Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 322 van de 405 [ 10107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325 ... 405  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

 
Profiel   

Lys_PPA schreef
Nog nooit gehoord van dauwtrappen, dus ik denk google het effe, blijkt dat een bijzonder ritueel te zijn dat in Nederland gedaan wordt. Weer iets geleerd :P

Hier geen ervaring met mok of mijt gelukkig. Volgens mij heeft hij wel ooit horzeleitjes gehad maar die waren zo weer weg..

Mijn vriend heeft afgelopen zaterdag voor de tweede keer met Picasso mogen mennen. Ik vond het moment van wisselen tussen meninstructeur en mn vriend wel spannend. Dat was net een stuk dat Picasso spannend vond en dus moeilijk stil bleef staan, maar heel erg goed gegaan gelukkig. Picasso is ook gewoon een topper :D

Het is inderdaad iets wat vooral in Nederland bestaat, al wordt het wel op verschillende manieren vorm gegeven. Bij het Nationaal Park is het vooral zonder gemotoriseerd verkeer, genieten van pracht en praal van de natuur in alle vroegte. Echt een aanrader!

Die Picasso, blijft dus lekker bewerkbaar. Goede kwaliteit wel, als je het mij vraagt!

boemel schreef
Bij mijn 9 jarige merrie is helaas vorige week lichte artrose in het SI gewricht geconstateerd. Waarschijnlijk door een val, want ze is vorig jaar hard gevallen en heeft toen een knieblessure opgelopen, die wel volledig hersteld is.

Ze heeft vorige week cortisone ingespoten gekregen in het SI gewricht.
Ze is niet kreupel, maar rijden wil niet en het is de vraag in hoeverre dit nog gaat komen.

Zelf zijn we te fanatiek qua rijden en hebben te weinig weide om haar maar een beetje te laten lopen. Fokambities heb ik niet. De dierenarts opperde dat ze prima gebruikt zou kunnen worden als fokmerrie of draagmerrie, maar dat ik voor een eerste veulen niet veel langer moet wachten. Ik voel dus wel enige tijdsdruk om te beslissen.
Houden en zien of het nog wat wordt onder het zadel of verkopen als fok/draagmerrie.
Maar als ik voor die optie ga, wil ik eigenlijk zoveel mogelijk zekerheid dat ze niet de handel in gaat en er alsnog op haar gereden wordt.
Lastig!
Hebben jullie ervaring met een situatie als deze?


Lastige keuze, heb er zelf geen ervaring mee eigenlijk. Ik wens je in ieder geval veel wijsheid! Maar ik vind 9 niet bepaald het uiterste voor het eerste veulen - zoals ook al is gezegd. Ik zou inderdaad mijzelf nog even de tijd geven om er goed over na te denken. En het feit dat ze nog 'slechts' een Vb-registratie heeft is ook niet onoverkomelijk en slechts een kwestie van alsnog voorbereiden en alsnog aanbieden ;) Ik vind het een leuke merrie om te zien!

Absolem schreef
Wie gaat er naar de nieuwe heuvel hengstenshow toe 25 Feb savonds!(indoor ga ik vanuit)

En wie gaat in april overdag? (bloedheet op die bune trouwens overdag) tenzij het regent dan verzuip je

Ik ga de 25e! Ik wil Boet nog eens goed zien :Y)
Ik overweeg ook nog met de fokvereniging mee te gaan naar Stal de Maersken.

Ik heb een vrije dag vandaag, maar dit had ik mij een beetje anders voorgesteld. Eigenlijk is die trend gisteren al ingezet.

Woensdag is voor mij altijd een kantoordag bij de opdrachtgever en het was niet zo druk dus ik was halverwege de middag al wel zo'n beetje klaar met wat ik moest doen/kon doen voor ze, terwijl ik mij had ingesteld op een dagje 'schouders eronder'. 's Middags zou ik les hebben met een paard van stal en dat zou tevens mij eerste keer terug op het paard zijn na mijn ongeluk begin december. Dat is dus letterlijk en figuurlijk in het water gevallen. Het was echt snertweer en de bak was al een zwembad.

Ik heb het nog even aangekeken tot vanmorgen, want ik zou vanmiddag weer les hebben met Jels aan de dubbele longe en daar had ik enorm naar uitgekeken omdat ze ontzettend vooruit gaat momenteel. Die les heb ik vanmorgen helaas ook afgezegd. Het is op stal één groot waterballet. -O-

Bij nader inzien wordt het een dagje administratie := #echtheelergzinin zoals jullie begrijpen...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:15 



 
Profiel   

Was jij toen niet bezig met een huis verbouwen waarbij paarden aan huis kwamen te staan Boemel?
Ik zou persoonlijk afwachten om te kijken of ze nog bereden kan worden.. Ik ben geen verkoper, hecht me emotioneel teveel aan dieren (ofja paarden) dus daar kan ik je niet in adviseren ;) Maar ik zou iig de tijd nemen en me niet laten haasten in het maken van een beslissing.

Absolem, ik niet.. Lijkt me overigens wel heel leuk om te zien. Maar gezien de afstand en oppas voor kleintje regelen zit het er in februari zeker niet in voor mij.

Balen dat de les beide keren niet door kon gaan Jelske! Ik heb vnv ook weer les, getwijfeld of ik m door kon laten gaan ivm de regen maar de gok toch genomen en niet afgezegd. Ik heb sinds lange tijd weer eens priveles aan huis (buitenbak). De bak is eindelijk droog en niet bevroren. Scheelt een hele hoop tijd en is n stuk makkelijker om niet met de trailer naar een binnenbak te hoeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:56 



 
Profiel   

Ik ben op dit moment dan echt stikjaloers op jouw droge buitenbak :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:58 



 
Profiel   

Lyss PPA, ja dat klopt, dat heb je goed onthouden.
Inmiddels staan ze alweer 1,5 jaar aan huis en is alles voor de paarden netjes in orde. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 23:32 



 
Profiel   

Had mijn les vandaag plaats kunnen vinden, dan was er niets aan de hand geweest. Beide rijbanen liggen er prima bij :\ Echt super zonde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 10:12 



 
Profiel   

Dat is inderdaad jammer. Gelukkig kan je in ieder geval zelf trainen.

Hier in het gelukkig bezit van een altijd droge rijbak.
Ik zou les hebben met mn andere merrie, maar les is net afgezegd door rugpijn instructrice. Ook jammer

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 10:42 



 
Profiel   

Zeker jammer Boemel! Lijkt wel in de lucht te hangen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 12:17 



 
Profiel   

boemel schreef
Lyss PPA, ja dat klopt, dat heb je goed onthouden.
Inmiddels staan ze alweer 1,5 jaar aan huis en is alles voor de paarden netjes in orde. :o

Ohh wow 1,5 jaar alweer, tijd vliegt. Kan me soms posts van gisteren niet eens herinneren, waarom dan wel jou verbouwing en paarden aan huis :+ jaloers hoor, en dan ook nog een fijne rijbak.

Mijn les ging door, bak was superfijn, maar met constante miezer was ik na n uur toch zeiknat :') En vanmorgen nog ff heerlijke buitenrit van bijna twee uur. Life is good :D weekend kon niet beter beginnen. Heb overigens wel veel aan het mennen (met onze instructeur), want daardoor is hij op buitenrit nóg makkelijker en ik ben er sneller bij als hij iets spannend vind.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 23:21 



 
Profiel   

Ja, de tijd vliegt ha ha.

Lekker zo'n lange buitenrit! En ik kan me voorstellen dat sommige tips die je bij het mennen krijgt ook heel handig zijn onder het zadel.

Ik mende vroeger wel eens op een sulky met een bloedsnelle draver ervoor.
Ik vond het doodeng :D

Mijn oudste merrie heeft enkel en dubbelspan gelopen, maar bij ons wordt ze alleen gereden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 08:22 



 
Profiel   

[ img ]

Ik kan eindelijk meepraten! Of ja, bijna dan. Vanaf medio maart komt deze knappe dame bij mij wonen!
Ze is een nane 492 x norbert 444 en wordt in april 1!
Ze heet Tooske :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 23:54 



 
Profiel   

Aaaaaah Tooske <3
Gefeliciteerd en welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 09:58 



 
Profiel   

Wat een lief koppie.
Gefeliciteerd en welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 10:12 



 
Profiel   

Welkom terug boemel! Wat een nare wending met je merrie. Zelf zou ik verkopen niet durven.
Sterkte met je beslissing.

Oh lys dat ziet er heerlijk uit!!

Gefeliciteerd met je aanwinst julya! Wat een lief hoofdje.

Gister de sokken van hiske afgeschoren samen met de eigenaar, nu kan het mooi luchten en kunnen we het beter behandelen. Ze vond het heerlijk en ging er helemaal voor staan.
Bij mijn eigen heb ik de kootholtes kaal, werkt ook goed.

Momenteel rijd ik niet meer op hiske, zadel past niet meer, dus we zien na de dracht wel weer.

Mag gelukkig af en toe op de fries van een vriendin rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 11:01 



 
Profiel   

Dankjewel Gette Maan.
Waarom zou je verkopen niet aandurven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 11:38 



 
Profiel   

Omdat je teveel verhalen hoort waar het paard toch weer bereden en belast wordt en doorverkocht als zijnde goed.

Uiteraard kan het ook gewoon goed gaan.

Als mijn Friese merrie niet goed blijkt te zijn, zal ze niet weggaan, hoe graag ik ook wil rijden. Uiteraard als het financieel haalbaar is.

Maar dit is mijn persoonlijke mening. Begrijp de keuze wel volledig om te verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 12:31 



 
Profiel   

Ja, dat is ook wel waar ik mee worstel.
Dus, ik snap je keuze heel goed.
Ze gaat alleen weg als ik een heel goed gevoel heb bij de koper (nog geen 100% garantie).

Ik heb waarschijnlijk een betrouwbaar adres (mijn dierenarts), waar ze als draagmerrie naar toe zou kunnen.
Dat houdt ik dus wel in mijn achterhoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 12:37 



 
Profiel   

@Boemel sterkte met het maken van de beslissing… Moeilijk is het.

@ Julya wat een lief koppie <3
Heel veel plezier met haar!


Mijn zoektocht loopt gestaag… Ik begin het steeds meer te missen.
Zo weinig aanbod. En 2 paarden de koop niet doorgezet ivm bemerking op rontgen :(

Ga waarschijnlijk voor een 2e keer ergens kijken. Was voor andere paarden geweest maar vond degene die niet tekoop stond wel heel leuk. Werd later gebeld dat we erover konden praten.
Maar pff de bedragen zijn niet mals. En daar twijfel ik ff over. Gaat om merrie die in juni 2 jaar wordt. Komt uit goede lijn. Maar je zit dan als snel boven de 10k.
Tsja en op foto zetten doe je op deze leeftijd ook nog niet. Is ook nog niks gewend dus klinische keuring is alleen maar de basis dingen zoals hart longen ed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 14:10 



 
Profiel   

Lastig Marus!
De bedragen zijn idd niet mals!
En een Fries zonder enkele bemerking is alleen al een flinke speurtocht.
Zeker als je als kopende partij ook de kosten van de keuring moet dragen dan is dat niet lollig als je een paar paarden tegen komt met onacceptabele bemerkingen.

De bedragen staan trouwens wel fors onder druk. Het is totaal niet transparant. Maar hoor en zie wel dat de handel lastiger is geworden. Dus laat je niet gek maken.

Dus hou je goed aan je budget wat jij er voor over hebt. En een portie geduld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 15:04 



 
Profiel   

SunnyHorse schreef
Lastig Marus!
De bedragen zijn idd niet mals!
En een Fries zonder enkele bemerking is alleen al een flinke speurtocht.
Zeker als je als kopende partij ook de kosten van de keuring moet dragen dan is dat niet lollig als je een paar paarden tegen komt met onacceptabele bemerkingen.

De bedragen staan trouwens wel fors onder druk. Het is totaal niet transparant. Maar hoor en zie wel dat de handel lastiger is geworden. Dus laat je niet gek maken.

Dus hou je goed aan je budget wat jij er voor over hebt. En een portie geduld.



Klopt duurt niet lang meer voor de boel instort en we weer voor een beetje redelijke bedragen paarden kunnen kopen is mijn vermoeden.

Daarom heb ik ook nog geen nieuwe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 15:08 



 
Profiel   

@sunnyhorse en @absolem ja de meeste friezen hebben wel röntgenologische bemerkingen. Maar voor mij hoeft dat niet altijd een dealbreker te zijn maar wel als ik het niet acceptabel vind. En het een negatief advies is voor sport of erfelijk is ivm fok.
Gelukkig paard 1 bij negatief advies de kosten voor verkoper. Paard 2 na 2 bezichtigen eerst rapport jaar geleden opgevraagd en met de dierenarts overlegd Voor ik verder ging voor keuren.

Oh ik vind geduld hebben zo moeilijk!
De handelstallen en fokkers hadden het vermoeden dat dit jaar de klap zou komen, maar het trekt weer enorm aan.
Ik twijfel of de klap komt…. Gaat nog zoveel naar het buitenland. Als ik zie hoeveel mensen er zoekend zijn met zo weinig aanbod.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 15:36 



 
Profiel   

Buitenland heeft idd nog gretig aftrek helaas.

Ik hoop dat je binnenkort jouw droompaardje treft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 15:40 



 
Profiel   

Naja en anders koop ik een oude ster merrie van 19 en stop ik er een veulen in. Los ik het zo op.

Mocht het allemaal leuk en goed en wel uitpakken met mijn huidige romance. Woon ik straks op een woonboerderij met 2 hectare grond er bij. Dus ik spaar nog rustig even door O:)

Heb geen haast met dingen momenteel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 16:57 



 
Profiel   

Absolem schreef
Naja en anders koop ik een oude ster merrie van 19 en stop ik er een veulen in. Los ik het zo op.

Mocht het allemaal leuk en goed en wel uitpakken met mijn huidige romance. Woon ik straks op een woonboerderij met 2 hectare grond er bij. Dus ik spaar nog rustig even door O:)

Heb geen haast met dingen momenteel.


Mooi vooruitzicht *\o/*
Wij zijn een jaar geleden verhuisd naar de boerderij. Ik heb een buitenstal laten plaatsen met 3 boxen. En de enige die er nog staat is onze oude shet van 30 jaar. Vind het voor haar sneu dat ze alleen staat…

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 17:21 



 
Profiel   

Lys_PPA schreef
Mijn les ging door, bak was superfijn, maar met constante miezer was ik na n uur toch zeiknat :') En vanmorgen nog ff heerlijke buitenrit van bijna twee uur. Life is good :D weekend kon niet beter beginnen. Heb overigens wel veel aan het mennen (met onze instructeur), want daardoor is hij op buitenrit nóg makkelijker en ik ben er sneller bij als hij iets spannend vind.

Lekker, zo'n buitenrit. Ik kan daar ook altijd erg van genieten.

julya schreef
Ik kan eindelijk meepraten! Of ja, bijna dan. Vanaf medio maart komt deze knappe dame bij mij wonen!
Ze is een nane 492 x norbert 444 en wordt in april 1!
Ze heet Tooske :)

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Getty_Maan schreef
Gister de sokken van hiske afgeschoren samen met de eigenaar, nu kan het mooi luchten en kunnen we het beter behandelen. Ze vond het heerlijk en ging er helemaal voor staan.
Bij mijn eigen heb ik de kootholtes kaal, werkt ook goed.

Momenteel rijd ik niet meer op hiske, zadel past niet meer, dus we zien na de dracht wel weer.

Mag gelukkig af en toe op de fries van een vriendin rijden.

Ik moet de koorholten van Jels eigenlijk ook weer uitscheren, maar het is er nog niet van gekomen. Wij hebben alleen een buitenwatervoorziening met koud water, dus het weer moet dan toch een beetje meezitten.

Wat een fijne luxe dat je een ander paard kunt rijden in de tussentijd.

Marus schreef
Mijn zoektocht loopt gestaag… Ik begin het steeds meer te missen.
Zo weinig aanbod. En 2 paarden de koop niet doorgezet ivm bemerking op rontgen :(

Ga waarschijnlijk voor een 2e keer ergens kijken. Was voor andere paarden geweest maar vond degene die niet tekoop stond wel heel leuk. Werd later gebeld dat we erover konden praten.
Maar pff de bedragen zijn niet mals. En daar twijfel ik ff over. Gaat om merrie die in juni 2 jaar wordt. Komt uit goede lijn. Maar je zit dan als snel boven de 10k.
Tsja en op foto zetten doe je op deze leeftijd ook nog niet. Is ook nog niks gewend dus klinische keuring is alleen maar de basis dingen zoals hart longen ed.


Spannend zeg! Houdt je ons wel op de hoogte?

Ik ben hier inmiddels mijzelf compleet aan het verdiepen in het hele proces van het spenen. Pit staat 's nachts al geruime tijd op haar eigen stal, is daar ook braaf en rustig. Inmiddels lukt het ook aardig om haar stal te mesten zonder dat ze direct geneigd is naar buiten te lopen. Ze begint aardig door te krijgen dat het niet perse de bedoeling is om direct naar buiten te stormen als de deur open gaat.

Eigenlijk wil ik haar graag in de kudde op stal hebben. Is een kudde met pony's met een gemêleerd gezelschap, sommige merries daar hebben zelf (verschillende) veulens gehad en ik heb er dan direct ook een beetje zicht op. Je hoort de laatste tijd zoveel spookverhalen dat ik daar helemaal vanaf gestapt ben.

Sinds een paar weken hebben we een nieuwe pensionklant op stal met een heel lieve merrie. Stilletjes hoop ik dat dat een nieuw weidegenoot voor Jels kan worden.

Het enige lastige is momenteel dat de weide-indeling nog niet helemaal meewerkt. Die indeling moet gewijzigd worden zodat alles zo ingedeeld kan worden dat er ook gedeelten zijn die een poos met rust gelaten kunnen worden. Dan kunnen er ook gelijk nieuwe koppels gemaakt worden. De stalhouder heeft daar maar beperkt tijd voor dus dat gaat niet zo snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 17:45 



 
Profiel   

Hoi allemaal.. en welkom voor de eigenaar van Tooske. Wat een leuk koppie!

Hier gaat het gelukkig stuk beter met het veulen en het gehoest. Heeft twee weken Cubarmix gehad voor kalveren. Lekker door de slobber, geen gevecht meer en langzaam knapte hij op.

Afgelopen dagen echt genoten van het mooie weer. Lekker buiten bezig, paardjes door de handen; heerlijk.
Kom maar op met het voorjaar. De handel is idd nog steeds gek. Veel vraag uit het buitenland en de markt is daar nog niet verzadigd.

Wij gaan waarschijnlijk onze dit jaar 3 jarige Jurre-merrie te koop zetten. Ook wij kunnen niet alles houden. Gaan wel echt voor een echte liefhebber en een goede plek. Eventueel beleren we haar eerst nog zelf. Enorm leuke merrie, kan goed stappen en is heel aanhankelijk id omgang. Zijn altijd lastige afwegingen maar goed.. Ik wil haar echt absoluut niet nr het buitenland verkopen en hoop echt dat we iemand vr haar vinden die er veel plezier aan gaat beleven. Ze is nu 2.5 en wordt in mei 3. Ze is nu ongeveer 1.56. Zal nog wel even doorgroeien maar wordt dus niet overdreven groot. Nooit vr de keuring geweest maar haar broertje had dit jaar een 1e premie.

[ img ]

Als ik met haar bezig ben twijfel ik altijd weer of ik haar echt wel kwijt wil. Zo lastig altijd
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 19:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 322 van de 405 [ 10107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325 ... 405  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen