[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 01:22

Afbeelding
Knap peerd <3

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:45

Sinne en ik zijn deze week uitgegleden in de bak. Sinne wou niet in galop dus toen ik een tikje gaf begon ze (het zou Sinne niet zijn :') ) gek te doen. En daar gingen we dan.. Ik verder oke, maar paardlief had last van dr pootje. Nog even aan de longe gegooid om te kijken welk been en rechtsachter liep ze niet fijn. Dus nog maar ff aan de hand gestapt en terug in de wei gezet. Ze lijkt nu al minder last te hebben, maar ik laat haar toch nog liever even met rust. Ze staat verder 24/7 buiten dus ze krijgt genoeg beweging :)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:57

Zeker een knap peerd :+:

Wat schrikken zeg Pepper!!! :oo Hopelijk knapt ze er snel van op en is het niet iets ernstigs.. gewoon een beetje pijn..

Ik ben van de week voor het eerst sinds een aantal maanden op pad geweest, hij deed het super!! Geen pas kreupel of pijnlijk, naderhand thuis ook niet en de dagen erna ook niet!!! Zouden we dan toch weer voorzichtig wat ritjes kunnen maken af en toe?! :oo <3

Afbeelding

Afbeelding

Zo heerlijk ook hè, maanden stilstaan en het is opstappen en wegrijden... :+:

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:57

xXutopiaXx schreef:
Zeker een knap peerd :+:

Wat schrikken zeg Pepper!!! :oo Hopelijk knapt ze er snel van op en is het niet iets ernstigs.. gewoon een beetje pijn..

Ik ben van de week voor het eerst sinds een aantal maanden op pad geweest, hij deed het super!! Geen pas kreupel of pijnlijk, naderhand thuis ook niet en de dagen erna ook niet!!! Zouden we dan toch weer voorzichtig wat ritjes kunnen maken af en toe?! :oo <3

[ [url=m/og2RRv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NuWCB5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo heerlijk ook hè, maanden stilstaan en het is opstappen en wegrijden... :+:


top karakter!

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:54

Ik ben nu gelukkig.ook weer aan het rijden rustig opbouwen.
Ze had een overvuling aan het kogelgeverigt liep erg kreupel
Maar gaat nu weer goede kant op.Afbeelding

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:41

Positieve verhalen allemaal! :D

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:50

Zeker Absolem, en dat voor zo'n wilde hengst :')

Inderdaad allemaal positieve dingen om te lezen, leuk :+:

x_mereltjuhh
Berichten: 16
Geregistreerd: 25-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:03

Ik heb afgelopen week ook weer een paar foto's gemaakt van mijn knappe merrie! Ohh wat ben ik toch trots op haar. Ze is nu 2 jaar en 9 maanden en volgend jaar willen we haar laten beleren voor de kar zodat we langzaam aan een beetje met haar gaan kunnen oefenen :D Haar gangen zijn nu al fantastisch om te zien en ze heeft echt de galop van haar vader(Hessel 480). Genieten jullie mee? :)
Ik heb hellaas haar manen moeten afknippen nadat het veulen op stal alles had afgebeten ;(
<3 <3 <3
Afbeelding

Afbeelding
Zandneusje
Afbeelding
Smile! :D
Afbeelding
En nog eentje bij de ondergaande zon!
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:13

Wat een knapperd idd zeg! <3 Mooi halster ook :+:
Manen groeien gelukkig wel weer aan, maar is altijd zo zonde!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:11

x_mereltjuhh schreef:
Ik heb afgelopen week ook weer een paar foto's gemaakt van mijn knappe merrie! Ohh wat ben ik toch trots op haar. Ze is nu 2 jaar en 9 maanden en volgend jaar willen we haar laten beleren voor de kar zodat we langzaam aan een beetje met haar gaan kunnen oefenen :D Haar gangen zijn nu al fantastisch om te zien en ze heeft echt de galop van haar vader(Hessel 480). Genieten jullie mee? :)
Ik heb hellaas haar manen moeten afknippen nadat het veulen op stal alles had afgebeten ;(
<3 <3 <3
[ [url=m/4xdTlW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6SrRV4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zandneusje
[ [url=m/BGZW1h.jpg]Afbeelding[/url] ]
Smile! :D
[ [url=m/2APvEc.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog eentje bij de ondergaande zon!
[ [url=m/oZuxae.jpg]Afbeelding[/url] ]



Zodra je kan allemaal klein vlechtjes gaan maken. Zodat alles aan elkaar verankerd zit. Dan voorkom je verlies of rare gaten in de manen van je paardje.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:16

Ik had een heel heeel heel heeeel fris paard onder m'n kont vandaag. Rustig instappen ging niet. Want elke raar liggen blaadje of dingetje ontplofte hij van.

Dus ik ben maar flink zijgangen gaan rijden. Even een galopje gepakt duurde een dik half uur voor er enigsinds een beetje rust in kwam.

Hij was echt vreselijk kijkerig.
Slecht onder willen treden. Zodra ik m'n teugel ook maar aanraakte krulde hij op z'n borst. Slecht voorruit willen en als hij wel vooruit ging alleen maar hard. Was allemaal niks waard vandaag.

x_mereltjuhh
Berichten: 16
Geregistreerd: 25-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:20

Absolem schreef:
x_mereltjuhh schreef:
Ik heb afgelopen week ook weer een paar foto's gemaakt van mijn knappe merrie! Ohh wat ben ik toch trots op haar. Ze is nu 2 jaar en 9 maanden en volgend jaar willen we haar laten beleren voor de kar zodat we langzaam aan een beetje met haar gaan kunnen oefenen :D Haar gangen zijn nu al fantastisch om te zien en ze heeft echt de galop van haar vader(Hessel 480). Genieten jullie mee? :)
Ik heb hellaas haar manen moeten afknippen nadat het veulen op stal alles had afgebeten ;(
<3 <3 <3
[ [url=m/4xdTlW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6SrRV4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zandneusje
[ [url=m/BGZW1h.jpg]Afbeelding[/url] ]
Smile! :D
[ [url=m/2APvEc.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog eentje bij de ondergaande zon!
[ [url=m/oZuxae.jpg]Afbeelding[/url] ]



Zodra je kan allemaal klein vlechtjes gaan maken. Zodat alles aan elkaar verankerd zit. Dan voorkom je verlies of rare gaten in de manen van je paardje.


Citaat:
Ik had het ook altijd in vlechten zitten, gewone en hengstenvlechten en toen is het veulen eraan gaan vreten, alle andere hadden losse manen en daar at hij niet aan ;(

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:54

De winter komt weer om de hoek kijken. En dus is Titus weer lekker gespannen en kijkerig gezien we opeens door de bosjes heen kunnen turen wat er aan de andere kant gebeurt.

Vandaag heb ik maar 30 min gereden maar ik was toch heel tevreden met hoe hij zich liet bewerken.

https://youtu.be/Z9DJKVCL3-Q
Hij zou iets meer met zijn neus er uit mogen lopen, maar gezien elk blaadje een reden is om als een lama te lopen momenteel vind ik het niet slecht.
https://youtu.be/ZVcwiEE8OJk

En hier ben ik heeel blij mee! De afgelopen weken heb ik partij zitten stoeien om hem weer zo ver te krijgen dat ie normaal aanspringt.

Vandaag besloot ik het even radicaal over een andere boeg te goeien omdat ik het niet meer wist.

Ik ben gaan aandraven. Vlak voor de bocht deed ik mijn ogen dicht en gaf ik de hulpen. En pas na het aanspringen deed ik ze weer open. En plop! meneer sprong correct aan. :roll: . Ergens doe ik dus wat verkeerd als ik bewust met m'n lijf bezig ben. Maar goed als dit voor nu de oplossing is dan maar zo he! _O-

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:07

Altijd een fijne reality check hè, hoeveel invloed je dan zelf kan hebben op een paard.. Ik word me daar ook elke dag weer bewust van, haha, vooral omdat Anouk direct reageert als ik me ontspan, dan ontspant zij ook.

Welk merk deken hebben jullie op je paard liggen? Ik kan maar geen passende deken vinden.... Alles schuurt haar borst stuk, word er echt gek van. Nu is ze wel geschoren, maar toch zie ik dat bij de geschoren kwpn’ers op stal niet.. Vorig jaar lag 1 EJ en 1 QHP redelijk, maar die zijn gesneuveld helaas.
Heb ondertussen gehad:
- Amigo Big Neck
- Harry’s Horse
- Rhino
- EJ huismerk (vorig jaar zebra lag op zich oké, dit jaar niet meer...)
- QHP
- Equitheme
- BR
- Fryskware

Ik hoopte dat Fryskware dan eindelijk uitkomst zou bieden, maar na een paar weken ziet ze er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Heb nu maar een borstbeschermer besteld en hopelijk schuurt dat wat minder...

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:15

Bij titus schuurt het ook wel iets. Maar het valt me opzich nog heel mee..

De eigenaar had een 300 grams winterdeken gekocht bij goedkopepaardendekens.nl die deken gaat aan de voorkant helemaal dicht wat ik een miracel op zich vind haha!

https://www.goedkopepaardendekens.nl/wi ... en%5B16%5D

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:18

Ik ken het deken probleem maar al te goed -O-.

Mijn ruin staat nu onder een deken van Shire die goed ligt op hem, helaas heb ik daar alleen 100 grams van. Mijn merrie is helemaal een drama met dekens, alles lag maar te strak bij haar of schoof naar achter. Ze heeft nu een Rambo Duo outdoor deken op met een liner systeem. Kost je ongeveer een rib of 2 maar hij ligt echt fantastisch. Nergens meer schuurplekken of verschuivingen, echt een top ding!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:36

Zo dat zijn inderdaad wel een paar ribben uit m’n lijf haha. Heb nu 100gr en 200gr van Fryskware á €140 en €160 en dat vond ik eigenlijk al hee duur 8)7
Durf het ook niet zo goed te proberen voor dat geld, vaak liggen ze na een paar uur pas klote als ze er een tijdje in heeft bewogen en gegraasd. Maar dan kan je m niet meer retourneren ben ik bang :Y)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:42

Haha ja dat is echt rot met dekens, ze zouden daar echt iets moeten verzinnen. Je komt er inderdaad vaak pas na een week achter of de deken een beetje ligt. Misschien heeft iemand in de buurt een Rambo deken die je kunt lenen zodat je kunt kijken of het wat is?

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:48

Ja precies, ga mn kennissen eens na. Al denk ik dat de meesten ‘m nu zelf gebruiken met dit weer haha

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:22

Afbeelding

VROOOOOEEEMMM!!!! :+

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 00:06

Wat een body heeft 'ie toch!

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 01:51

Mijn fries. Heeft altijd nika dekens die zitten erg goed Afbeelding

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:46

Heb je de amigo xl gepast? Of de bucas big neck?
Je zou nog kunnen kijken naar weather beta. (Nieuw dit jaar ook soort van liner systeem) ik heb zelf een normale amigo (geen xl) op liggen. Ligt super alleen samen met de liners ook mini plekjes voor wat jij hebt. Ik heb alleen geen goudmijn dat ik ze allemaal kan testen :-(

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:59

Als ik zie waar de Nika ‘strak’ zit, durf ik nu al te zeggen dat die gaat schuren helaas... die onderste gesp zou voor haar er niet moeten zijn.
Ja, Amigo XL en Bucas Big Neck hebben een te grote nek uitsparing, waardoor de deken juist te laag komt en onder haar borst komt te zitten :')
T is nogal wat hè haha. Inderdaad hier helaas ook nog geen goudmijn.. -O-
Maar bedankt voor het meedenken allemaal!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 20:22

AnneJ1995 schreef:
Wat een body heeft 'ie toch!


Vind je ? hij is nu net begonnen met uitzwaren. :D
Maar hij is wel echt ontzettend veel sterker geworden ! Iedereen maar roepen dat hij lelijk was en niemand die kon zien hoe mooi hij kan worden .

Zo zijn we begonnen in oktober 2017 tot december bijna alleen maar stappen. Draven hield hij gewoon niet langer dan 1 lengte zijde vol dus dat hebben we heel lang niet echt gedaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Werkend naar dit toe.


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu istie zo . En dan mag die nog twee/ drie jaar uitzwaren.
Ik moet zometeen gewoon een splagaat kunnen om op m te zitten denk ik _O- _O-

Nee maar zonder gekkigheid . Hij zal en mag nog een heel stuk breder worden . Wat we nu hebben bereikt, hebben we bereikt met twee keer rijden in de week en twee keer longeren .

en dan hebben we in de periode van januari tot maart eigenlijk haast niet gereden omdat hij bijna niet te rijden was ( overal bakkabouters). Hij is nog twee weken ziek geweest toen heeft ie stil gestaan .In de zomer een aantal weken alleen gelongeerd omdat het te warm was. Zadel is nog twee weken weggeweest voor onderhoud. kies is getrokken . Dus ik vind ondanks dat we niet constant zijn geweest we toch een hele flinke score hebben gekregen aan spier ontwikkeling. :D :D :j