dat hij dan nog even mee kan ..

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:43

Kan iets van een vernevelaar hem misschien nog helpen? het gedrag wat je omschrijft herken ik wel van Spanjaarden die lang hengst zijn geweest. Nieuwe paarden zijn dan geloof ik erg moeilijk voor ze.

Autumnn

Berichten: 8036
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 10:10

Wat ontzettend rot Tarzan. Vergeet niet dat je bij paarden nooit te vroeg kan zijn, alleen te laat….

Wij hadden gisteren weer wedstrijd met een eerste plek met 187 punten! De eerste proef helaas geen winst, ik reed de verkeerde kant op en had even een black-out en miste daardoor 3 onderdelen :Y) daarvoor alsnog 178,5 wat me uiteindelijk erg meeviel :')

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:24

@ Autumn, waauw, proficiat met jullie winst! supergoed gedaan :D zelfs voor de proef met de missers :p

@Tarzan, Jullie hebben inderdaad wel een hele weg afgelegd samen! Hopelijk geeft de prednison hem verlichting, ik duim alvast mee!!

@Maartje, hihi die Lissy klinkt ook als een karaktertje :) Ga je nog veel plezier mee beleven denk ik :+

Hier even wat stiller geweest,
ik struggle al behoorlijk lang met mijn mentale toestand helaas, heb er ook wel begeleiding voor, maar het bleef echt lastig. Ik denk dat ik nu onlangs ontdekt heb wat er "mis" is, de tranen stroomden in ieder geval over mijn wangen van de herkenning, dus daar kan ik nu hopelijk mee aan de slag om verbetering voor mezelf te creëren!

Gelukkig blijft Jenara door alles wel echt mijn rots in de branding en ben ik iedereen keer weer helemaal blij en ontspannen als ik bij haar ben. We hebben de laatste week gewerkt aan het springen op touwhalster. Ik heb sinds een goeie maand ook een héle fijne verzorgster en die rijdt nu altijd met bit, dus ik dacht :" dan focus ik toch gewoon even op het bitloos" En eigenlijk gaat het echt goed!! Je voelt de balansproblemen natuurlijk wel nog flink natuurlijk, maar ik voel ook wel vooruitgang :D Voor mij is het ook wel wennen, want het is toch een andere manier van rijden, maar ik geniet er wel van. Ook het springen doet ze steeds beter.
En ondertussen hebben we ons ook 2x aan neckrope gewaagd, en dat begint een beetje te lukken :D

Ik heb ook een deel foto's gekregen van de meeloop waarvoor Jenara en ik model hebben gestaan :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Jenara mocht de kerstkrans die ik gemaakt heb even uittesten :D

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 16:47

Toch hele nette punten Autumn!

Julie het is zeker een karaktertje. Ik zocht eigenlijk iets wat rustiger was dan Elevada. I failed :+ :=
Mooie foto's! En hopelijk alleen maar positiviteit die naar je toe komt :)

_Tarzan

Berichten: 11167
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:20

Elisa2, dat wil ik hem niet aandoen, een paard met zo'n trauma, die in het begin mega kopschuw was wil ik zoiets echt niet aandoen, gaat alleen maar stress geven. Meer in de buitenlucht dan hij nu staat, gaat bijna niet en het hooi maak ik nat voor hem.
Autumnn, je hebt gelijk, maar wil m'n vriendje niet kwijt! En als het weer droger is staat hij er ook weer prima bij -O-
Jenara, dankjewel, ik duim ook, al weet ik dat prednison het laatste redmiddel is ..


Jenara, wat een prachtige foto's van jullie <3
Autumn :') Maar wel gaaf dat jullie eerste zijn geworden!

En ja ik heb de nieuwe gekocht zodat afscheid nemen straks minder zwaar wordt, maar ik had niet gedacht dat het einde zo snel in zicht zou komen ;(

Autumnn

Berichten: 8036
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:32

Dat hoop je nooit Tarzan, maar soms kan het afscheid opeens sneller komen dan je denkt. Ik hoop dat je nog lang van hem kan genieten.
Is de rust in je kudde al een beetje teruggekeerd?

Jenara, prachtig je foto’s! En die krans <3
Vervelend dat jij met jezelf in de knoop zit, maar super dat je er hulp voor gezocht hebt.

Wij hebben deze week even een rustig weekje. Ik merkte aan mezelf dat twee weekenden wedstrijden achter elkaar best wel druk is :Y) dus ik geef mezelf even vrij haha. Ik had maandag gereden maar ik merkte aan Nero dat hij er ook geen zin in had. Dus gisteren lekker getut en voor het eerst in het donker gewandeld. Hij vond het allemaal wel prima en de lichtjes wel gezellig. We gaan er vrijdag pas op en lekker naar het bos. Zaterdag clinic van Danielle van Mierlo en het weekend daarna wedstrijd. Maar we gaan daartussen heerlijk ff chillen en tutten. We gaan lekker toewerken naar een paar weken vrij. Merk dat hij daar behoefte aan heeft dus dan luisteren we daar naar :j

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 12:38

Ik probeer weer wat aan te haken. Weekje vrij gehad na overlijden van Liza en dat was mentaal ook wel even nodig. Nu weer aan de slag.

Ik start precies om die reden om de week, ieder weekend vind ik voor mezelf en de paarden te. En soms als ik er geen meer in kan schrijven om de week sla ik een extra weekje over. Zoals nu dus, komende week nergens heen en de week erop weer wel.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 15:56

Is de dierenarts al geweest Autumn?
Een nieuwe kopen met die reden lijkt een soort vloek te zijn. Ik kocht Lissy als opvolger voor Elevada. Sinds de dag voor Lis kwam, staat Elevada kreupel :\

Lis gister even gelongeerd, pony kan wel lopen hoor :wow: Ze lijkt in ieder geval geen last van haar benen te hebben en heeft energie te veel, dus maar weer lekker aan het werk. Vrijdag eerste lesje aan de hand met haar

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 15:59

Leuk Maartje! Van wie heb je les vrijdag?

Autumnn

Berichten: 8036
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 16:07

Maartje_M schreef:
Is de dierenarts al geweest Autumn?
Een nieuwe kopen met die reden lijkt een soort vloek te zijn. Ik kocht Lissy als opvolger voor Elevada. Sinds de dag voor Lis kwam, staat Elevada kreupel :

Lis gister even gelongeerd, pony kan wel lopen hoor :wow: Ze lijkt in ieder geval geen last van haar benen te hebben en heeft energie te veel, dus maar weer lekker aan het werk. Vrijdag eerste lesje aan de hand met haar


Waarom zou ik de dierenarts langs moeten laten komen? :')
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 30-11-22 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 16:20

Ho, nee, niet jij, Tarzan :D Ik kan niet zo goed multitasken dus :+

Autumnn

Berichten: 8036
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 16:36

Maartje_M schreef:
Ho, nee, niet jij, Tarzan :D Ik kan niet zo goed multitasken dus :+


_O- _O-

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 16:51

_Tarzan schreef:
Elisa2, dat wil ik hem niet aandoen, een paard met zo'n trauma, die in het begin mega kopschuw was wil ik zoiets echt niet aandoen, gaat alleen maar stress geven. Meer in de buitenlucht dan hij nu staat, gaat bijna niet en het hooi maak ik nat voor hem.
Autumnn, je hebt gelijk, maar wil m'n vriendje niet kwijt! En als het weer droger is staat hij er ook weer prima bij -O-
Jenara, dankjewel, ik duim ook, al weet ik dat prednison het laatste redmiddel is ..


Jenara, wat een prachtige foto's van jullie <3
Autumn :') Maar wel gaaf dat jullie eerste zijn geworden!

En ja ik heb de nieuwe gekocht zodat afscheid nemen straks minder zwaar wordt, maar ik had niet gedacht dat het einde zo snel in zicht zou komen ;(


Dat begrijp ik uiteraard volledig, het leven moet wel leuk voor hem blijven. Ik probeer een beetje mee te denken..zouden slijmoplossers kunnen helpen als hij het benauwd heeft? Sputolysin werkt vaak als een trein bijvoorbeeld. Ik hoop gewoon voor jullie dat hij nog langer mee kan.

_Tarzan

Berichten: 11167
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:24

Maartje :') nee nog niet, hij laat mij morgen even weten wanneer hij langs kan komen, hij is druk en doet Fuego even ergens ertussendoor.

Fuego staat sinds vandaag weer iets beter, je merkt meteen dat het iets droger weer is ..

Precies Elisa, het leven voor hem moet leuk blijven, dan ga ik hem zo’n stress van zo’n vernevelaar niet aandoen. Hij staat nu gewoon lekker veel buiten met z’n pony vriendje <3
Lief dat je mee denkt!

En zolang de nieuwe op veilige afstand staat gaat het goed en kunnen ze beide buiten. Dus aangezien we toch de omheining moeten maken na laatst gaan we maar even een extra paddock erbij maken :Y)

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 09:49

Jenara schreef:
@ Autumn, waauw, proficiat met jullie winst! supergoed gedaan :D zelfs voor de proef met de missers :p

@Tarzan, Jullie hebben inderdaad wel een hele weg afgelegd samen! Hopelijk geeft de prednison hem verlichting, ik duim alvast mee!!

@Maartje, hihi die Lissy klinkt ook als een karaktertje :) Ga je nog veel plezier mee beleven denk ik :+

Hier even wat stiller geweest,
ik struggle al behoorlijk lang met mijn mentale toestand helaas, heb er ook wel begeleiding voor, maar het bleef echt lastig. Ik denk dat ik nu onlangs ontdekt heb wat er "mis" is, de tranen stroomden in ieder geval over mijn wangen van de herkenning, dus daar kan ik nu hopelijk mee aan de slag om verbetering voor mezelf te creëren!

Gelukkig blijft Jenara door alles wel echt mijn rots in de branding en ben ik iedereen keer weer helemaal blij en ontspannen als ik bij haar ben. We hebben de laatste week gewerkt aan het springen op touwhalster. Ik heb sinds een goeie maand ook een héle fijne verzorgster en die rijdt nu altijd met bit, dus ik dacht :" dan focus ik toch gewoon even op het bitloos" En eigenlijk gaat het echt goed!! Je voelt de balansproblemen natuurlijk wel nog flink natuurlijk, maar ik voel ook wel vooruitgang :D Voor mij is het ook wel wennen, want het is toch een andere manier van rijden, maar ik geniet er wel van. Ook het springen doet ze steeds beter.
En ondertussen hebben we ons ook 2x aan neckrope gewaagd, en dat begint een beetje te lukken :D

Ik heb ook een deel foto's gekregen van de meeloop waarvoor Jenara en ik model hebben gestaan :D


[ [url=m/j8qN13.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aVEQGe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FVedeU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eRQZ7b.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Jenara mocht de kerstkrans die ik gemaakt heb even uittesten :D

[ [url=m/nozbjA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie foto's en sterkte met je mentale toestand. :knuffel:

Een paard kan daarbij zo"n belangrijke steunpilaar zijn.

Tarzan, gelukkig voor Fuego wordt het in NL steeds droger en warmer..het zal vooral deze tijd even doorbijten zijn. Hopelijk wennen ze uiteindelijk ook nog zo aan elkaar dat ze samen kunnen.

_Tarzan

Berichten: 11167
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 11:40

Afbeelding
Ze staan nu zo en dat gaat goed. Ik ben alleen als de dood dat de nieuwe door de draad gaat en het feest is := (handvaten van de wei zijn kapot namelijk en staat tijdelijk geen stroom op de draden omdat we dat weer even moeten fixen na laatst). Fuego blijft wel achter z’n draadje daar ben ik niet zo bang voor, maar die nieuwe :=

Fuego stond vanmorgen alweer iets rustiger met ademen gelukkig, hij is zo’n lieverd hè <3
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 12:03

Hopelijk blijft de nieuwe (heeft ie eigenlijk ook een naam? :D ) braaf staan! En fijn dat Fuego al wat rustiger ademt nu, het is ook erg droog weer

_Tarzan

Berichten: 11167
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 12:08

Ja haha :') ik heb hem Rambo genoemd, vond ik wel passen bij hem _O-

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 12:25

Ik snap je :')

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:30

Fijn dat Fuego iets beter gaat!
Leuke naam wel Rambo :')

_Tarzan

Berichten: 11167
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:48

Rambo past er ook wel echt bij, zo'n lomperik is het! Zoooooo'n enorm wereld van verschil met Fuego!
Rambo is echt zo'n allemans vriend, Fuego vind alleen mij leuk :')

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:55

Hahaha dat verschil ken ik.

Ik ga eens zadelen en naar de les vertrekken.