Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 450 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

 
Profiel   

@ Ineke2: De Spanjaarden die ik heb meegemaakt zijn allemaal zulke knuffelkonten en eerlijk, zo leuk! Wat fijn dat je zulke goede begeleiding hebt!

@ Maartje_M: Jullie hebben elkaar goed uitgekozen dan! Via Instagram ga ik geen paard vinden haha, maar toch bijzonder dat je ook met haar weer zo'n klik hebt.

@ Keeyzie: Bokt is een hardstikke logische optie natuurlijk!

@ _Tarzan: Wat rot dat hij een terugval heeft! Gelukkig merk je snel verbetering met de medicatie, hopelijk is hij snel weer zo fit!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 21:54 



 
Profiel   

Contemplate, wat leuk dat je op zoek bent naar een PRE <3 heb je al wat op het oog? Mijne heb ik inderdaad ook via marktplaats en een oud stalgenootje haar PRE via Bokt. Een ander stalgenootje bij Rokven, maar volgens mij bestaat dat niet meer. Wat mij tegenvalt aan een PRE, hm, vooral de beginperiode. Ik sprak geen Spaans en Nero nog geen Nederlands. Dat heeft echt wel ruim een jaar geduurd. Maar of dat typisch Spaans is? 2 stalgenootjes hebben daar bijvoorbeeld geen last van gehad. Zijn wel hele andere Spanjaarden, minder temperament en werkwilligheid bijvoorbeeld. Nero heeft echt wel de drang om te leren, meer dan zijn best te doen en mee te denken met je. Die wordt echt blij als je die aan het werk zet. Dat merk je bij de Spanjaarden van de stalgenootjes minder. Ze doen hun best en doen het goed, maar hebben niet die drang zoals wat Nero heeft. Conditioneel zijn ze wel hetzelfde. Ik rij met 1 van hun regelmatig lange ritten en zowel Nero als die van mijn stalgenoot staan na terugkomst zonder een druppel zweet te kijken van ‘gaan we nog wat doen?’ We gaan in juni de Eper 4 daagse rijden, 4 x 20 km ongeveer en we verwachten daar weinig voor te hoeven trainen zeg maar :Y)

Tarzan, wat rot dat Fuego een terugval heeft. Hoe gaat het nu? Hopelijk knapt hij snel op.….. ik ga duimen voor je

Hoe gaat het rijden bij jou Ineke2?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 10:42 



 
Profiel   

Ik zou normaal ook niet snel via instagram bij een paard uitkomen, maar ik wist dat ik een jonkie wilde en Lis leek wel een beetje het type paard dat ik zou kunnen kopen, dus ik vond het leuk haar te volgen. Tja en toen stond ze dus ineens te koop :')

Arme Fuego... hoe is het nu?

Morgen komt het zadel voor Lissy *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 13:22 



 
Profiel   

Ik kocht mijn ene Spaanse via Facebook en de andere via Whatsapp :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 13:50 



 
Profiel   

Grappig Maartje dat je haar via insta gekocht hebt haha!
Oeh spannend een nieuw zadel, leuk!
Autumnn, jouw beschrijving van Nero klinkt hetzelfde als de beschrijving van Fuego hahaha!


Fuego gaat weer goed gelukkig <3
Vanmorgen weer naar de bak gegaan. Mocht hij weer slecht zijn zouden we alleen wat stappen maar hij voelde zich echt beter en wilde ook graag weer aan het werk! (DA zegt ook dat rijden met hem juist goed doet voor z’n gezondheid en we kijken echt ter plekke wat hij aankan.)

Dus we hebben weer even genoten samen <3
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 17:38 



 
Profiel   

Rodevlinder schreef
Ik zei toch dat Cordobes vorige week toen de zadelmaker er was moeilijk deed met opstappen en ging steigeren.
Vandaag deed hij dat dus weer bij mijn verzorgster.
Ik ben uiteraard na gegaan waarom hij dat deed, afgelopen week hebben wij ook gewoon gereden, niks aan de hand en ook gisteren met een buitenrit gewoon normaal op kunnen stappen.
Toen kwam ik erachter dat hij dit dus doet wanneer we in de bak opstappen (we stappen altijd op het harde op, sinds ik hem heb eigenlijk).
Wat zou hiervan de oorzaak en oplossing kunnen zijn? Zadel is vorige week gecheckt, we longeren hem altijd even om wat spanning en energie eruit te laten en opstappen op het harde gaat moeiteloos. Uiteraard altijd met een krukje.
Na het opstappen is er ook niets meer aan de hand, maar het is uiteraard wel erg vervelend en gevaarlijk als hij tijdens het opstappen gaat steigeren.
Denk dat ik sowieso een sessie met mijn verzorgster inplan om in de bak te gaan oefenen met op en afstappen.


Wij maakten vroeger altijd alle paarden zadelmak op het harde, dus altijd opstappen op het harde omdat paarden daar geen rare fratsen uithalen omdat ze weten dat dat niet kan in tegenstelling tot de zachte ondergrond.

Ik zou dus eigenlijk even juist zeggen, blijf even consequent opstappen op het harde.

Hoe oud is hij? soms houden jonge paarden een tijdje wat opstap spanning en daar kan het moeilijk doen en steigeren vandaan komen. Met veel rust, geduld, consequent zijn en zacht blijven zou dat vanzelf beter moeten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 09:08 



 
Profiel   

Je kan toch niet zien aan Fuego dat hij laatst zo ziek was hè. Wat een harde is het ook voor zichzelf. Schijnbaar zit hij evengoed wel lekker in zijn vel

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 09:14 



 
Profiel   

Autumnn schreef
Je kan toch niet zien aan Fuego dat hij laatst zo ziek was hè. Wat een harde is het ook voor zichzelf. Schijnbaar zit hij evengoed wel lekker in zijn vel

Nee he, blijft inderdaad een keiharde vechter <3
Er zit nog zoveel werklust ook in hem. Zodra we gaan rijden voel je aan alles dat hij graag wil! Vorige week had hij dat alleen niet. Hij was opeens zelfs een beetje sloom, je merkt het dus direct bij hem gelukkig. Vorige week alleen wat gestapt omdat hij niet lekker was en gisteren weer fijn met hem kunnen werken.

We zijn hem nu langzaam over 'nt zetten op haver ipv brok. Aangezien de medicatie z'n darmen wat aantast zijn we zoekende naar iets licht verteerbaars en uitgekomen op haver. Hopen dat dat hem ook nog wat helpt! Hij is nu gelukkig weer stabiel. Waarschijnlijk heeft de wormkuur een nogal heftige reactie gegeven op hem .. (Maargoed die wormen moeten er toch ook uit he).

We blijven alles eraan doen dat hij zo lang mogelijk mag rondlopen. Zodra het rijden niet meer gaat, zetten we hem ook meteen op pensioen hoor. Rijden is voor mij een leuke bijkomstigheid maar alles behalve het belangrijkste, ik geniet er nu alleen extra veel van omdat elke keer de laatste rit kan zijn! Rambo gaat komende maand in training en zodra hij terugkomt zal Fuego sowieso langzaam met pensioen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 11:10 



 
Profiel   

Wat spannend :D benieuwd hoe Rambo het gaat doen.

Doe je goed, die Spanjaarden maak je niet beter van stilzetten. Benieuwd wat de haver gaat doen, goed dat je er zo mee bezig bent <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 11:12 



 
Profiel   

Jaaa ik ben ook heel benieuwd hoe Rambo het gaat doen! :D Ik word ook meegenomen in het proces dus heel fijn! Ik heb ook echt zin om met hem aan de slag te gaan, maar omdat hij toch nogal wat basis mist ervoor gekozen even te laten doorrijden door iemand :D

Nee precies, Fuego werkt ook gewoon enorm graag, die geniet er duidelijk van als we op stap gaan met hem :D Maar wil niet te veel van hem vragen natuurlijk dus we letten heel goed op wat hij aangeeft.

Ik ben ook benieuwd wat de haver gaat doen. Ik hoop toch op een redelijk positieve reactie op de darmen doordat het heel licht verteerbaar is. De darmen hebben het nu wat zwaar met de medicatie (nattere mest en meer lucht, is ook een van de bijwerkingen dus wel normaal).

Ik doe er alles voor om hem zo lang mogelijk hier te houden op een zo'n prettig mogelijke manier voor hem. Zodra hij gaat lijden dan is het ook klaar, dat is ook afgesproken met de DA, alleen wil ik dat stiekem natuurlijk helemaal niet, ik houd hem het liefst nog 10 jaar hier, maar ik weet ook dat dat niet realistisch is. Deze medicatie zorgt ervoor dat hij beter lucht krijgt maar van de andere kant verkort het ook zijn leven. De DA geeft hem een half jaar tot een jaar met dit spul ... Vandaar dat ik altijd helemaal de weg kwijt ben als hij een terugval heeft :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 11:23 



 
Profiel   

Pfoe dat is een stevige diagnose van je DA…. Herkenbaar hoor, mijn vorige merrie had botwoekering in haar kogel en als dat warm zou worden, zou dat groeien en was het einde verhaal. Je raadt het al, een week nadat we terugkwamen van de kliniek, paard stokkreupel op dat been. Ik ontroostbaar want ik wist wat de DA had gezegd. Echter was het ‘gelukkig maar’ een hoefzweer, maar pfoe die angst. Niemand snapte waarom ik zo blij was met een ‘slechts’ een zweertje :Y)

Doe je goed hoor zo met Rambo. Hoe lang verwacht zij/jij met hem bezig te zijn?

Gelukkig geven ze het goed aan :j Nero ook, als hij 1 iniminie plekje mok heeft mag ik er al niet aan zitten :'). Het is ook echt een man :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 11:44 



 
Profiel   

De keiharde waarheid inderdaad. Maar, hij had er eind van het jaar echt even goed over moeten nadenken hoe hij Fuego nog kon oplappen, ik zag gewoon wat hij eigenlijk wilde zeggen namelijk := Voor hem was het toen al 'klaar' zeg maar. Gelukkig reageert hij goed op deze medicatie. Gelukkig fijn contact met de DA en kan ook altijd meteen appen als er iets aan de hand is. Maar hij geeft aan, dit loopt af en gaat ook nooit meer goedkomen, zijn tijd loopt gewoon echt af helaas.

Ik begrijp je volkomen inderdaad! Ik was vorige week ook weer even ontroostbaar :=

Rambo gaat 2 maanden in training. Hij is gewoon gereden maar mist alle knopjes zeg maar :') Dus ze gaat hem eerst een maand zelf doorrijden en knopjes erop zetten en de maand erop gaat ze mij erbij betrekken :D

Zeg je goed inderdaad :') Fuego wees vorige week ook echt naar z'n buik, hij had duidelijk krampen, arme kerel :(:) Vandaar dus nu over op de (geplette) haver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 11:53 



 
Profiel   

Ik kan dat wel waarderen hoor, zo'n eerlijke dierenarts.

En van stilzetten worden ze niet beter nee, Elevada was echt mentaal aan het wegkwijnen toen ze stil stond. Blij dat ik haar weer een beetje mee kan nemen in de routine.
Het lijkt echt wat beter weer te gaan worden komende week, dus dan doet mijn lijf het ook weer, kunnen we weer lekker wat gaan doen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:06 



 
Profiel   

Wat fijn Maartje! Heb je je nieuwe zadel al (Fotooooo! :D )

Voor mij dé reden dat ik toen een andere DA heb gezocht die mij verteld waar het op staat. Ik wil gewoon eerlijk weten waar we aan toe zijn. Rijden met hem zou hem juist helpen met z'n longen, hoe dat precies zit weet ik ook niet meer, wel dat het een positief effect geeft haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:11 



 
Profiel   

Nee, de postbode komt vanmiddag. En ik moet nog een nieuwe singel bestellen want dat wordt niks met mijn dressuursingels aan een veelzijdigheidszadel :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:12 



 
Profiel   

Oh jammer haha, ik dacht dat je 'm al had!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 12:16 



 
Profiel   

Zadel is er :D
Ziet er echt zo goed als nieuw uit, ook die singelstoten lijken niet eens gebruikt. Ben er echt heel blij mee :D moet nog een andere boom in en een goeie singel aan (beide onderweg) en dan kunnen we hem er dit weekeind opleggen. Lissy heeft nu al een wide boom nodig :=

Edit, foto vergeten haha

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 15:10 



 
Profiel   

<3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 15:15 



 
Profiel   

Mijn boom en singel zijn er nog niet -O- beetje jammer, nu moeten we nog even wachten met het erop leggen.

En wat een heerlijk weer! Elevada mocht even met zonder jas buiten spelen :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 19:53 



 
Profiel   

Wat fijn dat Fuego weer de betere kant op gaat. Een half jaar tot een jaar.. pfoe dat is wel echt kort! :oo ;(
Verwacht je dat de zomer makkelijker voor hem wordt?

De eper-4-daagse lijkt me heel tof om te doen, veel plezier alvast! :):)

Ik heb vorige week een fotoshoot gehad met Latino. <3 Hij ging ook voor het eerst liggen op commando in het bos. Zo vreselijk trots! Hij heeft ook de hele shoot los gestaan en gelopen. Heerlijk dier. <3
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Gisteren heeft hij vrijgesprongen, en voor het eerst een meter hoog. :oo
[ img ]

[ img ]

En vandaag komt de zadelmaker weer voor een check! Ik heb het idee dat er inmiddels een wijdere boom in kan, so let's see. :D

Ohja we hebben ook nog een filmpje gemaakt met de drone. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 07:53 



 
Profiel   

Wat wordt Latino wit zeg! Prachtige foto’s en dromefilmpje <3
Spoiler:
ik wist trouwens niet dat je daar mocht vliegen, dacht dat dat een no fly zone was

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 08:38 



 
Profiel   

Gaaf Captain! En wat braaf dat hij zo los in staan zeg!
Doe Raisa maar de groeten haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 10:37 



 
Profiel   

Maartje, is dat een tweedehands zadel? Ziet er echt als nieuw uit dan! Benieuwd hoe het op je paard ligt.
Heerlijk zonder jas buiten spelen :D

Captain, het blijft een gaaf paard wat je hebt, echt prachtige foto's en wat is hij heerlijk veelzijdig <3
Ja kort he ;( .. Op z'n best zou hij nog 2 jaar mee kunnen maar ik moet mij erop voorbereiden dat ik dit jaar nog afscheid moet nemen. M'n DA is helaas heel realistisch. Ik hoop dat we een normale zomer krijgen. Als het zo'n zomer wordt als afgelopen jaar, zo enorm droog en warm gaat hij die zomer echt niet doorkomen ..

Fuego gisteren weer mee naar de bak en wauwwauwwauw <3 ik heb echt genoten! Hij is zoveel sneller ontspannen al, zo ontzettend fijn! Ik kon ook voor het eerst een beetje echt met hem werken. Hij is en blijft zo'n ongelofelijk geweldig paard <3 Ik had m'n andere hoofdstel eens geprobeerd en een maat kleiner bit. Het leek toch allemaal net niet fijn te zitten voor hem en ik heb het idee dat dit beter werkt voor hem!


[ img ]

[ img ]

<3 zo gek op m'n knapperd <3

Iemand zei nog toen ik aan de hand uit 'nt stappen was in de bak. Is dat een hengst? Ik zo ja. Oooh wat is die braaf! Dit is een merrie maar hij reageert niet eens :') Ik zo nee, deze is braver dan 10 ruinen bij elkaar hoor :') Heerlijk die vooroordelen altijd over hengsten haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 07:47 



 
Profiel   

Ja hij is 2e hands, maar echt zo goed als nieuw inderdaad! De zadelpasser heeft deze er al op gehad, dus hij moet goed liggen. Nog even wachten op de juiste boom en dan krijgen jullie ook een foto haha

Hij ziet er goed uit Tarzan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 07:50 



 
Profiel   

Dan heb je echt een mooie tweedehands! Ben benieuwd als je zadel erop ligt :D
Dankjewel Maartje, ik doe m'n uiterste best <3
Fuego vandaag ook even zonder deken gezet, kon hij wel waarderen, lekker rollen met die dikke pens van hem :D <3
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 14:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 450 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen