Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 459 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

 
Profiel   

stevige benen hebben ze hier allemaal wel redelijk haha, maar Elevada is wel echt een meer volwassen paard naast baby-Lissy :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:50 



 
Profiel   

Zoekt er nog iemand een nieuwe Spanjaard :') ? Krijg net zo'n gave aangeboden.. tis dat ik Pegaso al heb maar anders <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:57 



 
Profiel   

Die dunne pootjes van Fuego heb ik ook aan moeten wennen, Rambo heeft van die mega stevige stampers eronder _O-

Ik heb alleen een probleem, weet niet goed hoe ik dat nog moet gaan oplossen.
Fuego krijgt z'n benen niet meer opgetild zonder dat hij omkiepert.
De hoefsmid komt al jaren bij mij en doet Fuego vanaf het begin al liever niet dan wel, maar hij doet hem omdat ik al zo lang trouwe klant ben. Maar je krijgt z'n been nu echt maar een paar seconden opgetild tot hij terugtrekt, geef je niet mee kiept hij gewoon echt om ... what to do? := Iemand hier goeie ideeën? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:58 



 
Profiel   

Bekapstal? Of hem tegen een muur aanzetten zodat hij wat steun heeft? Een harnas waar je hem in kunt hangen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:02 



 
Profiel   

Zelfs tegen de muur kiept hij om, m'n vriend krijgt hem ook niet tegengehouden, hij laat zich gewoon op je vallen of zakt door z'n benen heen.

Bekapstal, hoe vind je iemand die zoiets heeft?
Ik wil hem ook weer niet te veel stress bezorgen. De smid opzich is al eng genoeg voor hem en dat is al een hele rustige man, maar die rustige smid raakt nogal gefrustreerd van mijn paard bekappen :=
Het is dat ik al bijna 15 jaar klant ben maar anders kwam hij echt niet meer ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:11 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Die dunne pootjes van Fuego heb ik ook aan moeten wennen, Rambo heeft van die mega stevige stampers eronder _O-

Ik heb alleen een probleem, weet niet goed hoe ik dat nog moet gaan oplossen.
Fuego krijgt z'n benen niet meer opgetild zonder dat hij omkiepert.
De hoefsmid komt al jaren bij mij en doet Fuego vanaf het begin al liever niet dan wel, maar hij doet hem omdat ik al zo lang trouwe klant ben. Maar je krijgt z'n been nu echt maar een paar seconden opgetild tot hij terugtrekt, geef je niet mee kiept hij gewoon echt om ... what to do? := Iemand hier goeie ideeën? :=



Tegen een muur aanzetten dat hij kan leunen. Mijn bekapper heeft een speciaal statief waar ze met hun been op kunnen leunen, zodat ze hem opgetild kunnen houden en toch de hoeven gedaan kunnen worden.
Zit zo'n half rond houdertje op. Superhandig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:15 



 
Profiel   

En liggend? Of blijft hij niet liggen?
Hoe vaak heeft hij een bekapbeurt nodig? Kun je dit zelf wat bijhouden door stappen op het asfalt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:23 



 
Profiel   

Tegen de muur met z'n ene kant en kont tegen de muur laat hij zich omkiepen naar jou toe of zakt hij gewoon door de benen (uitgeprobeerd gisteren).

Voetjes worden op een standaard gelegd of gezet, maar hier heeft hij niet genoeg steun aan.

Captain, ik heb hem nog nooit zien liggen en geen idee hoe ik dat zou moeten leren .. Ik kan hem wel op de paddock met bestrating zetten. Normaal heeft hij om de 10 a 12 weken een bekapbeurt nodig.

Hoeven krabben doe ik ook zelden overigens door dit probleem. Achterbenen optillen gaat wel redelijk, probleem is echt z'n voorbenen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:47 



 
Profiel   

Nee ik bedoel als hij zich laat vallen, kun je ze dan niet doen als hij ligt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:12 



 
Profiel   

Ohzo bedoel je dat, moet ik eens uitproberen, zodra hij bijna de grond raakt laten wij normaal los namelijk haha!

Blijft een bijzonder paard he :') Maar eigenlijk zo ontzettend sneu dat hij met z'n bijna 19 jaar lichamelijk gezien al zo enorm op is :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:16 



 
Profiel   

Zorg wel dat je het op zand doet, maar dan “ gewoon “ liggend bekappen. Als het zo rustig kan, prima toch? Als niet gaat zoals normaal dan maar zoals het wel kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:00 



 
Profiel   

Ik ga morgen eens uitproberen of hij gaat liggen zonder dat ik eronder beland :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:04 



 
Profiel   

Ja het is te proberen! Wie weet lukt het zo wel, maar inderdaad wel erg sneu. Is dat iets van kort dat hij zo omvalt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:07 



 
Profiel   

Nee, speelt al langer maar het wordt de laatste tijd wel steeds erger. Hoeven krabben gaat ook gewoon amper, hij kiepert gewoon echt om als je vasthoudt. Arm dier is het gewoon :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:12 



 
Profiel   

Ah ja, dan kom je wel op het punt dat het op een gegeven moment klaar is.. ;( No feet no horse. ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:21 



 
Profiel   

Wat sneu Tarzan.. ;(
Ik zou niet direct een oplossing weten, buiten degene die al zijn aangedragen.

Over puppy paarden gesproken, ik kan me ook nog niet voorstellen dat Chichi ooit een heus paard wordt. :+

Hebben jullie dit al gezien?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:23 



 
Profiel   

Ach arme Fuego…

Ik overweeg inderdaad 25 juni naar Bunschoten-Spakenburg te gaan. Zijn er meer die willen gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:24 



 
Profiel   

Dorien66 schreef
Ach arme Fuego…

Ik overweeg inderdaad 25 juni naar Bunschoten-Spakenburg te gaan. Zijn er meer die willen gaan?


Ik overweeg het ook! Het is voor ons wel een hele rit. Maar het lijkt me wel erg leuk! Het liefst met puppy paard voor de exterieur keuring. Althans, als een 2 jarige welkom is. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:29 



 
Profiel   

Als ik vrij ben wil ik zeker gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:00 



 
Profiel   

Ik neem Taruga zeker niet mee. Ik wil haar wel voorstellen op de APTO/APTA in 2024. Dan is ze drie.

We zouden kunnen afspreken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:09 



 
Profiel   

Ik zou ook niet met Pegaso gaan. Puur om te kijken meer niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:10 



 
Profiel   

Dorien66 schreef
Ik neem Taruga zeker niet mee. Ik wil haar wel voorstellen op de APTO/APTA in 2024. Dan is ze drie.

We zouden kunnen afspreken?


Zie jij geen meerwaarde van andere keuringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 23:52 



 
Profiel   

Captain schreef
Ah ja, dan kom je wel op het punt dat het op een gegeven moment klaar is.. ;( No feet no horse. ;(

We vinden vast wel een oplossing. Ik heb een compleet bestraatte paddock dus daar zou ik hem een groot deel neer kunnen zetten. Ze groeien gelukkig niet mega snel. Maar het maakt alles wel nóg lastiger ja ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 06:25 



 
Profiel   

Als het lukt dan ga ik ook even kijken.

Tarzan, ik heb de ervaring dat de smid paarden die hun benen niet meer op kunnen tillen door artrose e.d gewoon bekappen zonder de voet op te tillen. Snijden ze alleen de randen weg, dus zonder vijlen e.d. maar iets is beter dan niets natuurlijk. Misschien kun je even contact opnemen met de paardenkamp voor nog meer handige tips en trics voor dit probleem. Ik zou zo'n paard die al zo'n moeite en problemen heeft in zijn lichaam niet laten vallen. Dat is imo een oplossing voor als het stout gedrag zou zijn oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:07 



 
Profiel   

Denken jullie er wel aan dat de resultaten van die keuring niét rechtsgeldig zijn? Dit is puur een fun-keuring, die resultaten worden dus niet opgenomen in het stamboek van jullie paard. Daarvoor moet je in september naar de Campeonato Centro Europeo komen. Natuurlijk kunnen jullie evenzeer wel gaan en veel plezier hebben op 25 juni, maar dat verschil moet dan wel duidelijk zijn. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 459 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen