Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 449 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

 

Altijd leuk, die dames.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 18:56 



 
Profiel   

Houden leven in de brouwerij zeg maar :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 18:56 



 
Profiel   

Balen Jolijn!!
Geef mij maar een ruin/hengst hoor :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 19:06 



 

Ahja overall voelde ze wel veel stabieler dan vorige keer en deze punten bieden wel perspectief voor proeven zonder fouten dus dat is fijn. Op naar de m!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:32 



 
Profiel   

Knap hoor Robijntjah.
Heb je ook een mooie middendraf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:37 



 

Hahaha nee de zijgangen zijn meer het talent van Aurelia.

Middendraf wordt steeds beter maar helaas nooit zo als bij een kwpner.

Ze zit wel heel gemakkelijk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:42 



 
Profiel   

Hoe rijdt jij de middendraf? Ik weet de theorie, maar vooralsnog lijkt het nergens op bij Izarra :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:53 



 

Rustig en beheerst op en af bouwen, loslaten in mijn eigen frame, haar haar frame laten verlengen en hopelijk daarmee ook de paslengte :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:55 



 
Profiel   

ik was jullie even kwijt :Y)

Wij gaan lekker, galop gaat steeds weer beter. Vandaag waren we lekker naar het strand en voor de eerste keer in het water geweest. Niet in de zee want dat vind ik een beetje gevaarlijk met eventuele kuilen, maar wat waters daarvoor. Nero vond het fantastisch, hij liep uit zichzelf steeds naar een volgend stukje water haha.[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 20:36 



 
Profiel   

Wat gaaf, lekker zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 11:16 



 
Profiel   

Ik zei toch dat Cordobes vorige week toen de zadelmaker er was moeilijk deed met opstappen en ging steigeren.
Vandaag deed hij dat dus weer bij mijn verzorgster.
Ik ben uiteraard na gegaan waarom hij dat deed, afgelopen week hebben wij ook gewoon gereden, niks aan de hand en ook gisteren met een buitenrit gewoon normaal op kunnen stappen.
Toen kwam ik erachter dat hij dit dus doet wanneer we in de bak opstappen (we stappen altijd op het harde op, sinds ik hem heb eigenlijk).
Wat zou hiervan de oorzaak en oplossing kunnen zijn? Zadel is vorige week gecheckt, we longeren hem altijd even om wat spanning en energie eruit te laten en opstappen op het harde gaat moeiteloos. Uiteraard altijd met een krukje.
Na het opstappen is er ook niets meer aan de hand, maar het is uiteraard wel erg vervelend en gevaarlijk als hij tijdens het opstappen gaat steigeren.
Denk dat ik sowieso een sessie met mijn verzorgster inplan om in de bak te gaan oefenen met op en afstappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 13:34 



 
Profiel   

Hij heeft op het harde tijdens het opstappen geen spanning? Het klinkt heel stom maar heb je weleens met een hartslagmeter gereden? Klinkt namelijk of je een binnenvetter hebt die spanning niet altijd uit en dan “ opeens” ontploft.
Met een hartslagmeter zie je dan eerder dat de spanning oploopt en kun je er aan werken voor hij ontploft.

Zomaar een ideetje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 19:41 



 
Profiel   

Ik was blij vandaag! Ik durf er meer aan te rijden en dat ondanks de ( stevige ) wind.
Nog steeds bezig met tempo controle en heel precies mijn lijnen sturen. Op een gegeven moment zegt mijn instructrice “ Zou je der niet wat meer opvangen met je zit, want het van hand veranderen ging bijna op middendraf tempo?”
Ik dacht oo echt, ze liep lekker door _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:56 



 
Profiel   

Hoi, ik heb me een tijd terug gemeld als meelezer omdat ik weg ben van PRE's en aan het oriënteren was op de mogelijkheden om mijn eerste eigen paard aan te schaffen. Door diverse redenen wil ik daar misschien toch eerder aan beginnen dan verwacht. :oo Uiteraard moet ik eerst alles (voornamelijk financiën) uitzoeken, anders krijg ik thuis zeker geen akkoord. Is er iemand omgeving Heesch-Oss die misschien met mij wil meedenken? Stalling/ DA/ smid in de omgeving, kosten, wat vond jij tegenvallen/ verassend toen je jouw paard kocht, en waar vind je nou zo'n leuke PRE? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 16:09 



 
Profiel   

Ik kom niet uit die omgeving dus aan stalling e.d. kan ik je niet helpen.
Toen ik aan het rondkijken was voor een nieuw paard liep ik toevallig tegen mijn huidige paard aan. Tenminste de advertentie dan, want ze stond niet bepaald in de buurt. Gelukkig wel nog net in Nederland.

Een paard uit Spanje halen is helemaal spannend, dat zal ik zelf niet zo snel doen. Ver weg, ik ken de taal en de cultuur niet etc…
En je zit ook met de hele reis voor het paard.

Tot nu toe vind ik niks tegenvallen aan mijn paard, ze echt heel erg lief. Ook niet eenkennig en een kroelkip <3

Ze heeft temperament, maar dat weet je van te voren als je een Spaanse koopt.

Wat zoek je in een paard en welke paarden ervaring heb je zelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 18:03 



 
Profiel   

Ik heb de mijne gevonden op de Duitse marktplaats hier niet gek ver vandaan (particulier).
Alles wat ik zocht, een voskleurige Spanjaard en nog dichtbij ook!

Alleen was hij alles behalve wat ik eigenlijk zocht, bloed zweet en heel veel tranen heeft Fuego mij gekost en na een half jaar te koop gezet omdat ik er niet mee overweg kwam. En nu, 1,5 jaar later kan ik niet meer zonder en is het het meest bijzondere paard dat ik ooit zal tegenkomen <3

De reden waarom het zo slecht ging in het begin is dat ik mijn once-in-a-lifetime paard heel abrupt ben verloren aan koliek, ik kon er mee lezen en schrijven en was/ben nog altijd kapot van het verlies. Ik kocht Fuego en die bleek compleet het tegenovergestelde van mijn vorige paard te zijn. Mega sensibel en nogal getraumatiseerd. Ikzelf was nog volop 'nt rouwen en kon het karakter van Fuego niet accepteren. Na ongeveer een jaar is dat gaan keren en zijn we elke keer weer dichter bij elkaar gegroeid, en nu samen onverslaanbaar <3

Dus met andere woorden, vergis je niet in het enorme (maar geweldige) karakter van de Spanjaarden en de tijd die ze nodig hebben. Ik heb toch echt geleerd om veel geduld te hebben en ze spiegelen enorm dus als er wat fout gaat wordt je vanzelf gewezen op jezelf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 18:14 



 
Profiel   

@Ineke2: Wat tof! Was het met jouw eerste paard ook zo makkelijk? Je merkt denk ik ook wel snel of een paard je aanspreekt en of er een match is. Voor mijn eerste paard durf ik het ook niet aan om er één uit het buitenland te halen. Het is al spannend genoeg. Wil wel echt kunnen kijken, plus wijze van inrijden en omgang daar.

Momenteel rijd ik een Spanjaard, heb er ook altijd al een zwak voor gehad. De paarden waar ik een klik mee had, zijn ruinen of hengsten geweest. Liever geen schimmel, maar daar heb ik een zwak voor en als ik wel voor een schimmel of merrie val, so be it! :D Ik vind de wat meer barokke types wel heel aansprekend. Ik rijd geen wedstrijden, ik denk ook niet dat ik dat ga doen behalve een keer een wedstrijd in de buurt. Idealiter zou ik dressuur willen rijden, wat WE, af en toe een sprong en regelmatig buiten rijden. Hoef ook niet altijd te rijden. Lekker aan de gang met wat grondwerk of dubbele lijnen. Veelzijdig, maar hoeft dus geen bijzondere beweger te zijn voor mij. Temperament is niet zo erg, als in kan snel zijn of wat heet en wakker in het werk. Vind ik wel prettig eigenlijk. Mensgericht, knuffelpaard zou heel gezellig zijn, maar van de meeste Spanjaarden die ik heb gezien hoef ik me daar niet druk om te maken. <3

Ik twijfel wel echt over de leeftijd en niveau van het paard wat goed zou passen. Misschien heeft iemand daar wel goed advies voor. Leermeester zou leuk zijn, maar ik denk dat een jong, doorgereden paard ook wel zou kunnen. Moet ik alleen wat meer lessen in het budget passen. Ik heb altijd recreatief gereden, voornamelijk buiten en basis dressuur.

@Tarzan_: Ik heb Fuego weleens voorbij zien komen, fijn dat het zo goed gaat na een moeilijke periode! Ik zoek ook een maatje voor het leven, dus ik vind het niet erg als het een tijdje duurt om echt een team te worden. Dat spiegelen, heerlijk he! Doet degene die ik nu rij ook flink, al is die ook wel verder opgeleid dan mijn rijkunst aankan :o

Lang verhaal geworden, maar super leuk dat mensen mee denken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 18:47 



 
Profiel   

Oh goed te lezen dat je dus al bekend bent met de spanjaarden!
Voor mij was het echt een hele stap naar een Spanjaard, na een normale zeg maar :')
Ook nu de opvolger voor Fuego is ook een 'normale' en nu moet ik weer terug wennen aan dat verschil!
Daar wilde ik je even voor behoeden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 18:54 



 
Profiel   

Contemplate schreef
@Ineke2: Wat tof! Was het met jouw eerste paard ook zo makkelijk?

Nee :')
Maar dat kwam omdat dit een jaarling was en ik 18 en dus met vallen en opstaan de pony heb opgevoed en beleerd. Het was wél een geweldig dier, heel eerlijk een flinke dosis humor.

Mijn huidige paard is mijn eerste Spaanse ook en ik heb moeten wennen aan dat ze zo voorwaarts is. Ze is echter ook heel zoet en eerlijk. Heb nu 2x gehad dat ik er dreigde af te vallen en ze stond onmiddellijk onbeweeglijk stil en ik kon rustig weer goed gaan zitten in het zadel. Ook met op en afstijgen staat ze netjes stil.
In de omgang is ze ook heel lief. Ho is echt onmiddellijk stilstaan. Ze houdt ook van die duidelijkheid, anders wordt ze wat onzeker. Neem de leiding en ze doet braaf wat je vraagt.

Ik rijdt en train haar samen met mijn instructrice. Dat is de reden dat ik ( weer ) een jong paard heb gekocht. Ze wordt dit jaar 7 en is net een jaar onder het zadel. Eind maart heb ik haar alweer een jaar. De tijd vliegt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 19:46 



 
Profiel   

Ik heb Elevada via marktplaats, gin daar eigenlijk voor een ander paard kijken maar omdat ze er 2 had staan, keek ik ook wel even naar deze. Liefde op het eerste gezicht :+ de klik die ik met haar heb, heb ik nog nooit met een ander paard gehad

Lissy volgde ik al een tijdje op Instagram en toen ze te koop kwam, ben ik na lang twijfelen toch maar een keer gaan kijken. Weer een klik :')
Ik wilde toen perse een jonkie, die ik zelf op kan leiden als opvolger voor Elevada. Kort voor Lissy kwam, stond Elevada kreupel en die is nooit meer volledig hersteld. Dus die opvolger was helaas sneller nodig dan verwacht. Ik ga haar dit jaar inrijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 07:21 



 
Profiel   

Hungaro hier op Bokt gevonden ;-)
En ben nu langzaam aan het kijken om er toch een bij te nemen, na het verlies van Amigo toch wel wat voorzichtiger geworden merk ik...

Heerlijke plaatjes @autumn
Rodevlinder: Longeer je ook in die bak? Want dan zou hij dat kunnen koppelen en het even niet "snappen". Trainen met een hartslagmeter is sowieso interessant.

Zou het persoonlijk uitbouwen, dus op het harde opstappen, de bak in en dan nog een paar keer op- en afstappen. Dan is de kans groter dat hij het associeert met het goede. Heb je het idee dat hij ergens last van heeft of is het puur om te klieren/proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 16:00 



 
Profiel   

Opstappen gaat weer goed!
Ik heb inderdaad gemerkt dat hij wat spanning opbouwt. Voornamelijk wanneer ik mijn voet in de beugel wilde zetten en/of de teugels pakte. Daarom heb ik vorige week heel veel geoefend met het krukje, zonder er daadwerkelijk op te gaan. Geen gesteiger meer maar wel hoofd omhoog of een stap opzij.
De afgelopen 3 dagen ben ik er pas opgegaan toen hij bleef ontspannen wanneer ik mijn voet in beugel zette en de teugels pakte.
Hoop dat dit nu goed blijft gaan!

P.s. ik longeer niet in die bak nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 16:07 



 
Profiel   

Wat fijn te lezen rodevlinder!

Fuego heeft weer even een dipje helaas :(
Was de medicatie langzaam af ‘nt bouwen maar helaas geen succes dus weer terug naar de oude dosis. Hij was zaterdag al niet helemaal lekker. Zondag toch meegenomen naar de bak dat hij hopelijk met wat beweging zou opknappen (hij had wat buikpijn) maar helaas heel kort van adem dus alleen in stap met hem een klein beetje gewerkt.

Hopen dat mn lieverd toch snel weer opknapt! ;( <3


Edit: DA is overigens gisteren meteen op de hoogte gesteld. Moet z’n temperatuur en tandvlees even goed in de gaten houden en erop letten dat z’n ademhaling weer beter wordt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 18:35 



 
Profiel   

Rodevlinder schreef
Opstappen gaat weer goed!
Ik heb inderdaad gemerkt dat hij wat spanning opbouwt. Voornamelijk wanneer ik mijn voet in de beugel wilde zetten en/of de teugels pakte. Daarom heb ik vorige week heel veel geoefend met het krukje, zonder er daadwerkelijk op te gaan. Geen gesteiger meer maar wel hoofd omhoog of een stap opzij.
De afgelopen 3 dagen ben ik er pas opgegaan toen hij bleef ontspannen wanneer ik mijn voet in beugel zette en de teugels pakte.
Hoop dat dit nu goed blijft gaan!

P.s. ik longeer niet in die bak nee.


Ongeveer op dezelfde manier zoals ik het heb gedaan toen Siarah het opstappen spannend vond tijdens het beleren. Vooral belangrijk om niet te denken; zo deze keer ging het goed dus nu blijf ik zitten en ga rijden. Liever keer niet rijden of kort rijden en jarenlang plezier hebben van rustig kunnen opstappen :D

Ohnee Tarzan! Wat balen! Mag hij levenslang op de hogere dosering blijven? Hopelijk knapt hij snel weer op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 18:34 



 
Profiel   

Seni schreef
Ohnee Tarzan! Wat balen! Mag hij levenslang op de hogere dosering blijven? Hopelijk knapt hij snel weer op!

Nee eigenlijk is het alleen bestemd om als kuur te geven, maar omdat het vrij weinig bijwerkingen heeft mag ik het van de DA blijven geven zolang z’n luchtwegen daardoor vrij blijven. Het is een beetje kiezen tussen twee kwaden zeg maar .. Hij gaat gelukkig weer iets beter :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 19:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 449 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen