lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:37

@rider, ziet er zo goed uit, wat wil ik dat graag ook allemaal kunnen :o
Alweer een tijdje dat ik enkel meelees met jullie verhalen, dus misschien even een update van bij ons (ook al is dat misschien niet zo heel veel bijzonders :D )
De tandarts is gisteren langsgeweest, had zo’n medelijden met haar maar het moest wel echt eens gebeuren. Wolfstandjes zijn eruit, die zijn vandaag mee naar school vertrokken met de oudste zoon om in de klas te tonen ;) en de rest van de tanden gevijld want er zaten wat scherpe randjes op
Afbeelding

Ze was de laatste tijd wat vermagerd, ze krijgen op de huidige wei nog geen extra ruwvoer bij buiten het gras natuurlijk.
Afbeelding
Ik had willen proberen zonder deken te overwinteren maar dat ging ze op deze manier niet trekken vrees ik. Morgen verhuizen ze naar de winterwei waar ze wel weer ruwvoer bijkrijgen.
Ik was dan nog wat hooi gaan halen om dat gebrek even op te vangen maar ze had dan
Ineens, na het eten van dat hooi, even een lichte verstopping in haar slokdarm. Heel bizar, tot 2 keer toe zelfs. Hopelijk hebben de tandzorgen ies uitgehaald.
En daarom heeft ze dan toch maar een winterjasje aan nu
Afbeelding

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:35

Ik verkoop een zwart handgemaakt Portugees hoofdstel met zilverkleurige rechte gespen.
Maat cob.
Het is nooit gebruikt.
Ik had het gekocht in Portugal voor Gina.
Maar aangezien Gina nooit een rijpaard zal worden, kan ik er niets mee doen.
Voor Aquilo is het te klein. (Die heeft een groot hoofd en heeft een full nodig)
Als iemand er interesse in heeft. Ik wil er nog 60 euro van hebben
Afbeelding

liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:44

Te klein voor F zijn groot hoofd ook vrees ik...
Geen twijfel meer over Gina haar toekomst dan?

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:50

Ergens heb ik nog wel wat hoop dat ze weer 100% ok gaat lopen op termijn.
Maar ik denk niet dat ik haar dan durf rijden. Dan heb ik liever een blije gezonde fokmerrie dan het risico te nemen dat ik haar als rijpaard te zwaar zou belasten. ;)

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:11

Een paar leuke foto's hierbij van Ultramar tijdens de clinic van Alex Zell ( [WN-EV] 2daagse clinic Californische (western)rijstijl met Alex Zell ) die wij afgelopen weekend organiseerden in Westendorp.
Ultramar wordt sinds augustus alleen nog op de Californische Hackamore ( = bosal) gereden en dat bevalt erg goed. Op de foto's waren ze aan het oefenen alsof ze aan het stierenvechten waren ( zweepje stelde een banderia voor). Jammer genoeg geen foto's van het werk daarna waarbij er geoefend werd op overgangen piaffe/ galop/ piaffe maar ook dat ging heel goed.
Ultramar wordt eind april 17 en "he's still going strong".
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Ik hoop dat het filmpje zichtbaar is: spelen met "nepstier" ( kruiwagen) met Ultramar, Ben en Alex Zell.

https://www.facebook.com/marije.eekels/ ... 749299392/

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:40

@ Sunora: Gave actiefoto, met de tandarts! Ze is wel erg mager geworden, hopelijk trekt het weer bij met bijvoeren.

@ Elcid: Wow, dat ziet er gaaf uit! Leuk ook, het spelen met de nepstier. Komt Alex Zell volgend jaar weer clinic geven? :j


Ik had twee weken geleden een fotoshoot met Santi, om een bevriende fotograaf te helpen met portfolio uitbreiden. Santi was zooo braaf! (zelfs toen we achtervolgt werden door de drone, lol).Ze hadden nog nooit met een paard gewerkt dat zo braaf zo lang bleef poseren. :') Foto's moet ik nog even op wachten, maar ze hebben wel een leuke vlog gemaakt:


ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:06

rider schreef:
@ Elcid: Wow, dat ziet er gaaf uit! Leuk ook, het spelen met de nepstier. Komt Alex Zell volgend jaar weer clinic geven? :j


Ja, zeker weten. Weer in november!

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:50

en toch nog een filmpje met het begin van de oefening bij het rijden van de overgangen galop/ piaffe/ galop/ piaffe. Ging nog niet allemaal perfect maar ze hadden zeker plezier en dat is net zo belangrijk. Op 1 hand op een 1/2 inch bosal/ hackamore.
https://youtu.be/bJG0f07Em3A

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:45

Wat een stoer paard zeg die Ultramar! Wauw, ooit hoop ik dat de mijne ook zo fijn kan worden (heb die hoop eigenlijo al opgegeven :') )

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:00

Daphneeeej schreef:
Wat een stoer paard zeg die Ultramar! Wauw, ooit hoop ik dat de mijne ook zo fijn kan worden (heb die hoop eigenlijo al opgegeven :') )


De hoop nooit opgeven! Zoek een goede instructeur/ trainer die zowel jou als je paard kan opleiden. OOk bij ons gaat het soms wel minder of zelfs helemaal niet maar allebei onze paarden zijn nu op pinken te rijden met minimale hulpen; maar dat kost tijd en geduld maar het uiteindelijke gevoel is dat allemaal meer dan waard. :j

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:03

ElCid schreef:
Daphneeeej schreef:
Wat een stoer paard zeg die Ultramar! Wauw, ooit hoop ik dat de mijne ook zo fijn kan worden (heb die hoop eigenlijo al opgegeven :') )


De hoop nooit opgeven! Zoek een goede instructeur/ trainer die zowel jou als je paard kan opleiden. OOk bij ons gaat het soms wel minder of zelfs helemaal niet maar allebei onze paarden zijn nu op pinken te rijden met minimale hulpen; maar dat kost tijd en geduld maar het uiteindelijke gevoel is dat allemaal meer dan waard. :j

Instructie heb ik nogsteeds niet gevonden die fijn is en beetje te doen qua kosten -O- Die ik tot nu toe gehad heb heb ik elke keer niet het gevoel bij dat het wat is.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:21

We kennen het probleem, daarom halen wij nu de instructie uit het buitenland...........en dat kost een paar cent :o .
Jammer dat je zo ver zit, wij geven ook les in de klassieke stijlen en gaan voor lichtheid en communicatie met respect voor paard en ruiter!

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:33

ElCid schreef:
We kennen het probleem, daarom halen wij nu de instructie uit het buitenland...........en dat kost een paar cent :o .
Jammer dat je zo ver zit, wij geven ook les in de klassieke stijlen en gaan voor lichtheid en communicatie met respect voor paard en ruiter!

Jammer ja! Paard staat in zeewolde in de buurt van nijkerk gestalt. Mochten mensen goede tips hebben voor instructie hoor ik het graag! Merk dat veel instructie ander begrip hebben voor de paarden dan wat pat bij ze. En die van mij is nogal pittig, dominant en heftig.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:23

ElCid schreef:
en toch nog een filmpje met het begin van de oefening bij het rijden van de overgangen galop/ piaffe/ galop/ piaffe. Ging nog niet allemaal perfect maar ze hadden zeker plezier en dat is net zo belangrijk. Op 1 hand op een 1/2 inch bosal/ hackamore.
https://youtu.be/bJG0f07Em3A


Gaaf zeg! Zo leuk om jullie altijd weer bezig te zien met nieuwe dingen. :j Ik blijf stiekem hopen dat we jullie ooit naar het schermen te paard kunnen lokken. :D (Daar komt piaffe-galop-piaffe heel goed van pas overigens! ;) )

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:44

rider schreef:
ElCid schreef:
en toch nog een filmpje met het begin van de oefening bij het rijden van de overgangen galop/ piaffe/ galop/ piaffe. Ging nog niet allemaal perfect maar ze hadden zeker plezier en dat is net zo belangrijk. Op 1 hand op een 1/2 inch bosal/ hackamore.
https://youtu.be/bJG0f07Em3A


Gaaf zeg! Zo leuk om jullie altijd weer bezig te zien met nieuwe dingen. :j Ik blijf stiekem hopen dat we jullie ooit naar het schermen te paard kunnen lokken. :D (Daar komt piaffe-galop-piaffe heel goed van pas overigens! ;) )


is niet zo nieuw hoor, wat we nu doen ;) . "Gewoon" klassieke rijstijl. Ben heeft Ultramar ook al eerder op een bosal gereden maar nu met de lessen van Alex en Jeff kan er klassiek gereden worden op een bosal, dus eigenlijk is dit pefect.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:41

In ieder geval heel gaaf, het werk op de bosal!

Ik heb de foto's gekregen van de shoot, yay. Klik hier voor een fototopicje.

Ik vind deze twee zelf het gaafst, overweeg om er één af te laten drukken.


Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:23

Zo ik haak ook weer even aan :) Calijn, Santi krijgt een steeds wijzere blik en hij wordt steeds ruiger. Mooi dier :D
En hangt er nou een paard in de boom? :oo

Ik heb een tijdje niks met paarden gedaan maar dat ben ik nu weer langzaam aan het oppakken. Ik riep steeds dat ik graag een lusitano zou willen rijden, en wellicht komt dat nu uit! Ik had van de week een oproep geplaatst op fb, en kreeg een reactie terug van iemand die 2 lusies thuis had staan. Vanavond wezen kijken en nu weet ik weer waarom ik dit ras zo leuk vind :) Allebei zijn ze spierwit maar ze verschillen heel leuk van karakter. :)
Maar eens hopen en kijken of het iets wordt :)
Edit: ik had niet eens specifiek aangegeven dat ik op zoek was naar een lusi, en zij waren niet specifiek op zoek naar iemand, maar het kwam toch bij elkaar. Erg bijzonder eigenlijk :)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 07:50

Wat leuk. Ja dan had het zo moeten zijn waarschijnlijk

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 08:04

Hier heeft het deken, de lijnzaadolie en het hooi dat ze krijgen toch echt wel flink wat effect! Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik zag hoe ze opknapte na 2 weken :oo
Het wintervachtje dat ze aan het krijgen was is nu wel weer volledig weg, behalve haar hals.
Afbeelding

Afbeelding

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:19

Sunora wat ziet ze er weer goed uit!! Gaat het verder ook goed? Haar hoef al helemaal hersteld?

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:10

Joolien schreef:
En hangt er nou een paard in de boom? :oo


Huh? Ik zie het niet? :o

Gaaf dat je bijrijdLuso's gevonden hebt, hopen dat het wat wordt! :D

@ Sunora: wat fijn dat het beter gaat! Ze lijkt wel echt haar spieren ook opgegeten te hebben, zonde zeg! Hopelijk is ze snel weer helemaal de oude.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:12

rider schreef:
Joolien schreef:
En hangt er nou een paard in de boom? :oo


Huh? Ik zie het niet? :o

Gaaf dat je bijrijdLuso's gevonden hebt, hopen dat het wat wordt! :D

@ Sunora: wat fijn dat het beter gaat! Ze lijkt wel echt haar spieren ook opgegeten te hebben, zonde zeg! Hopelijk is ze snel weer helemaal de oude.


Hahaha ik bedoel bovenaan de pagina _O- Paard bij de tandarts, hoofd hangt vast aan de boom? :P

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:18

Joolien schreef:
Hahaha ik bedoel bovenaan de pagina _O- Paard bij de tandarts, hoofd hangt vast aan de boom? :P


Haha, ooh, dacht dat je het over mijn foto's had. Ik verwoed zoeken naar een paard op de achtergrond wat vast zat in het struikgewas. :')

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:55

rider schreef:
Joolien schreef:
Hahaha ik bedoel bovenaan de pagina _O- Paard bij de tandarts, hoofd hangt vast aan de boom? :P


Haha, ooh, dacht dat je het over mijn foto's had. Ik verwoed zoeken naar een paard op de achtergrond wat vast zat in het struikgewas. :')


Loool, ik had ook al zitten denken ‘Huh, ik zag toch geen paard in de boom hangen bij rider?’ _O-

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:02

_Bianca schreef:
Sunora wat ziet ze er weer goed uit!! Gaat het verder ook goed? Haar hoef al helemaal hersteld?


Ja, die is weer helemaal in orde nu. Wat wel soms vervelend is, ze heeft, sinds ze hier is, echt iets tegen bosjes/struikgewas. Dan wordt ze helemaal gespannen en heeft ze gewoon echt schrik en de spanning neemt niet af, ook niet na 20 keer daar te passeren. normaal zou ik zeggen oefening baart kunst, maar het verbetert maar niet %) Ik weet niet goed hoe het aan te pakken?