Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 460 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

 
Profiel   

neile schreef
Denken jullie er wel aan dat de resultaten van die keuring niét rechtsgeldig zijn? Dit is puur een fun-keuring, die resultaten worden dus niet opgenomen in het stamboek van jullie paard. Daarvoor moet je in september naar de Campeonato Centro Europeo komen. Natuurlijk kunnen jullie evenzeer wel gaan en veel plezier hebben op 25 juni, maar dat verschil moet dan wel duidelijk zijn. :)


Keuren ze ook ruinen bij de PRE?

-edit-
ik lees net op de website van deze dag dat ruinen ook welkom zijn. Maar is dat voor het "eggie" ook zo?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:54 



 
Profiel   

Jazeker, daar is een aparte sectie voor op de CCE.
Ik wil maar effe duidelijk maken: 't is om een idee te hebben van wat een keuring in kan houden, een gezellige bijeenkomst ook, allerlei randactiviteiten die tof zijn, maar het is niét hetzelfde als een echte keuring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:57 



 
Profiel   

neile schreef
Denken jullie er wel aan dat de resultaten van die keuring niét rechtsgeldig zijn? Dit is puur een fun-keuring, die resultaten worden dus niet opgenomen in het stamboek van jullie paard. Daarvoor moet je in september naar de Campeonato Centro Europeo komen. Natuurlijk kunnen jullie evenzeer wel gaan en veel plezier hebben op 25 juni, maar dat verschil moet dan wel duidelijk zijn. :)


Dat verschil was me wel duidelijk, het is een soort oefening. Ik vraag me af wat en of er een meerwaarde is om met een 2 jarige merrie te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:13 



 
Profiel   

Zeker is die meerwaarde er, je kan je merrie vergelijken met andere jonge merries van dezelfde leeftijd. Wij hebben de laatste jaren echt grote selecties van jonge paarden, zowel merries als hengsten. De jury staat ook steeds open om de punten te verduidelijken, geeft ook advies als je dat gaat vragen. We hebben tot nu toe een zeer communicatieve jury gehad, je leert er veel van bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:14 



 
Profiel   

Ik denk dat Chi behoorlijk buiten de boot zal vallen.
Het is echt nog een scharminkeltje haha!

Ik zie er ook enorm op tegen om de manen te scheren, staart en voor pluk te scheren.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:37 



 
Profiel   

Het is niet verplicht om te scheren hoor, het wordt wel aangeraden omdat zo de hals beter bekeken kan worden, evenals het hoofd. De staart wordt vooral nog gedaan omwille van het feit dat je zo de poep van het paard optisch beter kan voorstellen dan hij soms is. Je wilt een mooie ronde poep en als je hier en daar de haren iéééétsje langer of net korter scheert, kan je optisch een rondere poep maken dan je paard éigenlijk heeft. Maar ook dat is niet verplicht overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:42 



 
Profiel   

Weet iemand ook waar het gehouden word ivm vervoer.? Wil haar eigenlijk (een keer) apto laten keuren, maar wil niet eerst 2 uur onderweg te moeten zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:56 



 
Profiel   

En als je haar manen invlecht (hengstenvlecht) en haar staart ook? Dan is het ook strak maar hoef je niet te scheren, of mag dat weer niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:05 



 
Profiel   

Oef ik zou die mooie manen echt niet afscheren! Zou echt zonde zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:21 



 
Profiel   

Balou_k schreef
Dorien66 schreef
Ik neem Taruga zeker niet mee. Ik wil haar wel voorstellen op de APTO/APTA in 2024. Dan is ze drie.

We zouden kunnen afspreken?


Zie jij geen meerwaarde van andere keuringen?

Neu…
Ik wil haar volgend jaar misschien laten dekken, daarom vind ik APTO wel fijn. Maar misschien laat ik dat ook schieten hoor :o

veerle92 schreef
Weet iemand ook waar het gehouden word ivm vervoer.? Wil haar eigenlijk (een keer) apto laten keuren, maar wil niet eerst 2 uur onderweg te moeten zijn :')

Het is in Bunschoten-Spakenburg, maar 25 juni is geen apto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:57 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Oef ik zou die mooie manen echt niet afscheren! Zou echt zonde zijn!

Eens!
Als Taruga volgend jaar voor de APTO gaat, krijgt ze vlechten. No way dat er een scheerapparaat in de buurt van haar manen en staart komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:59 



 
Profiel   

Vlechten is zowel bij apto als de officiële wedstrijd niet toegestaan. Dan moet het gewoon allemaal los. Dat mag ook. Je wordt teruggestuurd met een ingevlochten paard. Zowel staart als manen als voorpluk moeten dan gewoon los.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:31 



 
Profiel   

Oh, dat wist ik dus niet. Dankjewel voor de info!
T.z.t. Zal ik hier nog wel een keer vragen wat de do’s en dont’s zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 20:36 



 
Profiel   

We gaan van het weekend zelf even proberen de hoeven bij te vijlen van Fuego , dan zetten we hem tegen de muur en hebben we 2 man sterk die hem tegen kunnen duwen vanaf de andere zijkant, even hopen dat het werkt dan is dat probleem ook enigszins opgelost.
Medicatie voor de luchtwegen zijn we nu af nt bouwen Ivm resistentie dus duimen dat hij niet achteruit gaat.

Verder gisteren voor de 2e keer Rambo gereden en hij begint echt goed te gaan, pikt alles heel snel op en zet ook echt z’n beste beentje voor. Trainster gaf al aan dat ze hem nog zou gaan missen haha ze vindt hem erg leuk en fijn te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:24 



 
Profiel   

Benieuwd of dat werkt Tarzan, wat een gedoe zo.
Misschien dat ik ook wel even ga kijken naar die dag. Zonder paard ;-) dat wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:30 



 
Profiel   

Bijzonder dat het vlechten niet mag. Zou verwachten dat knotjes of hengstenvlecht ik wel akkoord is als scheren het advies is.

Ben benieuwd hoe het zal gaan Tarzan! Succes! Hopelijk vinden jullie een mooie middenweg erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 19:19 



 
Profiel   

[ img ]

Zn kies moest eruit getrokken maar dat lukte niet want hij was verrot dus ze hebben een gat in de wang gemaakt en via daar de kies eruit gehaald. Arm peerd :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 23:31 



 
Profiel   

Oef, klinkt akelig! := Beterschap voor hem :(:)

Foto van de shoot laatst, wilden hem in de bloemetjes zetten maar hij at het decor op :')
Ondanks de fotografe de foto niks vond wilde ik hem perse hebben, heerlijk zo'n spontane foto :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 07:31 



 
Profiel   

Oei beterschap voor je paard Matheno :(:)

Haha superleuke foto juist Tarzan. Groot gelijk dat je die wilde hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:28 



 
Profiel   

Och Matheno, wat ziet hij er sneu uit :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:50 



 
Profiel   

Matheno ach wat sneu! Beterschap!
Tarzan, heerlijk zo'n boevenfoto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:58 



 
Profiel   

@matheno ach wat sneu.hopen dat het snel herstel
@tarzan ik snap zeker dat je die foto wou hebben, inderdaad heerlijk spontaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 09:18 



 
Profiel   

Het scheren heeft een traditionele Spaanse achtergrond, vandaar. De merries worden geschoren voor de hygiëne tijdens het dekken en om nergens aan planten te blijven hangen op de campo in Spanje. Ook worden de staarten geknipt naargelang de leeftijd van het paard, zodanig dat men van op afstand bij jonge paarden kan zien hoe oud de merries zijn. Ze dienen dus naturel te worden voorgesteld: of los, of geschoren, maar niet gevlochten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:19 



 
Profiel   

Wat sneu Matheno, beterschap!

Mooie foto Tarzan <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:25 



 
Profiel   

Dorien66 schreef
Ach arme Fuego…

Ik overweeg inderdaad 25 juni naar Bunschoten-Spakenburg te gaan. Zijn er meer die willen gaan?


ik overweeg ook hier naartoe te gaan. Ben ook lid van vereniging spaanse paard jullie ook?

alleen dat voorbrengen even geprobeerd van de week valt nog best tegen op de langezijde. Zowel voor mij qua conditie als voor hem aan het lopen te krijgen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 460 van de 503 [ 12560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen