Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 312 van de 402 [ 10041 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 402  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

 
Profiel   

Absolem schreef
Hengsten zijn helemaal niet zo spannend mits ze maar gewoon goed opgevoed zijn.

Juist doordat mensen ze gaan behandelen alsof ze levensgevaarlijk zijn zodra ze als Twenter een keertje brullen en daarna bij het dribbelen dus niet durven doorpakken omdat ze nog jong zijn, worden ze vervelend en dus echt gevaarlijk.

Gewoon normaal behandelen.touwtje zoveel mogelijk ontspannen in een boogje .. brullen mag. Dribbelen en voorbeen maaien is gelijk een klats en een stuk naar achteren. Ze moeten gewoon netjes bij je blijven.

Niet een keer denken dat je die correctie wel kan laten omdat je haast heb. Want als je ze een vinger geeft pakken ze je hand.

Hou dat even een poosje vol en na verloop van tijd kan je gewoon normaal met ze werken zonder de geklier.

De opleiding verloopt verder exact hetzelfde als bij een ruin of merrie

Kat int bakkie.


Ik ben kamp Absolem, in deze. {:}

@ Getty_Maan: Attent paard zeg! Fijn plaatje ook om ze zo te zien spelen.
Ik ben mij ook eens in de wereld van tweedehands deken aan het storten. Pit groeit zo hard. Had een 100 grams deken besteld, één maat groter dan haar regendeken. Regendeken kan ze echter inmiddels nog net in en zelfs de 100 grams deken houdt niet over :')
Het ziet er in elk geval uit dat jij goed geslaagd bent!

Dennenboom schreef
Poeh hier even een flinke tegenvaller. We zijn er zojuist achter gekomen dat ons energiecontract afloopt eind deze maand. Doei plan nieuw rijpaard, doei plan sport predikaat -:(-


-O-

Dennenboom schreef
En is de inmiddels lang verwachte deken al gearriveerd? :D


Die is gearriveerd en bevalt ontzettend goed! Jelske heeft er een boel comfort van en merken ook dat ze beter op gewicht komt/blijft.

Sinds dit weekend hebben we een mooie dekentas, dus alle liners kunnen heerlijk netjes worden opgeruimd. Voor de buitendeken is er trouwens wel een héél mooie tas meegeleverd. Die wordt dus geleverd in een tas waar je een rugzak van kunt maken en die van een soort canvas is gemaakt dat vergelijkbaar is met vrachtwagenzeil. Love it.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 12:32 



 
Profiel   

[ img ]

Ik ben begonnen met restauratie werk.

Tuig is schoon en gerepareerd. Als mijn indring verf er is. Maak ik het weer mooi zwart.

Volgende project is mijn karretje uit elkaar slopen en opknappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 12:44 



 
Profiel   

Lijkt mij op zichzelf al een mooi project! Ik houd daar wel van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 13:35 



 
Profiel   

_Jelske schreef
Lijkt mij op zichzelf al een mooi project! Ik houd daar wel van.


:') ik vind het vooral een takke werk.

Maar ja, als ik het niet doet dan kan het zooitje straks de kliko in. Dat tuig geef ik elk jaar wel een grote onderhouds beurt trouwens. Maar het verfen doe ik wel voort eerst. Het leer begint bruin door te kleuren op veel plekken. Zwarte verf knapt het wel weer mooi van op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 14:22 



 
Profiel   

:') yeah, well… to each his own :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 14:43 



 
Profiel   

Mijn 25 jarige dame gister op onderlinge wedstrijd *\o/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 19:15 



 
Profiel   

Sanet schreef
Mijn 25 jarige dame gister op onderlinge wedstrijd *\o/*
[ [url=m/87Mjkj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Goed bezig! Ziet er nog topfit uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 20:06 



 
Profiel   

Leuk Sanet! En volgens mij woon jij bij mij in de buurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 22:17 



 
Profiel   

Leuk Sanet, Tolbert?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 22:27 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Leuk Sanet! En volgens mij woon jij bij mij in de buurt
Is dat zo? Wat leuk! Hoop Friezen hier in Friesland wel :)

Dennenboom schreef
Leuk Sanet, Tolbert?
Klopt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 22:31 



 
Profiel   

wat een knappe dame! ze ziet er zeker nog goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 04:50 



 
Profiel   

Ik zit inderdaad ook in Friesland :D Ik volg hier nog steeds maar rijd momenteel even niet meer. Ik zou graag starten maar durf dit door verschillende omstandigheden niet aan met deze fries. Dus hoop dat er nog wat anders leuks op mijn pad komt waar ik wat wedstrijdervaring mee op mag doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 09:14 



 
Profiel   

Wat gaaf Sanet dat ze op die leeftijd nog zo fit is dat je kunt starten! Heb je haar zelf opgeleid?

Jammer Ketly, wellicht zijn er wel mensen die een ruiter zoeken? In Friesland staan zoveel Friezen, je zou misschien eens een oproepje kunnen plaatsen?

Ik woon in het zuiden en ik start mijn Fries ook in de dressuur. Pas een ruim jaar zadelmak en zitten nu aan L1 en 18 wp. Hij is klaar voor de M maar we doen het rustig aan. Hier in het zuiden ben ik eigenlijk altijd de enige Fries in de ring. Ik start tussen de kwpn-ers omdat er in de omgeving ook weinig is voor alleen Friezen. Daarbij zijn de finales van de meeste competities dan ook weer in het noorden en dat vind ik toch wat ver :+
Tenminste, om met paard en trailer te rijden :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 09:46 



 
Profiel   

Wow Sanet, wat ziet ze er goed uit!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 09:55 



 
Profiel   

Gaaf Sanet!

Jinthe1 schreef
Ik woon in het zuiden en ik start mijn Fries ook in de dressuur. Pas een ruim jaar zadelmak en zitten nu aan L1 en 18 wp. Hij is klaar voor de M maar we doen het rustig aan. Hier in het zuiden ben ik eigenlijk altijd de enige Fries in de ring. Ik start tussen de kwpn-ers omdat er in de omgeving ook weinig is voor alleen Friezen. Daarbij zijn de finales van de meeste competities dan ook weer in het noorden en dat vind ik toch wat ver :+
Tenminste, om met paard en trailer te rijden :Y)

Waar in het zuiden? Ik kom zelf uit Noord-Limburg..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:42 



 
Profiel   

Jinthe1 schreef
Wat gaaf Sanet dat ze op die leeftijd nog zo fit is dat je kunt starten! Heb je haar zelf opgeleid?

Ik heb haar gekocht toen ze 9 was, ze was eerst mijn verzorgpaard. Toen sprong ze vaker niet dan wel in de juiste galop aan. En had ze 6 veulens gehad.
[ img ]

Ze is ook mijn eerste wedstrijdpaard, dus zelf alle klasses doorgelopen tot en met de ZZ-Zwaar dus.
Maar we hebben daar wat problemen met hoe enthousiast ze wordt. Als ik haar rustig genoeg heb, om de series door te komen, dan is de draf net wat te tam. Als de draf met veel bravour en uitstraling is, dan is de galop echt chaos en heb ik overal wissels :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:47 



 
Profiel   

Sanet schreef
Mijn 25 jarige dame gister op onderlinge wedstrijd *\o/*
[ [url=m/87Mjkj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze ziet er echt onwijs goed uit <3 wauw!

Jinthe1 schreef
Jammer Ketly, wellicht zijn er wel mensen die een ruiter zoeken? In Friesland staan zoveel Friezen, je zou misschien eens een oproepje kunnen plaatsen?


Dat is inderdaad wel een idee! Mochten er hier nog mensen zijn die wat leuks weten.. :D Wil er wel een stukje voor rijden en heb eventueel denk ik ook wel mogelijkheden op de stal waar ik nu rijd om een paard te stallen dus verplaatsen zou ook mogelijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 11:09 



 
Profiel   

Sanet schreef
Mijn 25 jarige dame gister op onderlinge wedstrijd *\o/*
[ [url=m/87Mjkj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een plaatje <3 Stemt mij overigens sowieso optimistisch :Y)

Jinthe1 schreef
Ik woon in het zuiden en ik start mijn Fries ook in de dressuur. Pas een ruim jaar zadelmak en zitten nu aan L1 en 18 wp. Hij is klaar voor de M maar we doen het rustig aan. Hier in het zuiden ben ik eigenlijk altijd de enige Fries in de ring. Ik start tussen de kwpn-ers omdat er in de omgeving ook weinig is voor alleen Friezen. Daarbij zijn de finales van de meeste competities dan ook weer in het noorden en dat vind ik toch wat ver :+
Tenminste, om met paard en trailer te rijden :Y)

Dit laatste snap ik wel. Het is voor mij allemaal toekomstmuziek natuurlijk, maar ik zit wel om mij heen te kijken om eens te bezien wat er evt. allemaal te beleven valt.

Sanet schreef
Ze is ook mijn eerste wedstrijdpaard, dus zelf alle klasses doorgelopen tot en met de ZZ-Zwaar dus.
Maar we hebben daar wat problemen met hoe enthousiast ze wordt. Als ik haar rustig genoeg heb, om de series door te komen, dan is de draf net wat te tam. Als de draf met veel bravour en uitstraling is, dan is de galop echt chaos en heb ik overal wissels :D

:') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 11:40 



 
Profiel   

Lys, ik zit onder Eindhoven in de grensstreek. Niet ver van Noord Limburg dus :D

Sanet, heel gaaf dat je zelf alle klasses doorlopen hebt! En wat een transformatie heeft ze doorgemaakt. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 16:53 



 
Profiel   

Pff denneboom dat is een flinke tegenvaller..

Goed bezig absolum. Ondertussen al wat potentieels gevonden?

Wauw sanet wat een prestatie, wat gaaf dat je haar nog op dat niveau starten kan!

In Friesland is de jury juist blij als ze weer eens een kwpner zien :+, maar het is inderdaad wel een pluspunt, dat veel hier in het noorden plaats vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:40 



 
Profiel   

Getty_Maan schreef
Pff denneboom dat is een flinke tegenvaller..

Goed bezig absolum. Ondertussen al wat potentieels gevonden?

Wauw sanet wat een prestatie, wat gaaf dat je haar nog op dat niveau starten kan!

In Friesland is de jury juist blij als ze weer eens een kwpner zien :+, maar het is inderdaad wel een pluspunt, dat veel hier in het noorden plaats vindt.



Nee ik ga van het voorjaar pas beginnen met echt zoeken. Er is nu geen zak te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 11:56 



 
Profiel   

Ik ben momenteel begonnen met een cursus longeren aan de enkele longe en een kaptoom. Eerste lesmateriaal doorgeakkerd en maandag een eerste poging gedaan. Eigenlijk pikte Jels het best goed op, als zijn we beide natuurlijk nog wel een beetje zoekende. Ik ben zo benieuwd wat dit ons gaat opleveren... :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 16:46 



 
Profiel   

Sanet schreef
Mijn 25 jarige dame gister op onderlinge wedstrijd *\o/*
[ [url=m/87Mjkj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zag je bij de phryso op Facebook voorbij komen, heel gaaf om je verhaal te lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 13:48 



 
Profiel   

Getty_Maan schreef
Sanet schreef
Mijn 25 jarige dame gister op onderlinge wedstrijd *\o/*
[ [url=m/87Mjkj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zag je bij de phryso op Facebook voorbij komen, heel gaaf om je verhaal te lezen!


Ja, ze gingen gister appen of ze mochten interviewen… nou ja, uhhhh… goh!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 18:57 



 
Profiel   

Jaa superleuk artikel (J)Sanet over jou en je Syb. Wat een duurzaam paard! Hoop dat onze bijna 17 jarige sportruin zo ook nog voort kan! Die is ook nog heel gretig en gezond!

Ik was poosje offline. Veel gebeurd en dierbaar iemand verloren dus ff niet zo veel zin gehad in niks.

Wel fotoshoot gehad met mijn "oude" topper en heel blij met de foto's. Paardjes allemaal op stal en nu moet er gekozen worden welke blijft en welke eventueel nu of komend voorjaar weg. Onze 2.5 jarige Jurre merrie komt te koop. Niks aan om te moeten kiezen maar hoop dat we een superplekje kunnen vinden voor haar.

Ondertussen is de hengst bijna zover om rustig aan het werk. Heel veel zin om te kijken hoe die het gaat doen. Hij is iig groot met zijn 1.68 en zal ook nog wel een poosje groeien. We hebben inmiddels ook zijn jonge halfbroertje om samen met ons eigen gefokte hengstje op te laten groeien. Heel benieuwd of die net zo gaat ontwikkelen als grote broer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 07:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 312 van de 402 [ 10041 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 402  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen