[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 00:38

Waar koop.je die deken hij is zo gaaf
BopjeBo schreef:
[ [url=m/lKw0V1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er is ook nog een deken van, halsterset en beenbeschermerset :o :D

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:31

Kwam vandaag op stal en toen had ik een appaloosa-fries. Jeltje was helemaal ondergekakt door vogels ;( Kreeg het er gelukkig wel weer goed af :)

Daarna heerlijk gereden. Beginnetje gemaakt met stapjes achterwaarts, vindt ze wel heel lastig omdat ik haar heel erg vooruit heb gereden de laatste tijd omdat ze heel lui was. Dus maar overdreven been naar achteren (ik weet het, moet ze eigenlijk op hun plaats houden maar dan ging ze wat ik ook deed alleen maar vooruit :') ) en kont aanspannen en dan deed ze het wel :') . Maar ze snapte uiteindelijk ook met wat kleinere hulpen dat ze achteruit moest. Waren maar halve pasjes, maar toch een beweging achterwaarts :j Ook geoefend met stap-galop, maar dat vindt ze al helemaal moeilijk haha. Gaat linksom iig steeds beter, is haar goeie kant ook.
Heb blijkbaar foto waar ze met zn tweeën staan niet opgeslagen |o

Knappe Sinne <3
Afbeelding

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:24

Klinkt als een fijne training pepper!


Hier is het helaas een gevalletje van rest in peace sokken. |( |(
Afbeelding
Afbeelding

GabberGill

Berichten: 5928
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:10

xXutopiaXx schreef:
Nee dat durf ik echt niet aan. Tis een hengst, die normaal heel goed te handelen is, maar nu zwaar gefrustreerd raakt en hij mag nu écht zijn gewrichten even 2 weken niet overbelasten, dus wil ik de kans dat het verkeerd gaat zo klein mogelijk houden. Als ik hem buiten zou zetten, zou hij altijd door of over het draad kunnen gaan of toch even een steiger omdat de andere paarden hem opnaaien.. nu weet ik dat dat niet gebeurt. Hij staat in een stal van 4x4 en half buiten. Dus hij staat gelukkig niet in het donker/stof.. Maar ik zie ze toch altijd liever blij in de wei lopen :P Hopelijk kan dat straks wel weer, maar nu ff doorbijten..

Wauw jij woont zelfs om de hoek hahaha


Heftig ik hoop dat hij snel weer de wei op kan

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:27

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb m'n zadel weer! Woehoe!

Titus heeft ook zijn eerste bevestigde galop wissel laten zien!

Gisteren deed hij het ook al met het endurence zadel erop. Maar toen wist ik niet zeker of het nou kwam doordat ik m'n benen anders positioneerde en aandreef of dat het toeval was.

Vandaag sprong hij verkeerd aan dus ik besloot de proef op de som te nemen. Ik gaf de hulpen (wel overdreven duidelijk) en hij sprong pardoes over!

Dus maar uitgebreid beloond.

Dat hij verkeerd aanspringt weer komt hopelijk doordat hij even moet wennen aan hoe zijn zadel nu op zijn rug ligt.
Want die was gruwelijk scheef kwamen we achter.

Dus we gaan zien hoe dit ontwikkeld. En ik ga de komende tijd extra op mijn hulpen en zit letten!

Edit: volgende week ga ik m'n beugels een gaatje langer proberen.

Talithah
Berichten: 655
Geregistreerd: 13-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:24

Absolem schreef:
[ [url=m/H63oft.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dPY5UZ.jpg]Afbeelding[/url] ]



En ik ga de komende tijd extra op mijn hulpen en zit letten!

Edit: volgende week ga ik m'n beugels een gaatje langer proberen.


Weet niet of je sporen gebruikt maar let op je hakken naar beneden en tenen maar voren. Leg het misschien niet goed uit maar meen het goed, is netter en zit lekkerder en voor je kanjer fijner.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:33

Afbeelding
Hevige concentratie!


Afbeelding

En even lang en (soort van) laag.

Even geen galop training deze week. Maar de focus op rechtrichten en ontspanning.
Donderdag gaan we het bos in en dan kunnen we even de beentjes strekken in een uitgebreide draf. *\o/*

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:59

Ik lees meestal mee, wat een plaatjes hier!

Wij hebben ook de complete friezenset van HH uiteraard 8-)

Ik wilde toch even een paar kiekjes van Greetje delen <3

Nadat ons zadel was gestolen en we een tijdje geen hadden, konden we eindelijk weer aan de slag!
Afbeelding

Greet vond had nieuwe halster niet zo...
Afbeelding

Zandbadje na hard werken
Afbeelding

En een paar kiekjes uit een oefen shoot van een fotografe.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn favoriet! <3
Afbeelding

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:05

Afbeelding

Ik ben wel aardig fan van deze foto. Hij wordt steeds meer paard! <3 <3 Afbeelding

En deze vind ik ook leuk. Alleen jammer van dat hek.

Edit : ik zie dat bokt de kwaliteit van de foto's heel erg naar benden haalt. Jammer :(

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:09

Afbeelding


Vandaag maar eens gekeken of het tuig passend te maken is voor titus! Hij vond het wel mooi!

Ook even stukje laten draven. Klapperende onderdelen en ik die herrie maakte. Het maakt 'm allemaal geen zak uit. Goud paard is het. Afbeelding

En je leidsels in een hand houden en je zweep en je foto camera in de andere en dan proberen een foto te maken is geen aanrader trouwens _O-

Celine_Famke

Berichten: 6740
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:43

Absolem: Ah wat fijn dat je je zadel weer heb! En enorm gaaf, die wissel! Altijd fijn als ze zoiets uit zichzelf aanbieden! :) Ziet er fijn uit. Afwisselen met bosritjes doet het hier ook altijd erg goed. Heerlijk als dat kan! Dat dekje die je heb is trouwens echt heel erg gaaf! Ik twijfel nog of ik die ook ga kopen... Die zweetdeken daarvan is ook heel tof!
Dat tuig staat hem ook tof. Wordt inderdaad al echt een 'echt' paard! Knap dier!

Shivatjuh01: Lekker dat je weer aan de slag kunt! Greetje ziet er goed uit zeg! Hele mooie foto's! <3


Hier gaat het ook allemaal goed. Shenna is ondertussen alweer 5 geworden :D En hoewel ik het momenteel erg druk heb met stage, trainen we gestaag verder. Galop gaat de laatste tijd echt in een stijgende lijn, ik ben zo trots! Dressuren gaat sowieso over het algemeen heel goed. Ik merk alleen nog heel erg dat ze aan het begin van de training héél veel energie heeft en ik constant het tempo moet proberen te verlagen, terwijl ze aan het eind van de training heel vermoeid is en dan juist wat trager wordt. Maar dat is natuurlijk logisch, de conditie moet nog even goed opgebouwd worden :D

Buitenritjes gaan ook top. We zijn verhuisd naar een andere stal, weer een nieuw stuk bos hier. Echt top paden en een geweldige omgeving. Dus we trekken er lekker vaak op uit! Genieten. Doet haar ook heel goed en ik merk dat het haar galop ook echt sterker maakt. Plus haar uithoudingsvermogen natuurlijk! Top. Ze is echt heel braaf buiten. Zowel op de weg als in het bos. Binnenkort strand maar weer een keer proberen. Dat vond ze de aller eerste keer wel heulllll eng haha.

Laat ik wat fotootjes showen van Shenna :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En in het bos <3
Afbeelding

Gisteren weer lekker een bosritje gemaakt van +- 2 uur. Echt genoten. En vandaag even gelongeerd aan de lange lijnen en daarna volledig los. Ze is zo knap! :)

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:32

Celine_Famke schreef:
Absolem: Ah wat fijn dat je je zadel weer heb! En enorm gaaf, die wissel! Altijd fijn als ze zoiets uit zichzelf aanbieden! :) Ziet er fijn uit. Afwisselen met bosritjes doet het hier ook altijd erg goed. Heerlijk als dat kan! Dat dekje die je heb is trouwens echt heel erg gaaf! Ik twijfel nog of ik die ook ga kopen... Die zweetdeken daarvan is ook heel tof!
Dat tuig staat hem ook tof. Wordt inderdaad al echt een 'echt' paard! Knap dier!

Shivatjuh01: Lekker dat je weer aan de slag kunt! Greetje ziet er goed uit zeg! Hele mooie foto's! <3


Hier gaat het ook allemaal goed. Shenna is ondertussen alweer 5 geworden :D En hoewel ik het momenteel erg druk heb met stage, trainen we gestaag verder. Galop gaat de laatste tijd echt in een stijgende lijn, ik ben zo trots! Dressuren gaat sowieso over het algemeen heel goed. Ik merk alleen nog heel erg dat ze aan het begin van de training héél veel energie heeft en ik constant het tempo moet proberen te verlagen, terwijl ze aan het eind van de training heel vermoeid is en dan juist wat trager wordt. Maar dat is natuurlijk logisch, de conditie moet nog even goed opgebouwd worden :D

Buitenritjes gaan ook top. We zijn verhuisd naar een andere stal, weer een nieuw stuk bos hier. Echt top paden en een geweldige omgeving. Dus we trekken er lekker vaak op uit! Genieten. Doet haar ook heel goed en ik merk dat het haar galop ook echt sterker maakt. Plus haar uithoudingsvermogen natuurlijk! Top. Ze is echt heel braaf buiten. Zowel op de weg als in het bos. Binnenkort strand maar weer een keer proberen. Dat vond ze de aller eerste keer wel heulllll eng haha.

Laat ik wat fotootjes showen van Shenna :D

[ [url=m/r2eeJr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V0R6uh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Gu8onF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8RfQz2.jpg]Afbeelding[/url] ]

En in het bos <3
[ [url=m/ej4E0m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gisteren weer lekker een bosritje gemaakt van +- 2 uur. Echt genoten. En vandaag even gelongeerd aan de lange lijnen en daarna volledig los. Ze is zo knap! :)



Ze is zeker knap!
Die oortjes erop <3

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:26

Mooie foto zeg, die laatste op het bruggetje <3 :+:

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:29

Celine_famke wat staat dat setje mooi zeg!

Ik lees normaal altijd mee. Wilde mijn Nouk nu ook een keertje delen. Anouk is 10, en een behoorlijke eigenzinnige merrie. Maar wel schat :). Ze is nu 5 jaar van mij. We zijn een halfjaar geleden van Vijlen (Limburg) naar Bennekom (Gelderland) verhuisd.

Ik ben een paar weken geleden op oefen wedstrijd geweest. Paardje vond het best spannend in de bak, maar voor de eerste keer mooie punten gereden: 184 en 186. Ik was in ieder geval tevreden. :)

Afbeelding
Hier in de tweede proef.

Afbeelding
Dit was na de proeven :).

We nemen ook 1 of 2 keer per maand springles. Nouk vindt springen heerlijk. Ikvind het soms wat spannend :p.

Afbeelding
Hier hadden we hulp van een vriendin. Ondertussen hebben we een springzadel en nemen we dus echt les. Voorheen durfde ik dat nog niet. Ik merk wel dat we daardoor steeds beter gaan springen. :)


Afbeelding
En als laatste afsluiter een mooie foto van haar. Haar sokken zijn geschoren omdat ze zo'n last van jeuk en droge mok heeft. De mok is onder controle, al jaren maar de jeuk is vreselijk. Ik was haar eens in de twee maanden (2x met 10 dagen er tussen) met sebacil en ik voer sinds vorige week finecto. Om te proberen... Ze wilde het niet eten. Sinds vandaag heb ik een manier gevonden om het haar te geven :).
Door de sokken kort te houden kan ik overal beter bij en na het afscheren is het stampen al direct weg :). Dan maar blote beentjes.

Ik vind de verhalen van jullie allemaal heel leuk. Zal proberen hier en daar ook wat meer te reageren :)

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:06

Wat leuk, jij ook een 10-jarige Anouk!
Knappe merrie!
Mijn Anouk is alleen minder getalenteerd in springen :')

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:42

AnneJ1995 schreef:
Wat leuk, jij ook een 10-jarige Anouk!
Knappe merrie!
Mijn Anouk is alleen minder getalenteerd in springen :')



Wat leuk dat je ook een Anouk hebt! :) En ze is ook 10?

Die van mij houdt echt van springen. Doet ze veel liever dan "saai" dressuren :'). Alleen ik ben soms echt een angsthaas haha!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 23:19

Ja ook 10! Toevallig :D

Super leuk! Mijn Anouk gaat tot nu toe vooral dwars door de hindernis heen als het haar te hoog wordt (lees: zodra ze er niet meer zonder extra benen optrekken overheen kan draven, dus dat is vanaf een centimetertje of 20) :')

Maar de dressuur begint nu echt lekker op gang ge komen! Is ze ook echt fanatiek in!
Maar ze staat ook voor de wagen en rij ook veel buiten met d’r :))

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:58

Leuk! Anouk van mij vind dressuur best lastig. Ze is heel stug in haar hals, zakt niet graag (lukt ondertussen wel maar erg vrijblijvend.. wilt mevrouw niet, gebeurt het niet). Dit komt doordat ze het lastig vindt om haar bekken te kantelen en rug omhoog te brengen. Ze kantelt in haar normale houding haar bekken ook verkeerd. Daardoor staat haar kruis heel hoog en lijkt ze overbouwd. Als ze eenmaal wél wilt lopen, zie je er niets van :'). Ze is al heel vaak volledig nagekeken maar verder is er zegmaar niets mis. Het zorgt er alleen voor dat het moeilijker voor haar is, en zij dan soms snel wilt opgeven. Door al 5 jaar veel en geduldig te trainen zijn we nu op een punt dat het qua ruggebruik en aanleuning steeds beter wordt :). Het mooie is dat ze bij springen zo los in haar lijf wordt dat ze tussen de hindernissen door wel heerlijk in de aanleuning loopt met correct ruggebruik hihi.

We rijden ook wel eens buiten. Maar door werk en dus tijdgebrek kan dat niet elke week. Een ritje heide hier is vanaf stal al gauw 3u alles bij elkaar. :)

x_mereltjuhh
Berichten: 16
Geregistreerd: 25-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:53

Ik laat ook maar weer eens wat horen, normaal lees ik alleen maar mee :):) . Mijn merrie is nu 2 jaar en 8 maanden en mag langzaam aan wat spelen aan de longeerlijn en we hebben haar ook al een keertje haar tuig opgedaan! Ze gaf er helemaal niks om! :D . Volgend jaar willen we haar gaan laten beleren voor de kar. Afgelopen weekend zelf examen gedaan voor mijn menbewijs en ik ben gelukkig geslaagd! :list: *\o/* . Op naar vele veilige kilometers met de kar!

Nog een paar leuke fototjes om af te sluiten!
Afbeelding
Afbeelding

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:46

Ruggebruik is hier ook een work-in-progress! Ze heeft een hele kleine onregelmatigheid achter, zodra ze haar lijf goed gebruikt is hier direct niks meer van te zien, heel bijzonder.
Ik kan me wel voorstellen dat ze van springen los wordt! Ik heb laatst een cavaletti clinic gereden en daar ging ze echt zó fijn van lopen!

Wat een lief hoofd heeft ze mereltjuh!

Ik zal ook weer eens een fotootje delen!
Voor de dressuurles, ze doet ‘t zo knap!
Afbeelding

En na de dressuurles :') paardenschnitzel
Afbeelding

x_mereltjuhh
Berichten: 16
Geregistreerd: 25-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:08

AnneJ1995 schreef:
Ruggebruik is hier ook een work-in-progress! Ze heeft een hele kleine onregelmatigheid achter, zodra ze haar lijf goed gebruikt is hier direct niks meer van te zien, heel bijzonder.
Ik kan me wel voorstellen dat ze van springen los wordt! Ik heb laatst een cavaletti clinic gereden en daar ging ze echt zó fijn van lopen!

Wat een lief hoofd heeft ze mereltjuh!

Ik zal ook weer eens een fotootje delen!
Voor de dressuurles, ze doet ‘t zo knap!
[ [url=m/MA7P8L.jpg]Afbeelding[/url] ]

En na de dressuurles :') paardenschnitzel
[ [url=m/FwAkcD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankjewel! :) Paardenschnitzel, whahahaha _O- Wel een hele knappe paardenschnitzel!

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:52

Hahaha leuke foto's!! :D
En wat grappig dat jullie allebei een 10 jarige Anouk hebben :P

Met Tamme ben ik nu aan het kijken wat haalbaar is, i.v.m. z'n artrose.. het is even zoeken en zal nooit meer worden zoals het was, maar voor nu valt het me eigenlijk allemaal mee. Kan hem weer normaal op de wei zetten (waar ie dan uiteraard ook even laat zien dat ie wel de bink op stal is.... :roll: ) zonder hem de volgende dag helemaal stram in z'n stalletje te vinden. Ook met 'rijden' breiden we het steeds weer uit met een paar meter... blijft allemaal beetje aftasten, maar ik heb in ieder geval weer een blij paard :D <3

Afbeelding

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:34

Gelukkig kan hij wel de wei op zonder de dag erna er last van te hebben Utopia!

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:19

Ja precies! Daar ben ik ook erg blij mee :+:

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:57

Nou lekker een ochtendtraining kunnen doen met mijn Anouk :) ze was heel fijn.. galop begint beter te gaan. Voorheen galloppeerde ze met elk been om de beurt zegmaar. Nu ze meer sprong krijgt merk ik dat ik stil kan zitten in het zadel. Wat een feest :D. Zo veel fijner. Ongelooflijk!

Je ziet ook dat haar kont mooi rond begint te worden. Haar beslissing gaat vooruit. Nu nog haar rugbespiering. Die blijft moeilijk en langzaam erbij komen.

Afbeelding