Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 311 van de 411 [ 10271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314 ... 411  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

 
Profiel   

_Jelske schreef
Overigens hoop ik dat jullie stevig zitten, want het volgende bericht kon wel eens als schokkend ervaren worden:
Mijn deken zit op de post *\o/*


Neeeee, dit kan niet waar zijn: waarom zo snel!? :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 15:00 



 
Profiel   

:') oké ik moest harder lachen om jouw reply dan ik kan toegeven… :=

Maar ben wel echt blij met die koude die voor de komende dagen voorspeld is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 15:10 



 
Profiel   

Nou ik ben officieel weer volledig paard loos. De jacht naar een nieuw veulen/enter kan beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:10 



 
Profiel   

Absolem schreef
Nou ik ben officieel weer volledig paard loos. De jacht naar een nieuw veulen/enter kan beginnen.

Ergens toch ook fijn dat Jelske het dan zo goed heeft gedaan en jij kennelijk zo'n fijn paard hebt afgeleverd. Heb je wellicht toch eer aan jouw werk.

Ik ben in ieder geval benieuwd waar dit schip gaat stranden. Neem je ons een beetje mee in jouw zoektocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 14:44 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Absolem! Leuk zo'n nieuwe zoektocht, ben benieuwd wat er op je pad komt.

Hebben jullie ervaring met Stal Okkema uit Britswert?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 16:56 



 
Profiel   

Ik heb ervaring met stal Okkema! Ik heb helaas niet lang kunnen genieten van mijn paard, maar dat was niet aan hun te wijten. Ben heel goed geholpen en zelfs na het verlies van mijn paard leefden ze heel erg mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:17 



 
Profiel   

Ik zit hier helemaal stuk te gaan. Mijn schoonmoeder vraagt wat ik voor de kerst wil en ik heb geen idee. Want ik heb de paarden immers van de zomer gekocht en ben inmiddels redelijk compleet - met deken en al.

Ik heb een nieuwe manenkam gevraagd en een extra voerschep _O- :)F

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:43 



 
Profiel   

_Jelske schreef
Ik zit hier helemaal stuk te gaan. Mijn schoonmoeder vraagt wat ik voor de kerst wil en ik heb geen idee. Want ik heb de paarden immers van de zomer gekocht en ben inmiddels redelijk compleet - met deken en al.

Ik heb een nieuwe manenkam gevraagd en een extra voerschep _O- :)F

https://www.bol.com/nl/p/voorbrenghoofd ... androidapp

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 22:05 



 
Profiel   

Oe dat is wel een heel sexy voorbrenghoofdstel <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 07:28 



 
Profiel   

Jeetje jelske wat een schrik op buitenrit en schandalig dat de eigenaar van de hond er zo mee omgaat. Fijn dst je paard ondanks de schrik niet weg rende uiteindelijk.

Wauw je deken eindelijk onderweg, toch nog op tijd..

Wauw stephanie wat een prachtige foto's.

Wat fijn absolum, succes met je nieuwe zoektocht. Ben benieuwd wat je nieuwe aanwinst zal worden.

Hier goede ervaring met Okkema in Britswerd. Paarden zijn er erg mak in de omgang en rijden. Ze laten ze met vanalles kennis maken.

We zijn er een keer in opdracht van andere geweest en werd op een 3-jarige hengst gezet (dit wist ik niet, had niet opgelet met het gesprek) en kon zo wegrijden en het beestje was super mak.

En vriendin haar merrie is er beleerd, ze kon zo opstappen en wegrijden.

Ik zag door naar de 2e bezichtiging Matteo een Markus X Jehannes, die lijkt mij wel erg gaaf. Heeft iemand gezien hoe hij liep?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 08:13 



 
Profiel   

Getty_Maan schreef
Jeetje jelske wat een schrik op buitenrit en schandalig dat de eigenaar van de hond er zo mee omgaat. Fijn dst je paard ondanks de schrik niet weg rende uiteindelijk.

Wauw je deken eindelijk onderweg, toch nog op tijd..

Wauw stephanie wat een prachtige foto's.

Wat fijn absolum, succes met je nieuwe zoektocht. Ben benieuwd wat je nieuwe aanwinst zal worden.

Hier goede ervaring met Okkema in Britswerd. Paarden zijn er erg mak in de omgang en rijden. Ze laten ze met vanalles kennis maken.

We zijn er een keer in opdracht van andere geweest en werd op een 3-jarige hengst gezet (dit wist ik niet, had niet opgelet met het gesprek) en kon zo wegrijden en het beestje was super mak.

En vriendin haar merrie is er beleerd, ze kon zo opstappen en wegrijden.

Ik zag door naar de 2e bezichtiging Matteo een Markus X Jehannes, die lijkt mij wel erg gaaf. Heeft iemand gezien hoe hij liep?



Hengsten zijn helemaal niet zo spannend mits ze maar gewoon goed opgevoed zijn.

Juist doordat mensen ze gaan behandelen alsof ze levensgevaarlijk zijn zodra ze als Twenter een keertje brullen en daarna bij het dribbelen dus niet durven doorpakken omdat ze nog jong zijn, worden ze vervelend en dus echt gevaarlijk.

Gewoon normaal behandelen.touwtje zoveel mogelijk ontspannen in een boogje .. brullen mag. Dribbelen en voorbeen maaien is gelijk een klats en een stuk naar achteren. Ze moeten gewoon netjes bij je blijven.

Niet een keer denken dat je die correctie wel kan laten omdat je haast heb. Want als je ze een vinger geeft pakken ze je hand.

Hou dat even een poosje vol en na verloop van tijd kan je gewoon normaal met ze werken zonder de geklier.

De opleiding verloopt verder exact hetzelfde als bij een ruin of merrie

Kat int bakkie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 09:50 



 
Profiel   

Fijn dat er goede ervaringen zijn bij Stal Okkema, zag een paar leuke paarden te koop staan namelijk.

Absolem: Dat is ook zo, opvoeding is zo belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 10:30 



 
Profiel   

@Denneboom: plus je hoeft de Okkema’s niet mee naar huis hè? Alleen het paard. Dus ik zou daar vooral op focussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 14:51 



 
Profiel   

Dat weet ik wel absolum, maar de ervaring is toch dat het vaak niet goed gaat.

Okkema bewijst dat zij wel netjes opvoeden en dat wou ik met mijn verhaal kwijt :D

Wat sanet zegt is zeker waar, jij moet een paard kiezen die bij jou past en dat weet jij zelf het beste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:10 



 
Profiel   

Ja zeker waar. Het ging mij meer om of het een betrouwbaar adres is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 21:02 



 
Profiel   

Dat is het zeker.

Wat zoek je precies?

<3 grapjas
[ img ]

Feest, want de paddock is weer open voor speeltijd
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 13:32 



 
Profiel   

Getty_Maan: ik zag daar een leuke ruin. Maar ben een merrie-mens dus de twijfel blijft daar op hangen. Daarnaast is uitbreiding in de paardenstapel niet handig ivm baby dus dat betekent dat er ook 1 verkocht moet worden. Prima, maar welke? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 15:20 



 
Profiel   

Wat spelen ze leuk Getty_Maan! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 15:20 



 
Profiel   

Ik hoor het wel, een luxe probleem.

Het klinkt inderdaad niet alsof je een nieuw paard hoeft :D en merrie mens herken ik wel, ik heb zelf ook de voorkeur voor merries.

Lekker fris ritje gemaakt met Hiske, viel mij alles mee.

Ook nog een 2e hands deken gescoord voor een prikkie, nu staat ze er weer lekker warmpjes bij.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 16:06 



 
Profiel   

Dennenboom schreef
Gefeliciteerd Absolem! Leuk zo'n nieuwe zoektocht, ben benieuwd wat er op je pad komt.

Hebben jullie ervaring met Stal Okkema uit Britswert?


Daar heb ik ook een paard gereden om eventueel te kopen. Vond het fijn en kreeg uitgebreid de tijd om te proberen, maar de paarden die nog een beetje betaalbaar zijn is echt geen kwaliteit en de goeie veel te duur naar mijn idee

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 16:07 



 
Profiel   

Getty_Maan: Ja eigenlijk wel een beetje..

Ik zou graag een rijpaard weer willen hebben, kriebelt behoorlijk weer. Maar mijn huidige is dus de drachtige. Door ziekte van mezelf heb ik 2,5 week niks kunnen doen en gezien haar verandering in gedrag en omvang mag ze met verlof, misschien nog wat wandelen enzo.

Dankje Nynke, voor het delen van je ervaring :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 16:44 



 
Profiel   

Poeh hier even een flinke tegenvaller. We zijn er zojuist achter gekomen dat ons energiecontract afloopt eind deze maand. Doei plan nieuw rijpaard, doei plan sport predikaat -:(-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 20:18 



 
Profiel   

Dennenboom schreef
Poeh hier even een flinke tegenvaller. We zijn er zojuist achter gekomen dat ons energiecontract afloopt eind deze maand. Doei plan nieuw rijpaard, doei plan sport predikaat -:(-


Dat is heel erg zuur..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 22:27 



 
Profiel   

Dat is zuur idd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 22:32 



 
Profiel   

Ja erg zuur! Pak de training eerst zelf op en dan zie ik in feb/mrt wel hoe het ervoor staat en of in training nog mogelijk is.

Hoe gaat het met jou Absolem? Nu Jelske definitief verkocht is..

En is de inmiddels lang verwachte deken al gearriveerd? :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 12:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 311 van de 411 [ 10271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314 ... 411  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen