Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 34 van de 34 [ 850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34
Plaats een nieuw onderwerp

[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

 
Profiel   

Dectomax en andere mijten middelen heb ik vorig jaar al geprobeerd, dat heeft totaal geen zin gehad dus lijkt het niet te zijn. Ze heeft het ook echt alleen achter en alleen in haar kootholtes. Voor nu lijkt mijn mok probleem helemaal opgelost te zijn door een tip van een stalgenoot. Ik gebruik nu een kleine twee weken van Horseflex de teatree avocado olie & en bijna alle korstjes zijn verdwenen. Wilde jullie deze tip natuurlijk niet onthouden. Ga als alle korsten weg zijn over op preventief 1 a 2 keer per week sprayen voor nu gebruik ik het alle dagen dat ik op “stal” ben (sta 24/7 buiten).

Ik heb een paar weken geleden kerst foto’s laten maken van mijn knapperd! De ene wat beter gelukt als de andere dus het is een blij kerstpaard vs grinch geworden.


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 16:18 



 
Profiel   

Ik breng weer even wat leven in dit topic, hoe gaat het met alle shires?

Ik heb helaas de keuze moeten maken dat mn lieve Cookie te koop staat, leven gaat niet altijd zoals je had gehoopt
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 15:26 



 
Profiel   

Lastig hoor om die keuze te maken, ik heb je topics toen gevolgd dit is het veulen toch van de merrie die je gekocht had toen ?

Wij hebben sinds afgelopen vrijdag een Shire gekocht dus ik zou hier ook graag mee willen praten

Dit is onze nieuwe aanwinst met mijn dochter

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 12:55 



 
Profiel   

Wat jammer Anoukwendy!

Gefeliciteerd Charaz :D wat leuk, helemaal vanaf 0 beginnen.

Mijn shire zit super in zijn vel momenteel. Ben over op ander voer (Florian) en dat doet hem zichtbaar goed. Geen voorjaarsdipje zoals normaal gesproken. Heb nu een fijne bijrijder voor hem en hij doet lekker grondwerk en buitenritjes. Zelf ben ik veel aan het rijden met m'n leenlusitano, ik merk toch dat dat me meer is gaan liggen in de loop der jaren. Voor mij hierna dan ook geen shire meer. Maar met een beetje mazzel mag deze nog 10 jaar bij me blijven <3 het is zo'n lieverd, denkt echt dat hij een labrador is.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 13:44 



 
Profiel   

Hoelang het geleden is dat ik hier iets gepost heb weet ik niet. Maar Emmy is ongeveer een jaar terug ingeslapen op de respectabele leeftijd van 24 jaar. Daisy staat nog steeds te koop. Binnenkort pak ik het rijden weer met haar op, zodat ze hopelijk sneller een mooi huisje kan vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 16:09 



 
Profiel   

Charaz schreef
Lastig hoor om die keuze te maken, ik heb je topics toen gevolgd dit is het veulen toch van de merrie die je gekocht had toen ?

Wij hebben sinds afgelopen vrijdag een Shire gekocht dus ik zou hier ook graag mee willen praten

Dit is onze nieuwe aanwinst met mijn dochter

[ [url=m/oW9lBp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jaa dat was het verassingsveulen, ben echt gek op haar maar som sloopt het niet zoals je wil

Gefeliciteerd met je aanwinst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 13:35 



 
Profiel   

karrij schreef
Hallo

Graag advies/tips van jullie Shire/Clydesdale kenners.

Mijn man , dressuurruiter die nu nog een 9 jarige KWPNer (Obelisk X Flemming)onder zijn kont heeft
Waarmee hij bijna de punten bijelkaar heeft voor het ZZL, heeft nog 1 paardendroom en dat is een Shire of Clydesdale waar hij een allround dier van wil "maken".

Zijn droom is voor de toekomst en hij zou graag een veulen willen (ook dat mag gerust nog 1 of 2 jaar wachten) Dus 1 die net bij moeders weg mag. Het ligt in de planning dat 1 van onze pensionklanten zijn merrie volgend jaar laat dekken, dus als dat veulen er is zou het leuk zijn als mijn man ook een veulen kan kopen. Idee is om ze samen op te laten groeien met onze oudere merrie en oudere ruin.

Waar raden jullie aan om hierover informatie in te winnen? Zijn de fokkers van Devonwood Stables en Blackbrook Shires, goede fokkers?

Wij hebben werkelijk geen idee waarop te letten bij de Shire (of Clydesdales)
Wat we wel weten is dat de prijzen sky high zijn ;-)

Hebben jullie tips en ervaringen?

Wat hij er mee wil, in eerste instantie mee in de dressuur en wellicht voor de wagen, maar eerst maar eens zien of we een knap veulen kunnen bemachtigen, een hengst/ruin wil hij

We hebben al een tinker, dus we zijn enigzins bekend met het onderhouden en verzorgen van koudbloeden en we weten dat een Shire een tikkie groter is :+


Ben ik weer :+

Mijn man wil nu echt gaan zoeken naar zijn Shire droom, een Shire veulen die volgend jaar geboren wordt, nu in de maak dus! Een merrie of hengst is hij nog niet over uit. Wij hebben eigenlijk zelf altijd Ruinen gehad, maar misschien is een merrie ook wel eens leuk.

9 september Lunteren staat in onze agenda genoteerd.
Is Paard en erfgoed met Pinksteren ook een leuke om heen te gaan? Staan daar meerdere fokkers, of staan daar "gewoon" een paar Shire's ter promotie van het ras?

Waar hij heel stellig in is, is dat het een Shire van formaat moet zijn! Dus echt 1.80 plus! Zijn er fokkers die echt groot fokken?

Wat ik al eerder melde is het de bedoeling om er een veelzijdig dier van te "maken".
Hij rijdt zelf met z'n 10 jarig KWPN'er ZZL, dus rijervaring is er.

Met Devonwood en Blackbrook Shire's is inmiddels contact geweest en zijn we welkom om te komen kijken.

Hebben jullie nog meer tips voor ons?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 09:58 



 
Profiel   

Naar mijn idee is de Shire wereld in Nederland niet zo heel groot, ik ken verder Jan Verhoeven (Robin Hood stables) en de Griendheuvel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 10:06 



 
Profiel   

Charaz schreef
Naar mijn idee is de Shire wereld in Nederland niet zo heel groot, ik ken verder Jan Verhoeven (Robin Hood stables) en de Griendheuvel.


Dat idee hadden wij inderdaad ook al.
Beide namen die jij noemt staan ook op de lijst van de vereniging, we zullen ze eens googlen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 10:31 



 
Profiel   

karrij schreef
karrij schreef
Hallo

Graag advies/tips van jullie Shire/Clydesdale kenners.

Mijn man , dressuurruiter die nu nog een 9 jarige KWPNer (Obelisk X Flemming)onder zijn kont heeft
Waarmee hij bijna de punten bijelkaar heeft voor het ZZL, heeft nog 1 paardendroom en dat is een Shire of Clydesdale waar hij een allround dier van wil "maken".

Zijn droom is voor de toekomst en hij zou graag een veulen willen (ook dat mag gerust nog 1 of 2 jaar wachten) Dus 1 die net bij moeders weg mag. Het ligt in de planning dat 1 van onze pensionklanten zijn merrie volgend jaar laat dekken, dus als dat veulen er is zou het leuk zijn als mijn man ook een veulen kan kopen. Idee is om ze samen op te laten groeien met onze oudere merrie en oudere ruin.

Waar raden jullie aan om hierover informatie in te winnen? Zijn de fokkers van Devonwood Stables en Blackbrook Shires, goede fokkers?

Wij hebben werkelijk geen idee waarop te letten bij de Shire (of Clydesdales)
Wat we wel weten is dat de prijzen sky high zijn ;-)

Hebben jullie tips en ervaringen?

Wat hij er mee wil, in eerste instantie mee in de dressuur en wellicht voor de wagen, maar eerst maar eens zien of we een knap veulen kunnen bemachtigen, een hengst/ruin wil hij

We hebben al een tinker, dus we zijn enigzins bekend met het onderhouden en verzorgen van koudbloeden en we weten dat een Shire een tikkie groter is :+


Ben ik weer :+

Mijn man wil nu echt gaan zoeken naar zijn Shire droom, een Shire veulen die volgend jaar geboren wordt, nu in de maak dus! Een merrie of hengst is hij nog niet over uit. Wij hebben eigenlijk zelf altijd Ruinen gehad, maar misschien is een merrie ook wel eens leuk.

9 september Lunteren staat in onze agenda genoteerd.
Is Paard en erfgoed met Pinksteren ook een leuke om heen te gaan? Staan daar meerdere fokkers, of staan daar "gewoon" een paar Shire's ter promotie van het ras?

Waar hij heel stellig in is, is dat het een Shire van formaat moet zijn! Dus echt 1.80 plus! Zijn er fokkers die echt groot fokken?

Wat ik al eerder melde is het de bedoeling om er een veelzijdig dier van te "maken".
Hij rijdt zelf met z'n 10 jarig KWPN'er ZZL, dus rijervaring is er.

Met Devonwood en Blackbrook Shire's is inmiddels contact geweest en zijn we welkom om te komen kijken.

Hebben jullie nog meer tips voor ons?


Ik ben bezig maat te fokken, maargoed ik zit in zweden

Verder fokt de fokker van mijn merrie elk jaar een paar veulentjes, ook wel maat

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 14:27 



 
Profiel   

anoukwendy schreef
karrij schreef

Hallo

Graag advies/tips van jullie Shire/Clydesdale kenners.

Mijn man , dressuurruiter die nu nog een 9 jarige KWPNer (Obelisk X Flemming)onder zijn kont heeft
Waarmee hij bijna de punten bijelkaar heeft voor het ZZL, heeft nog 1 paardendroom en dat is een Shire of Clydesdale waar hij een allround dier van wil "maken".

Zijn droom is voor de toekomst en hij zou graag een veulen willen (ook dat mag gerust nog 1 of 2 jaar wachten) Dus 1 die net bij moeders weg mag. Het ligt in de planning dat 1 van onze pensionklanten zijn merrie volgend jaar laat dekken, dus als dat veulen er is zou het leuk zijn als mijn man ook een veulen kan kopen. Idee is om ze samen op te laten groeien met onze oudere merrie en oudere ruin.

Waar raden jullie aan om hierover informatie in te winnen? Zijn de fokkers van Devonwood Stables en Blackbrook Shires, goede fokkers?

Wij hebben werkelijk geen idee waarop te letten bij de Shire (of Clydesdales)
Wat we wel weten is dat de prijzen sky high zijn ;-)

Hebben jullie tips en ervaringen?

Wat hij er mee wil, in eerste instantie mee in de dressuur en wellicht voor de wagen, maar eerst maar eens zien of we een knap veulen kunnen bemachtigen, een hengst/ruin wil hij

We hebben al een tinker, dus we zijn enigzins bekend met het onderhouden en verzorgen van koudbloeden en we weten dat een Shire een tikkie groter is :+


Ben ik weer :+

Mijn man wil nu echt gaan zoeken naar zijn Shire droom, een Shire veulen die volgend jaar geboren wordt, nu in de maak dus! Een merrie of hengst is hij nog niet over uit. Wij hebben eigenlijk zelf altijd Ruinen gehad, maar misschien is een merrie ook wel eens leuk.

9 september Lunteren staat in onze agenda genoteerd.
Is Paard en erfgoed met Pinksteren ook een leuke om heen te gaan? Staan daar meerdere fokkers, of staan daar "gewoon" een paar Shire's ter promotie van het ras?

Waar hij heel stellig in is, is dat het een Shire van formaat moet zijn! Dus echt 1.80 plus! Zijn er fokkers die echt groot fokken?

Wat ik al eerder melde is het de bedoeling om er een veelzijdig dier van te "maken".
Hij rijdt zelf met z'n 10 jarig KWPN'er ZZL, dus rijervaring is er.

Met Devonwood en Blackbrook Shire's is inmiddels contact geweest en zijn we welkom om te komen kijken.

Hebben jullie nog meer tips voor ons?


Ik ben bezig maat te fokken, maargoed ik zit in zweden

Verder fokt de fokker van mijn merrie elk jaar een paar veulentjes, ook wel maat[/quote]

Ok en wie is dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 16:17 



 
Profiel   

Waarom pas een veulen van volgend jaar? Ik weet echt een enorm mooi zwart hengstveulen die zeker maat gaat krijgen (paps is ruim 195 en mamma 180, veulen zelf is ook enorm), nu anderhalve maand oud en zooooooooo lief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 16:49 



 
Profiel   

Shire veulen, check!

Meet onze Maxington <3


[ img ]

Nu nog een Maxje :+

Manlief is blij,nu nog een heel aantal jaren voor Maxje een Max is geworden.

Dank voor de tip Daphara

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 14:06 



 
Profiel   

Wat een leukerd gefeliciteerd!! Wie is zijn vader?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 14:57 



 
Profiel   

Charaz schreef
Wat een leukerd gefeliciteerd!! Wie is zijn vader?


Chestnut Stable Maximilian

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 16:37 



 
Profiel   

Wat toevallig! Dat is ook de vader van onze jaarling

[ img ]

De linker

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 16:42 



 
Profiel   

Daphara schreef
Waarom pas een veulen van volgend jaar? Ik weet echt een enorm mooi zwart hengstveulen die zeker maat gaat krijgen (paps is ruim 195 en mamma 180, veulen zelf is ook enorm), nu anderhalve maand oud en zooooooooo lief.


Is Maximilian zo groot ? Of ging dit over een ander veulen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 16:43 



 
Profiel   

Charaz schreef
Daphara schreef
Waarom pas een veulen van volgend jaar? Ik weet echt een enorm mooi zwart hengstveulen die zeker maat gaat krijgen (paps is ruim 195 en mamma 180, veulen zelf is ook enorm), nu anderhalve maand oud en zooooooooo lief.


Is Maximilian zo groot ? Of ging dit over een ander veulen ?


Nee Maximilian is zo'n 1.85 Daphara heeft het over een ander veulen , ik dacht van Tedington

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 16:57 



 
Profiel   

Charaz schreef
Wat toevallig! Dat is ook de vader van onze jaarling

[ [url=m/0DqMXp.jpg]Afbeelding[/url] ]

De linker


Gaaf koppie, ze hebben hetzelfde hoofd lijkt wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 16:58 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Net nog even op bezoek geweest bij hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 21:31 



 
Profiel   

Charaz schreef
[ [url=m/KyZFea.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/n3uIg6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net nog even op bezoek geweest bij hem



<3 leuk! Je woont in de buurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 00:13 



 
Profiel   

karrij schreef
Shire veulen, check!

Meet onze Maxington <3


[ [url=m/fjakDu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu nog een Maxje :+

Manlief is blij,nu nog een heel aantal jaren voor Maxje een Max is geworden.

Dank voor de tip Daphara


Gefeliciteerd, Junior is geweldig!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 00:46 



 
Profiel   

Dank je , we zijn er heel blij mee.
Nog even een paar maandjes geduld :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 06:57 



 
Profiel   

karrij schreef
Dank je , we zijn er heel blij mee.
Nog even een paar maandjes geduld :(:)



En hoe bevalt het om een Shire veulen te hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-23 03:58 



 
Profiel   

Daphara schreef
karrij schreef
Dank je , we zijn er heel blij mee.
Nog even een paar maandjes geduld :(:)



En hoe bevalt het om een Shire veulen te hebben?


Ja super,Max is zo ontzettend lief! Wel een boefje hoor. De eerste dag is hij al dwars door de bedrading van het land gegaan,dat was wel even spannend.Nu staat hij met het ons andere grote paard samen. Echt vrienden zijn het nog niet, maar het gaat super!


[ img ]

Hij is ook al een handige hulp bij het uitmesten <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-23 06:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 34 van de 34 [ 850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen