Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 351 van de 404 [ 10084 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354 ... 404  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

 
Profiel   

Gefeliciteerd Boemel.
Wat vr een is het? Geniet ervan!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 18:16 



 
Profiel   

Thanks!

Ze is een Bente x Fetse

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 19:20 



 
Profiel   

Gefeliciteerd boemel, wat een knapperd <3
Zo zienje maar weer, met geduld komt er toch iets moois op je pad.

Jeetje wat naar van jelske, hopelijk knapt ze snel weer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 20:47 



 
Profiel   

Getty_Maan schreef
Jeetje wat naar van jelske, hopelijk knapt ze snel weer op.


Dankje :) We duimen zelf ook heel hard dat het geen (blijvende/grote) schade van over blijft. Overigens doet ze er zelf niet bijzonder veel aan om dat na te streven: |o >;)



En voor degene die zich afvroeg hoe ze hier weer uitkomt:

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 13:12 



 
Profiel   

Jelske sterkte hopelijk niets ergs

Boemel wat een plaatje! Veel geluk samen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 13:33 



 
Profiel   

Ha ha slim paard. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 18:32 



 
Profiel   

:D jelske is slim: zo hoeft ze niet te bukken voor haar gras!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 19:04 



 
Profiel   

Haha ze is in elk geval wel grappig :')

Pff veulen van Auwert van dit jaar is een pittige dame, heel ander veulen dan haar volle zus van vorig jaar.

Ben weer bezig Hiske op te pakken, want daar is geen spier meer op te bekennen :'( (lelijke fokmerrie is het nu..)

Maar daar is ze het niet mee eens en laat ze duidelijk merken..

Morgen wordt hiske gescand en duimen we dat ze drachtig van arent is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 19:32 



 
Profiel   

Maf dat er dan zo’n verschil in zit hè Getty? Hoe oud is die nu?

Soms kunnen de merries soms flink terugvallen, ene jaar is hier het andere jaar niet. Los van het feit dat ik graag op haar rijd, train ik haar ook zodat ze fit en sterk blijft, juist ook voor het fokken. Toevallig gisteren weer voor het eerst opgezeten. Gelukkig doet ze dat wel braaf.

Spannend, hopelijk scant ze drachtig van Arent! Doen jullie ook met 18 dagen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 19:45 



 
Profiel   

Nou het is mijn eigen schuld en de locatie.

Na haar veulen van vorig jaar heb ik niet meer echt de motivatie gehad haar serieus te trainen, aangezien er toch weer een veulen in zat en er geen bak op locatie is.

Ze heeft nu weinig hals, schrale rug en nog een ingevallen kont. Maar verder spek genoeg. Dus om haar weer een beetje mooi te krijgen, moet er wel weer serieus getraind worden. Ze is nog nooit in zo'n slechte conditie geweest.

Heel erg zonde, want ze is zo leuk.. maar het helpt niet dat er geen bak is.

Maar zoals je zegt, hoe beter de conditie, hoe beter de dracht/bevalling.

Ik denk inderdaad dat dit de 18 dagen scan is. Veulen is van 16 april.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 21:15 



 
Profiel   

Jels is inderdaad niet van gisteren :') Die vindingrijkheid zien we overigens ook terug bij Pit.

@Getty_Maan; op zich misschien juist ook wel weer leuk om haar op te pakken? Ik zal duimen dat ze drachtig scant :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 09:12 



 
Profiel   

Pit klinkt ook als een leuk dier!

Nou ze is drachtig gescand, over een paar weken nog een controle en dsn volgend jaar een arent x bartele rond huppelen.

Ben benieuwd wat de beste man met al z'n veulens van plan is, ik zie nog niet iets verkocht worden haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:28 



 
Profiel   

Getty_Maan schreef
Ben benieuwd wat de beste man met al z'n veulens van plan is, ik zie nog niet iets verkocht worden haha


Ah! Mooi! Een Arent.

Heeft ie ook leuke merrie veulens?
Onze twee stallen zijn einde van de week geplaatst, en die kunnen niet leeg blijven, dus we zoeken iets moois :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 13:12 



 
Profiel   

Hij heeft een hele knappe enter en merrie veulen Fries haha

Maar die gaan nog lang niet weg. Denk niet dat deze man ooit verkopen gaat :+

Hiske had beter hengsten kunnen geven, hoewel zijn zoon dan weer graag een stoere Friese hengst wil :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 13:50 



 
Profiel   

Houden jullie paardjes het een beetje uit in de warmte? Hier zoekt het veulen iedere keer het zand in de volle zon op om daar te gaan dutten. Lijkt me heel warm, maar hij doet het steeds.
Hij is nu zo’n twee maanden, doet het goed! <3
en inmiddels verkocht, wat vind ik dat toch lastig….

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 21:17 



 
Profiel   

Hier gaan de paarden rond 12.00 uur naar binnen. De weide ligt dan vol in de zon.
Het veulen doet het goed. Ze is nu 17 dagen oud.

SunnyHorse dat is al een hele bink.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 09:23 



 
Profiel   

Getty_Maan schreef
Pit klinkt ook als een leuk dier!

Nou ze is drachtig gescand, over een paar weken nog een controle en dsn volgend jaar een arent x bartele rond huppelen.

Ben benieuwd wat de beste man met al z'n veulens van plan is, ik zie nog niet iets verkocht worden haha

Dankje :o We zijn ook gek met d'r :')

Gefeliciteerd met de dracht! Aftellen kan voor jou dus ook aan gaan vangen!

SunnyHorse schreef
Houden jullie paardjes het een beetje uit in de warmte? Hier zoekt het veulen iedere keer het zand in de volle zon op om daar te gaan dutten. Lijkt me heel warm, maar hij doet het steeds.
Hij is nu zo’n twee maanden, doet het goed! <3
en inmiddels verkocht, wat vind ik dat toch lastig….

Plaatje hoor <3

Lijkt mij ook heel lastig als ik ons veulen zou moeten verkopen eerlijk gezegd. Al denk ik wel dat ik het zou kunnen (doorstaan).

Onze paarden houden zich goed, zowel Jels als Pit. Jels heeft dan nog het voordeel dat we momenteel nog tweemaal daags haar been koelen en dan haal ik de spuit ook even over haar hele lijf zodat de temperatuur even omlaag kan. Poetsplaats ligt overdag in de schaduw en er staat een windje. Dat scheelt allemaal weer een stukje. Pit staat daarentegen natuurlijk in de open polder met hier en daar een banketstaaf boompje maar die is tot op heden ook nog helemaal fris. Die houdt het goed vol, drinkt ook goed.

@Fleuribell:
Die van jullie doet het ook goed zo te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 09:48 



 
Profiel   

Wat een knap veulen!

Hier staan ze tot 12.00 op stal (nieuwe Fries) en in de paddock, want tot die tijd is daar schaduw en in de wei weinig schaduw.
Daarna gaan ze de wei in tot een uurtje of 21.00. En in beide weides hebben ze schaduwplekken. Die ze overigens vooral niet opzoeken.

Nieuwe paard is nog niet goed op de mest. Was bij de handelsstal al zo, maar dat vond ik niet zo gek met heel nieuw/ nat kuil in combinatie met brood.
Maar, ze moet nu dus weer opnieuw wennen aan nieuw voer en gras.
Het liefst zou ik haar even alleen op hooi en balancer zetten, maar vanwege de hitte kan ik de andere paarden niet de hele dag op de paddock laten staan en de nieuwe wordt erg onrustig en eet niet als ze in haar uppie achterblijft en de anderen in de wei staan.

Omdat rust en een gevulde buik mij belangrijker lijkt dan goede mest, heb ik haar dus toch maar op de wei. Ik merkte gisteren dat ze "geland" is op haar nieuwe stek en ze begon praatjes te krijgen.
Dat had ik al wel verwacht. Van fokker, altijd buiten en amper in de hand naar een drukke handelsstal was een erg grote overgang en ze stond er best verloren bij.

Op zich goed te zien dat er weer leven in komt, maar het was gisteren wel het moment dat we zeiden dat het tijd werd om wat met haar te gaan doen. Aangezien ze nog niet echt goed aan het halster mee kon lopen en ook nog redelijk brutaal begon te worden, gisteren voor het eerst grondwerk opgepakt. Simpel 10 minuutjes meelopen aan een lead rope met voldoende afstand van mij, halthouden, pasje terug was al even genoeg voor haar in les 1.

Daarna de benen afgespoten. Omdat ze dat duidelijk spannend vindt, daaar gisteren ook 20 minuten voor uitgetrokken.
Ja, ik kan haar natuurlijk vastzetten en de straal erop houden, maar ik wil graag deze ze gewoon rustig blijft staan aan een los touwtje, dus ik steek er nu liever wat extra tijd in om spanning snel af te kunnen laten vloeien. Ik heb iemand gevonden die me gaat helpen met zadelmak te maken, maar ik heb nu nog niet echt een plan wanneer dat is.

Eerst maar eens zorgen dat de dagelijkse zaken heel gewoon worden.
Dan longeren en bitwijs maken.

Tess moet ik nu voor de revalidatie 3 weken lang, 5 dagen in de week 10 minuten longeren. Ik wil het jonkie in hetzelfde schema mee laten lopen en dan afwisselend grondwerk en longeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 11:30 



 
Profiel   

boemel schreef
Daarna de benen afgespoten. Omdat ze dat duidelijk spannend vindt, daaar gisteren ook 20 minuten voor uitgetrokken. Ja, ik kan haar natuurlijk vastzetten en de straal erop houden, maar ik wil graag deze ze gewoon rustig blijft staan aan een los touwtje, dus ik steek er nu liever wat extra tijd in om spanning snel af te kunnen laten vloeien. Ik heb iemand gevonden die me gaat helpen met zadelmak te maken, maar ik heb nu nog niet echt een plan wanneer dat is.

Eerst maar eens zorgen dat de dagelijkse zaken heel gewoon worden.
Dan longeren en bitwijs maken.

Tess moet ik nu voor de revalidatie 3 weken lang, 5 dagen in de week 10 minuten longeren. Ik wil het jonkie in hetzelfde schema mee laten lopen en dan afwisselend grondwerk en longeren.

Klinkt als een weloverwogen plan Boemel :) Komt op mij in ieder geval heel prettig over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 12:25 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst boemel!
En hopelijk knapt Jelske snel op!
Getty gefeliciteerd met de dracht!
Hier paardje kreupel, lijkt gelukkig niet ernstig. Ze had jeuk van de mijten en stond de hele tijd met haar achterbeen tegen haar voorbeen te trappen, en haar been te jeuken door hem over de onderste balk van het hek heen te doen, dus denk dat ze bij een van die capriolen zichzelf kreupel heeft getrapt. Dierenarts vond het niet ernstig lijken, twee weekjes rust en die zijn morgen voorbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 16:29 



 
Profiel   

Dankjewel en succes Nynke

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 17:54 



 
Profiel   

Balen Nynke. Fijn dat het niet ernstig is.

Hier kan morgen de merrie geïnsemineerd worden. Twijfel tussen Herre en Gosse..

Welk team zijn jullie? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 09:32 



 
Profiel   

Dames, even een headsup: Paleis Noordeinde en de Koninklijke Stallen worden van de zomer weer twee weken opengesteld voor publiek. Je kunt nog kaartjes kopen.

Wat mij doet denken aan Absolem: hoe gaat het met je? Hoor je overigens nog wel eens wat van Jelske?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 10:36 



 
Profiel   

Dennenboom schreef
Balen Nynke. Fijn dat het niet ernstig is.

Hier kan morgen de merrie geïnsemineerd worden. Twijfel tussen Herre en Gosse..

Welk team zijn jullie? :+

Tja, ik heb een Gosse veulen….
Maar Herre veulens zijn ook erg leuk volgens mij. Is Herre en Gosse nog beschikbaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 11:18 



 
Profiel   

Ik weet eigenlijk niet of ze nog beschikbaar zijn. Zal straks eens rondje bellen :+

Ben je tevreden over het veulen?
Er staat in de rapportage iets van een gehoekt achterbeen. Zie je dit ook terug?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 11:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 351 van de 404 [ 10084 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354 ... 404  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen